Торік північноамериканські компанії впровадили у виробничі процеси рекордну кількість роботів. Витрати на їхню покупку вперше перевищили $2 млрд, пише 3DNews.
Американські компанії купили у 2021 майже 40 тисяч роботів
► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіна»:
головні фінансові новини
За даними Асоціації передової автоматизації (A3), у 2021 році американські компанії витратили понад $2 млрд на 39 708 роботів — це ріст на 28% порівняно з 2020 роком. Попередній рекорд було поставлено у 2017 році, коли компанії придбали 34 904 робота за $1,9 млрд.
Автопром втратив першість
У 2016 році автопром закуповував більше роботів, ніж усі інші галузі разом узяті, проте вже у 2020 році лідерство перейшло до компаній, що не мають відношення до автомобільної промисловості. Так, за минулий рік найбільшу динаміку продемонстрували металургія, а також харчова та споживча промисловість.
Ще одним швидко зростаючим сектором виявилася електронна комерція. У каліфорнійській компанії DCL Logistics зазначили, що зайняті в центрах обробки замовлень роботи забезпечили 200-відсоткове зростання продуктивності праці на підприємствах при меншій, порівняно з традиційною моделлю, кількості живих працівників.
Читайте також: У Токіо відкрилося кафе, де відвідувачів обслуговують роботи
Зростає попит на «коботів»
В A3 переважно відстежують замовлення на звичайних промислових роботів, проте зараз активно зростає попит на так званих «коботів» — машини, призначені для спільної діяльності з людиною.
Роботи подібного типу все активніше використовуються у галузях, які до останнього чинили опір автоматизації виробництва. Зокрема такі механізми закупила одна будівельна компанія, яка почала їх використовувати в установці гіпсокартону на об'єктах.
Не відстає і автопром, що став піонером у роботизації. На заводі в італійському Турині роботи раніше використовувалися для зварювання металу, проте тепер машини працюють спільно з людиною і вже виконують завдання щодо остаточного збирання електричного Fiat 500.
Читайте також: Естонський стартап розпочне масове виробництво роботів-кур'єрів
Нагадаємо
Раніше генеральний директор Tesla Ілон Маск заявив, що розробка робота-гуманоїда Tesla Bot (кодова назва Optimus), для компанії важливіша за нові моделі електрокарів.
«Якщо ми говоримо про економіку, економіка ґрунтується на праці. Отже, що станеться, якщо у вас справді не вистачає робочої сили? Я не впевнений, що тоді взагалі означатиме економіка. Ось про що Optimus», — пояснив Маск.
Коментарі - 1