Мінфін - Курси валют України

Встановити
31 січня 2022, 12:50

207 годин у київських заторах за рік: тарифи на паркування мають бути вищими

Відтоді, як у Києві підвищили тарифи на паркування, минуло майже півроку. Керівник напряму райд-хейлінгу компанії Bolt в Україні Сергій Павлик у колонці для «Економічної правди» спробував розібратись, як ця ініціатива змінила ситуацію з трафіком у столиці. «Мінфін» публікує скорочений варіант статті.

25 втрачених днів щороку

За підсумками 2020 року Київ посів 7-у сходинку в антирейтингу міст світу з найбільшими заторами на дорогах. Цей антирейтинг щороку оприлюднює всесвітньо відома компанія TomTom, яка аналізує трафік у 416 містах світу. До речі, від перевантаження машинами потерпає не лише Київ.

До топ-25 цього сумного списку увійшли ще три українських міста: Одеса (11-е місце), Харків (13-е місце) та Дніпро (22-е місце).

За підрахунками TomTom, лише 48 днів на рік дорогами Києва можна пересуватися вільно. Протягом решти часу статистика не є перспективною: у заторах водії та пасажири марнують від 20 до 30 хвилин щодня. Торік набігло 207 таких годин. Якщо перерахувати на 8-годинний робочий день, вийде 25 втрачених днів.

Треба ще дорожче?

Хоча б частково цю проблему мало вирішити підвищення тарифів на паркування, особливо у центрі столиці. Воно мало на меті не стільки збільшити надходження до міського бюджету, як зменшити кількість поїздок на авто до центру міста і стимулювати використання інших засобів пересування.

На жаль, добровільно відмовитися від постійних поїздок на власному авто і більше користуватися громадським транспортом та сервісами райд-хейлінгу готовий мізерний відсоток водіїв.

Згідно з даними дослідження OLX, лише 12% осіб погодилися б із обмеженнями на в'їзд машин до центру міста. До того ж варто пам’ятати: одна річ ― сказати «погоджуюся з обмеженнями» під час опитування, а зовсім інша ― справді не сідати за кермо.

Як показує досвід китайського міста Ханчжоу, збільшення тарифів на паркування в 2,5 рази змушує 10,5% водіїв відмовитися від поїздки до центру, а збільшення тарифів утричі спонукає вже 22,5% власників авто користуватися альтернативними видами транспорту.

Водіїв не здивувало те, що влітку в Києві тарифи на паркування у центрі підвищили в 3,5 рази, оскільки їх не переглядали з 2009 року. Тож на трафік це вплинуло несуттєво.

Лише частково компенсувало інфляцію та девальвацію національної валюти. Просто згадайте, яким у 2009 році був курс долара до гривні: що можна було купити на 10 грн тоді, і що на 35 грн можна купити зараз?

Тому висловлю непопулярну думку: тарифи на паркування у центрі потрібно надалі підвищувати! Менше машин = менш інтенсивний трафік = менше викидів CO2 = чистіше повітря.

Іноді лунає думка, що підвищення тарифів на паркування лобіюють сервіси таксі та райд-хейлінгу, яким начебто вигідно, щоб до центру міста їхало менше машин і відповідно зростав попит на їхні послуги. Це не так, адже це лише один бік медалі.

Що дешевшим буде паркування (особливо в центрі), то менше буде вільних паркомісць і складніше буде відшукати «шматочок простору», де можна поставити своє авто.

Згідно з даними компанії «А+С Україна», майже третина автомобілів, які перебувають у заторах, власне шукають паркомісце.

Отже, трафік на дорогах ставатиме дедалі інтенсивнішим, а сервіси райд-хейлінґу, відповідно, частіше застосовуватимуть підвищувальні коефіцієнти ― поїздка для користувача ставатиме ще дорожчою.

Читайте також: Авторинок: дефіцит та подорожчання на 20%

Якщо паркування буде дорогим, більше людей замислиться над тим, що «доїхати до місця призначення + оплатити паркування + повернутися додому» коштуватиме дорожче, ніж «доїхати до місця призначення на таксі та повернутися додому на таксі».

Високих тарифів недостатньо

Але саме лише здорожчання паркування не зарадить ситуації. Влада міста повинна приділяти більше уваги розвитку транспортної інфраструктури, звільненню Києва від транзитного транспорту й покращенню роботи громадського транспорту.

Далеко ходити не треба: Київ і Берлін ― міста з подібним дорожнім трафіком. Але в Берліні 9 гілок «підземки», а в Києві — три. Крім того, у столиці Німеччини функціонує ще 16 гілок наземного метро S-bahn. Тому про схожість транспортної інфраструктури говорити не доводиться.

Тішить той факт, що останнім часом у столиці нарешті усвідомили масштаб проблеми і почали шукати її розв’язання. У жовтні мер Києва Віталій Кличко презентував концепцію транспортної та паркувальної політики столиці.

За його словами, наразі триває будівництво першої черги перехоплювальних паркінгів (усього їх має бути 12). П’ять із них уже працюють: на Видубичах, Академмістечку, Червоному Хуторі, проспекті Глушкова й Сирці.

Але ж водії мають не тільки покладатися на владу, а й змінювати свою поведінку. Нам бракує справжньої культури руху на дорозі, культури паркування.

Всі ми хочемо, щоб у нас було так, як у Європі чи США, але для цього не вистачає незворотності покарання. Тамтешня культура водіння формувалася роками завдяки високим штрафам.

Залишену посеред тротуару машину в Лос-Анджелесі чи Нью-Йорку евакуюють уже за 5 хвилин і випишуть штраф, який боляче вдарить по гаманцю.

Для затятих порушників підвищується вартість страховки, а це додаткові $1200−2500 на рік. Окрім того, багато роботодавців вимагає від водія чистої «історії» при працевлаштуванні.

Наразі в Києві бракує інспекторів із паркування та евакуаторів, але насамперед ― високих штрафів і неминучості покарання. Мене дивують «акції» на кшталт «Сплати штраф за порушення ПДР протягом 10 днів ― отримай знижку 50%».

Водії швидко зметикували і підрахували: якщо сплачувати власне штраф, а не оплачувати вартість паркування за добу, то щодня можна заощаджувати від 20 до 140 грн, залежно від зони паркування.

До того ж штраф можуть і не виписати, адже інспекторів все ж таки не вистачає. Цю ситуацію треба виправляти.

Читайте також: Під електрокари в Україні дали пільги: як зміняться ціни на нові та вживані авто

Культура паркування не сформується сама собою, хоча останнім часом її рівень у столиці дещо підвищився. Хоча й попереду ще досить багато роботи, я щиро сподіваюся на те, що ситуація на дорогах Києва поліпшуватиметься в майбутньому.

Коментарі - 24

+
+37
vietcong1965
vietcong1965
31 січня 2022, 13:14
#
Я считаю, чтобы автор больше такую *** не писал о повышении, ему нужно отдельным решением повысить в 3 раза коммуналку.И посмотрим, что он «запоет». Вам не приходило в голову, что для некоторых людей не добраться без машины в Киев, и в центр, в частности. Потому, что система общественного транспорта как-будто остановилась в развитии на рубеже начала 90-х…
+
+21
bonv
bonv
31 січня 2022, 14:05
#
У нашій країні найпоширеніша форма мутації влади — коли руки ростуть з дупи.
+
+81
anarxi
anarxi
31 січня 2022, 16:19
#
Дык в Киев или в центр, вы уж определитесь…
+
+6
vietcong1965
vietcong1965
31 січня 2022, 17:54
#
Один %ер пробки,что в центре,что с Левого на Правый. А если кто из Софиевской Борщаги или из Бучи…о-о то вообще ужос))
+
+183
Abramon
Abramon
31 січня 2022, 16:52
#
«Для нєкоторих людей» якщо в магазин на касу не можна заїхати на авто — то це вже «нэудобно».
+
+45
vietcong1965
vietcong1965
31 січня 2022, 17:56
#
Эти «некоторые» люди и машину паркуют на переходе или возле подъезда — ибо «далеко идти». Ну Вы поняли: это особый подвид людей))
+
+24
Три літри
Три літри
1 лютого 2022, 18:26
#
А зачем переться на машине в центр Киева? Корона мешает входить в вагон метро?
+
+95
vietcong1965
vietcong1965
31 січня 2022, 13:24
#
В следующем году город будет праздновать маленький юбилей : 10 лет без новых станций метро! И предлагаю больше ставить ограничительных столбиков на тротуарах. Ну чтобы было все с размахом: чтобы уже не треть авто искали паркоместо, а хотя бы половина!
+
0
Abramon
Abramon
31 січня 2022, 16:53
#
+15.
+
+87
niko 555
niko 555
31 січня 2022, 18:57
#
Судя по темпах строительства новых станций метро, через 11 лет отпразднуем 20-летний юбилей.
+
+15
Три літри
Три літри
1 лютого 2022, 18:28
#
А зачем тебе новые станции метро если ты предпочитаешь автомобиль? Ты уж определись.
+
+15
bonv
bonv
31 січня 2022, 14:03
#
Всі хто при владі тільки і думають як здерти по-більше на рівному місці з народу.
+
+15
BEZE
BEZE
31 січня 2022, 14:35
#
Як поповнити бюджет думають;))
+
+15
bonv
bonv
31 січня 2022, 14:37
#
Свої кишені…
+
+66
AleksandrBank
AleksandrBank
31 січня 2022, 14:04
#
Сначала сделайте общ.транспорт с возможностью добраться куда угодно, а у нас «умные» решают вопрос только увеличением штрафов, эвакуация авто и т. д.

Кто-то обещал новые станции метро, кто-то новые ветки мето в т. ч. Троещина, кто-то парковки у метро и т. д. - ГДЕ ОНИ ? Штрафовать же легче.
+
+31
Danconia
Danconia
31 січня 2022, 15:44
#
Я считаю украинцам нужно просто забить на центр киева и не ездить туда
пусть КлЫчко и владельцы БЦ (инвесторами которых чаще всего являются как раз власть имущие) пусть считают убытки от проседающих в цене м2

зачем ездить в центр или через центр — больше денег платят? серьезно? — люди просто хотят после работы в центре а-ля потусить ну тогда не жалуйтесь пробки это плата «за потусить в центре» после работы
+
+61
Danconia
Danconia
31 січня 2022, 15:50
#
В центре много всего там мед услуги бьюти и т. п. — ну так бизнес там где есть спрос

если потребитель перестанет ездить в центр потреблять, а будет кассу делать на районе то бизнес быстро откроет точки на районе ближе к тебе любимому.

трать бабло не в центре, а у себя по месту жительства
+
+15
Horizon
Horizon
1 лютого 2022, 7:23
#
Скорей всего 90%-98% из тех кто стоит в пробках, не платят за парковку, и многие паркуют машины с нарушением ПДД. О чем вообще эта статья? Только в самом центре платная парковка, большинству парковка не по карману, если каждый день платить за нее. И дороги проектировались наверное в 70-х годах. Если будет нормальный, удобный и быстрый общественный транспорт, полоса на которой будет только общественный транспорт ездить, то пробки сами исчезнут.
+
+103
PrimusAgmen
PrimusAgmen
1 лютого 2022, 11:13
#
Инфраструктура не развивается,Киев чуть ли не замер со времён СССР, а надо было его развивать.Вместо мостов и эстакад,парковок и развязок,комфортных автобусов и метро, они строят пешеходные мосты, флагштоки и парки.А автор статьи считает,что надо ещё раздуть штат гос служащих,что в корне неверно.Никто не зрит в корень проблемы.Проьлема пробок в том,что после 2014 года, Украина не развивалась и люди из-за кризиса уезжают со своих маленьких городков и поселков, оттуда же и едут мелкие предприниматели,у которых часто даже не одна машина.А Киев,инфраструктурой не готов принять столько людей и авто,потому что вместо парковок,эстакад,дорог,развязок и в целом инфраструктуры, Кличко и ко, строят парки. А ещё появилась возможность достаточно дёшево пригнать авто из США.И вот в комплексе с тем,что люди устали ездить в этом ужасном общественном транспорте,который остановился в развитии с 90х годов, покупают пусть порой и хлам, но с тезисом «зато не на маршрутке»
+
+21
vietcong1965
vietcong1965
1 лютого 2022, 17:04
#
100% так и есть. Зато есть флагшток,новые светофоры (хотя и старые работали) и мэрия подсвечивается в честь Китайского Нового Года.
+
0
Horizon
Horizon
4 лютого 2022, 16:57
#
В Киеве были пробки и в 2008—2012 годах… 2014 год не сильно изменил ситуацию. Люди из поселка (села на Украинском) могут поехать в Европу и там зарабатывать.
+
0
Три літри
Три літри
1 лютого 2022, 18:26
#
Харьков (13-е место)

О, а я ещё года за два до ковида почуствовал это и перешёл на ОТ и пешие прогулки.
+
+81
SIDVV
SIDVV
2 лютого 2022, 11:05
#
Автор пишет микро меры, которые ситуацию не изменят. Для реального решения глобальной проблемы нужно:
1. На каждой конечной станции метро создать большие и недорогие парковки, где люди из пригорода оставляли бы авто и здесь же пересаживались на метро и др.муниципальный транспорт.
2. Развивать муниципальный транспорт: метро -№ 1; далее убрать все маршрутки как вид (это бардак, а не транспорт) и заменить на современные автобусы/тролейбусы; во всех полосах для городского транспорта камеры и штрафы (хитрожопых любителей проскочить без пробки по этой полосе штрафовать и только так) и тогда городской транспорт будет ездить без пробок и вовремя.
3. Бизнес центры, ТРЦ, гипермаркеты во всех цивилизованых странах размещают ближе к окраинам для того, чтобы разгрузить центр и удобнее добираться с пригорода. Для этого нужен рабочий генплан, а не как у нас, где намутил кусок земли, там и строит многоэтажку без парковки и т. д.

Даже два первые пункта дадут весомый результат и это возможно осуществить городскими бюджетами при условии, что власти не заложат 70−80% откатов и свои прокладки-фирмы.
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
10 лютого 2022, 16:29
#
Прекрасный план. Для начало надо Оушен Плазу перенести по воздуху куда нибудь на Борщагу
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися