Мінфін - Курси валют України

Встановити
10 січня 2022, 9:07 Читать на русском

Мікрокредитування: чого очікувати від ринку у 2022 році

Траєкторію розвитку ринку мікрокредитування визначає безліч політичних, економічних та соціальних факторів, які кидають виклик компаніям та створюють нові можливості для клієнтів. Фінансовим організаціям потрібно безперервно трансформуватися, впроваджувати інновації та проривні технології, щоб залишатися конкурентоспроможними та забезпечити довгостроковий розвиток.

Траєкторію розвитку ринку мікрокредитування визначає безліч політичних, економічних та соціальних факторів, які кидають виклик компаніям та створюють нові можливості для клієнтів.
Генеральний директор SlonCredit Микола Рохманійко

Систематизація та аналіз накопиченого досвіду та прогнозування майбутніх вимог ринку, допомагає компаніям удосконалювати підходи до роботи та управління бізнесом.

Генеральний директор SlonCredit Микола Рохманійко, розповів про основні тенденції галузі мікрокредитування, на які варто звернути увагу в 2022 році.

Мікрокредитування у 2021: основні висновки

Можна зазначити, що з 2020 року ринок мікрокредитування суттєво уповільнив темпи зростання кількості виданих кредитів. Ринок став зрілим і стабілізувався, і зараз швидше зазнає трансформації, а не розвитку.

Спостерігаючи за сферою кредитування в Україні, хочеться підкреслити мінімальну кількість нових гравців, але водночас кількість брендів та продуктів збільшується. Це відбувається переважно за рахунок розвитку існуючих компаній та команд.

Розглянемо динаміку обсягу видачі кредитів за 2021 р., на прикладі звіту компанії SlonCredit — першого українського сервісу довгострокового кредитування:

 — кількість виданих кредитів зросла на 47% (2021 р., порівняно з 2020 р.);

 — видані кредити у сумах зросли на 25% (2021 р., порівняно з 2020 р.).

Прогноз щодо ринку мікрокредитування на 2022 рік: шлях уперед

Ми спостерігаємо постійне збільшення конкуренції у фінансовій сфері.

У цьому немає нічого дивного, конкуренція між компаніями проглядається у всіх напрямках бізнесу і будь-яка компанія має бути готовою до необхідності розвитку та масштабування саме в такому середовищі.

Вплив конкуренції на мікрофінансові організації стимулює їх пропонувати ще більш привабливі продукти та умови для клієнтів.

1. Клієнти стають розважливіші і вимогливіші

Через велику кількість пропозицій на ринку, клієнти можуть обирати. І обирають.

Зараз важливо все: зовнішній вигляд сервісу, рівень взаємодії з клієнтами, швидкість зворотного зв'язку, швидкість отримання грошей на картку чи рахунок, способи закриття кредиту та інше.

Увага до деталей, тонке розуміння своїх клієнтів та курс на інновації дозволять компаніям перевершувати очікування, пропонуючи затребуваний продукт та підтримуючи інтерес клієнтів до компанії.

2. Продукти та кредити стають довшими

Попит на середньострокові кредити зростає. За даними Національного банку України[c] за ІІ квартал 2021 року, 35% нових кредитів було видано терміном до 31 дня та 59% — терміном до одного року.

Існуючі компанії модифікують свій продукт, роблячи акцент на збільшенні періоду кредитування. Таким чином, зменшується кількість 30-денних кредитів та зростає кількість пропозицій строком на 60 днів і більше.Для багатьох компаній ця ніша нова і не до кінця звідана, що так чи інакше вимагає додаткових сил і вкладень (юридичні аспекти, навчання персоналу, інформування клієнтів, реклама зміненого продукту). У цьому плані, SlonCredit займає впевнене місце та лідируючі позиції, займаючись довгостроковим кредитуванням з 2018 року. За час роботи компанія видала понад 45 000 кредитів, загальною сумою — 650 мільйонів гривень. Клієнти можуть взяти гроші терміном до 36 місяців та на суму — до 200 000 грн.

SlonCredit були одними з перших у цьому сегменті, тоді як інші компанії тільки-но починають свій шлях модернізації продуктів.

3. Спрощення ідентифікації користувачів та підвищення безпеки клієнтів

З'являються нові технічні та законодавчі можливості, щоб реєстрація проходила ще швидше та безпечніше, а процес отримання кредиту ще зручніше.

Відповідно до Постанови Національного Банку України від 28.07.2020 р. № 107[d], клієнт може пройти обов'язкову ідентифікацію та верифікацію дистанційно.

До спрощених моделей верифікації належать:

  • BankID НБУ;
  • кваліфікований електронний підпис (КЕП);
  • верифікація даних із бюро кредитних історій;
  • зчитування даних з чіпа біометричного документу.

Багато мікрофінансових організацій використовують оформлення заявки онлайн, до якої користувач повинен ввести дані своєї картки, пройти фотоідентифікацію, BankID НБУ та підтвердити договір за допомогою SMS-коду. Досить просто, чи не так?

Особливо якщо порівнювати з отриманням кредиту в класичному банку, де часто необхідно майно під заставу, поручителі та додаткова інформація, збір якої вимагає часу.

Проте, незважаючи на простоту оформлення кредиту, який існує сьогодні, компанії впроваджують нові методи ідентифікації. Наприклад, є організації, де для підтвердження необхідно селфі клієнта.

4. Оптимізація сайтів та створення мобільних додатків

Для збільшення кількості відвідувачів сайту, і, як наслідок, клієнтів, бренди оптимізують і просувають сайти. Багато компаній вже мають цілий штат SEO-фахівців, які працюють над тим, щоб сайт був активний і займав високі позиції в пошукових системах.

Низка досліджень говорять про фактори, на які потрібно звернути увагу у 2022 році:

  • регулярне оновлення якісного контенту;
  • акцент на користувачів та їх пошукові запити;
  • інтеграція машинного навчання у алгоритми;
  • якість беклінків та ін.

Мобільні програми набирають обертів разом з розвитком сучасних технологій. 5G, штучний інтелект, складний екран, мобільна комерція та мобільні гаманці — всі ці та інші тенденції варто взяти на озброєння, не тільки для залучення користувачів, але й для розвитку бізнесу.

5. МФО, банки, необанки

Фінансові установи шукали способи дистанційного обслуговування клієнтів та віддаленої роботи працівників. У період пандемії у виграші виявилися мікрофінансові організації та необанки, що працюють онлайн, таким чином склавши сильну конкуренцію традиційним банкам.

МФО, у свою чергу, почали працювати над тим, щоб розширювати свої продукти та розвивати їх.

Тому, змішання послуг від МФО, банків та необанків набирає обертів і ця тенденція лише посилюватиметься. За рахунок розвитку послуг та колаборацій з іншими компаніями.

Фінансовий ринок потребує інновацій та гнучкості. І щоб не залишитись в історії, фінансові компанії мають оперативно впроваджувати сучасні технології та вибудовувати максимально якісний клієнтський сервіс.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися