Мінфін - Курси валют України

Встановити
17 грудня 2021, 13:44

Споживачі фінпослуг найбільше скаржаться на колекторів — НБУ

Кількість звернень до НБУ продовжує зростати. Серед лідерів за кількістю скарг споживачів, як і раніше, залишаються колекторські компанії. Про це на пресбрифінгу повідомила начальник управління НБУ з захисту прав споживачів фінансових послуг НБУ Ольга Лобайчук.

Кількість звернень до НБУ продовжує зростати.
фото: НВ

Дві найбільші проблеми

За словами Лобайчук, за 11 місяців до НБУ надійшло близько 15 тис. дзвінків та 25 тис. письмових звернень споживачів щодо роботи небанківських фінансових установ. Найбільше споживачі скаржаться на роботу фінкомпаній, які займаються кредитуванням населення, та тих, що стягують прострочену заборгованість.

Тому регулятор сконцентрував свою роботу на врегулюванні цих двох проблемних напрямків. Зокрема, Ольга Лобайчук зазначила, що у 2021 році Нацбанк затвердив низку вимог, які вже з початку нового року забезпечать прозорість та спростять розуміння умов кредитного продукту небанківських фінансових установ.

«Прозорість кредитування означає, що споживачі знають повну вартість кредиту до моменту підписання договору, кредитний договір чіткий і зрозумілий, а реклама та вебсайти небанківських фінансових установ більше не розповідають про «нульові» кредити, — пояснила експерт НБУ.

Крім того, чи не найсуттєвішим досягненням захисту споживачів у 2021 році в НБУ вважають закон, що врегулював колекторську діяльність. У ньому прописані чіткі вимоги до етичної поведінки під час урегулювання простроченої заборгованості. До порушників, за даними Ольги Лобайчук, вже було застосовано 16 заходів впливу у вигляді штрафів на загальну суму понад 1,5 млн грн.

«У цьому напрямі триває робота з посилення правил щодо етичної поведінки колекторів на рівні вимог НБУ, які нині перебувають у процесі обговорення з ринком, та здійснюється посилений нагляд за дотриманням чинних вимог згаданого закону», — зазначила Ольга Лобайчук.

Читайте також: Як захиститися від «неетичних» колекторів. Поради від регулятора

Нагадаємо

З 14 липня, згідно закону № 1349-IX, небанківські фінустанови та колекторські компанії працюють з простроченою заборгованістю за новими правилами. Зокрема їм заборонено:

  • використовувати погрози та шантаж,
  • вчиняти психологічний та фізичний тиск,
  • повідомляти третіх осіб про наявність заборгованості,
  • шкодити репутації позичальника,
  • зустрічатися з ним без повідомлення та погодження цієї зустрічі, взаємодіяти більше двох разів на добу i т.п.

За порушення законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, у тому числі вимог щодо етичної поведінки, колекторів чекають рiзнi санкції — від письмового застереження або штрафу до виключення з реєстру колекторських компаній.

Читайте також: Що робити, якщо дзвонять колектори і загрожують прийти додому

Коментарі - 10

+
+15
Дмитро М.
Дмитро М.
17 грудня 2021, 13:57
#
Норм, тобто можна вже набиратись і не паритись ?)
+
+41
ccc2013
ccc2013
17 грудня 2021, 14:19
#
Долги и кредиты отдавать не хотят, но жалуются:)))
+
0
Skpablo17
Skpablo17
17 грудня 2021, 14:57
#
Нет, проблема этих кредитов- они мошенники. Дают кредит под гарантию стыренных соседских ксерокопий докуметов, а потом соседа ставят в известность что «под гарантию ВАШИХ документов мы дали кредит Васе-подростку и типа ты и являешься гарантом, а ВАСЯ убежал. Лично мне звонили таким образом и еще нескольким знакомым. Кредитные спилки- мошенники. Т.е- они угрожают НЕ заемщику, а соседу, который не давал никакого согласия на кредит ВАСЕ подростку. Суть в чем, в том что такие кредиты до 10 тыщ грн, и их дают направо налево кому не попадя, потом кошмарят соседей, надеясь что взявшие 9 тыщ отдадут 15 лишь бы не заморачиваться. И проблема именно в том, что эти ушлепки кошмарят соседей, не имеющих никакого отношения к заему ВАСИ
+
+22
Дмитро М.
Дмитро М.
17 грудня 2021, 15:04
#
Имхо, проблема в том, что 30-летний безработный Вася набирает 15 кредитов «пока дают», всаживает бабки в онлайн казино, ждет пока накапает долг, а потом мамуська выплачивает кредит за свой «цветок жизни» и чистенький вася берет снова

о том, что дают кредиты васе по документам пети чет не слыхал что б мфо так работали
+
0
maksim2006
maksim2006
17 грудня 2021, 16:38
#
Моей жене уже месяца три звонит какой-то бот и под звуки сирены говорит, что какой-то хрен должен денег money4you. О ком речь мы без понятия. После звонка в эту контору с жалобой, дополнительно начали спамить в телегу и вайбер из агенства по защите от коллекторов)
+
0
Дмитро М.
Дмитро М.
17 грудня 2021, 17:14
#
Может это самое агенство так клиентов пытается привлечь?)
+
+26
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
17 грудня 2021, 14:41
#
Что можно желать и ждать в стране в которой нет единого законодательства, регулирующего отношения между «заемщиком» и «кредитодателем» ! Для валютной ипотеки Закон один, для Юр Лиц взявших налоговые кредиты, уже совсем другое, а для граждан купивших долг эл чайник -третье.
+
+15
sanch ☺
sanch ☺
17 грудня 2021, 15:16
#
Работе НБУ удивляюсь. Зачем плодить кучу дублирующих законов?
«использовать угрозы и шантаж …» Это уже карается кодексами.
Здесь вопрос стоит как довести, что Петров звонил и угрожал.

Пора переходить на выдачу сим-карт по паспортам, должно немного помочь.
+
+15
efess
efess
17 грудня 2021, 16:01
#
Возврат долгов это не улучшит.😀
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
17 грудня 2021, 17:04
#
Нема мозгів — купуй в кредит.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися