25 листопада 2021, 15:00 Читать на русском

Чому цього року не варто чекати великих знижок на електроніку у Чорну п'ятницю

Чорна п’ятниця — один із найдовгоочікуваніших днів для покупців у всьому світі, й в Україні зокрема. Минулий сезон побив усі рекорди з продажу, навіть попри непростий 2020 рік. Що чекати на чорну п’ятницю цього року? — розповів в колонці для НВ голова ради директорів Г К Алло Дмитро Деревицький. «Мінфін» обрав головне.

Як готуються продавці

Нещодавнє дослідження Gradus Research показало, що 93% українців уже знають про найбільший розпродаж осені, і 44% планують робити покупки в ці дні. А тепер уявіть, що всі ці 44% споживачів прийшли до вас раптово. Чи вистачає у вас продавців? Чи є товар на складі? Чи витримає сайт стрибок трафіку? В онлайн та офлайн ритейлу є десятки важливих питань, про які потрібно подбати до старту розпродажів.

Щоб полегшити навантаження на торгові точки, софт, процес поставок тощо такі світові гравці як Amazon, Target, Best Buy та інші мега-ритейлери почали розтягувати знижки на період від тижня до місяця. Таким чином, у клієнта з’являється більше часу, щоб обміркувати та здійснити покупку, а для продавця це ефективний спосіб зняти піковий стрес із п’ятниці та уникнути затримок у доставках. Українські ритейлери теж ідуть таким шляхом.

В період знижок приріст трафіку різко збільшується: торік у нас він був на 31% вищим, порівняно з 2019-м, а саме у п’ятницю 27-го листопада на маркетплейс allo.ua зайшли рекордні 900 тисяч відвідувачів. Цього року ми очікуємо на мільйон на добу.

Щоб забезпечити стабільність роботи сайту, при цьому не витратити на програмне забезпечення та інфраструктуру всі гроші світу, компанії запроваджують гнучку пріоритизацію IT-ресурсів. Що це таке?

Оскільки різке навантаження на сайті зростає лише на 10−15 днів на рік, будувати статичну систему під максимальне навантаження — не оптимально й дорого, адже решту часу система простоюватиме.

Тому розробляємо автоматичне масштабування системи (auto scaling) під навантаження: зі збільшенням навантаження на сайті (відвідувачі, перегляди, замовлення) — система в автоматичному режимі формує запит на додаткові ресурси у «хмари» для стійкості сайту й забезпечення належної продуктивності, і повертає їх назад у хмару, коли навантаження зменшується. Для користувача ця система непомітна, у чому і є її основна перевага: сайт не висне, картки товару підвантажуються коректно, а оплата проходить безшовно. Але цього недостатньо.

Тимчасове розширення штату

Число онлайн-заявок в e-commerce під час «чорної п’ятниці» росте кардинально — у нас їх приблизно вчетверо-вп'ятеро більше, ніж у звичайні вихідні. Тому крім сайту, велике навантаження припадає на склад, кол-центр, логістику тощо — це вимагає інвестицій не тільки в програмні процеси, а й передбачає значне розширення штату. На період чорної п’ятниці ми зазвичай посилюємо та переводимо в режим 24/7 технічну підтримку, а також удвічі збільшуємо кількість працівників складу за рахунок нічної зміни.

Навантаження на контакт-центр зростає втричі, тому цього року ми збільшили штат на 15% і розробили графік із максимальною присутністю команди. Так ми можемо бути впевнені, що всі замовлення будуть оброблені якнайшвидше. До речі, багато наших партнерів у логістиці також посилюють команду перед піковим сезоном. Так, наприклад, Нова Пошта минулого року найняла мало не 2,5 тис. працівників напередодні «чорної п’ятниці».

Читайте також: Милі та бонуси: мистецтво подорожувати безкоштовно

На відміну від онлайну, у фізичних продажах звичайний ажіотаж навряд чи станеться цього року через карантинні обмеження. Попри це, тут ми також плануємо посилення та виводимо всі команди продавців у максимальному складі.

У чому особливість «чорної п’ятниці"-2021

Цього року тренди у покупках українців не зміняться кардинально. Зазвичай, під час великих знижок споживачі купують дорогі товари — смартфони, телевізори, побутову техніку. При цьому вони орієнтуються не на відсоток знижки, а на її розмір у грошовому еквіваленті — клієнти вибиратимуть товари з максимальною знижкою у гривнях. Тому, очікувано, зростатимуть продажі категорій із високою вартістю. Але що точно зміниться — цих товарів вистачить не всім.

Глобальна криза мікрочипів вносить серйозні корективи до асортименту знижок. Цьогоріч «чорна п’ятниця» пройде в умовах світового дефіциту смартфонів, телевізорів, ноутбуків та інших товарів, які мають великий попит.

У ритейлерів електроніки в Україні зараз рекордно низька оборотність товару через недопостачання: у нас — удвічі нижча від звичайного року. І незважаючи на ранню закупівлю, багато в чому вирішення ситуації залежить від вендорських постачань до країни: часто Україна не є пріоритетним ринком для постачальників, через що товари вони постачають із величезними затримками.

Читайте також: ТОП-ідеї осіннього шопінгу

Споживачам потрібно бути готовими до того, що серед товарів «чорної п’ятниці» буде критично мало електроніки, багато моделей можуть залишитися без знижок або швидко перейдуть у фазу out of stock. Водночас, як і зазвичай, буде багато знижок у категоріях одягу, косметики й парфумерії та багатьох інших, які мають високу маржинальність, тому знижки можуть досягати 80%.

Коментарі - 4

+
+15
bonv
bonv
25 листопада 2021, 16:51
#
Опускають ціни на символічні дві-три пари сотень грн.
+
+30
SlavaUkraine21
SlavaUkraine21
25 листопада 2021, 18:16
#
Цены не могут опускаться в принципе, опускание цен это тоже, что и сса_ь против ветра.
+
0
bonv
bonv
25 листопада 2021, 18:25
#
Обсяги кредитування на «чорну п’ятницю» щороку збільшуються на 15−20%, — експерт.
Чорна п'ятниця в кредит:)
https://ukranews.com/ua/news/816909-obsyagy-kredytuvannya-na-chornu-p-yatnytsyu-shhoroku-zbilshuyutsya-na-15−20-ekspert
+
0
bonv
bonv
25 листопада 2021, 19:05
#
Американці готуються до масштабних витрат на тлі початку сезону передсвяткового шопінгу.
Очікується, що витрати на святкові покупки поточного сезону поб’ють рекорди, свідчить прогноз Національної федерації роздрібної торгівлі (NRF).
Споживачі в середньому витратять близько $762 на подарунки сім'ї та друзям, показала окрема доповідь, підготовлена NerdWallet.
Тим часом 29% покупців, або понад 35 млн осіб, які купували подарунки в кредит минулого року, ще не погасили заборгованість, випливає з доповіді.
Підвищення цін і дефіцит товарів напередодні «чорної п’ятниці» та «кіберпонеділка» змушують деяких покупців витрачати ще більше грошей на продукцію, яку вони хочуть придбати до свят.
Отже, обсяг кредитів знову зростає після того, як американці виплатили рекордні $83 млрд заборгованості за кредитними картками у 2020 році.
Загалом заборгованість за кредитними картками в третьому кварталі 2021 року збільшилася на $17 млрд, згідно з найсвіжішими даними Федерального резервного банку (ФРБ) Нью-Йорка. Середній розмір заборгованості наразі становить $5525.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися