Мінфін - Курси валют України

Встановити
4 листопада 2021, 11:16 Читать на русском

Чому ФОПи обирають необанки

Фізособи-підприємці все частіше обирають для відкриття рахунку не класичні фінустанови, а необанки.

Здавалося б, звичайний банк має відділення, можна прийти до фахівця для вирішення свого питання. Виявляється, необанки мають свої переваги. На прикладі першого і найбільшого з них — monobank — розбираємо переваги ФОПів, які поділилися своїми враженнями.

monobank — перший і найбільший в Україні банк у смартфоні — почав обслуговувати підприємців (ФОП) в середині минулого року.

За рік клієнтами онлайн-банку стали близько 100 тис. підприємців, які довірили йому майже 2 млрд грн. У чому секрет успіху?

Ідеальний варіант для новачків

Перш за все, варто відзначити простоту відкриття рахунку. Це абсолютно реально зробити, не виходячи з дому і навіть не будучи клієнтом monobank як фізособа.

Журналісту Дмитру Г., який у лютому влаштувався на нову роботу, вже готові були виплатити перший гонорар і бухгалтерія наполегливо вимагала номер рахунку. Їхати до відділення банку не хотілося. Вирішили спробувати відкрити рахунок в онлайн-банку. Процедура сканування документів та відеоверифікації зайняла не більше 15 хвилин, і рахунок був готовий до прийому грошей.

«Наступне обслуговування так само — без нарікань, все просто і зрозуміло. До речі, нещодавно дізнався, що для ФОП є не тільки телефонна, а й комп'ютерна версія сайту. Деякі речі зручніше робити на великому екрані», — зазначає Дмитро, на думку якого вибір банку для новачків ФОП очевидний.

Програмісти цінують простоту

Як з'ясувалося, на обслуговування в онлайн-банк із інших банків переходять і досвідчені підприємці.

«Зареєстрував ФОП ще у 2000-х. Дуже довго обслуговувався в Укрексімбанку, але на певному етапі у банку зник інтерес працювати з мікробізнесом, — розповідає програміст Андрій, — довелося перейти до Приватбанку. Як тільки випала можливість, відразу ж відкрив рахунок у monobank». За його словами, сервіс mono — ідеальний варіант для невеликого ФОП із мінімумом операцій.

IT-шник особливо задоволений мобільним додатком, де все продумано до дрібниць. «Подобається, що немає плати за користування рахунком. Дрібниця, а приємно! Підприємці — народ економний, незалежно від рівня доходів», — зазначає Андрій, який практично не працює із готівкою.

Програміст також підкреслює, що приватний monobank виявився куди більш клієнтоорієнтованим, ніж його державний конкурент.

Бухгалтери обирають зручність

Бухгалтер Інна Бісонова, яка консультує та обслуговує багатьох підприємців віддалено, як фізособа почала обслуговуватися в monobank у 2019 р. «Коли наступного року відкрила ФОП, а mono запустив новий сервіс для підприємців, то без варіантів скористалася ним, — розповідає Інна, — Немає комісій, операції проводяться миттєво».

Вона наводить приклад: щоб повторно зробити платіж, він за першими буквами контрагента може бути знайдений через пошук і просто повторений. Це дуже зручно, особливо для недосвідчених користувачів. Для порівняння: в іншому великому держбанку все набагато складніше. Потрібно підписувати платіж ключами тощо.

Бухгалтер відзначає зручність та швидкість пересилання на пошту або viber виписок та квитанцій. До речі, не всі знають, що є web-версія для ФОПів. Наприклад, я маю доступ до рахунків клієнтів тільки через цю версію. Зайти з телефону в неї я не можу", — каже Інна Бісонова. На її думку, зручність онлайн-банку сприяє тому, що люди відмовляються від готівки, вона їм просто не потрібна.

Розробники шукають відкритість

Не секрет, що багато ФОПів передають ведення бухобліку на аутсорсинг. У зв'язку з цим дуже важливим моментом є відкритість обслуговуючого банку до інтеграції з компаніями, що надають такі послуги.

Це — одна з «фішок» monobank.

«Ми зробили програмне забезпечення для ведення бухгалтерії ФОПів та МСБ. Для надання клієнтам додаткового сервісу шукали банки, з якими можна було б інтегруватися за API, щоб бухгалтери могли через наш сервіс працювати з рахунками та звітністю підприємців. Станом на 2018−2019 роки. це було можливо лише з одним банком, що ми й зробили. Коли на ринку з'явився monobank, постукали і до них», — розповідає Максим Тихомиров, співзасновник та розробник сервісу «bookkeeper», яким зараз користуються близько 4 тис. підприємців. За словами Максима, зараз будь-який користувач може налаштувати все без залучення фахівців. Після цього він може «підтягувати» виписки з рахунків у bookkeeper і на їх підставі формувати первинні документи, будь-яку звітність, зокрема, податкову.

«На жаль, з іншими банками так поки що не виходить. У кращому випадку користувачам доводиться довго спілкуватися з банком і навіть залучати програміста», — констатує Максим Тихомиров. Як клієнт, він відзначає зручність роботи із зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД). «При максимальній простоті, все досить надійно і добре захищено», — резюмує клієнт.

Оперативна реакція

Варто зазначити, що онлайн-банк постійно вдосконалює сервіс.

Програміста Андрія спочатку бентежила відсутність повної виписки, яка містила б номери документів. «Автоматизовані системи бухобліку не можуть розносити витяг без номерів документів. Для ФОП, який просто отримує гроші на рахунок, потім виводить їх на особисту картку, це не потрібно. Але щойно виникали завдання, пов'язані з бухгалтерією, то мінімального функціоналу вже не вистачало», — розповідає Андрій, зазначаючи, що monobank вже усунув цей недолік, і працювати стало набагато приємніше.

Побажання користувачів

Бачачи оперативну реакцію онлайн-банку на побажання, користувачі активно надають monobank зворотний зв'язок.

Так Інна Бісонова відзначає деякі нюанси, пов'язані з виплатою зарплати співробітникам. «Було б зручніше, якби одним махом можна було набирати відразу пакет платіжок, а не формувати їх по одній», — каже досвідчений бухгалтер, додаючи, що немає інформації про загальну суму виділених платіжок, доводиться перевіряти з калькулятором, щоб уникнути помилок. У банку, дізнавшись про цю пропозицію, відповіли, що найближчим часом врахують побажання клієнтів та додадуть новий функціонал.

Максим Тихомиров та Інна Бісонова запевняють, що бухгалтера та бізнес чекають від monobank аналогічного сервісу і для юридичних осіб, прогнозуючи значний приріст клієнтської бази.

Зазначимо, що банк дійсно постійно покращує і додає функціонал. Вже у жовтні monobank планує запустити еквайринг для підприємців.

Таким чином, кейс monobank показує, що простий та зручний банківський сервіс можливий не лише для простих фізичних осіб, а й для приватних підприємців. І для цього зовсім не обов'язково мати у своєму розпорядженні традиційні банківські відділення та іншу інфраструктуру.

Головними «фішками», які роблять monobank популярним серед підприємців, залишаються:

  • простота та швидкість віддаленого відкриття рахунку ФОП
  • продуманий до дрібниць мобільний додаток та наявність web-версії для підприємців
  • відсутність плати за користування рахунком
  • можливість інтеграції з необанком бухгалтерських сервісів

І головне — здатність розвиватися та оперативно реагувати на потреби своїх клієнтів!

Коментарі - 16

+
+26
torn
torn
4 листопада 2021, 14:23
#
Ещё одно из преимуществ, в том, что нет лимитов в переводах на карту «ключ к счету» как у привата. Сделайте web-версию для персональных карт с шаблонами платежей и от привата можно отказаться совсем.
+
+60
mlp711141
mlp711141
4 листопада 2021, 16:36
#
И я о том-же. У «некоторых конкурентов» (не у приматов) есть веб-версия для простых граждан. Всё-же жаль, что часто не возможна регистрация без СРАМфона или планшета. Я выбирал регистрацию в монобанк при помощи планшета под управлением андроид 4.4. В дальнейшем, когда мне подарили более новый хлам на андроид 5.0.2, я перенёс приложение туда. На СРАМфоне, в сравнении с планшетом, слишком мелкий и неудобный получается интерфейс, да и приложение построено так, что оно шпионит за тобой (но в отличие от Примат24, шпионаж за тобой можно ограничить), тем более, что поддержка монобанк «настоятельно рекомендует» устанавливать финансовую сим-карту в СРАМфон или планшет, и использовать её не только как финансовую, но и как общеупотребительную, что противоречит политике безопасности средств (для безопасности финансовую сим-карту стоит держать в отдельном кнопочном бомжофоне, номер зарегистрировать на себя и платить только раз в год, чтобы номер не забрали — для этого подходят лайфселл и г*вн*стар — г*вн*фон за неуплату на протяжении 3−6 месяцев блокирует входящие звонки и СМС, сохраняя возможность звонков на экстренные номера 101−104, 112 и 911).

Именно отсутствие веб-версии банкинга для простых граждан и возможности регистрации без мобильного приложения, отнимает в моих глазах по пункту репутации за каждый вид неудобства как у монобанка, так и у спортбанка (моя оценка). При
+
0
mlp711141
mlp711141
4 листопада 2021, 16:45
#
При этом ПриматБанк оцениваю в 0 баллов — есть за что, а одного из онлайн-конкурентов монобанка — в 4 балла (есть веб-версия, но не зарегистрируешься без приложения: такой «фейс-контроль» по отсеиванию нищебродов с устаревшими устройствами, цифровых диссидентов (работающих исключительно с ПК) и тому подобных.

При этом я удалил приложение монобанк со своего планшета — на протяжении двух следующих лет оно для меня бессмысленная и ненужная мусорная цаца или бяка — вам, читателям решать.
+
+15
zig4free
zig4free
8 листопада 2021, 11:57
#
Это вранье — есть карточные лимиты со стороны платежной системы, просто приват явно про них говорит, в отличии от монобанка.

https://minfin.com.ua/ua/company/monobank/review/253063/
+
0
torn
torn
8 листопада 2021, 16:07
#
Приват говорит о собственных ограничениях, которые он сам ввел для своих клиентов, это 30 тыс. грн. в месяц для переводов на карту «ключ к счету». У монобанка таких лимитов нет.
+
0
zig4free
zig4free
8 листопада 2021, 19:45
#
Читайте отзыв https://minfin.com.ua/ua/company/monobank/review/253063/
+
0
torn
torn
8 листопада 2021, 21:42
#
Я читал отзыв, там речь о блокировании операций международными платежными системами. Если человек принимает по 500 платежей в неделю и «проспал» лимит ФОПа, который сейчас минимум 5 млн.грн., то можно представить, что поток средств был приличный и неудивительно, что платежная система его заблокировала. Монобанк там не причем совсем, с его стороны лимитов нет, а у Привата есть.
+
+11
Rabotyahoff
Rabotyahoff
4 листопада 2021, 15:30
#
Без кредитной истории получится открыть счёт?
+
+11
Lyoha
Lyoha
4 листопада 2021, 16:32
#
Скромная реклама monobank)))
Но по-факту, да, у самого в mono счёт
+
+41
eastpakk
eastpakk
7 листопада 2021, 7:21
#
Сделайте Web-версию для физ. лиц
+
+13
mlp711141
mlp711141
12 листопада 2021, 1:04
#
И, чтобы для регистрации и пользования услугами банка СРАМфон был не обязателен. Есть же люди, которым виртуальная карта нужна только для онлайн платежей, а выписку с реальной карты смотрят на компе. Банки часто намеренно ограничивают свободу действий клиента: нет СРАМфона (кнопочный телефон) — значит ты нищеброд, не наш клиент. Банковские приложения имеют свойство шпионажа за клиентом.
+
+11
akapello
akapello
8 листопада 2021, 21:37
#
Видно, справи у Моно пішли неважнецькі, що таку очевидну рекламу пропихує через фінансовий сайт.
+
+13
Rabotyahoff
Rabotyahoff
9 листопада 2021, 9:34
#
Статья помечена рекламной. Что не так?
+
0
akapello
akapello
9 листопада 2021, 17:23
#
А як саме вона помічена? Це буквочка «Р» у п’ятикутнику? Я на неї не звернув уваги. Тепер знатиму, що за цією поміткою криється.
+
0
mlp711141
mlp711141
12 листопада 2021, 1:18
#
Монобанк потерял меня как клиента. За бесполезностью их приложения, я удалил их приложение со своего старого планшета. Не моя вина в том, что мой бывший директор меня загнал в долги перед приматами из ПриматБанка. Пока я не мог трудоустроиться, то и приматы меня не трогали. А как трудоустроился неофициально за минимальную зарплату (нельзя мне работать официально по состоянию здоровья), и начал выплачивать этим сатанинским приматам по 666 грн в месяц (больше нет возможности, а меньше не резонно), так они через частного пристава арестовали мои счета не только у себя (надо-же, какая скрупулёзность!), но и в монобанк и в спортбанк. Поэтому, пусть монобанк подавится моими деньгами (29 грн с копейками на одном счету и 5 грн на другом) — я для них потерянный клиент, который им ничего не должен.

Наверное, не только у меня такая проблема, если из-за АСИП банки теряют клиентов.

Пока такая политика, я с монобанком не хочу иметь ничего общего.
+
+11
Pumbovik
Pumbovik
11 листопада 2021, 8:06
#
Только в шманебанке не фоп, а огрызок фопа для приема 2−3 платежей в месяц для валютных буратино. Если вы фоп, работающий в розницу внутри страны, и у вас тысячи платежей то там куча проблем вылазит начиная от экспорта выписок
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися