В сучасних умовах обмеженого ринку кандидатів роботодавці намагаються створювати для своїх працівників такі умови роботи, за яких спеціаліст залишатиметься в компанії, навіть якщо захоче змінити сферу зайнятості та посаду. Цьому сприяють програми мобільності, які знайомлять співробітників із перспективами кар'єрного розвитку в межах організації і допомагають перейти на бажану позицію, не втративши довіри колег.
Світчери в межах компанії: що таке внутрішня мобільність і як працюєдоброго дня
Олеся Ільєнко — начальник управління з підбору персоналу Ukrsibbank BNP Paribas Group — розповіла Happy Monday, що таке внутрішня мобільність, які переваги вона дає співробітникам та як проходять Дні мобільності в банку.
Мобільність як одна з ціннісних пропозицій роботодавця
Працювати 10, а то й 20 років в одній компанії на одній посаді з переглядом заробітної плати раз на три чи навіть п’ять років зараз мало хто погодиться. Та з іншого боку щороку змінювати місце роботи, щоб відчути якийсь кар'єрний апгрейд, — варіант теж не дуже. Тому можливість професійно рости і розвиватися в межах компанії — це те, на що насамперед варто звертати увагу при виборі роботодавця.
Внутрішня мобільність — це перехід працівника на іншу посаду в межах організації у разі відкриття вакансії. Вона буває декількох типів:
- горизонтальна — зміна функціоналу в рамках поточної бізнес-функції;
- крос-функціональна — перехід в іншу бізнес-функцію;
- вертикальна — перехід на керівну посаду з можливою зміною функціоналу;
- міжнародна — перехід в закордонний філіал компанії.
Налагоджена система мобільності має свої плюси як для співробітника, так і для роботодавця, але важливо мати чіткі правила, за якими здійснюватиметься перехід з позиції на позицію. Вони допоможуть вибудувати атмосферу здорової конкуренції та убезпечать працівника від негативу з боку попереднього керівництва чи команди. Кожна компанія може мати свої принципи, наприклад, в Ukrsibbank діють такі правила мобільності:
- Всі вакансії банку насамперед публікуються на внутрішній платформі MyMobility і доступні всім співробітникам компанії.
- При переході враховується стаж роботи на попередній посаді: щоб податися на внутрішню вакансію, співробітник повинен пропрацювати на поточній мінімум рік, а для переходу в іншу бізнес-вертикаль — два роки.
- Працівник повинен письмово повідомити свого керівника про рішення стати кандидатом на внутрішню вакансію.
- Керівник відділу, який відкрив вакансію, зобов’язаний розглянути всіх внутрішніх кандидатів і дати фідбек не пізніше ніж за місяць після подачі.
- Перехід співробітника з однієї посаду на іншу не повинен займати більше ніж два місяці.
- Вся комунікація з потенційним кандидатом ведеться через відділ HR, щоб уникнути «чорного хантингу».
Якщо всі учасники процесу дотримуються цих правил, то перехід відбувається максимально безболісно для всіх сторін: працівник має достатньо часу та підтримки, щоб підготуватися до роботи на новій позиції, колишній керівник не втрачає співробітника без попередження, а новий керівник отримує кваліфікованого кандидата, який уже в курсі внутрішньої кухні компанії.
Як проходять Дні мобільності в Ukrsibbank
Щоб популяризувати власну програму мобільності та підвищити обізнаність працівників щодо можливості переходу з позиції на позицію в межах компанії, в Ukrsibbank раз на рік виділяють цілий місяць для проведення Днів мобільності. У 2021 році в заходах Днів мобільності взяли участь близько 700 працівників банку, а до їхньої організації залучили 80 співробітників та менеджерів. Які ж активності організовують під час Днів мобільності?
Промо. Це заходи, спрямовані на те, щоб якомога більше співробітників дізналися про Дні мобільності та долучилися до них. Цього року HR-відділ підготував промо-ролик, в якому знялися співробітники банку, а також розмістили низку статей про розвиток кар'єри в корпоративних медіа.
Віртуальні тури. Це унікальна можливість дізнатися, чим займаються інші підрозділи банку, побачити, які люди там працюють, та поспілкуватися з колегами.
Вебінари. В рамках вебінарів працівників ознайомлюють із сучасними тенденціями світу професій. Цього року розповідали про професії, пов’язані з базами даних та інформацією.
Гейміфіковані вікторини. Після прослуховування вебінарів та відвідування віртуальних турів учасників запрошують відповісти на кілька питань про почуте і позмагатися з колегами за призи. Переможці отримують бестселери бізнес-літератури.
Партнерські проєкти. До організації частини заходів залучають партнерів банку, щоб поділитися ширшою експертизою в тому чи іншому питанні. У 2021 році спільно з CSR Ukraine (Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності») підготували відео про те, як успішно пройти інтерв'ю, використовуючи емоційний інтелект.
Робота з соцмережами. Це заходи з популяризації успішних кейсів внутрішньої мобільності в рамках компанії. На своїх сторінках у Facebook, Instagram та Telegram банк ділився історіями співробітників, які мали досвід успішного кар'єрного просування.
Участь у Днях мобільності дозволяє співробітникові більше дізнатися про роботу інших відділів, зрозуміти специфіку завдань на інших позиціях, зав’язати нові контакти й почути відповіді на питання з перших вуст. Своєю чергою ті, хто показує роботу свого підрозділу, мають шанс відпрацювати навички публічних виступів та презентацій.
Що дає програма мобільності співробітникам?
По-перше, розуміння, що компанія зацікавлена у вашому професійному прогресі, а тому всіляко підтримуватиме у навчанні та розвитку. Наприклад, в UKRSIBBANK діє кілька корпоративних навчальних програм, серед яких «Школа лідерів», «Школа продуктового мислення», «Школа скрам-майстрів», «Школа сервісного дизайну» та понад 350 дистанційних та гібридних тренінгів. Крім цього, співробітники можуть долучатися до роботи над проєктами в рамках програми розвитку талантів I-Players, результати якої впливатимуть на загальну організацію процесів усього банку. Також компанія сприяє отриманню працівниками зовнішніх професійних сертифікацій та дає можливість пройти внутрішню сертифікацію АСЕ-менеджерів. А кожен, хто виявляє ініціативу розвиватися і потребує надійного порадника, може стати учасником менторської програми й отримати наставника із топменеджменту.
По-друге, відсутність кар'єрних рамок. Приходячи в компанію на одну посаду, ви одразу знатимете, що за бажання зможете змінити й позицію, і напрям діяльності, і вам у цьому допоможуть, а не ставитимуть палки в колеса. Так ви зможете комфортніше почуватися на поточному місці й не хвилюватися, що перехід на нову роботу буде стресовим.
По-третє, можливість стати наставником чи ментором. Навіть якщо ви ніколи не захочете скористатися програмою мобільності і перейти на іншу позицію, ви все одно можете отримати з неї користь. Наприклад, прокачати наставницькі навички та розвинути професійну експертизу, ставши ментором для когось із колег або приєднавшись до професійних спільнот. На сьогодні 49% вакансій в Ukrsibbank закриваються внутрішніми кандидатами. Це дає можливість професійного зростання кожному співробітнику, який готовий інвестувати свої час та енергію у вивчення нового функціоналу.
Коментарі