Неможливо створити розумне місто без розуміння того, що в ньому відбувається, тому найкраще починати саме з контролю всіх процесів. Про це розповів керівник департаменту з розвитку проектів інтернету речей та хмарних обчислювальних технологій Київстар Павло Харіков під час відкритої дискусії FinUpdate: Анатомія розумного міста.
Smart City 2021: Мобільний оператор може бути важливою складовою розумного міста
Що значить Розумне місто
«Розумне місто — це робота з великою кількістю постійно оновлюваних даних, які потрібні, зокрема, для обліку ресурсів, контролю витрат, швидкого реагування на проблеми чи усвідомлення загальної картини щодо переміщення мешканців, щоб розуміти, чи потрібен їм той чи інший маршрут або скільки потрібно автобусів на цьому маршруті. І Київстар сьогодні, як мобільний оператор, що володіє багатьма сучасними технологіями, розуміє: наші сервіси мають великий потенціал та можливості, щоб бути важливою складовою розумного міста», — поділився досвідом Харіков.
За його словами, сьогодні на інфраструктурі Київстар працює, наприклад, транспортний процесинг в Маріуполі - там були впроваджені елементи Smart City в громадському транспорті.
У валідаторах, які встановлені в автобусах, стоять SIM-картки компанії, а дані з них контролюються Центром управління IoT — ще однією системою Київстар.
Харіков каже, що один з найпоширеніших запитів від міст стосується транспорту та необхідності розуміти, як люди переміщуються містом.
Мобільний оператор, який має велику кількість телеком-даних у прив’язці до певних територій, може працювати з ними в анонімізованому узагальненому форматі та створювати аналітичні моделі, які будуть показувати, наприклад, як багато людей з якого району щодня їдуть в інші райони та як ці переміщення змінюються в залежності від часу доби.
«Big Data від мобільного оператора — це дуже потужний інструмент для Smart City. Адже аналітика — це саме те, з чого взагалі варто починати розумне місто, інакше будь-які активності будуть рухом наосліп. А на підставі консолідованого аналізу даних з різних джерел та постійного їх моніторингу можна краще розуміти, що потрібно, щоб жителям міста жилося комфортніше, зручніше й безпечніше. Та приймати з урахуванням цього зважені управлінські рішення», — розповів представник Київстар.
Як заявив Харіков, ще один напрямок Smart City, з яким працює Київстар, — розумний облік. В Україні такі системи тільки починають впроваджуватись, але вже є перші пілотні проекти та їх результати.
Що це може дати
В першу чергу — розуміння реального споживання ресурсів, можливість швидко реагувати на аварійні ситуації, а також зменшення операційних витрат комунальних підприємств на обслуговування мереж та раціональніше використання коштів.
Коментарі - 2