Кабмін ухвалив постанову, яка дасть старт реалізації експериментального проєкту по розмитненню транспортного засобу через «Дію». Відповідну постанову прийняли на засіданні уряду 15 вересня.
Кабмін перевів митне оформлення авто в е-форму. Розмитнити авто можна буде через «Дію»
«Маємо сьогодні ще один важливий проєкт, який стосується ввезення автомобілів в Україну. Для українців часто таке ввезення авто перетворювалось на обмеження та незручності, затягування. Ми плануєм зробити можливим розмитнення транспортного засобу через «Дію». «, — сказав прем'єр-міністр Денис Шмигаль.
Що відомо
Документ передбачає:
- подання документів в електронній формі з використанням порталу «Дія»;
- нарахування митних платежів в автоматичному режимі, які можна оплатити на порталі «Дія», банки або електронні платіжні системи;
- сплати митних платежів протягом 10 днів;
- завершення митного оформлення авто в автоматичному режимі.
Відповідно до документа, експериментальний проєкт триватиме з 2 грудня 2021 року по 31 серпня 2023 року.
Як оформлюють авто
Станом на сьогодні митне оформлення транспортних засобів передбачає необхідність заповнення фізичними та юрособами попередньої митної декларації, загальної декларації прибуття та/або митної декларації в письмовій формі, що спричиняє певних незручностей, пов'язаних з відсутністю досвіду заповнення даних видів декларацій.
Нагадаємо
З 15 червня в Україні почали діяти нові правила пільгового розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією («євроблях»).
Відповідно до нових правил, відтепер вживані автомобілі з європейською реєстрацією, старші п'яти років, які були ввезені на територію Україні до кінця 2020 року, оподатковуються за пільговою ставкою податку на додану вартість та акцизного податку.
Сума ж акцизу залежатиме від віку автівки, об'єму та типу двигуна й не залежатиме від її вартості.
Зазначалось, що в більшості випадків вартість розмитнення не буде перевищувати однієї тисячі євро.
Такі автомобілі тимчасово звільняються від оподаткування ввізним митом.
Водночас, за пільговим механізмом може бути розмитнений один автомобіль однієї категорії одного власника.
Пільгово оформити автівку можна буде протягом 180 днів з моменту набрання чинності законів. Учасники АТО/ООС зможуть використати таку можливість протягом 270 днів.
Коментарі - 22
Слухай, нафіга ти до мене пишеш, бігаєш за мною по форумі? Для чого нік навпаки? Може тобі якось допомогти? Не хочеш зустрітися особисто?
https://www.unian.ua/economics/transport/tesla-zapatentuvala-lazerni-dvirniki-novini-ukrajina-11543470.html
Но брокеров никто не убирает.
Я лишь обсуждаю то что делает МинЦирк. Как и в случае в самоей мобильной Дией — они посто переносят бумажные процессы в электронные не меняя сути процессов и, боюсь что опять, не ожидая изменений в законах которые позволяют работать перенесённым процессам. Я это называю жижитализацией бюрократии.
Конкретно в случае с растаможнкой автомобилей привезённых из-за границы можно было убрать акциз, убрать НДС — это гораздо важнее чем расходы на брокера который просто выполняет работу которую должен был делать клиент (в идеале, на практике может и создавать проблемы). Затем пересмотреть процесс растаможки так чтобы минимизировать количество документов и больше доверять гражданам. И вот тогда этот обновлённый процесс можно было бы ещё и жижитализировать чтобы можно было растаможить авто просто в процессе его пригона из условной Варшавы в условную Полтаву: пока приехал, а у тебя уже всё оформлено.
Вообще-то должно быть с точностью до наоборот. Какая в *** разница какого года авто? При растаможке важна только стоимость его приобретения — как это и работает в общем случае при растаможке любых других товаров. Не должен год выпуска влиять на цену. Иначе тогда и ввоз секонхенда должен облагаться более высокими пошлинами чем новая прет-а-порте.
А вот когда автмобиль ставитя на учет как средство передвижения по дорогам общего пользования, или даже потом когда такое транспортное средство эксплуатируется — вот тут состояние «заезженного» должно напрямую влиять на цену страховки (чем в худшем состоянии авто тем больше платит его владелец за страховку).
Один з небагатьох способів прибрати з доріг мотлох. При цьому вартість цивілки має рости в геометричній прогресії, інакше в нас і надалі нічого не йтиме на звалище.