З 23 серпня набув чинності закон, який прирівнює в Україні електронні паспорти до паперових. Тепер на законодавчому рівні закріплено визначення е-паспорта і е-паспорта для виїзду за кордон.
В Україні е-паспорти прирівняли до паперових. Закон набув чинності
Що дає закон громадянам
Закон дає громадянам право використовувати цифрові документи під час подорожей в поїзді або літаку в межах України. Також їх можна пред'являти під час медичного обслуговування або банківських операцій.
Читайте також: 30 років незалежності України: Чи стали українці жити заможніше
Крім того, електронний паспорт тепер підійде для отримання адміністративних, готельних, телекомунікаційних, бібліотечних послуг пошти. А ще з ним можна купувати товари в магазині і підтверджувати особистість за запитом поліції і правоохоронних органів.
В ОП відзначали, що станом на середину квітня цього року приблизно 5 мільйонів громадян України користувалися електронними паспортами (цифровими образами ID-карток) через мобільний додаток порталу державних послуг «Дія».
Читайте також: Перша в світі. В Україні електронні паспорти прирівняли до звичайних
Відзначимо, що е-паспорта доступні тільки тим українцям, у яких є ID-карта або біометричний закордонний паспорт. Їх основні переваги, як вказують в офісі Зеленського, — захищеність від підробок, простота отримання і зручність використання.
Раніше міністр цифровий трансформації Михайло Федоров відзначав, що якщо людині зручніше використовувати паперові документи для отримання послуг — він буде мати на це право.
Читайте також: Регулятор дав добро. Банки почали приймати цифрові паспорти українців
Нагадаємо
Верховна Рада ухвалила закон 30 березня 2021, а 15 квітня його підписав президент Володимир Зеленський.
Що таке цифровий паспорт
Цифровий паспорт — це цифровий аналог паперових документів в мобільному додатку «Дія». В електронному вигляді відображається інформація, яка містить ID-карту і біометричний закордонний паспорт громадянина України. Цифровий паспорт надійніше, ніж звичайний паперовий, але не менш надійний, ніж його пластиковий аналог. Він дає можливість отримувати надійні дані про користувача з офіційних державних реєстрів.
Читайте також: Е-паспорт в «Дії» — тепер офіційний документ. Паперовий можна не носити
Коментарі - 16
и они руководствуются исключительно своими правилами
и регламентами, которые морально устарели и вступают
в противоречие с действующим украинским законодательством…
Это касается, в том числе, и необходимости носить с собой
бумажную справку о регистрации места проживания и
бумажную справку о присвоении инн-кода
при наличии этой информации в электронном виде в паспортной ID-карте.
USB Card Reader для считывания паспортных ID-карт стоит в розницу около одной тысячи гривен.
Почему-то одни банки смогли оперативно закупить нужные для работы ридеры и интегрировать их в ПО операционного дня банка, а другие до сих пор так и не удосужились это сделать…
считывает данные, «зашитые» в паспортной ID-карте…
Паспорт в «Дие» считывается сканером QR-кодов при проверке его легитимности.
«1000 грн один ридер, под каждого работника»
Ну вы же хоть и бывший, но ведь банковский сотрудник,
а значит хоть краем уха могли слышать о стоимости компьютеров, сопутствующего оборудования и особенно софта на каждом рабочем месте не только экономиста банка, но даже кассира банка…
«обучение + проверка знаний ежемесячная + брак»
Подносить банковскую карточку с NFC-чипом
к банковскому терминалу с NFC-ридером можно научить даже обезьяну.
С ридером паспортных ID-карт аналогичная ситуация:
— шаг первый — поднести паспортную ID-карту к ридеру, физически приложив пластиковую карту на ридер;
— шаг второй — дождаться звукового сигнала или сообщения на экране компьютера о полном считывании паспортной ID-карты;
— шаг третий — вручную сверить ФИО, дату рождения и пол, а также не забыть сверить фото на паспорте с физиономией клиента.
«кто несет ответственность за нерпавильно заведенные данные»
Как всегда — операционист, ведь поля ФИО, даты рождения, пола, инн-кода и адреса места проживания в карточке клиента вляются редактируемыми.
На государственном уровне выпустили паспортные ID-карты, а принудительно обязать банки повсеместно в своих отделениях установить ридеры для их считывания так и не удосужились.
Пустили решение вопроса на самотёк и теперь кроме паспортной ID-карты многим приходиться носить выписки с указанием адреса места регистрации, а соответствует этот адрес реально зашитой в паспортной ID-карте информации или нет — банк не знает, а считать инфу с ID-карты не может.