У п'ятницю Китай прийняв масштабний закон про конфіденційність даних, спрямований на запобігання збору компаніями особистих даних клієнтів на тлі зростання у країні числа інтернет-шахраїв, пише Investing.com зі посиланням на Financial Times.
Закон Китаю про захист даних «підкосив» акції BigTech
► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»:
головні фінансові новини
Закон створює тиск в першу чергу на високотехнологічні компанії, що працюють з інтернет-платформами і генерують особисті дані користувачів.
Згідно з цим законом, відтепер будь-які державні та приватні організації, що обробляють особисту інформацію, мають урізати збір таких даних і cпочатку отримати згоду самих користувачів.
Однак його дія не поширюється на саму державу: китайська Державна служба безпеки збереже доступ до частини особистих даних громадян.
Читайте також: Навіщо Китай вбиває свої кращі компанії і що чекає інвесторів
Ухвалення закону відбувається на тлі утисків, що проводяться центральною владою країни проти Big Tech, акції яких, включно з Alibaba (NYSE: BABA) і Tencent Holdings Ltd (HK: 0700), відразу ж упали після цієї новини. Ніхто не сумнівається, що нові правила також спричинять подальші потрясіння в технологічному секторі, після того, як останнього місяця під приціл регуляторів потрапили такі компанії, як каршерінговий гігант Didi Global Inc ADR (NYSE: DIDI), через неправомірне використання ними особистих даних клієнтів.
Захист користувачів
Офіційна аргументація Пекіна з приводу прийняття закону про конфіденційність даних стверджує, що він спрямований на захист тих, хто «переживає через використання персональних даних для профілювання користувачів і алгоритмів рекомендацій або використання великих обсягів даних для встановлення [несправедливих] цін», згідно із заявою представника Всекитайських зборів народних представників державному інформаційному агентству Сіньхуа.
На прийняття закону вплинули численні скарги в китайську Службу захисту прав споживачів. Користувачі обурювалися, що викликати таксі через iPhone — дорожче, ніж через дешевшу модель мобільного телефону, а ціни на квитки для бізнес-мандрівників — вище, ніж для звичайних туристів. Тепер багато компаній більше не зможуть встановлювати різні ціни на одну і ту ж послугу на основі історії покупок своїх клієнтів.
Читайте також: Чому техгіганти більше не надихають інвесторів
Новий стандарт
За зразок взято Загальний регламент Європейського Союзу про захист даних, один із найсуворіших у світі законів про захист конфіденційності в інтернеті.
Тепер і китайський режим конфіденційності став таким же, вважає Кендра Шефер, партнер консалтингової фірми Trivium China в Пекіні.
Закон вступить в силу 1 листопада, і передбачає, що особисті дані громадян Китаю (включаючи інформацію, яка в разі витоку може призвести до дискримінації або серйозно загрожувати безпеці людей, як расову або етнічну приналежність, релігію, біометричні дані або місцезнаходження) не можуть бути передані в країни з нижчими стандартами безпеки даних, ніж в Китаї.
До порушників будуть застосовані штрафи в розмірі до 50 млн юанів ($7,6 млн) або 5% від їх річного обороту.
Коментарі - 1
А рядом женщина предбальзаковского возраста по телефону разговаривает. С подругой, по всей видимости. И с такой обидой говорит:
— Подумаешь, баланс не сходится… У меня, вон, джинсы, что весной с Греции привезла, не сходятся!
И сразу легче на душе становится и даже как-то неловко. Чего, собственно говоря, вообще переживать? Ну, есть, конечно, какие-то рабочие моменты, но всё решится же…
А вот рядом настоящая древнегреческая трагедия…:)))