Китайський уряд все тісніше закручує гайки у секторі технологій, який донедавна офіційно майже не регулювався. Намагаючись уникнути санкцій регуляторів, компанії змінюють свої підходи, пише CNBC.
Як китайський Big Tech намагається випередити регуляторів
За останній рік Китай видав цілий ряд нових законів і регуляцій, спрямованих проти інтернет-гігантів.
► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Приводи для них різні — від монополістичних практик до безпеки даних. Покарання також не забарилися. Рекордне IPO Ant Group було скасовано регуляторами в листопаді минулого року. Онлайн-магазин Alibaba отримав штраф у $2.8 млрд, а таксі-сервіс DiDi був змушений прибрати свої додатки з магазинів.
Тепер, коли регулятори дихають їм у спину, компанії намагаються задобрити владу.
Tencent та ігрова залежність
Китай пильно стежить за індустрією комп’ютерних ігор. Окрім зображення насильства та росту короткозорості, владу турбує комп’ютерна залежність.
Згідно з китайським законодавством, неповнолітнім заборонено грати в комп’ютер з десятої вечора до восьмої ранку. Tencent, одна з найбільших ігрових компаній в світі, заявила, що деякі діти використовують акаунти дорослих щоб обійти цю заборону.
Щоб попередити це, компанія вимагатиме від гравців виконати ідентифікацію обличчя через смартфон, аби підтвердити, що вони справді дорослі.
Читайте також: Китай увіллє $150 мільярдів в економіку. Акції яких компаній можуть подорожчати
Антимонопольні заходи
У лютому регулятори випустили нові антимонопольні правила для інтернет платформ. Пекін турбує розмір і потужність китайських технологічних компаній, які потрапили в низку одних із найбільших у світі, але не обтяжені регулюванням.
Причиною стали монополістичні практики Alibaba та Tencent. Вони, фактично, обнесли свої продукти стінами. Так, онлайн-магазин Taobao, що належить Alibaba, не приймає оплату через WeChat Pay, який належить Tencent.
Але, схоже, компанії намагаються виправити ситуацію до того, як за це візьметься держава. 14 липня Wall Street Journal написала, що Alibaba та Tencent зроблять продукти конкурента доступними на своїх платформах.
«Такі заходи дозволили б компаніям залишитися на крок попереду регуляторів, що типово для Tencent й нетипово для Alibaba», — прокоментував Ніл Кемплінг, головний дослідник технологій, медія та телекому Mirabaud Securities Limited.
Робота 9−9−6
Культура 9−9−6, яку засновник Alibaba Джек Ма назвав «величезним благословенням», це — практика виснажливого робочого часу: «праця від 9 години ранку до 9 вечора, 6 днів на тиждень».
Вона була нещодавно розкритикована китайськими високопосадовцями, які назвали її «такою, що не відповідає ринковій економіці з китайськими характеристиками» та порекомендували інтернет-компаніям «поставити людину в центр».
Заява мала еффект — ByteDance, компанія-власник TikTok, оголосила, що з 1 серпня відмовляється від практики «довгий тиждень — короткий тиждень», за якою її співробітники мали працювати кожну другу суботу. Додаток для коротких відео Kuaishou відмовився від неї ще минулого місяця.
Читайте також: Як заробити на війні Китаю зі своїми IT-компаніями
Коментарі - 1