Американський онлайн-брокер Robinhood погодився виплатити майже $70 млн для врегулювання претензій з боку регуляторів, повідомляє The Wall Street Journal з посиланням на саморегульовану організацію Financial Industry Regulatory Authority (FINRA), раніше відому як Національна асоціація дилерів цінних паперів.
Онлайн-брокер Robinhood сплатить FINRA рекордний штраф — майже $70 мільйонів
►Підписуйтеся на «Мінфін» в Instagram:
головні новини про інвестиції та фінанси
Що відбулося
Регуляторні органи звинувачували платформу для трейдерів у введенні клієнтів в оману, заохоченні ризикованих стратегій і недостатньому контролі за власними технологіями, пише investory.news.
Онлайн-платформа для трейдерів погодилася виплатити штраф обсягом $57 млн і компенсацію $12,6 млн постраждалим клієнтам. Претензії FINRA були пов’язані з технологією Robinhood, яка автоматизувала відкриття нових рахунків та оновлювала інформацію клієнтів про їхні баланс і позикові кошти.
Згідно з розрахунковим документом, який регулятор оприлюднив у середу, 30 червня, Robinhood має 31 млн клієнтів, 18 млн з яких володіють рахунками, що фінансуються. Компанія відкрила 90 тис. нових рахунків з 2016-го по 2018 рік попри попередження про можливу крадіжку особистих даних або інше шахрайство, повідомила FINRA.
«Robinhood кваліфікував тисячі інших рахунків для торгівлі опціонами, навіть якщо клієнти не відповідали критеріям прийнятності», — зазначив регулятор.
Помилки Robinhood
FINRA навела декілька прикладів помилок онлайн-брокера. Так, новому 20-річному клієнтові спочатку було відмовлено в торгівлі опціонами після того, як він зазначив, що у нього мало досвіду інвестування й низька толерантність до ризику. Через три хвилини клієнт заявив, що має трирічний досвід інвестування, а Robinhood протягом декількох секунд схвалив його варіанти участі в торгівлі акціями.
В іншому випадку теж 20-річний клієнт Robinhood наклав на себе руки у червні 2020 року, побачивши повідомлення про те, що у нього негативний баланс обсягом $720 тис. Він був вражений цим повідомленням, бо вважав, що втратив можливість позичати кошти у брокера для торгівлі. Robinhood також дезінформував цього клієнта про вартість його позиції; насправді вона була негативною, обсяг — $365 530, або вдвічі менше, ніж показувала система Robinhood, вказав регулятор.
Читайте також: Чи готові ви інвестувати в акції США?
Robinhood ввів в оману й інших трейдерів, які також вважали, що не можуть використовувати позикові гроші або маржу, якщо відключили цю функцію. «Клієнти, які відключили маржу, все одно можуть використовувати позикові гроші, якщо вони здійснять певні види опціонних угод», — зазначає регулятор.
Розслідування FINRA також звинуватило Robinhood у технологічних перебоях, які порушили її роботу на початку березня 2020 року та перешкодили торгувати 12,5 млн власникам рахунків. Користувачі програми не могли зв’язатися з Robinhood, тому що канали обслуговування клієнтів компанії мали збої. Пізніше у березні Robinhood пережила ще один збій, який стався через неперевірене поновлення каналу зв’язку з торговим майданчиком, що виконував клієнтські ордери.
Robinhood не контролювала належним чином такі системи, хоча вищі керівники знали, що збої загрожують репутації та зростанню компанії. «Компанія зробила кроки щодо усунення причин перебоїв і зниження ризику їх виникнення в майбутньому», — йдеться у заяві Robinhood. Крім того, наразі онлайн-брокер пропонує нові можливості обслуговування клієнтів.
Що зробила Robinhood для виправлення ситуації
Нова угода з регуляторами стала третьою для Robinhood. У 2019 році брокер заплатив $1,5 млн, щоб розібратися з претензіями FINRA стосовно того, що компанія не зробила адекватних кроків для забезпечення найкращих цін на замовлення клієнтів.
У грудні Robinhood погодилася виплатити SEC $65 млн для врегулювання претензій, пов’язаних з розкриттям інформації про платіж за потік замовлень або отриманням доходів від високошвидкісних торгових компаній, які платять за право виконання замовлень роздрібних інвесторів. Robinhood заявив після досягнення угоди SEC, що ці проблеми залишилися в минулому.
У письмовій заяві, що описує зміни у своєму бізнесі, яку Robinhood надіслала FINRA, компанія повідомила, що виправила проблеми, пов’язані з відображенням у клієнтів неточних балансів й інших даних. Компанія також посилила свій нагляд за використанням клієнтами опціонів, зокрема проводячи щомісячні перевірки для забезпечення відповідності клієнтів правилам відбору.
Умови угоди вимагають від Robinhood найняти консультанта для перевірки комплаєнс-систем брокерської компанії протягом шести місяців.
Потім компанія матиме ще три місяці, щоб виконати будь-які рекомендації консультанта. Штраф обсягом $57 млн — найбільший з коли-небудь накладених FINRA. У 2002 році саморегульована Національна асоціація дилерів цінних паперів оштрафувала Credit Suisse First Boston на $50 млн за звинуваченнями у завищенні комісійних зборів з торгівлі акціями в ході IPO. Інвестиційний банк, тепер відомий як Credit Suisse, врегулював претензії, не визнавши та не заперечуючи звинувачень. Джон Мак, голова CSFB, тоді сказав, що банк був радий врегулювати розслідування.
Очікування і дії FINRA
Примусові заходи — це удар по швидкому зростанню платформи, яка була запущена 2014 року та залучила користувачів відсутністю комісій і простим додатком. Компанія привабила мільйони нових клієнтів цього року. Багато інвесторів зверталися до Robinhood, аби спекулювати на так званих мем-акціях GameStop (ритейлер відеоігор) і AMC Entertainment Holdings (мережа кінотеатрів).
FINRA останніми місяцями підкреслила, що уважно вивчатиме способи, якими торгують технічно підковані учасники ринку, враховуючи брокерські платформи, які використовують графіку та інші стимули для винагороди і заохочення торгівлі акціями. Організація заявила, що запустить кампанію вартістю $30 млн для навчання нових інвесторів, які використовують такі додатки, як Robinhood, для торгівлі різними ризикованими активами.
Читайте також: Robinhood подала заявку на проведення IPO
Що відомо про Robinhood
Фінтехстартап Robinhood заснували в 2013 році Влад Теньов і Байджу Бхатто. Нині в компанії 2100 штатних співробітників.
Robinhood є брокерською компанією і дає змогу торгувати акціями, опціонами, криптовалютою, а також частками акцій. Наразі на торгівлю опціонами припадає близько 38% доходу, а на акції та криптовалюту — 25% і 17% відповідно.
Robinhood став піонером у галузі безкоштовної торгівлі акціями, що змусило всю галузь знизити комісії в 2019 році.
Простий у використанні інтерфейсу застосунок Robinhood також полегшив для роздрібних інвесторів торгівлю цінними паперами. Це викликало наплив молодих інвесторів під час карантинних обмежень, і в 2021-му Robinhood став головним інструментом у війні трейдерів із Reddit проти Волл-стріт. Роздрібні інвестори допомогли підняти акції компаній, які перебувають у складному становищі, зокрема GameStop, AMC, Bed, Bath&Beyond і BlackBerry.
Наразі онлайн-брокер Robinhood подав заявку в Комісію з цінних паперів і бірж США на первинне публічне розміщення. Це одне з найбільш очікуваних IPO в 2021 році. Найбільше джерело доходу компанії, пов’язане з торгівлею клієнтів, збільшилося втричі у першому кварталі. На початку 2021 року компанія обмежила торгівлю деякими популярними акціями, які стали настільки волатильними, що клірингова палата Robinhood наказала брокеру розмістити мільярди доларів як додаткове забезпечення.
Коментарі - 2
Чувак самоубился, узнав, что про… инвестировал (видимо, в БИНАРНЫЕ ОПЦИОНЫ) 720 000 необеспеченных бумажек™.
Тут надо наоборот, «У» — успех, а чего добились вы в 20, неудачники и лошпэны!
Это не «робингуд», это жесть пожОще, чем в нашей недостране.