Ціна нафти Brent за день торгів 26 березня зросла на $2,8 — до $64,63 за барель (+4,53%). Ф’ючерси на нафту WTI зросли на $2,77 — до $61,13 за барель (+4,8%). Про це свідчать дані порталу Markets Insider, пише Укрінформ.
Нафта знову дорожчає через аварію в Суецькому каналі
Таке зростання цін на нафту відбувається на фоні припущень експертів, що для розблокування Суецького каналу, де застрягли у тому числі танкери з нафтою і зрідженим газом, можуть знадобитися тижні.
Читайте також: Ціни на нафту знову впали. Нафтотрейдери переоцінили подію з контейнеровозом у Суецькому каналі
Втрати світової торгівлі
Через затори в Суецькому каналі світова торгівля зазнає збитків у розмірі $400 млн щогодини. Ця сума ґрунтується на вартості товарів, які переміщуються на суднах по каналу щодня.
Через канал проходить близько 12% усіх глобальних поставок.
Аналітики страхової компанії Allianz підкреслили, що «Суецький канал — це ворота при пересуванні вантажів між Європою та Азією, він прийняв, наприклад, понад 19 тис. суден у 2019 році, або 1,25 млрд тонн вантажів. Це становить близько 13% світової торгівлі, тому будь-яке блокування, ймовірніше, матиме значний вплив».
Експерти пояснили, що блокування каналу призведе до збоїв у ланцюжку поставок товарів у різні країни. Таким чином, річний показник зростання світової торгівлі щотижня падатиме на 0,2−0,4 в. п., а в цілому за рік — приблизно на 1,4 в. п., або $230 млрд у грошовому вираженні.
Щотижневі втрати через корки у Суецькому каналі в Allianz оцінили в $6−10 млрд.
Фахівці заявляють, що перебої з поставками вже повною мірою відчули американські імпортери. Затор вплинув і на імпортну торгівлю з Близького Сходу та Індії. Крім того, в Суецькому каналі «законсервовані» і порожні контейнери, які вкрай необхідні для китайського експорту.
У Всесвітній раді судноплавства зазначають, що добова пропускна здатність каналу становить 106 судів, і що кожен зайвий день простою вимагатиме дедалі більше часу для відновлення поставок.
Що сталося
24 березня 2021 року стало відомо про те, що судно Ever Given з 20 тис. контейнерів на борту повністю заблокувало рух Суецьким каналом, який з'єднує Середземне і Червоне моря.
Судно Ever Given тайванської транспортної компанії Evergreen Marine спробувало розвернутися і сіло на мілину у вузькому судноплавному Суецькому каналі близько 7:40 ще у вівторок, 23 березня. Контейнеровоз блокує в обох напрямках транзит через один з найбільш завантажених у світі каналів перевезення товарів.
Контейнеровоз Ever Given, що сів на мілину в Суеці, заблокував у каналі понад 300 суден. За словами експертів, кожен день простою Ever Given «додає затримки до нормального вантажопотоку». Вони прогнозують виникнення нових проблем з поставками.
26 березня 2021 року з'явилася інформація про те, що для того, аби зняти з мілини 400-метровий контейнеровоз, може знадобитися кілька тижнів, оскільки судно доведеться розвантажити.
Контекст
- Судно Ever Given, що ходить під прапором Панами, має 400 м завдовжки, 60 м завширшки та розрахований на 200 тис. тонн вантажу.
- Протяжність Суецького каналу становить 193 км (120 миль). Він був відкритий у 1869 році та є одним з найбільш завантажених водних шляхів у світі. Близько 12% світової торгівлі, в тому числі майже 10% нафти та 8% зрідженого природного газу, проходить через канал.
Бажаєте знати про фінанси та інвестиції більше? Стежте за ексклюзивними матеріалами «Мінфіну» в телеграм-каналі.
Коментарі