13 січня 2021, 15:54 Читать на русском

Половина українських компаній зазнала до 3 шахрайських атак у 2020 році — дослідження YouControl

Протягом 2020 року половина українських компаній зіштовхнулася з шахрайством. Про це свідчать результати опитування, яке провела у грудні 2020 року українська ІТ-компанія з бізнес-розвідки YouControl.

Шахрайство, шахрайські схеми, аферисти, махінації, українські компанії, бізнес, гроші, кіберзлочини, онлайн
фото: uristy.ua

Кожен п'ятий респондент вважає, що у 2020 році в українських компаніях зросла кількість шахрайських випадків. Респонденти — 498 користувачів системи YouControl. Зокрема, директори компаній, співробітники служб безпеки, представники юридичних департаментів, фінансових відділів і бухгалтерій, аудитори, представники органів влади, самозайняті особи.

Де процвітає шахрайство

Протягом 2020 року 50% опитаних помітили до 3 шахрайських випадків по відношенню до їх компанії. Натомість близько 15% не спостерігали жодного випадку махінацій.

Для 16% опитаних кількість таких випадків становила від 3 до 5, для 9% компаній — від 5 до 10 шахрайств. Ще 10% респондентів зіштовхнулися з понад 10 махінаціями.

Найбільша кількість шахрайських схем зустрічалася у компаніях, які працюють у сферах: промисловість, медицина/фармацевтика, закупівлі, транспорт/логістика, будівництво/нерухомість.

За словами юриста YouControl Владислава Ребчинського, у 2020 році Україна відчула гостру потребу в засобах індивідуального захисту, ліках та медичному обладнанні. Тому й активізувалися шахраї, які виготовляли та розповсюджували неякісні чи підроблені медичні товари.

Найпопулярнішими шахрайськими схемами в галузі транспорт/логістика та будівництво/нерухомість стали фальшиві веб-сайти, які пропонують вигідні послуги, а також підробка документів, внесення неправдивих відомостей до держреєстру майнових прав на нерухоме майно тощо.

Читайте також: Плати, або заразимо коронавірусом: як шахраї виманюють гроші в українців

Хто в цьому винен

Компанії, що постраждали у 2020 році від шахраїв, найчастіше винними вважають клієнтів. Так відповіли 40% опитаних.

24% респондентів зазначили, що їхні компанії постраждали від шахрайства з боку конкурентів. А майже 19% отримали удар від своїх же колег-співробітників.

Близько 15% щасливчиків відповіли, що не помітили ніяких шахрайських дій по відношенню до їхньої компанії. Трохи менше 1% вбачає винними представників влади.

Читайте також: 13 шахрайських схем, які дозволили поцупити в українців 362 мільйони

Яких збитків зазнали компанії

Найпоширеніші ознаки неблагонадійності партнерів та клієнтів, на думку експертів:

  • відкриті виконавчі провадження у сукупності з судовими рішеннями — 37%;
  • проблеми з податковою — 30%;
  • компанія мала погану репутацію — 26%;
  • мали місце підозрілі зв'язки з сумнівними особами — 25%;
  • малий термін діяльності контрагента на ринку — 23%;
  • конфлікт інтересів — 20%.

Респонденти зазначили, що збитки від шахрайських афер бувають різними, серед найпоширеніших: час, втрата грошей та клієнтів, зірвані угоди, судові стягнення, репутаційні втрати.

Читайте також: Олександр Гринчак про афери з «криптою»: «Ми в цій ситуації безсилі»

Про кіберзлочини

За 2020 рік кіберзлочинність в Україні зросла — так вважають 66% респондентів. За результатами опитування, навпаки думають менше одного відсотка опитаних.

Близько 12% говорять, що умови карантину і локдауну ніяк не вплинули на кіберзлочини і їх кількість залишилася на рівні 2019 року.

За інформацією пресслужби кіберполіції, найпоширенішими онлайн-схемами аферистів у 2020 році стали:

  • продаж неіснуючих товарів на майданчиках оголошень;
  • телефонні шахрайства, коли, наприклад, зловмисник під виглядом співробітника банку телефонує потенційній жертві та виманює конфіденційні дані;
  • створення фішингових ресурсів для збору персональних даних.

Також у департаменті кіберполіції зазначили, що у грудні 2020 року отримали низку звернень громадян про привласнення грошей зловмисниками під виглядом компенсаційних виплат підприємцям.

Коментарі - 1

+
0
Александр Грицкевич
Александр Грицкевич
13 січня 2021, 17:15
#
Как думаете, что будет, если совместить украинскую компанию с «бизнес-разведки» и украинский лисапедный батальйон?) Мы победим всех? Почему редакторы, блогеры, артисты, политики и бизнесмены любят использовать пафосные фразочки в своих текстах?
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися
 
Реклама