Банківські сервіси не стоять на місці. Ще зовсім нещодавно ми з цікавістю освоювали незвичні і нові для нас послуги онлайн обміну валют і зняття готівки на касах в супермаркетах та на АЗС. Здається, що ще зовсім нещодавно в новинку були NFC платежі і оплата товарів на касі смартфоном.
Картка на касі: monobank почав завоювання торгових мереж
Тепер клієнти отримали можливість купувати картки в супермаркетах так само, як і будь-який інший товар. Першим таку можливість своїм клієнтам надав monobank, в черговий раз підтвердивши, що є лідером ринку з інновацій. А це означає, що стати клієнтом monobank тепер набагато простіше.
Пілотний проект стартував у мережі супермаркетів Novus, також ведуться переговори з іншими мережами. «Картку можна купити на касі за 50 грн. За такою ж механікою, як і будь-який інший товар в магазині, як жуйку», — каже маркетинг-директор monobank Анатолій Рогальський.
Якщо раніше для того, щоб приєднатися до проекту monobank доводилося замовляти картку банку і чекати її доставку або йти на точку видачі, то тепер все стає ще простішим. Картку можна буде купити, просто вийшовши до магазину за хлібом.
І це — фактично безкоштовно! Картка в супермаркеті коштує 50 грн. Але ця сума буде зарахована на рахунок власника картки після активації картки. Після реєстрації ці гроші можна відразу витратити.
Як це працює
Вся процедура оформлення отриманої в магазині картки дуже проста.
-
Сплативши за картку, клієнт отримає упаковку, в якій зберігається унікальний QR-код. Цей код запускає процес реєстрації.
-
Тим клієнтам, які раніше проходили реєстрацію в банку, але з якоїсь причини не завершили її (наприклад, так і не забрали картку) хвилюватися не варто. Код поверне вас на той крок реєстрації, на якому ви зупинилися.
-
Якщо ви раніше не були клієнтом і у вас немає мобільного додатку monobank, QR-код забезпечить перехід за посиланням для його скачування і установки.
-
Якщо у покупця вже є карта monobank, то, відсканувавши цей код, можна зробити перевипуск нової картки.
-
Можливість поділитися документами через «Дія» дозволяє клієнту активувати картку прямо на виході з супермаркету без документів. Або ж додаток банку запропонує клієнтові сфотографувати і відправити свої документи.
Як таке можливо
Відразу виникає питання, як такий проект став можливим і чому банки не робили нічого подібного раніше? Дійсно, мобільні оператори давно продають тарифні пакети у торгових мережах. Вся різниця в тому, що такі пакети не вимагають ідентифікації клієнта. Купив номер, оплатив тариф, і користуйся. З банківськими продуктами не все так просто. Фінустанови зобов'язані знати свого клієнта, проводити їх ідентифікацію, перевіряти перелік обов'язкових документів. Тому дуже довгий час ніякої іншої альтернативи зустрічі з менеджером банку у відділенні або точці обслуговування не було. «Раніше в Україні законодавчо такий спосіб дистрибуції був неможливий. Супермаркету потрібно було б ставати кредитним посередником, проводити ідентифікацію і підписувати договір з покупцем», — каже Анатолій Рогальський.
Все змінилося, коли Нацбанк реформував правила ідентифікації клієнтів. Сприяла швидкості змін і пандемія коронавірусу, що змусила світ по-новому поглянути на важливість каналів віддаленого обслуговування. Нацбанк прийняв ряд нововведень, які дозволили банкам самостійно обирати модель ідентифікації і верифікації клієнтів. У тому числі стала можливою відеоверифікація, використання можливостей систем BankID та «Дія». Все це в підсумку і дозволило запустити продаж банківських карток через каси магазинів.
Анатолій Рогальський розповідає, що банк до запуску нового проекту підштовхнув саме клієнтський досвід. «Ми зробили це, тому як бачили клієнтів, які реєструвалися в додатку monobank, але так і не добиралися до отримання картки банку. І з цим потрібно було щось робити», — каже Анатолій Рогальський. За його словами, складність полягала в тому, що в умовах епідемії особливо важливо не мотивувати клієнтів кудись ходити. З іншого боку, як би не хотілося залишатися вдома, люди все одно ходитимуть в супермаркети. Крім того, попадання картки на полиці торгових мереж — це можливість звернути на себе увагу тих клієнтів, хто багато чув про monobank, але не наважувався спробувати продукт.
Великі плани
У 2021 році monobank планує продати через торгові мережі не менше 200 тис. карток.
Пілотний проект — частина стратегії розвитку проекту, який розраховує завоювати статус «єдинорога» до закінчення 2021 року або у 2022 році. І для цього є всі підстави. На думку Олега Гороховського, при тому рівні розвитку, якого досяг monobank в Україні, в Британії аналогічний бізнес вже коштував би дорожче, ніж Revolut, який оцінюють в $5,5 млрд.
Досягнення амбітних цілей вимагають нестандартних рішень, і як бачимо, monobank готовий їх приймати з користю для клієнтів. Для зростання monobank повинен збільшувати число активних клієнтів, і новий канал продажів для цього відмінно підходить.
Поки що банку вдається підтримувати темп залучення клієнтів. За даними monobank, за 2020 рік кількість його користувачів зросла на 1,5 млн клієнтів. Але для будь-якого банку важливий не тільки показник випущених ним карток. Велике значення має те, якою кількістю карток клієнти активно користуються, адже тільки ці клієнти, по суті, формують доходи проекту і підтверджують його успішність. І треба визнати, що в цьому випадку банку є чим пишатися. Активними залишаються 72% карток monobank, а це — найвищий показник у банківській системі України.
Коментарі - 13
Да вы что?)
В Украине препейд-карты ''Штука'' от ''Фидобанка'' продавались в магазинах задолго до того, как часть руководства ''Привата'' решило сбежать из ''зеленого бегемота''.
https://notacash.com/reviews/2014/7/326/
Просто ''новость'' расчитанна на малолеток, которые в те ''далекие'' времена ходили в среднюю школу.
И думают, что ''иннновации'' появились только сейчас.
И ''Электронний гаманець'' от ''Михайлоского''.
Это про банковские сервисы, ''которые не стоят на месте™''.
Не знавших про то, что до национализации в ''Привате'' был обмен валют онлайн.
Не очень законный на тот момент, но вполне работающий.
И в ''ОТП Смарт'' сервис был готов, ждали только разрешения.
''… и снятия наличных на кассах в супермаркетах и на АЗС'' — чисто американская услуга для маленьких городков, где не развита платежная инфраструктура.
И нет ни одного банкомата.
Чтоб американец с кредиткой мог хоть где-то получить вожделенный кэш.
Зачем эту дурь переносить к нам?
И насчёт выдачи кеша на кассе-абсолютно неактуальная услуга. В Украине сверхразвита инфраструктура банкоматов. А в тех местах, где их нет, с вероятностью 99% нет и терминалов на кассе, и соответственно возможности снять деньги на кассе.
Ну и вишенка: "Тем клиентам, которые ранее проходили регистрацию в банке, но по какой-то причине не завершили ее (например, так и не забрали карту) волноваться не стоит. Код вернет вас на тот шаг регистрации, на котором вы остановились."
У меня у родственницы уже ГОД статус «документы в обработке». И никто не знает, что с этим делать.
Больше того, складывается стойкое ощущение, что 90% ''инноваций'' - попытки реализовать то, что великолепно работало и 15 лет назад, но на более ресурсоемкой базе.
Те же мессенджеры.
Которые со стороны пользователя принципиально не отличаются от IM середины 2000х.
Вроде ICQ и Jabber.
И я о том же)
Эти услуги ''инновационные'' для ''развитых'' стран ЕС и США, где до сих пор в ходу слипы и чековые книжки.
А не в ''отсталой'' Украине.
Даже в моем селе в магазинах, даже магазинчиках, понемногу появляются терминалы для оплаты картами.
- реально удобное приложение
- переводи кому хочешь и не думай про комиссии
- реально полезные и простой в использовании кэшбек
- абсолютно бесплатный фоп, где можно снимать деньги в долларах не заплатив ни на одном этапе ни копейки комиссии
мне пофиг монобанк или не монобанк - другие банки такое не предлагали.
а приват так задолбал со своими идентицикациями, что я уже на 100% ушел из него
У ''Конкорда'' кэшбек - честный 1%.
чушь!опомнитесь и бред не пиши...