У цій статті консалтингова компанія MBA Time4U поділилася інсайдами та спостереженнями про найбільш популярні інсайт тренди й тенденції маркетингу минаючого року. Оскільки вони популярні у 2020 році, без сумніву, будуть актуальні та у 2021.
Маркетингові тренди та тенденції 2020 року, актуальні у 2021 в Україні
Для того, щоб бути успішним в умовах сучасного бізнесу, важливо використовувати фундаментальні основи маркетингу. З кожним днем він грає все більшу роль в управлінні брендом і продуктами. Саме тому важливо отримати якісні знання.
Яку суму витрачають на маркетинг у 2020 році?
Почнемо з того, що минулого року понад 50% компаній не змогли оцінити свої ROMI. Під ROMI розуміють повернення від маркетингових вкладень. Іншими словами, кожна друга компанія не представляє, яка ціна клієнта, який прийшов з різних рекламних джерел.
Ви знали, що чим менше бізнес — тим більше коштів витрачається на маркетинг і онлайн маркетинг? Нічого дивного, оскільки маленькі компанії маловідомі та, щоб вижити й конкурувати з основними «акулами бізнесу» потрібно витрачати чимало коштів на розвиток. Часто ця сума становить чверть доходу. Своєю чергою, великі компанії, з тисячною чисельністю співробітників, витрачають на маркетинг близько 7%.
Статистика показує, що «правило 10%», згідно з яким саме 10% від всього прибутку витрачається на рекламу, давно вже неактуально. Крім цього, витрати залежать не тільки від розміру і популярності компанії, але і від ніші бізнесу. Наприклад, продуктові компанії витрачають на рекламу близько 29%, ринок рітейлу — 35%. Так що, як бачите, все дуже індивідуально.
Контент — всьому голова
Згідно з останніми дослідженнями Growth Marketing Stage можна помітити, що більшість компаній покладають великі надії та витрачають пристойні кошти на SEO-оптимізацію, контент, Гроус хакинг. Багато перерозподіляють бюджет довгого і неповороткого SEO до Direct-маркетингу і вирішуються замовити лідогенерацію.
Цікаво, що понад 60% підприємств вважають контент неймовірно важливим аспектом маркетингу, а його ефективність зазвичай вимірюють кількістю продажів, трафіком. Перевага віддається блогам, відеоконтенту, книгам.
Інсайти
- Понад 80% компаній виробляють контент для різної ЦА. У цьому допомагають послуги консалтингової компанії.
- Одна з найпопулярніших платформ по праву вважається Facebook, потім слідують професійні сайти та Інстаграм.
- Відеоконтент заснований на промо та сторітеллінге.Понад 20% блогерів має у своєму блозі відеоконтент, при цьому близько 40% з них визнають користь даного формату.
- Відповідно до думки понад 90% маркетологів, індивідуальний контент має попит.
- 85% опитаних схильні вірити контенту.
«Growth hacking»
Якщо коротко, то «Гроу хакинг» — це пошук точки зростання за допомогою тестування нових пропозицій і аналіз підсумків. Тобто, в разі якщо ви налаштовуєте таргетовану рекламу і не бачите очікуваного результату — важливо виявити причину. А ось як раз таки причин може бути безліч: неправильне визначення ЦА, відсутність креативу і багато іншого. В результаті фахівець запускає різні тести. Безумовно, це недешево, довго, але ефективно.
Тренд 2020 року
Хотілося б коротко сказати про телемаркетинг і реанімації продажів через телефон в нових концептах. За допомогою його можливо спілкуватися з клієнтами, контролювати процес продажів, а також значно економити робочий час при роботі з великою аудиторією. А застосування автододзвону і швидкої профільної телефонії з віддаленими кол-центрами, віддаленими співробітниками та відділами продажів, зробили телемаркетинг найпопулярнішим трендом року, що минає. Міжнародна консалтингова компанія
MBA Time4U спеціалізується на вихіднму та вхідному телемаркетингу, автододзвону, організації відділів продажів та лідогенераціі для торгових і виробничих компаній.
У 2020 і 2021 році актуальний формат навчання онлайн Online Mini MBA Marketing — це універсальний курс навчання, який корисний для тих, хто бажає вдосконалювати маркетингові принципи, а також освоїти нові скіли. Навчання завжди доступно в форматі онлайн, що робить його ще більш актуальним в умовах нинішнього року.
Трохи про SMM
Як ми вже говорили, Facebook — це лідер. Друге місце належить Інстаграм, а третє — Твітер (хоча він і не такий популярний в Україні, як в США і Європі). Притому, при просуванні SMM вирішальна роль належить лідерам думки, адже 80% маркетологів переконані, що «інфлюенс-компанії» є успішними, а ⅔ компаній покладають великі надії на співпрацю з блогерами.
Все більше компаній відходять від звичного вигляду, вибираючи «p2p комунікації з аудиторією», 18% використовують формат лайв, а 22% комунікують з передплатниками наживо. Хештеги відходять у минуле, адже лише 15% користується ними. Як і раніше залишаються актуальними красиві фотографії, цікаві відео.
Ще інсайти:
- Facebook — це не вибір молоді. Про це яскраво свідчить статистика: лише 51% проти 71% (згідно з даними у 2015 році).
- У FB частіше (96%) сидять в мобільних пристроях.
- 81% компаній ставлять на ФБ рекламу за допомогою відео.
- Найгірший день тижня для розміщення постів в Інстаграм — неділя, а для Твітера — субота.
- На думку 83% користувачів, YouTube — улюбленець переглядів.
- Цікаво, що 80% компаній впевнені, що роблять найкрутіший контент, а ось згодні з ними лише 8% їх клієнтів.
TikTok
Дана платформа ще не досягла піку своєї популярності, тому на цей час не існує адекватних досліджень. Якщо брати до уваги факт того, що TikTok не підтримує посилання на сторонні ресурси, присутність компанії на цьому ресурсі — це більше питання впізнаваності.
Вдумайтеся в цифри: в Америці лише 4% маркетологів працюють з TikTok. А ваша компанія представлена в TikTok?
Таргетування і розподіл по каналах
Спираючись на дослідження Growth Marketing Stage, на лаврах найвищого ROI від реклами виявилися Facebook і Google, як і торік. Понад 60% опитаних заявили, що періодично дивляться платну рекламу в Google. У інших компаній статистика виглядає так: 15% в Amazon, 9% у YouTube і всього 6% у Bing. Яндекс Директ має такі ж показники, як і Google.
А ось ще деякі відкриття:
- Щорічно зростає кількість голосових запитів.
- 70% всіх контекстних оголошень дивляться на мобільних пристроях.
- Середня ціна за клік у Facebook (стрічка) в першому кварталі 2020 року - 0,78$; CPM — 8,71$; конверсія — 1,11%. На маркетплейсе FB CPC нижче: 0,69$; в правій колонці - 1,30$; в сторіз — 3.23$.
- У Instagram сторіс обходяться дешевше, ніж реклама в стрічці: 1,83$ проти 3,35$.
- У LinkedIn середній CPC - 3,20$, а CTR — 0,22%.
- Середня вартість кліка у Твіттері — 0,58$.
Що з оптимізацією переходів?
Процес оптимізації конверсії відбувається під час різних етапів: від сегментації цільової аудиторії до посадкової сторінки, немає єдиного «золотого» шаблону. Найчастіше для того, щоб поліпшити результати маркетологи змінюють рекламну платформу або аудиторію.
Як і в попередні роки незмінним залишаються тільки час завантаження і час очікування клієнта зворотного зв'язку після першого торкання. Уявіть: секунда завантаження очікування варто 4,42% CR. При оптимізації сайту приділяється пильна увага адаптивним версіями, внутрішньої оптимізації та встановлення SSL.
Висновки
По-перше, ви великий молодець, що дочитали статтю до кінця. По-друге, хочемо підсумовувати статтю:
- Робіть якісний відеоконтент. В цьому випадку для сучасного якісного відео, в першу чергу, важливий не UHD дозвіл, а якісний звук. Якісне відео з хорошим звуком можна зробити навіть за допомогою телефону, використовуючи петличний мікрофон.
- Спілкуйтеся з аудиторією.
- Не варто економити на оптимізації для мобільного трафіку і скоротіть час завантаження сайту.
- Рекомендуємо порівнювати показники свого бізнесу з бенчмарками.
- Вважайте ROMI!
- Не економте на маркетингу і кваліфікованих фахівцях.
В цілому, вся ця інформація — це привід серйозно задуматися про стратегії і їх оптимізації. На наш погляд, резонно розглядати шлях, коли досвідчені консалтингові компанії нададуть професійну допомогу у розв'язання проблем.
Коментарі