Мінфін - Курси валют України

Встановити
8 грудня 2020, 16:00

Дрібний шрифт у рекламі. В НБУ розповіли, хто ігнорує вимоги

Найбільші 25 банків уже виконують вимоги Національного банку щодо розміщення повної інформації про продукти та послуги на сайтах та в рекламі. Про це повідомляє пресслужба регулятора на сторінці у фейсбук.

«З іншими банками ми проводимо активну роботу в цьому напрямі», – зазначила начальниця управління захисту прав споживачів фінансових послуг НБУ Ольга Лобайчук.

Як виконують умови банки

З вересня до грудня найбільші банки впорядкували інформацію про кредити та депозити на власних сайтах, у тому числі роботу калькуляторів для розрахунку витрат за кредитом чи відсотків за вкладом.

Читайте також: Чесна реклама і калькулятори на сайтах. З 1 вересня запрацюють нові вимоги до банків

Тепер споживачі можуть об’єктивно порівнювати продукти різних банків та робити зважений вибір.

Наразі триває робота з виправлення двох найпоширеніших помилок у відеорекламі банків:

  • неповна інформація. Наприклад, у рекламі є дані щодо максимальної суми кредиту, але немає інформації щодо річної ставки та строків;
  • примітки з «зірочкою» зазначаються дуже дрібним шрифтом. Самі по собі примітки не заборонені. Однак текст кожної з них повинен бути придатним до читання.

Національний банк відстежує внесення банками змін та допомагає в питаннях, які потребують роз’яснень.

Читайте також: Банки мають встановити на своїх сайтах калькулятор для розрахунку кредитних платежів — НБУ

Плани НБУ

До кінця 2020 року затвердять вимоги до кредитних та депозитних договорів банків та правила розрахунку реальної річної ставки за споживчими кредитами для фінансових компаній. Обидва документи запрацюють з квітня 2021 року.

Крім того, у січні 2021 року з’являться нові вимоги до реклами, сайтів та договорів для фінансових компаній, які видають мікрокредити. Їх гармонізують з аналогічними вимогами до банків, але з урахуванням специфіки цього сегменту ринку.

У Нацбанку підкреслюють, що такі зміни впроваджуються поступово і регулятор відстоює баланс між захистом прав споживачів та захистом прав кредиторів.

Зручний калькулятор для розрахунку ставки за депозитом є на «Мінфіні»

Нагадаємо

  • Національний банк ухвалив вимоги до розкриття інформації наприкінці попереднього року, після того як отримав повноваження на захист прав споживачів.

  • Регулятор дав час банкам на адаптацію до нових вимог, розуміючи, що зміна інформації в рекламі та на вебсайтах потребує ресурсу.

  • Через коронакризу Національний банк відтермінував вимоги до вересня цього року.

  • Верховна Рада ухвалила закон про захист прав споживачів фінансових послуг. Президент підписав цей закон 16 жовтня.

  • Відповідно до закону, з 1 червня 2020 року всі банки мали повідомляти чесну інформацію про свої кредити та депозити у рекламі. Згодом цю дату перенесли.

  • 12 червня 2019 року у Нацбанку створили окремий підрозділ для захисту прав споживачів фінансових послуг.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися