Найбільші 25 банків уже виконують вимоги Національного банку щодо розміщення повної інформації про продукти та послуги на сайтах та в рекламі. Про це повідомляє пресслужба регулятора на сторінці у фейсбук.
Дрібний шрифт у рекламі. В НБУ розповіли, хто ігнорує вимоги
«З іншими банками ми проводимо активну роботу в цьому напрямі», – зазначила начальниця управління захисту прав споживачів фінансових послуг НБУ Ольга Лобайчук.
Як виконують умови банки
З вересня до грудня найбільші банки впорядкували інформацію про кредити та депозити на власних сайтах, у тому числі роботу калькуляторів для розрахунку витрат за кредитом чи відсотків за вкладом.
Читайте також: Чесна реклама і калькулятори на сайтах. З 1 вересня запрацюють нові вимоги до банків
Тепер споживачі можуть об’єктивно порівнювати продукти різних банків та робити зважений вибір.
Наразі триває робота з виправлення двох найпоширеніших помилок у відеорекламі банків:
- неповна інформація. Наприклад, у рекламі є дані щодо максимальної суми кредиту, але немає інформації щодо річної ставки та строків;
- примітки з «зірочкою» зазначаються дуже дрібним шрифтом. Самі по собі примітки не заборонені. Однак текст кожної з них повинен бути придатним до читання.
Національний банк відстежує внесення банками змін та допомагає в питаннях, які потребують роз’яснень.
Читайте також: Банки мають встановити на своїх сайтах калькулятор для розрахунку кредитних платежів — НБУ
Плани НБУ
До кінця 2020 року затвердять вимоги до кредитних та депозитних договорів банків та правила розрахунку реальної річної ставки за споживчими кредитами для фінансових компаній. Обидва документи запрацюють з квітня 2021 року.
Крім того, у січні 2021 року з’являться нові вимоги до реклами, сайтів та договорів для фінансових компаній, які видають мікрокредити. Їх гармонізують з аналогічними вимогами до банків, але з урахуванням специфіки цього сегменту ринку.
У Нацбанку підкреслюють, що такі зміни впроваджуються поступово і регулятор відстоює баланс між захистом прав споживачів та захистом прав кредиторів.
Зручний калькулятор для розрахунку ставки за депозитом є на «Мінфіні»
Нагадаємо
-
Національний банк ухвалив вимоги до розкриття інформації наприкінці попереднього року, після того як отримав повноваження на захист прав споживачів.
-
Регулятор дав час банкам на адаптацію до нових вимог, розуміючи, що зміна інформації в рекламі та на вебсайтах потребує ресурсу.
-
Через коронакризу Національний банк відтермінував вимоги до вересня цього року.
-
Верховна Рада ухвалила закон про захист прав споживачів фінансових послуг. Президент підписав цей закон 16 жовтня.
-
Відповідно до закону, з 1 червня 2020 року всі банки мали повідомляти чесну інформацію про свої кредити та депозити у рекламі. Згодом цю дату перенесли.
-
12 червня 2019 року у Нацбанку створили окремий підрозділ для захисту прав споживачів фінансових послуг.
Коментарі