Мінфін - Курси валют України

Встановити
26 жовтня 2020, 11:49

Антимонопольний комітет проти монополізації на ринку банківських послуг

На наявність певних послаблень і преференцій для державних банків вказав Антимонопольний комітет України (АМКУ) у звіті про результати дослідження банківського ринку. Це робить певні сегменти банківських послуг монополізованими і порушує принцип конкурентного нейтралітету, зазначено у звіті.

Антимонопольний комітет проти монополізації на ринку банківських послуг
Фото: unn.com.ua

Наявні факти монополізації ринку

  • Неможливість вибору банку за конкурентними перевагами (тарифи на послуги, рівень сервісу тощо) під час отримання певних послуг.
  • Відсутність у комерційних банків можливості обслуговування окремих рахунків.
  • Надання банкам державного сектору виключного права обслуговувати певну категорію осіб.
  • Наявність бар’єрів входу на окремі сегменти ринку банківських послуг (наприклад, виключно банки державного сектору обслуговують рахунки для виплати пенсій військовим пенсіонерам, рахунки учасників ринку електричної енергії та ще принаймні 15 сегментів).

До чого призводить

Допущення лише банків державного сектору до надання окремих банківських послуг призвело до того, що:

  • приватні банки були обмежені у можливості надання послуг;
  • споживачі не могли обирати надавача послуг за принципом «ціна/якість».

Читайте також: АМКУ розкритикував владу Києва за монополію Ощаду у проєкті «Картка киянина»

Що турбує АМКУ

Аналіз європейського досвіду свідчить, що держава може втручатись у розвиток банківських послуг у разі, якщо:

  • надання такої послуги на вільному ринку є неефективним;
  • це може сприяти стимулюванню розвитку тих сфер, де конкуренція серед приватних банків є недостатньою.

АМКУ вважає, що враховуючи факти монополізації на окремих сегментах ринку банківських послуг, необхідно обов’язково формувати прозорі і рівні умови для розвитку конкуренції між банками всіх форм власності.

Тому існуючі бар’єри на ринку мають бути:

  • критично переглянуті з позицій доцільності їх збереження або усунення з урахуванням системної важливості того чи іншого банку;
  • розглянуті Кабінетом Міністрів щодо скасування виключних прав державних банків на обслуговування певних секторів економікі, в яких не концентруються суттєві ризики;
  • переглянуті з погляду запровадження конкурентних механізмів відбору банків для обслуговування секторів економіки, де існують суттєві ризики.

Коментарі - 1

+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
26 жовтня 2020, 11:36
#
Перед тем , как упрекать государственные банки в «монополизме» неплохо бы АМКУ подсуетиться и:

1. сформулировать условия, при которых частные коммерческие банки будут обязаны принимать коммунальные платежи населения через кассы своих малочисленных отделений по цене от одной до трёх гривен за платёжку, а лучше всего вообще без комиссии...

2. сформулировать условия, при которых ещё минимум два-три-четыре частных банка должны открыть во всех населённых пунктах с численностью жителей свыше тысячи по одному отделению банка для доступности банковского обслуживания всем категориям населения и плевать что эти отделения будут убыточны по определению - главное, чтобы не было монополии государственного Ощадбанка и Приватбанка  в сельской местности и посёлках городского типа.

3. создать условия, при которых негосударственные банки начнут вкладывать деньги в технические средства - банкоматы, терминалы пополнения, банковские платёжные терминалы и т.д. и не по одному наименованию в год, а сотнями и тысячами в год и каждый банк, а не только государственные Приват и Ощад.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися