Польська група електронної комерції Allegro здійснила первинне розміщення акцій на Варшавській фондовій біржі. Під час дебютних торгів ціна на акції групи зросла на 52% (до 65,4 злотих) при початковій ціні 43 злотих за акцію, повідомляє агентство Reuters.
Майданчик онлайн-продажів Allegro провів найбільше IPO в історії Польщі
Таким чином, ринкова вартість Allegro після IPO становила $17,6 млрд, що робить її найдорожчою компанією з лістингу Варшавської фондової біржі, додає агентство.
Під час підготовки до IPO компанія планувала залучити декілька кредитів у розмірі €1,3 млрд для рефінансування своєї заборгованості.
В ході IPO група виставила на продаж 21% своїх акцій.
Що відомо про Allegro
Allegro, заснована 20 років тому, є найбільшою платформою онлайн-продажів у Польщі з 12,3 млн покупцями та оборотом в $5,7 млрд за підсумками 2019 року.
Чистий прибуток Allegro за перші шість місяців 2020 року становив $76 млн, що на $20 млн більше, ніж за аналогічний період 2019 року.
17 листопада 2016 року південноафриканський медіахолдинг Naspers оголосив про продаж Allegro Group, якій належать частки в декількох українських ecommerce-проєктах. Фонди приватних інвестицій Cinven, Permira і Mid Europa викупили 100% акцій компанії за $3,25 млрд.
До цього найбільшим IPO на Варшавській біржі було розміщення акцій виробника комп'ютерних ігор CD Project, оціненого в $9,7 млрд за підсумком дебютних торгів.
Читайте також: 8 головних IPO осені, на які варто звернути увагу
Доля українських IPO
Після восьмирічної перерви українські компанії в 2020 році можуть знову вийти з первинною публічною пропозицією акцій (initial public offering, IPO).
«Швидкозростаючі, динамічні компанії завжди мають шанс залучити фінансування, навіть інвестиції в акціонерний капітал. Це добрий знак того, що в 2020 році, після виборів, варто очікувати відкриття публічного ринку для українських компаній», — підкреслив глава інвесткомпанії Concord Capital Ігор Мазепа.
Тільки п'ять з дванадцяти IPO «українських» компаній, проведені в 2005-2010 роках, виявилися вдалими і принесли інвесторам, які купили папери, прибуток.
Варшавська фондова біржа провела дослідження, яке показує, як змінилася вартість акцій «українських» компаній з моменту проведення IPO на західних біржах. Компанії, в яких базові активи розміщені на території України, провели операції з розміщення акцій (що мають ознаки IPO) на зарубіжних біржах. При цьому тільки п'ять з них можуть похвалитися зростанням котирувань акцій. Вартість паперів інших компаній зменшилася на 6-95%.
Хто розміщувався | Дата розміщення | Місце проведення IPO | Обсяг залучених коштів, $ млн | Зміна ціни з момента проведення IPO на кінець 2010 року, % |
Астарта | 17.08.06 | Варшава | 31.7 | 319.2 |
Кернел | 23.11.07 | Варшава | 218.0 | 262.5 |
Ferrexpo plc | 20.06.07 | Лондон | 213,0* | 254.4 |
Миронівський хлібопродукт | 15.05.08 | Лондон | 187,0* | 20.6 |
Агротон | 07.11.10 | Варшава | 54.3 | 4.68 |
Авангард | 06.05.10 | Лондон | 123,0* | -6.67 |
01.06.07 | Лондон | 103,0* | -32.6 | |
Ukrprodukt group | 11.02.05 | Лондон | 6,0* | -47.6 |
29.05.07 | Франкфурт | 105.0 | -85.5 | |
Cadogan Petroleum | 23.06.08 | Лондон | 152,8* | -88.6 |
KDD Group | 19.12.07 | Лондон | 63,7* | -89.7 |
XXI Век | 16.12.05 | Лондон | 67,9* | -95.34 |
* Фунтів стерлінгів
Дані Варшавської фондової біржі, ІГ «Альтана Капітал»
Найбільш вдалим вкладенням інвесторів в акції «української» компанії стала купівля паперів агропромислового холдингу Астарта під час його IPO в серпні 2006 року, коли папери холдингу коштували 19 злотих. Середня прибутковість — 75% річних.
На другому місці за прибутковістю також компанія з агропромислового сектора — Кернел. Тільки за три роки з моменту проведення IPO (листопад 2007-го) її акції подорожчали на 162% (54% річних).
Читайте також: У пошуку нового Amazon: як заробити на IPO
Замикає трійку лідерів підприємство з гірничо-металургійного сектора — компанія Ferrexpo plc, яка є найбільшим виробником та експортером залізорудних окатишів в Україні. Первинне розміщення пройшло в червні 2007 року на Лондонській біржі, під час якого інвестори оцінили капіталізацію всієї компанії в $1,7 млрд, розміщення відбулося за ціною близько 1,4 фунта стерлінгів за акцію. І всього за 3,5 роки після розміщення акції подорожчали на 154% (45% річних).
Крім перелічених вище компаній, позитивною історією може похвалитися Миронівський хлібопродукт. Його папери подорожчали з моменту проведення IPO в Лондоні в травні 2008-го на 20,6% (8,2% річних).
Останньою з України на зовнішній ринок капіталу з IPO вийшла холдингова компанія провідного українського судноплавного оператора — KDM Shipping Public Ltd. (Кіпр), яка наприкінці липня 2012 року розмістила на Варшавській фондовій біржі (WSE) 10,9% акцій. В результаті було залучено $7,4 млн.
Читайте також: Інвестиції в IPO: як вибирати перспективні
Коментарі - 1