Протягом 11 років гральний бізнес був нелегальним на території України. І ось, 13 серпня 2020 року набрав чинності закон, який регулює гральну індустрію.
Україна сказала «так» гральному сектору — рішення тепер за бізнес-інвесторами
Не тільки українські, а й міжнародні інвестори уважно стежили за ситуацією, адже Україна, без перебільшення, ласий шматочок: місця під сонцем ще не зайняті, а розмір потенційної цільової аудиторії (вік 21+) — 20-30 мільйонів осіб.
«Мінфін» разом з командою Slotegrator, постачальником ПЗ і бізнес-рішень для гральної індустрії, вирішив розібратися, що ж насправді представляє собою гральний бізнес, які можливості відкриваються для вітчизняних підприємців і чи очікувати Лас-Вегас по-українськи.
Гемблінг-індустрія: основи.
Для початку розберемося з термінологією. Гральний бізнес — це організація і проведення азартних ігор з одного боку, а з іншого — надання послуг самим операторам цієї індустрії. Слово «гемблінг» має на увазі індустрію загалом, в той час як «iGaming» -тільки онлайн-сектор.
Як і будь-яка інша індустрія, сфера азартних ігор ділиться на B2C- та B2B-напрямки. Оператори, зайняті B2C-діяльністю, можуть бути власниками будь-якого виду грального бізнесу: казино, онлайн-казино, соціального казино, букмекерської контори, платформи для онлайн-ставок (беттінг-платформи, спортсбука) або покер-руму онлайн.
Кількість бізнес-підприємств, підконтрольних одному оператору, обмежується обсягом його ресурсів, а разом з тим певними юридичними нюансами. Все більше країн починають регулювати індустрію азартних ігор, в результаті чого наявність ліцензії для ведення легального бізнесу стає вже не примхою, а необхідністю. При цьому деякі юрисдикції дозволяють з однією ліцензією керувати необмеженим числом проектів, тоді як інші вимагають окремі ліцензії для кожного самостійного проекту.
У той час як B2C-сектор надає послуги безпосередньо гравцям, B2B-сфера розрахована на розробку і реалізацію програмного забезпечення для операторів, а також послуги з розвитку та просування їх проектів.
Загалом, гемблінг-індустрія складається з наступних учасників:
- постачальники ігрового контенту — створюють ігри для казино;
- постачальники ПЗ — створюють платформи для онлайн-казино і спортсбуків, а також модульні сервіси;
- постачальники платіжних рішень — пропонують платіжні системи для онлайн-казино і спортсбуків;
- оператори — керують гемблінг-проектами;
- аффіліати — залучають трафік на проєкти за рахунок партнерської мережі;
- регулятори — контролюють індустрію в рамках певної юрисдикції;
- банки — грають ключову роль у протидії відмивання доходів;
- гравці — роблять ставки і або отримують виграш, або йдуть ні з чим;
- організатори заходів — займаються галузевими заходами, де учасники сфери знайомляться один з одним.
Чому гральний бізнес цікавий інвесторам?
По-перше, у цієї галузі привабливі перспективи. За даними компанії H2 Gambling Capital, що займається бізнес-аналітикою грального ринку, всесвітній iGaming-дохід протягом наступних 5 років досягне позначки €100 млрд. Щоб зрозуміти швидкість розвитку індустрії, візьміть за початкову точку 2018 рік, коли сумарний дохід індустрії склав €50 млрд. Вражаючі показники.
По-друге, в цій сфері постійно відкриваються нові ринки. Так як все більше країн усвідомлюють потенціал гральної індустрії для своєї економіки, на світовій мапі з'являються нові регульовані ринки. Це забезпечує інвесторам не тільки можливість зайняти нішу в числі перших, а й займатися бізнес-проектами без ризиків.
По-третє, висока прибутковість індустрії постійно звертає на себе увагу потенційних інвесторів, готових вкладати гроші в інноваційні проекти і технології. Для початківця ентузіаста-оператора більш ніж реально знайти фінансову підтримку для здійснення своїх амбітних бізнес-ідей.
По-четверте, невичерпний обсяг аудиторії. Велика кількість людей щодня досягає віку 21! Звичайно ж, не забуваємо про відповідальну гру, але факт залишається фактом — попиту бути!
Як відкрити онлайн-казино
Найкраще розглядати конкретні приклади. Припустимо, ви задумалися про інвестиції у гральний бізнес. Найбільш вигідним рішенням буде запуск платформи онлайн-казино. На користь цього вибору свідчать наступні аргументи:
- знадобиться значно менше початкових інвестицій, так як не потрібно буде нести витрати на оренду, закупівлю обладнання, утримання численного персоналу;
- вести роботу можна на будь-якому ринку, обмежуючись лише польотом власної фантазії і певною юрисдикцією;
- керувати бізнесом можливо з будь-якої точки світу.
Крок 1: Вибір юрисдикції та отримання ліцензії.
Умови і вартість ліцензії будуть залежати від того, на якому ринку ви захочете оперувати. Тому варто уважно ознайомитися з умовами входження на ринок. Крім очевидних ліцензійних зборів, потрібно врахувати умови оподаткування та поновлення ліцензії, терміни її отримання та вимоги до репутації у професійних колах.
Крок 2: Вибір підрядника.
Знайдіть партнера, який надасть необхідне ПЗ. Це може бути як розробка платформи з нуля, так і інтеграція окремих модулів в уже існуючий проект. Новачкам краще розглядати комплексні рішення: заощадите час, сили і власні кошти.
Крок 3: Вибір контенту.
Вивчіть розробників контенту! Звертайте увагу на їх популярність, в залежності від регіону, а також перевіряйте, які ліцензії вони вимагають від операторів. Порада: вигідніше йти до підрядника-агрегатора, оскільки за допомогою єдиного API ви зможете швидко інтегрувати в один процес найпопулярніших розробників, підписавши один контракт замість 20-30.
Крок 4: Вибір платіжної системи.
Обирайте такі платіжні системи, які запропонують якомога більше варіантів оплати і валют. Також враховуйте, що деякі юрисдикції мають вимоги до процесу прийому ставок і організації виплат, яким необхідно відповідати.
Крок 5: Створення команди.
Якщо ви звернулися до підрядника ПЗ за комплексним рішенням, то значно полегшили собі життя. Список необхідних кадрів для вас фактично скоротиться до відділу маркетингу та підтримки клієнтів. Головне — знайдіть сумлінних фахівців. Якщо ж ви все робите самі, вам доведеться створювати професійний відділ розробки.
Крок 6: Маркетинг-план.
Складіть короткостроковий і довгостроковий маркетинг-плани. Ви повинні як залучати нових клієнтів через рекламу та аффіліатні програми, так і утримувати існуючих, за допомогою програм лояльності, бонусів, турнірів і промо від розробників.
Гральний бізнес в Україні.
Україна йшла до легалізації азартних ігор одинадцять років. Що ж все-таки означає легалізація насправді?
Україна приєдналася до списку регульованих ринків нарівні з Великобританією, Швецією, Німеччиною і багатьма іншими європейськими країнами. Тепер гральний бізнес буде обкладатися податком, що призведе до поповнення державної скарбниці. Світова гемблінг-спільнота уважно стежить за ситуацією і вже придивляється до потенційних місцевих партнерів, тож країна може очікувати приплив іноземного капіталу.
Так, текст закону на даний момент місцями містить дуже розпливчасті формулювання. Крім загальних вимог до операторів, є приблизні вартості ліцензій, але коли буде зібрана комісія з регулювання грального бізнесу — все може змінитися.
Комісію обіцяють зібрати до середини жовтня. До її компетенції входитимуть розробка конкретних умов для отримання ліцензій, встановлення сум зборів, а також видача ліцензій. Крім того, саме регулятор більш чітко визначить, що таке спеціальна гральна зона і де вона буде знаходитися. До цього моменту питання про створення «українського Лас-Вегасу» залишається відкритим.
Також у найближчому майбутньому Верховна Рада повинна затвердити проект з конкретною схемою оподаткування грального бізнесу. Більш детально про текст закону ви можете почитати у статті Slotegrator.
Доки Україна фіналізує певні моменти у законодавстві і нормативних актах, вітчизняні підприємці можуть націлюватися на будь-який інший світовий ринок уже сьогодні — онлайн-індустрія завжди відкрита для нових проектів, а Slotegrator готовий провести вас до світу онлайн-гемблінгу.
Усі питання практичної реалізації закону буде вирішувати «Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей». Кабінет міністрів України прийняв рішення про створення комісії та зібрав робочу групу для розробки вібповідних підзаконних нормативних актів. Прогнозують, що регулятор почне роботу у листопаді. До його компетенції буде входити розробка умов для отримання ліцензій, встановлення сум сборів, а також видача ліцензій та ведення відповідних реєстрів. Саме цей ключовий орган дасть визначення «спеціальним теріторіальним ігровим зонам» та вирішить, де вони мають розміщуватись. Щоб отримати цілістне уявлення щодо закону про азартні ігри в Україні, дивіться короткий відеоогляд.
Коментарі - 13
Игорный бизнес выгоден только тем кто его ведёт. Но никак не его клиентам.
За первые два я поднимаю лапу, за третье еще не определен.