Національний банк України розробив і запропонував до обговорення нові вимоги до договорів між банками та їх клієнтами, які повинні забезпечити належне розкриття інформації про послуги. Про це зазначається в повідомленні регулятора.
НБУ вирішив змінити вимоги до депозитних та кредитних договорів
Що це дасть споживачеві
Головна мета нових вимог — споживач повинен чітко усвідомлювати зміст договору, свої права і зобов'язання за ним.
Вимоги до договору
Відповідно, договір повинен містити повну і зрозумілу інформацію про послугу, основні характеристики, порядок внесення змін в тарифи, перелік додаткових послуг, права клієнта і зобов'язання, а також наслідки невиконання умов договору.
Читайте також: Як не переплачувати за «безвідсотковим» кредитом — порада від НБУ
Проблеми в договорах
Звернення громадян в Нацбанк свідчать, що є кілька основних проблем в договорах між банками і клієнтами, зокрема:
- замовчування прав клієнта, наприклад, можливість відстрочення платежу, відмови від послуги, можливості розірвання договору, внесення змін до нього;
- нерозкриття належним чином наслідків невиконання умов договору;
- визначення фінансовими установами за своїм розсудом, яку інформацію про послугу надавати, а про яку замовчувати.
У центробанку відзначають, що нові вимоги НБУ повинні виправити такі проблеми. Договори про надання фінансових послуг, включаючи договори приєднання, також повинні будуть містити уніфікований опис послуг для їх кращого розуміння споживачами.
Читайте також: Договір з банком: як уникнути несподіваних боргів
Депозитний договір
Договір про відкриття депозиту повинен додатково містити інформацію про вид вкладу, терміну зберігання, дату повернення коштів, право продовження терміну вкладу, розмір запропонованих відсотків, порядок їх виплати та іншу інформацію.
Кредитний договір
Договір про споживчий кредит повинен містити перелік умов, при яких можлива зміна процентної ставки або інших платежів, а також інформацію про витрати на додаткові послуги з посиланням на всі збори і комісії, що підлягають сплаті за ними.
Що заборонять в договорі
Також Національний банк визначив перелік недобросовісних умов, які буде заборонено включати у договори. Зокрема, регулятор пропонує заборонити включати в договори наступні положення, які:
- обмежують можливість клієнта подати скаргу щодо виконання умов договору банком;
- дають можливість банку змінювати умови послуги і тарифи без попереднього повідомлення узгодженим сторонами каналами комунікацій;
- дають право банку вимагати від клієнта оплати за ще не надані послуги;
- дають право банку вимагати дострокове повернення кредиту без визначення в договорі попередження клієнта про таку вимогу.
Читайте також: Народний рейтинг банків у липні: які проколи в сервісі найбільше дратували клієнтів
Коментарі - 1