Інвестори обходять Україну стороною. У 2014-2018 рр обсяг прямих іноземних інвестицій в нашу країну становив 11,5 млрд. З них $7,1 млрд пішли у банківський сектор. Для порівняння: обсяги грошових переказів в Україну від заробітчан за аналогічний період склали $38,2 млрд.
Чому Ілон Маск не будує заводи в Україні
Чому Україна не приваблива для інвесторів і як можна змінити ситуацію, на своїй сторінці у фейсбук написав співзасновник банку Аваль, співвласник холдингу «Молочний альянс» Олександр Деркач. «Мінфін» наводить скорочений текст посту.
Розповім вам, як наш народний герой Ілон Маск обирає місця для своїх майбутніх заводів. У нього їх поки що небагато. Перший він 10 років тому купив за $42 млн. у Тойоти в Каліфорнії. Другий, з виготовлення батарей, побудував в Неваді. Третій у січні запустив в Китаї. Четвертий будує в Німеччині. Зараз обирає місце для п'ятого. «Десь посередині Америки».
Давали йому якісь преференції при купівлі першого заводу чи ні, не знаю. Під завод у Неваді він отримав від місцевої влади пакет податкових та інших пільг на $1,3 млрд. При ціні будівництва 5.
Під завод Тесла у Німеччині уряд країни розширив базу податкових пільг на купівлю електромобілів. Щоб під них могли потрапити автомобілі Тесла.
Влада Китаю виключила автомобілі Тесла зі сплати податку на продажі, таким чином субсидуючи кожен з них на суму $3,6 тис.
Щодо п'ятого заводу, який буде збирати пікапи Cybertruck, компанія вчинила ще простіше. Оголосивши, що побудують там, де місцеві дадуть більше грошей. Поки що у цьому капзмаганні лідирують Остін, штат Техас, і Талсой у штаті Оклахома.
PS. До речі, китайці теж непрості хлопці. Поставили Маску умову. Почавши з 30-ти відсоткової локалізації комплектуючих, за рік перейти до 100.
PPS. Преференції та пільги, це ще не все. До нас жодна автомобільна компанія світу не прийде, навіть якщо ми побудуємо завод безкоштовно. Поки не згниють у дворах 2,5 млн. євроблях, звезених за 3 копійки з усієї Європи. Така вона, сувора правда життя.
Коментарі - 14
Почему? Почему? По кочану! :-)
Специально для «экспертов» в вопросах импорта эл авто ( ржу не могу ) с 2015 года на импортные эл авто действовала льготная акцизная ставка и НДС и была отменена пошлина! НДС составлял 16.8 %, акциз 1евро на 1 квт/час. С 5.11 2018 согласно «Закона» № 9360 ( Закон Южаниной ) был полностью отменен НДС и акциз. Все платежи при импорте -сертификация и постановка на учет ( пенсионный фонд 4.8 % ) ВСЕ! И эта норма действует до 2022 года! Умники, вам не нравятся цены на новые авто? Задавайте вопрос в «УкрАвто» или Васадзе или гр Назаренко! Вам не нравятся цены на б/у эл авто - задавайте вопрос родственникам главного реформатора гр Нефедова, это его родственники по факту контролируют импорт авто из США Канады и Мексики. Это для комментаторов ( экспертов), теперь для автора - вы что думаете, что в США и ЕС не знают что у нас происходит в этом вопросе, не знают о желании Васадзе монополизировать рынок эл авто в Украине? Или не знают о его переговорах с рядом заводов, о том что к переговорам был подключен Гройсман, и вопрос стоял о строительстве в Украине завода по утилизации б/у аккумуляторов? Послушайте, та «лапша» которой кормят нас, там ни кому не интересна. И Еще для автора -приводя цифры, приводите сравнение - ...
https://www.unian.net/economics/finance/751817-obyem-pryamyih-inostrannyih-investitsiy-v-ukrainu-v-2012-godu-sokratilsya-do-6-mlrd-doll.html
Может теперь понятно, почему никогда Маск к нам не придет!
P/S Для автора