Національний банк з 1 липня 2020 року стане регулятором небанківських фінансових установ. Це означає, що споживачі фінансових послуг можуть звертатися зі своїми проблемами до НБУ, навіть якщо вони не стосуються банків. Про це йдеться на сайті регулятора.
На страховиків, ломбарди та кредитні компанії тепер треба скаржитись в НБУ
На кого можна скаржитись в НБУ
Регулятор буде приймати та опрацьовувати звернення громадян стосовно роботи фінансових, страхових, лізингових, факторингових компаній, ломбардів та кредитних спілок.
Перш ніж поскаржитись регулятору, споживач має подати письмову скаргу на ім’я керівника відповідної фінансової установи. Якщо там не відреагують, тоді варто звертатися до Національного банку України:
- в контакт-центр (0 800 505 240)
- електронною поштою nbu@bank.gov.ua
- або поштою (01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9).
Про що треба написати
У зверненні потрібно вказати прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання та електронну пошту.
Необхідно розповісти суть порушеного питання, вашої пропозиції чи скарги, а також вказати, якої фінансової установи стосується звернення. Інформації має бути достатньо для обґрунтованого вирішення вашої справи.
Кому Нацбанк не допоможе
НБУ не розглядає анонімні звернення без імені автора та зазначення місця його проживання. Питання, які є поза компетенцією регулятора, НБУ пересилає до відповідного державного органу та обов’язково повідомляє про це людину.
Якщо громадянин не вказав достатньо інформації, регулятор поверне звернення для уточнення даних.
Також не розглядається повторне звернення з того ж питання, якщо перше звернення було вирішене.
Коли чекати відповідь від НБУ
Відповідь на стандартне звернення надається упродовж 30 днів.
Якщо звернення не потребує додаткового вивчення та перевірки, відповідь надається впродовж 15 днів.
В окремих складних випадках строк розгляду може бути продовжено до 45 днів.
Коментарі - 4
Пусть надзор будет хоть в половину от банковского.