Банківська сфера як критична галузь підлягає держрегулюванню і до неї є певні вимоги: до якості обслуговування, обов'язкової наявності відкритих відділень під час карантину, доступних фінансових сервісів для клієнтів. Як результат, банківська сфера дуже компетентна в прогнозуванні ризиків і створення сценаріїв на випадок кризи. Але ситуація, з якою зіткнувся весь світ у контексті результату поширення коронавіруса, стала безпрецедентною і не «вписалися» на 100% ні в один з раніше розроблених планів безперервного обслуговування клієнтів. Що роблять банки, Kiev24 розповіла Наталія Галунко, HR Директор Ukrsibbank BNP Paribas Group.
Нові умови стали акселератором всіх програм
Криза стала акселератором всіх програм. Те, що в звичайному ритмі розроблялася тривалий час, в екстремальній ситуації реалізовувалося за лічені дні – тижні. Ключовим фокусом стала турбота про людей: безпека як клієнтів, так і співробітників.
Щоб максимально знизити контакти, надати клієнтам максимум сервісів «з дому» ми інвестували в канали дистанційного обслуговування клієнтів. Зараз банк працює над тим, щоб всі консультанти могли використовувати інструменти дистанційного обслуговування клієнтів.
Для ефективного управління і залученості співробітників, у перші ж дні карантину банк відкрив гарячу лінію, якою управляли HR бізнес-партнери, з усіх питань: надання засобів індивідуального захисту, графік роботи, віддалений доступ, як дістатися до робочого місця і т. д. Одночасно запустили виділений канал в Телеграмі для всіх співробітників, щоб регулярно ділитися важливими новинами, графіками організованого транспорту і т. д.
Раніше банк використовував внутрішні канали, але для доступу до них потрібно бути в системі банку, а з різким переходом частини працівників на віддалену роботу такий доступ був доступний не всім. Щоб розуміти, яка інформація більш важлива для колег, банк збирає зворотний зв'язок у різних формах, систематизуємо її і надає антикризового комітету банку для подальших дій.
Працюючи на гарячій лінії, колеги зрозуміли, що багато звернень не має відношення до робочої життя, а пов'язані з рівнем стресу, який є у людей, з їх бажанням висловитися і бути почутими. В результаті, було запропоновано всім співробітникам окрему лінію консультування з професійним психологом.
Також багато питань було з підтримкою переходу на віддалену роботу. Ще при попередньому трирічному стратегічному плануванні, банк визначив digital і agile знання та навички співробітників як ключові для розвитку в майбутньому. HR команда організувала різні формати навчання, вебінари фактично стала консультантами перших серій віддаленої роботи в командах.
Криза — це не завжди. І організації потрібно повернутися до звичайного операційного циклу. Вже зараз банк консультує менеджерів, розуміючи, що як раніше вже не буде. Люди прийдуть на робочі місця з іншими очікуваннями, яких раніше не було. І це новий виклик.
Рівень залученості персоналу дійсно завжди був у фокусі. І прості дії: готовність ділитися інформацією і відкритість керівників допомогли зберегти залученість персоналу. Для цього важливо, щоб лідери чітко транслювали бачення цілої картини — великого контексту і демонстрували розуміння того, як організація повинна реагувати на кризу і що буде з компанією в майбутньому. Щотижня організовуються стріми на YouTube каналі, де топ-менеджмент в прямому ефірі відповідає на питання співробітників.
Коли питання стосується майбутнього організації слухають перших осіб, але коли питання стосується особисто співробітника — його кар'єри і благополуччя кращого порадника і людини, який може вплинути на думку і залучення співробітника, ніж його безпосередній керівник не буває. Тому дуже важливо, щоб безпосередні керівники також розуміли великий контекст, володіли мужністю і емпатією, щоб розмовляти з людьми і пояснювати їм, як них особисто вплинуть зміни в майбутньому.
Коментарі