Мінфін - Курси валют України

Встановити
5 травня 2020, 10:00

Чверть читачів «Мінфіну» зіткнулися з блокуванням банками операцій і рахунків

Результати проведеного «Мінфіном» опитування показують, що чверть банківських клієнтів раніше стикалися з блокуванням операцій і коштів на рахунках.

В зв'язку з набранням чинності 28 квітня нового закону про фінансовий моніторинг «Мінфін» поставив читачам два питання:

  1. Чи блокував вам банк платежі і гроші на рахунку до 28 квітня, дати набрання чинності  нових плавив фінмоніторингу?
  2. Чи блокував вам банк платежі і гроші на рахунку після 28 квітня?

Нас цікавили блокування вихідних платежів, сум, що надходять, а також повне блокування коштів на рахунку клієнта. На перше питання ми отримали 1449 відповідей, а на друге — 1196.

  • До 28 квітня 14% учасників опитування стикалися з відмовою банку проводити платіж, а ще 10% — з блокуванням вхідних грошових переказів та коштів на рахунку.

Слід зазначити, що після вступу в силу нових, більш жорстких правил фінмоніторингу, сплеску блокувань клієнтських операцій банками не було. Принаймні — в перші дні.

  • За період з 28 квітня по 4 травня з 1179 відповіли 70 клієнтам банк заблокував платіж, а ще 54 — вхідну суму або кошти на рахунку.

Аналогічне опитування проводилося також на нашому каналі в телеграм

У цьому опитуванні взяло участь більше 2 тис. осіб. За його підсумками, до 28 квітня у 9% опитаних банк блокував платежі, а у 5% — вхідні перекази. Після 28 квітня — у 4% учасників опитування банк заблокував платіж, а у 1% — одержуваний переказ.

Тим не менш, більш репрезентативні дані можна буде отримати після більш тривалого періоду роботи банків за новими правилами.

Клієнтський досвід

Проводячи опитування ми попросили читачів поділитися власним досвідом. І читачі не посоромилися поскаржитися на банки. Причому, як виявилося, проблеми можуть виникати в самих різних банках і з самими різними сумами.

Наприклад, користувач з ніком Geniy розповів, як націоналізований Приватбанк 27 квітня заблокував надходження на його рахунок суми трохи менше 400 000 грн.
«Рік тому купив нерухомість, але оскільки інша сторона не змогла виконати договір, то договір був розірваний і гроші повинні були повернуться на мій рахунок. Приватбанк просто повернув гроші відправнику і все, не повідомивши мене як клієнта», — каже читач.

За його словами, поки що не допомогло ні надання укладеного з забудовником договору, ні його декларації доходів. «Кожен оператор співає свою пісню, вимагають вже надати декларацію про мої доходи (і це при тому, що спочатку операція була відправлена саме з рахунку Приватбанку, і вони можуть бачити мій дохід кожен місяць (який переводиться з рахунку ФОП)», — пише читач «Мінфіну».

Користувач, зареєстрований під ніком malyh скаржиться на те, що 23 квітня Приват заблокував стипендію. «Пояснили — надійшов сигнал з іншого банку. Чекав п'ять днів. Розблокували. І це під час карантину!!!», — сказано в коментарі читача.

За його словами стипендію також заблокував Ощадбанк, але згодом так і не розблокував. «Зберігайте гроші у скляній банці — тоді вже точно ніхто не заблокує, а стипендію і пенсію отримуйте на пошті — ніхто не заблокує!», — радить роздратований читач.

Користувач з ніком candidat повідомив про часті блокуваннях переказів з боку Альфа-Банку: «Якщо ще один переказ так-сяк проходив (хоча і не завжди), то якщо знадобиться зробити другий за день — це майже 100% гарантія блокування».

За його словами, часто виникають проблеми при спробах банку ідентифікувати клієнта. «Проводить оператор перевірку моєї особистості, серед інших питань запитує мій e-mail. Я точно знаю, що ніякого адреси я не надавав, в підтвердження цього порожній рядок в профілі в особистому кабінеті, про що кажу оператору. На що він мені відповідає, мовляв, ви не пройшли перевірку, йдіть з паспортом у відділення. Приходжу, заодно цікавлюся, яка же це у мене нібито адреса. Виписують — nomail@nomail.com. Як можна прийняти це за e-mail?», — пише candidat.

Нагадуємо, що клієнти можуть залишити відгук про роботу банків у розділі «Мінфіну» Народний рейтинг банків . Рейтинг базується на відгуках відвідувачів «Мінфіну» щодо якості обслуговування в банках. На позицію банку в рейтингу впливають тільки відгуки, перевірений модераторами «Мінфіну». Причому банки мають можливість оперативно реагувати на скарги клієнтів і вирішувати їхні проблеми, що позитивно позначається на позиції у рейтингу.

Підписуйтесь на наші канали в телеграм — «Мінфін» і «Економіка та коронавірус» а також на канал «Мінфіну» в YouTube, щоб бути в курсі останніх новин та тенденцій.

Постійно оновлювану статистику про поширення коронавіруса в Україні і світі дивіться у спеціальному розділі «Мінфіну».

Коментарі - 4

+
+67
AleksandrBank
AleksandrBank
5 травня 2020, 12:43
#
По первому случаю с Недвижимостью случай вообще жесть. 2-я сторона взяла и вернула деньги, т.е. есть офиц.платежка заверенная Банком (2-й стороны).

Потом Приват берет и возвращает обратно - Джекпот.

Будете долго доказывать. Берет 2-я сторона снимает и махает ручкой, будете долго искать и судиться.

Жесть....
+
+86
Dаrk Lite
Dаrk Lite
5 травня 2020, 20:26
#
Жесть это когда 70 % экономики в тени и зарплата минимум… а банки что-то проверяют… оторванные от реальности законы Украины
+
0
AlexZag
AlexZag
6 травня 2020, 13:40
#
Так как бы для того, чтобы вывести экономику из тени и создаются эти законы, по крайней мере делаются попытки.
+
0
Консультант порталу «Мінфін»
Консультант порталу «Мінфін»
6 травня 2020, 11:08
#
Внимание! Конкурс!

Подробности в описании к видео и самом ролике:

https://www.youtube.com/watch?v=YE5Pis0lWUI&feature=youtu.be

Подписывайтесь на youtube-канал «Минфина» и оставляйте комментарии с вопросами под видео ;)
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися