Про банки майбутнього, важливості швидкого реагування на запити, можливості «персоналізації та налаштування» банківських послуг одному клієнту, навіщо банкам піклуватися про свій персонал, навколишньому середовищі, суспільстві та економіці, як цінності компанії будуть впливати на вибір фінансового партнера, розповів «Future. Financal Wealth» /«Майбутнє. Фінансове благополуччя» Євген Куликов, Начальник Управління по роботі з міжнародними компаніями Ukrsibbank BNP Paribas Group, ментор проекту НБУ «Банки майбутнього».
16 грудня 2019, 17:44
Виживуть здатні адаптуватися швидше
Старше покоління — ті, хто має величезний досвід — бувають занадто обережними і консервативними, перебуваючи під тиском своєї минулої практики, іноді не дуже приємною. Нове покоління, у свою чергу, може «виходити за межі» і знаходити паралелі з абсолютно небанківськими галузями, таким чином генеруючи багато блискучих ідей, разом з тим їм часто не вистачає розуміння того, як робиться бізнес. Як би ми не уявляли собі «Банк майбутнього», це просто відображення нашого внутрішнього «Я». Отже, нижче короткий перелік особливостей «Банку майбутнього», які я знайшов у собі:
- Швидкість реагування. Світ рухається все швидше і швидше. 8 секунд уваги — одна з особливостей покоління Z, стане «ох, ні, це занадто довго» вже через кілька років. Банк повинен вміти реагувати буквально миттєво. Забути про контакті центрі, від якого чути: «Спасибі за ваше повідомлення, будь ласка, залишайтеся на лінії ...» або миттєво, або нічого. Наступний крок полягає в тому, що банк повинен бути проактивним, реагуючи на 1 секунду швидше, ніж ви про щось подумали. Важко уявити? Давайте перевіримо через 10 років. Фінтех-гіганти і стартапи можуть бути хорошим прикладом реалізації принципу «час — гроші».
- Бигдата. Тісно співвідноситься з першим пунктом, але я додам трохи виклику. Більшість людей легко діляться своїми особистими даними або навіть не можуть уявити своє життя без того, щоб постійно не ділитися чимось з цілим світом. Але можна очікувати все більше законодавчих ініціатив, які обмежать можливість використання і поширення даних, особливо в банківському секторі. За десять років особисті дані будуть найціннішим товаром на ринку. Вже сьогодні банк має багато інформації про вас, але у «Банку майбутнього» її буде в 10 разів більше. На певному етапі дотримання вимог щодо захисту персональних даних може стати для банку більш складним завданням, ніж виконання інших нормативів і вимог центрального банку. Немає необхідності повторювати всі можливості, які відкриваються для «персоналізації та налаштування» банківських послуг одному клієнту або групі клієнтів, з'являються завдяки бигдате. Це не майбутнє, це вже відбувається сьогодні.
- Баланс. Клієнти майбутнього хочуть, щоб банк був «на відстані одного кліка» — простий, швидкий, прозорий, чарівний, присутня у всіх соціальних мережах, без безглуздих правил і, звичайно, без всяких обмежень. З іншого боку, банк повинен дотримуватися безлічі обмежень, установлених центральним банком, урядами та законодавчими органами інших країн, внутрішніми процедурами і правовими обмеженнями. А якщо ні, то банк буде змушений платити величезні штрафи або просто зникнути з карти. Банк майбутнього повинен знайти баланс між очікуваннями клієнта і всіма правилами банківської системи, управлінням ліквідністю, рівнем платоспроможності та кредитним ризиком, кодексом поведінки та іншими речами, які не можна ігнорувати. Це вже є серйозним викликом сьогодення, а завтра буде ще складніше.
- Соціальна відповідальність. «Банк майбутнього» не зможе ігнорувати запит на соціальну відповідальність, оскільки це той напрямок, куди крокує весь розвинений світ. Банк повинен бути релевантним партнером і піклуватися про свій персонал, навколишньому середовищі, суспільстві та економіці. Мова йде не тільки про хороших слоганах, публікаціях в соціальних мережах або департаментах соціальної відповідальності. Мова йде про дії. Дії, які можуть означати набагато менше для банку, але набагато більший внесок у більш здорове в широкому значенні цього слова суспільство.
- Цінності. Цінності, які поділяють персонал і керівництво. Цінності, які транслюються на ринок з-за дій. Цінності, які передаються від однієї особи до іншого всередині банку і від банкіра до клієнта. Цінності, які визначають стратегію банку, його продуктову пропозицію, її ціноутворення та його зобов'язання перед країнами і суспільствами, в яких працює банк. Незабаром клієнти будуть вибирати серед банків зі схожою пропозицією, кажучи: «Добре, я вибираю вас, тому що ми поділяємо однакові цінності».
- Диверсифікована бізнес-модель. Орієнтація на моностратегию, один основний продукт або одну категорію клієнтів — це спосіб втратити все рано чи пізно. Світ навколо банків дуже швидко змінюється, а очікування клієнтів швидко розвиваються. Ваше справжнє бізнес-пропозиція може нічого не означати для клієнта завтрашнього дня. Банк майбутнього повинен мати диверсифіковану бізнес-модель, щоб бути в змозі пережити шоки, нівелювати ризики, прийняти виклики і використовувати нові можливості. Але ще більш важливо, «Банк майбутнього» повинен постійно змінюватися — не просто реагуючи або на зміни, але й ініціюючи їх. І наостанок. Протягом 10 років виживуть не найбільші банки, а ті, які будуть здатні швидше адаптуватися до світу, який постійно змінюється.
Джерело:
Мінфін
Коментарі