За все у цьому світі потрібно платити, питання лише чим: карткою, paypal чи кешом. Про те, які фактори формують цей вибір, які тенденції переходу від готівки до безготівки відслідковуємо в Україні та як у фінтех-рішеннях знайти баланс у цих переходах, розповідає директор з розвитку бізнесу Реноме Смарт Валерій Сіроштан.
Валерій Сіроштан про ресайклінг в Україні та пошук «дзену» між використанням готівки та безготівки
У період, коли світові інновації націлені на розвиток безготівкової інфраструктури, а людські інстинкти досі не можуть відмовитися від ідеї – «тримати гроші в руках», банківському сектору важливо збудувати місток між готівкою та безготівкою. І поки у Швеції 90% всіх операцій здійснюються без готівки (у шведів навіть гаманці пристосовані більше для карт, ніж для купюр). То в Україні – 70% від об’єму всіх розрахунків – це готівка, і досі є місця (наприклад, банально, громадський транспорт), де ви не оминете використання кешу. Тому історія про те як фінансовому сектору бути клієнтоорієнтованим і якісно тримати баланс між готівкою та безготівкою – досі залишається актуальною.
Для того, щоб не збільшувати масу готівки, яка знаходиться в обігу, а якісно її використовувати, є нові рішення, що регулюють потоки готівки – це технологія ресайклінгу. В цьому напрямку зараз активно працює компанія Реноме Смарт. Ми запроваджуємо концепцію технологічного та надійного підходу в системі керування замкнутим обігом готівки. Нові рішення Реноме Смарт поєднали банкомат та термінал в одній установці й надали можливість клієнту швидко і в комфортних умовах знімати і класти гроші на картку. Для клієнта – це, в першу чергу, повноцінний вибір та якісний сервіс по замовчуванню, а для банків – економія витрат на обслуговування. Техніка створює так званий «живий потік коштів», де вони із Cash-In модуля переходять у Cash-Out модуль. Таким чином, ми виграли дещо цінніше за гроші – час. Тільки уявіть цей довгий ланцюг дій, коли інкасатор приїздить до банкомату, забирає касету, відвозить її на касу, де здійснюється перерахунок, потім відбувається повернення та заміна. Ресайклінг, натомість, спрощує алгоритм дій обслуговування банкомату, завдяки повторному циклу обігу готівки. Мова йде про те, що ми поліпшуємо сервіс обслуговування і зменшуємо на це витрати одночасно.
Перший банкомат з функцією рециркуляції готівки від Реноме Смарт запрацював на фестивалі Leopolis Jazz Fest 2018 у Львові. І вже на сьогодні, компанія Реноме Смарт встановила понад 150 одиниць ресайклер банкоматів у своїх партнерів – АльфаБанк, окрім цього, серед задоволених власників цього девайсу також ОТР та Креді Агріколь. І, як результат, – кількість клієнтів, які застосовують ресайклер стала набагато більшою, а об’єми і потік готівки у цих банках значно зросли. Це підтверджує той факт, що для кінцевого споживача ресайклінг є набагато зручнішим у користуванні. Ми з легкістю заміняємо касу та кіоск зоною самообслуговування 247 і створюємо нову, комфортну культуру користування банкоматами.
Що ж до адаптації функції ресайклінгу для банків, в Україні є лідери та новатори, які активно впроваджують цей технологічний підхід на місцях, є іноземні банки (а це близько 30%), в яких вже давно розуміють цінність ресайклінгу та підштовхують до експериментів свої представництва. Це нагадує рушійний процес доміно і ми розуміємо, що в результаті прийдемо до якісних змін. Цікавим є досвід Японії, де ресайклінг взагалі став частиною життя японців – в архітектурі, екології, стилі життя та фінтех рішеннях. Ця країна повністю перейшла на використання ресайклінгу, банкомати в Японії рівноцінно працюють і з готівкою та безготівкою, тим самим – економлять безліч ресурсів.
Тому очікуємо, що «розумні інновації», які роблять життя людей, в першу чергу, раціональним та комфортним, з часом посядуть домінуючу позицію на банківському ринку України. А ми, у свою чергу, готові технічно адаптувати фінансовий сектор як в Україні, так і закордоном до нових потреб та викликів.
Коментарі - 1
мне , снимая деньги из банкомата - гораздо приятнее получать «эмисионку» , чем «потрепанные купюры (и хорошо если не календарики) которые насовали туда предыдущие клиенты»