Українці масово скуповують старі іномарки. За даними профільної асоціації «Укравтопром», вітчизняний авторинок в цьому році зростає виключно за рахунок б/у сегмента.
Нові — подешевшають, старі — подорожчають. Що чекає український авторинок в наступному році
У листопаді реєстрації нових авто знизилися, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, на 4% — до 7,3 тис. шт. Зате автомобілі з пробігом продемонстрували черговий рекорд — їх поставили на первинний облік 11, 5 тис. шт., що на 84% більше, ніж у листопаді 2017 року.
У підсумку частка б/у авто в Україні постійно зростає, а ось в салони наші водії не поспішають. На думку голови компанії Autoconsulting Олега Омельницького, за підсумками нинішнього року продажі нових автомобілів в Україні навряд чи перевищать 80 000 шт. Це означає, вони залишаться на торішньому рівні. «На даний момент продано 72000 нових авто, що всього на 0,62% більше, ніж роком раніше», — говорить Омельницький.
Втім, вже у 2019 році дилери розраховують вийти в плюс. Підстьобнути продажі повинно два фактора — зниження цін на нові авто і масові чистки ринку від старих іномарок, зокрема, євроблях.
Салони не по кишені
Судячи зі структури продажів нових авто, в салони українці йдуть, в основному, за недорогими іномарками. Так, за даними «Укравтопрому», в листопаді найпопулярнішими в «новому» сегменті стали автомобілі Renault. Їх було продано 865 шт., що на 15% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Продукція французького автопрому підкуповує українців порівняно доступними цінами. Наприклад, новий Renault Logan можна купити менш ніж за 300 тис. грн. (трохи більше 10 тис. доларів). Альтернатива за такі гроші — хіба що модель середнього класу з пробігом (скажімо, 5-7- річний Volkswagen Golf).
На другому місці в рейтингу переваг покупців нових авто — Toyota. У листопаді салони реалізували 757 машин цієї марки, що на 10% менше, ніж за аналогічний період минулого року.
У топ-3 за підсумками листопада потрапив також Nissan. Продажі авто цієї марки в минулому місяці подвоїлися — до 687 шт. PR-менеджер компанії «Nissan Україна» Володимир Іванов пояснює такий результат «хорошою ціновою пропозицією, наявністю авто на складі і пропозиціями за програмою Nissan Finance (розстрочка)».
Непогані продажі у дилерів KIA — 621 шт., що на 29% більше, ніж у листопаді 2017 року, Skoda — 570 шт. Іншим маркам не вдалося подолати навіть поріг у 500 проданих авто. А у деяких обсяги реалізації і зовсім по кілька десятків авто. Наприклад, минулого місяця салони продали 83 автомобіля Fiat, 86 — Land Rover, 102- Citroen, — відзначають в Autoconsulting.
Кредитки для автомобілістів. ЗАМОВИТИ
Але лідером за динамікою зростання став китайський автобренд Chery. У штуках продажі авто цієї марки невеликі — всього 136 машин. Але це на 22,5% більше, ніж місяців раніше. «Chery став не тільки найбільш продаваним серед китайських автомобілів, але і наполегливо пробивається до масових конкурентів, вже з новою лінійкою своїх авто», — стверджують в Autoconsulting. Успіхи «китайців» зайвий раз підтверджують тенденцію, яка в цьому році задає тон на вітчизняному авторинку — машини в Україні продає, в першу чергу, їх ціна.
Цілком можливо, що в наступному році наш авторинок чекає справжній китайський «ренесанс». Нещодавно український парламент подовжив пільги для електрокарів (за ПДВ та акцизом). Преференції отримають як імпортери, так і виробники електромобілів. Голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко вважає, що це буде позитивним сигналом для світових інвесторів.
Читайте також: За три квартали 2018 року в Україні зареєстрували на 54% більше електрокарів
«Я особисто знаю китайських виробників, які готові будуть розглянути питання про виробництво у нас при наявності відповідних умов і гарантій! І я особисто буду пропонувати іншим китайським автовиробникам (після надання пільг) відкривати для початку автоскладальні виробництва електрокарів в Україні. Зрозуміло, що їх в першу чергу цікавить ринок ЄС, але й Україна отримає свої преференції у вигляді створення нових робочих місць і недорогих авто для українців (замість блях)», — написав Назаренко на своїй сторінці у Facebook.
Плюс 90% секонд-хенду
Продажі нових машин гальмує б/у ринок. Українці все частіше обирають авто з пробігом — в цьому році продажі старих іномарок ростуть на десятки відсотків на місяць. Наприклад, в листопаді сегмент вийшов в плюс на рекордні 84%, а з початку року і зовсім на 90%. У підсумку, якщо ще пару років назад продажу б/у і нових авто розподілялися 50 на 50, то зараз машини з пробігом — в явних лідерах. Вони займають в структурі загального продажу вже більше 60%, — констатують в «Укравтопромі».
Зрозуміло, що переваги українців багато в чому визначає все та ж ціна — старі іномарки набагато дешевше нових. За середній бюджет в 10 тисяч доларів реально придбати або авто економ-класу з салону або «середнячка», а то й преміальну модель з пробігом. До того ж, через недоступність банківських кредитів на покупку авто і їх дорожнечі, більшості українців просто не вдається накопичити на нову машину своєї мрії.
Серед найбільш ходових авто з пробігом в асоціації «Укравтопром» називають Volkswagen (продажі в листопаді -1840 шт.), Renault (1445 шт.), Skoda (1117 шт.), Ford (788 шт.), Nissan (615 шт.).
Читайте також: Б/у схеми: чому ринок заполонили проблемні авто, і як їх вирахувати
Зрозуміло, що рекорди в б/у сегменті в останні роки провокують також євробляхи, яких в Україні на даний момент близько 2 млн. шт. До недавніх пір (до прийняття законів про легалізацію євроблях та високих штрафах для авто на іноземних номерах) вони користувалися попитом через викидні ціни. За 1-2 тис. євро реально було придбати 15-річну іномарку на ходу. В Україні за такі гроші можна купити хіба що бувалі «Жигулі».
«Євробляхи» не тільки добре продавалися самі, але і обвалили ціни на всі б/у авто. Так як пропозиція за окремими моделями зросла в рази, власникам довелося знижувати ціну, як мінімум, на 10%, щоб продати свою машину. Наприклад, якщо в минулому році BMW 3 серії 2016 року випуску коштувала $35 тис., то в цьому році за рахунок масової поставки таких же моделей з США і Європи, за неї дають вже не більше $30 тис.
Втім, з початком зачистки ринку від євроблях, ситуація може кардинально змінитися, причому, в сегменті як нових так і старих авто.
Чи є життя без євроблях
Законопроекти 8487 та 8488, які були прийняті та набрали чинності в минулому місяці, можуть помітно змінити розстановку сил на ринку, — говорить Олег Омельницький.
Нагадаємо: нові закони передбачають скасування екологічного стандарту Євро-5 і зниження акцизів на всі іномарки. Акциз буде нараховуватися за формулою: 50 євро (75 євро для дизельних авто) помножити на коефіцієнт двигуна (обсяг в літрах) і помножити на вік (але не більше 15). Ці нововведення замислювалися, головним чином, для легалізації євроблях — вони практично завжди нижче Євро-5, але зіграють на руку всім водіям.
Акцизи для авто — як нових, так і б/у — зменшаться, що призведе до зниження і загального цінника на машину. Дисконт у кожному випадку буде різним. «Наприклад, за новими авто на середньостатистичних легковиках «знижка» практично не відчується. Фактично її нівелює девальвація гривні. Але ось на потужних позашляховиках вдасться непогано заощадити. За рахунок зниження акцизу ціна буде нижче на $5-6 тис., а то і $10 тисяч», — прогнозує Олег Омельницький.
Правда, купити нове авто зі знижкою українці зможуть нескоро. «До кінця цього року і в першому кварталі наступного на ринку ще будуть запаси
іномарок, розмитнених за старими акцизами. Але вже з другого кварталу середні ціни в салонах почнуть падати», — каже Олег Омельницький. Це дозволяє дилерам розраховувати хоча б на невеликий приріст продажів у 2019 році. Поки експерти обережні в оцінках, але сподіваються, що вдасться реалізувати хоча б 90 тис. автомобілів — тобто на 10 тис. більше, ніж в цьому році. «Є кілька сценаріїв — продажі залишаться на рівні цього року, виростуть до 95 тис. шт. або до 100 тис. шт. Все буде залежати від ситуації в країні», — каже Володимир Іванов.
Додатковий імпульс і новому, і легальному б/у ринку додасть повне вигнання з вітчизняних доріг євроблях. На їх легалізацію законодавці відвели 180 днів. Після цього порушникам будуть виписувати рекордні штрафи до 170 тис. грн.
Втім, догляд євроблях згодом може навіть підвищити цінники на б/у авто на український номерах, так як конкуренція в цьому сегменті знизиться в рази. Теоретично можна розраховувати на збільшення імпорту іномарок з пробігом. Але чи буде приріст на практиці — незрозуміло. Тим більше, що навіть за зниженими акцизами завозити старі і дешеві авто до нас невигідно — з урахуванням ПДВ та ввізного мита доведеться заплатити податків чи не більше, ніж коштує сам транспортний засіб.
Втім, в деяких вузьких сегментах поставки б/у іномарок з Європи будуть однозначно вигідними. Скажімо, в наступному році можна буде дешево купити моделі з дизельними двигунами. Через масовий «дизельгейт» в ЄС, тамтешні власники активно розпродають Volkswagen, Audi, Skoda, Seat (марки концерну VAG, викритого в махінаціях з показниками викидів) зі знижками.
Костянтин Соприкін
Коментарі - 13
гольф есть гольф, логан через 3-4 года эксплуатации будет на б.у рынке уступать 10 летнему гольфу
Лтчно я бы не брал уж лучше младшего брата гольфа рассмотреть
Гольф конечно выше классом. Но класс как обычно стоит денег в обслуживании и вообще стоимости владения.
Вывод-не жмотиться на проверку у официалов.
Логаны как раз довольно медленно дешевеют.
Но я бы взял гольф, только посвежее.
А DSG-7 — с 2014-го года вроде бы уже более-менее по надежности. Это если о DQ200 с сухими сцеплениями… сейчас есть уже DSG-7 с мокрыми сцеплениями — DQ500 и DQ381, наследники DSG-6, вполне надежные — идут с дизелями 2.0 и выше, или мощными бензиновыми двигателями.