Мінфін - Курси валют України

Встановити
28 жовтня 2018, 12:51

Експерт: Блокчейн — найбільш непотрібна технологія в історії людства

Професор Нью-Йоркського університету і економіст зі світовими ім'ям Нуріель Рубіні заявив перед членами комітету Сенату США з питань банківської справи, що криптовалюта — «мати всіх фінансових афер і бульбашок». Він також назвав блокчейн «найбільш переоціненою і найменш корисною технологією в історії людства», пише ITC.

Професор Нью-Йоркського університету і економіст зі світовими ім'ям Нуріель Рубіні заявив перед членами комітету Сенату США з питань банківської справи, що криптовалюта — «мати всіх фінансових афер і бульбашок».
Фото: bitgid.com

Свої слова Рубіні повторив і в колонці на Project Syndicate, де написав, що хоча блокчейн обіцяє вирішити чи не всі світові проблеми за допомогою децентралізації, в дійсності з його допомогою нечестивці лише відбирають зароблені тяжкою працею гроші у дрібних інвесторів. Сам блокчейн, на думку економіста, «не змінився з часів звичайної електронної таблиці, яка була винайдена ще в 1979 році».

«Не існує організації — банку, корпорації, неурядової установи або урядового агентства — яке б помістило свої балансові відомості або записи про транзакції, продажах і взаємодіяю з клієнтами і постачальниками в публічний децентралізований спеціальний робочий реєстр. Немає ніяких причин зберігати таку цінну інформацію відкритою для всіх», — стверджує Рубіні.

Варто зазначити, що Рубіні відомий тим, що передбачив світову фінансову кризу 2008 року. Крім того, рік тому економіст точно передбачив і падіння біткоіна, який, на його думку, «як і інші криптовалюти, приваблює інвесторів, особливо тих, хто не розбирається в економіці і не може відрізнити акції від облігацій, в божевільну шахрайську бульбашку».

На стороні Рубіні — статистика, яку він наводить ще в одній колонці — цього разу в Guardian.

«Вартість провідних криптовалют, таких як ефір, лайткоин і XPR впала більш ніж на 80%, курси інших цифрових валют обвалилися на 90-99%, а багато з них і зовсім виявилися відвертими махінаціями», — пише економіст.

Втім, є і ті, хто сумнівається в компетенції Рубіні в області блокчейна. Серед них професор інформатики з Університету Карнегі — Меллон Гойа.

«Рубіні, звичайно, своїми висловлюваннями привертає до себе увагу, але мені як і раніше неясно, чи дійсно він експерт у галузі технологій і розуміє світ криптовалют», — зауважив Гойа, вказавши на те, що найбільші IT-компанії — Amazon, IBM, Microsoft і Oracle — активно інвестують в блокчейн.

На це Рубіні відповідає в тому дусі, що блокчейн і криптовалюта якраз і потрібні тільки великим корпораціям і окремим фінансовим махінаторам для ще більшої концентрації багатства в своїх руках.

«Кілька самовдоволених чоловіків, прикидаючись месіями для збіднілих, маргіналізованих і людей, які не розбираються у фінансах, заробили величезні статки з повітря. Але крім цього, творці криптовалют, немов абсолютні монархи, можуть з легкістю впливати на їх розвиток. Коли щось у них йде не так, вони просто випускають форк, наочно демонструючи, наскільки ненадійною система була з самого початку», — каже фахівець.

Рубіні вважає блокчейн також інструментом в руках антизахідних режимів, а не проявом демократії.

«Невелика група компаній, в основному розташованих в таких «бастіонах демократії», як Росія, Грузія і Китай, тримають в своїх руках від двох третин до трьох чвертей майнінга криптовалют. Виходить, фанатики блокчейна більше вірять анонімним картелям, яким закон не писаний, ніж центральним банкам і регульованим фінансовим організаціям», — пише він.

Разом з тим, Рубіні визнає, що фінансові технології — штучний інтелект, великі дані і інтернет речей — сьогодні грають величезну роль в економіці.

«Фінансові установи в наші дні приймають рішення про видачу позики в лічені секунди, спираючись на величезну базу даних в онлайні. Раніше на кожне таке рішення вівдовився, як мінімум, тиждень. Згодом це може навіть виключити циклічні кредитні буми і спади. Але фінтех не має нічого спільного з блокчейном, і це потрібно чітко розуміти», — зазначив Рубіні.

Коментарі - 41

+
+103
Qwerty1999
Qwerty1999
28 жовтня 2018, 13:21
#
Рубини толковый специалист — не зря ведь Нобелевскую премию по экономике получил в своё время.
+
+12
Ukrmercy
Ukrmercy
28 жовтня 2018, 18:43
#
Ага, специалист, в экономике. Странно что он про чёрные дыры не вещает, что это все пирамида и скам, он то в этом тоже не разбирается. Сейчас бы везде рассказывать своём авторитетное мнение в вещах, в которых не разбираешься. Особенно адово путать блокчейн и криптовалюту, очень показательно.
+
+45
Qwerty1999
Qwerty1999
28 жовтня 2018, 20:38
#
А вы хоть текст читали или только мой комментарий.

Кстати, цепочки блоков давно и успешно применяются в СУБД Oracle, MS SQL и прочих.
Аналогично в СУБД можно применить и шифрование и подписывание ЕЦП каждого блока и прочий функционал, которым так хвастаются фанаты блокчейна.
+
0
Ukrmercy
Ukrmercy
28 жовтня 2018, 21:13
#
Вот только разница там ощутима: начиная от безопасности внесения изменений, считывание, синхронизация. Сидите вы такой, забили в БД что продали 100 контов товара, а вовремя не отобразилось, из-за рассинхрона, и в одно и то же место приехало 200, потому что другой оператор увидел что там нехватка. ЭТо за собой потянуло расходы на логистику, страхование, возврат, сортировку итд итп. Потому гиганты с линуксом на пару создали фонд общих технологий, и там пилят готовые решения. Разница передачи информации с сервера и на сервер- не тоже самое что синхронизация информации в нодах.
+
+15
AleksandrBank
AleksandrBank
28 жовтня 2018, 18:31
#
Человек этот, чье мнение стоит учитывать
+
0
Wless
Wless
28 жовтня 2018, 19:27
#
Он прав, у этих собственников крипты не все дома. Кароны одевают, мантии… ( реально чуваки кароны носят).
+
0
Ukrmercy
Ukrmercy
28 жовтня 2018, 19:34
#
Окей, а при чем тут крипта к блокчейну? Есть множество гтовых продуктов на БЧ, которые не являются криптовалютой и не имеют никакого отношения к ней…
+
0
msv63
msv63
28 жовтня 2018, 20:37
#
Насчёт того, что существует множество, я думая, Вы погорячились. Больше разговоров о перспективности использования БЧ технологии в будущем. Но сколько всяких перспективных технологий в IT появлялись в последние десятилетия и потом тихо умирали? А первоначально тоже много разговоров было. Так что нельзя исключать, что и БЧ несколько переоценён. Именно такое мнение и высказал ученный.
+
0
Ukrmercy
Ukrmercy
28 жовтня 2018, 21:02
#
Вот тут вы неправы. Самые большие вызовы в данный момент для гигантов-корпорации при изготовлении и дистрибуции продукта- отслеживание логистики. Вызов для гипер-маркетов отслеживание испорченных продуктов. Для транспортных компаний- оптимизация логистики. В общем, где нужно работать с гигантскими массивами данных, без БЧ не обойтись.
На примере Fargo, они имплементировали сортировку в БЧ, сроки годности, страховку, при том разную на разные типы товаров и на разную базовую стоимость, добавили возможность автоматически корректировать влияние налоговых льгот на товары, (т.е. социальные товары если портятся- возврата налогов не будет), упростить логистику, завозить только те товары в те места где есть уровень продаж, чтобы не было накопления одинаковых товаров. Мало того что БЧ сократил затраты на логистику, страховку, персонал- он оптимизировал насыщение розничных точек, при этом держит под контролем свежесть продуктов. Единственный минус во всём этом- уменьшение рабочей силы.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
28 жовтня 2018, 21:42
#
«На примере Fargo»

А можете ссылочку на этот пример озвучить — лень самому искать иголку в стоге сена.
+
0
Ukrmercy
Ukrmercy
29 жовтня 2018, 0:25
#
https://cointelegraph.com/news/how-walmart-wells-fargo-and-other-multi-billion-dollar-giants-use-blockchain-to-check-keep-and-ship-products
и сразу после кейсов- https://cryptovest.com/news/wells-fargo-bank-of-america-apply-for-blockchain-related-patents/
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
28 жовтня 2018, 20:47
#
В тексте есть высказывания Рубини отдельно о крипте и отдельно о технологии блокчейн.

И от того, что есть разработки на блокчейн — это не значит что эта технология кардинально изменит мир, как об этом вещают её фанаты…
+
0
Ukrmercy
Ukrmercy
28 жовтня 2018, 21:15
#
Есть где-то шкала, в % или числовых значений, насколько мир должен поменяться, ровно как и перечень таких факторов?) Он просто очередной типочек который отстал от технологий, и использует бумажную записную книжку, этим всё сказано =)
+
0
vlad9486
vlad9486
28 жовтня 2018, 22:12
#
> Рубини считает блокчейн также инструментом в руках антизападных режимов, а не проявлением демократии.
Вот это самая короткая выжимка.

Криптография с открытым ключом вообще недавно появилась, меньше пол века назад, она еще не показала что может. Как минимум, она заставляет отвечать за свои слова. Вот это проявление демократии. Криптография — такой же союзник демократии как и интернет, или радио.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
28 жовтня 2018, 23:07
#
Це технологія і її прояви повністю залежвть від її застосування
+
0
vlad9486
vlad9486
29 жовтня 2018, 9:56
#
Технології працюють не так. Вони все змінюють під себе і людей також. Люди все одно хочуть просто більше комфорту і менше зусиль, а з різними технологіями їм по різному треба поводитися (застосовувати по різному).
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
29 жовтня 2018, 11:40
#
Я б не сказав, що критографія, якій стільки ж років скільки і людству, змінила щось накраще
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
29 жовтня 2018, 11:58
#
Может открытые публичные реестры могут изменить ситуацию к лучшему — только там блокчейном не пахнет.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
29 жовтня 2018, 12:02
#
Ніякі публічні реєстри не змінять ситуацію поки не буде людей, що будуть їх прочісувати і не будуть створювати судові позови по фактам порушень
+
0
vlad9486
vlad9486
29 жовтня 2018, 15:39
#
Книгодрукування теж нічого не змінило? Радіо і інші ЗМІ? Люди завжди однакові. Їхній рівень життя і етики визначається технологіями.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
29 жовтня 2018, 15:41
#
Так, тепер проґанду дуже легко розповсюджувати
+
0
vlad9486
vlad9486
29 жовтня 2018, 15:48
#
Тепер люди люди живуть в 2 рази довше ніж до того. Невже ви не бачите зв'язку з технологіями? А також, з поширенням демократії, яке було б неможливе без поширення освіти і доступу до новин.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
29 жовтня 2018, 18:09
#
Я в крайній раз повторю — немає ніякого зв'язку між технологіями і поліпшеннями

Є зв'язок між людьми, що використовують технології для покращення життя, і покращенням життя

Технології не мають почитивних чи негативних наслідків самі по собі
+
0
vlad9486
vlad9486
29 жовтня 2018, 19:06
#
Оу, взагалі не розумієш що говориш. Значить десятки тисяч років люди були аморальні, тому життя будо дуже бідне, а потім з'явилися технології і якраз тоді люди стали правильними і моральними, що змогли досягти сьогоднішнього багатства і комфорту? І технології тут ні до чого і вони випадково теж в той самий час з'явилися?

Я наче в божевільню попав. Чому такі очевидні речі доводиться пояснювати?
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
29 жовтня 2018, 20:29
#
Так технології з'являються випадково
Більшість світу зараз живе за
+
0
vlad9486
vlad9486
29 жовтня 2018, 22:32
#
А у вас проблеми з логікою. Як можна в кожному реченні робити логічні помилки?
> що технологія зажди робить тільки гарне для людей
Ні, думка, що рівень життя піднімає *тільки* технологія. Але це не значить що технологія тільки піднімає рівень життя.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
30 жовтня 2018, 13:44
#
Ядерна зброя — технологія, що зупинила глобальні війни і збільшила регіональні війни
Ця технологія може знищити цивілізацію при «обмеженому» конфлікті, наприклад Індії і Пакістану

Крипта — технологія, що використовується для обміну повідомленнями людьми в світі і також терористами

І тд і тп
+
0
vlad9486
vlad9486
30 жовтня 2018, 14:22
#
Так, технології дають можливість убивати швидше і легше. Але люди з кожним роком все одно живуть в середньому довше і комфортніше. І не завдяки святому духу чи моралі. А завдяки політичним режимам, які заохочують обмін думками, творче мислення і критику (навіть тут на сайті). В результаті технологічний прогрес. Технофобія ірраціональна і шкідлива.
+
0
vlad9486
vlad9486
29 жовтня 2018, 15:36
#
Криптографії з відкритим ключем менше років ніж інтернету. Хоча ні, десь так само, яке співпадіння :)
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
29 жовтня 2018, 15:41
#
І?
+
0
vlad9486
vlad9486
29 жовтня 2018, 15:46
#
> Я б не сказав, що критографія, якій стільки ж років скільки і людству, змінила щось накраще
Людству значно більше ніж 50 років.
+
+15
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
29 жовтня 2018, 18:06
#
Криптографія складається лише з асимметричної?

Зайдіть в вікі і почитайте про історію криптографії
+
0
vlad9486
vlad9486
29 жовтня 2018, 19:01
#
Не можеш в логіку взагалі?

Я писав
> Криптография с открытым ключом вообще недавно появилась, меньше пол века назад, она еще не показала что может.

Ти відповідав
> Я б не сказав, що критографія, якій стільки ж років скільки і людству, змінила щось накраще

Щоб заперечити твою відповідь достатньо вказати будь-яку криптографію, я вказав ще з самого початку. Іди читай повідомлення на які відповідаєш. А в вікіпедію будеш своїх учнів відправляти.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
29 жовтня 2018, 20:31
#
Криптографія загалом не показала — окремий розділ криптографії також не покаже

Всеж ознайомтесь зі статтею на вікі
+
0
vlad9486
vlad9486
29 жовтня 2018, 22:30
#
> окремий розділ криптографії також не покаже
Бо експерт лісу так сказав? Там вище у мене був аргумент, чим цей «окремий розділ» особливий, вже сама його поява тільки в 20 столітті може про щось сказати людині, що про криптографію знає з вікіпедії.

Схоже що це ти щойно прочитав статтю на вікі.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
30 жовтня 2018, 13:41
#
«Ви», хлопчику

Там вище я пояснив ситуацію з технологіями загалом і криптою конкретно
+
0
vlad9486
vlad9486
30 жовтня 2018, 14:19
#
Ти не показав нічого, за що пишуть «Ви», це інтернет, іди скаржитись. І вище і тут ти ігноруєш аргументи співрозмовника і показуєш нерзуміння теми розмови.

А ще гірше, ти показуєш технофобію і розповсюджуєш її.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
28 жовтня 2018, 23:08
#
Коли це Грузія стала оплотом автократії і бітка?
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
29 жовтня 2018, 11:59
#
После вчерашних выборов президента страны… :-)
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
29 жовтня 2018, 12:03
#
Там обрали президентом Сатоші?
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
29 жовтня 2018, 12:15
#
Вчера, по результатам голосования, никто из главных претендентов на пост президента Грузии не смог набрать необходимых для победы в первом туре голосов.

Будет ещё и второй тур…
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися