Мінфін - Курси валют України

Встановити
18 жовтня 2018, 8:01

Світ у смартфоні: як залучають клієнтів до мобільного банкінгу

Сучасний світ неможливо уявити без смартфонів. Їх кількість невблаганно зростає. За даними дослідження Newzoo, цього року загальне число користувачів «розумних телефонів» сягне 3 мільярдів, а через 3 роки — збільшиться до 3,8 млрд. Банкіри вміло грають на слабкостях клієнтів і все активніше просувають мобільний банкінг.

Україна йде у руслі світових тенденцій. Згідно звіту Gfk, на 1 липня цього року 85% українців користувалися смартфонами. У порівнянні з початком року ця цифра зросла на 3%. Це не дивує: технології йдуть вперед та деякі смартфони за потужністю вже можуть зрівнятися з ПК. Телефон завжди під рукою: в ньому можна працювати, грати, дивитися улюблені фільми та здійснювати покупки. Так чому ж не інтегрувати в смартфон і банківські послуги? Це стало особливо зручно з приходом Google та Apple Pay в Україні. Платіжні сервіси цих техгігантов дозволяють підключити до телефону карти декількох банків. Так що традиційний пластик стає практично не потрібним.

Кордон між інтернет- та мобільним банкінгом поступово стирається. За допомогою смартфонів вже можна перевірити залишок на рахунку, оплатити товари та послуги, в тому числі, «комуналку», зробити переказ з карти на карту, відкрити депозит та управляти внеском.

«Мінфін» вирішив подивитися, як фінустанови ведуть боротьбу за «мобільних клієнтів».

Великий апгрейд


Альфа-Банк Україна в кінці вересня кардинально змінив свій мобільний додаток. У Alfa-Mobile Ukraine з'явилося безліч нових функцій. Одне з головних нововведень — можливість оплатити послуги понад 200 компаній по всій Україні. В першу чергу, мова йде про комуналку — електроенергія, водопостачання, ТВ, інтернет. Використовуючи додаток, клієнт оплачує комунальні послуги без комісії, навіть якщо витрачає кредитні кошти. Хоча зазвичай у такому випадку вона становить 4%.

Банк дозволяє оплачувати комуналку від іншої особи — рахунки мами, тітки, друга — кого захочете. Головне — знати інформацію про їхню квартиру (адреса, особовий рахунок, номер ЖЕКу). Але є й нюанси. Наприклад, в додатку неможливо створити шаблон, як і відразу отримати платіжку. Кожну окрему обслуговуючу компанію доведеться шукати вручну. Якщо потрібно оплатити світло — шукаємо реквізити відповідної установи. Для вивозу сміття або оплати за газ — те ж саме.

У банку обіцяють, що працюватимуть й надалі над мобільним додатком. Так що найближчим часом, можливо, ці «мінуси» зникнуть.

Окрім комуналки в мобільному банкінгу можна поповнити мобільний телефон. Це єдиний платіж, за який беруть невелику комісію — 2 грн (за умови поповнення мобільного рахунку на номери операторів — Київстар, Vodafone та Lifecell).

Через мобільний додаток тепер можна буде оформити кредит або замовити кредитну карту. Банк заздалегідь поінформує щодо доступної суми позики. Правда, з припискою «попереднє рішення».

Інша порівняно недавнє нововведення — чат зі співробітниками банку всередині додатку. Це зручно, адже для того, щоб вирішити своє питання більше не потрібно дзвонити у контакт-центр.

Користувачі Alfa-Mobile Ukraine отримують доступ і до програми лояльності Cash'U CLUB, яку нещодавно ввів банк. В рамках програми клієнтам нараховуються бонуси за кожну покупку, оплачену картою. За підсумком кожного місяця, виходячи з кількості зібраних балів, можна повернути гроші за одну із скоєних покупок до 10 тис. грн.

У додатку залишилися і старі функції. У Alfa-Mobile все таким же чином можна перевіряти баланси карткових рахунків, проводити перекази за реквізитами, номером картки або номером телефону (тільки для клієнтів Альфа-Банку), і навіть погашати кредити. Також всередині програми є широкий набір «налаштувань карти»: зміна пін-коду, кодового слова та лімітів на інтернет — оплату, блокування «пластика» і виписка по рахунку, а також окрема графа з реквізитами рахунку.

На півдорозі

За останній час свій мобільний банкінг оновило ще декілька великих фінустанов. Але при цьому випустили проміжні релізи, спрямовані на майбутні поліпшення. Один із прикладів — Райффайзен Банк Аваль, чиє мобільне «дітище» отримало друге дихання. «Дочка» австрійської групи повністю переробила додаток, дала йому вродливі дизайн та набір стандартних функцій.

Але, мабуть, найголовніша зміна для клієнтів полягає в іншому. Раніше, щоб використовувати додаток, клієнту спочатку потрібно було йти у банківське відділення, підтверджувати свою особистість та отримувати пароль на папірці. Тільки з цим кодовим набором цифр та символів можна було увійти в додаток. Тепер все відбувається інакше: досить завантажити програму з Google Pay або Apple Store, і можна користуватися додатком.

Але якщо залишити за дужками цю новацію, то в іншому мобільний банкінг Авалю має досить обмежений функціонал. Тут є базовий набір необхідних опцій: можливість здійснювати грошові перекази, оплачувати комунальні послуги, інтернет, блокувати карту, перевіряти баланс і т.д. Якихось цікавих «фішок» в цьому банкінгу поки що немає. А безліч користувачів скаржаться на постійні помилки та недоробки додатку.

Насправді, застарілі мобільні банкінги — дуже поширене явище серед найбільших українських банків. Один з яскравих прикладів — ПУМБ. Його додаток не дуже зручний, та й виглядає не досить сучасним. Але банк обіцяє виправити недоліки і незабаром представити нову версію свого банкінгу.

З іншого боку, мобільний банкінг ПУМБу досить функціональний. Тут можна проводити і різні платежі, і оплачувати комуналку, оформляти кредити та депозити.

Ощадбанк також активно розвиває свій мобільний додаток. За останній час він виконав величезну роботу, щоб зробити крок в «ногу з часом». Але особливо похвалитися Ощаду нічим. Так, в мобільному додатку є всі необхідні функції, але виділити якісь особливості — складно.

Найперший

Мало хто не чув про перший мобільний банк України — monobank. Якщо раніше вершиною технологічності та зручності вважався ПриватБанк, то monobank встиг обійти його в рази.

Його головні переваги — простота та зручність. Для оплати комуналки не потрібно шукати безліч різних компаній. Досить просто ввести адресу, і mono автоматично «підтягне» всі оплати. Щомісяця, як тільки з'явиться заборгованість, банк повідомить про це, та запропонує сплатити.

Платити можна і від імені іншої людини та відразу відправляти квитанцію на пошту. Комісія при цьому відсутня.

Карти monobank можна поповнювати в кілька кліків. Досить тільки додати платіжні дані іншого «пластика» та зберегти їх. Причому з недавніх пір банк дозволяє провертати цей «фокус» з картами європейських банків платіжної системи MasterCard. А незабаром фінустанова обіцяє розширити можливості поповнення.

У додатку можна відкривати депозити, замовляти та закривати карти, проводити платежі, включаючи бюджетні, та оплачувати штрафи. Якщо надати додатку доступ до контактів, він сам покаже, у кого є карта monobank. І для переказів на неї не доведеться вводити платіжні дані одержувача. Також в mono зручно контролювати свій бюджет: додаток автоматично групує витрати за категоріями та виводить їх у гарних графіках.

У mono можна легко підвищити кредитний ліміт та вивести кешбек. Що стосується останнього, банк також нагадає вивести бонуси, якщо вони досягнуть максимального розміру: 500 грн. Також в додатку є все платіжні дані клієнта, можна змінити пін-код, заборонити проводити по карті подвійну конвертацію грошей, встановити ліміт на оплату в Інтернеті, оформити розстрочку та звернутися до служби підтримки.

А що у Привата

ПриватБанк також постарався на славу, створюючи свій додаток. Тут є все, що потрібно, та навіть більше. Privat24 дозволяє сплачувати комуналку та створювати шаблони. Правда, знайти обслуговуючі компанії за адресою не можна. На вибір також є сотні інших компаній та держустанов для оплати. У додатку можна проводити різні платежі — починаючи з P2P, закінчуючи SWIFT. Також можна повністю управляти своїм рахунком: від замовлення карти до скасування CVV-перевірки. Загалом, держбанк надає максимально можливу кількість сервісів, до яких не зможуть причепитися навіть найвибагливіші користувачі.

Але і це ще не все. ПриватБанк — величезна екосистема. І в додатку можна знайти найрізноманітніші послуги: оплата паркування та проїзду в транспорті, замовлення квитків, води і навіть квітів. Правда, деякі користувачі вважають, що держбанк перегинає палицю і така велика кількість сервісів засмічує додаток. Але скільки людей, стільки й думок.

З технологічних особливостей Privat24 можна виділити QR-коди. У додатку є спеціальний сканер, який дозволить зчитати будь-який QR-код та провести по ньому оплату. Клієнти Привату також можуть знімати гроші в банкоматі без карти. Для цього їм потрібно тільки зчитати через додаток QR-код на екрані банкомату та обрати потрібний «пластик». Держбанк навіть не зажадає підтвердження у вигляді телефонного дзвінка або СМС.

Коментарі - 14

+
+95
49026771
49026771
18 жовтня 2018, 10:53
#
Не смішіть з Авалем! Ви ним користувалися?!
В неробочий час з «ойнлайн депозиту» на основний рахунок гроші можуть йти пів години.
Додаток тупить шаленно, а всі апгрейди звелися до нового дизайну.
Але особило «радує», коли в тебе через 90 днів закінчується дія паролю — автоматично відключається можливість розблокування відбитком пальця. Якщо ти не пам'ятаєш останній пароль — треба телефонувати в кол — центр.
+
0
Do Коверя
Do Коверя
18 жовтня 2018, 14:55
#
Не приложение а так… одно название ((
+
0
Million Dollarov
Million Dollarov
22 жовтня 2018, 10:39
#
Статья про Конкорд банк мне понравилась, но вы забываете и про Земельный капитал банк и его мобильный банкинг
+
+58
ns5465456
ns5465456
18 жовтня 2018, 14:41
#
В Альфа банке нет интернет-банкинга… есть развод на деньги
+
+42
Алексей Стеценко
Алексей Стеценко
18 жовтня 2018, 15:05
#
Типа ненавязчивая реклама Монобанка. Все равно, самый массовый и удобный для взаиморасчетов остается приват, хотя хотелось бы и наверное поменять на что-то, да не на что.
+
+7
Andrey DNK
Andrey DNK
18 жовтня 2018, 15:45
#
«то monobank успел обойти его в разы.» да, прям в разы… супер новшества которых нет в привате:)
+
+15
yuraking
yuraking
18 жовтня 2018, 16:24
#
Он конечно удобный. ну посмотрим какой но будет, когда добавится валютная карта или доп.сервисы…
+
+7
Andrey DNK
Andrey DNK
18 жовтня 2018, 16:31
#
«госбанк предоставляет максимально возможное количество сервисов» если последовательно анализировать, то что такого сделал моно, чем в разы обошёл?) Соглашусь с ТС, что реклама здесь присутствует.
+
+27
yuraking
yuraking
18 жовтня 2018, 16:16
#
У монобанка удобное приложение. Но не комуналка. По адресу (у меня их 2) добавляет аж 1 предприятие (из 4 и 5). Найти счета по комуналке та еще загадка и счетчики не везде работают. Вообще ни в одном мобильном банкинге от банков нет удобной комуналки
+
+30
ballistic
ballistic
18 жовтня 2018, 17:36
#
«ни в одном мобильном банкинге от банков нет удобной комуналки»
— тут просте пояснення — підтримувати все різноманіття провайдерів послуг задача складна.
Вимагати від банка бути повноцінною альтернативою особистого кабінету провайдера для передавання показів лічильників теж невірно.
+
0
kibez
kibez
19 жовтня 2018, 9:49
#
Я уже больше 3-х лет пользуюсь ICON25 от Конкордбанка и доволен как слон! Ежемесячно через него оплачиваю комуналку за офис и всяческие мелкие платежи. По мимо удобства (шаблоны платежек и т.д.) главный плюс — НУЛЕВАЯ коммисия. Тоесть когда я плачу на расчетный счет юр. лица по реквизитам то дополнительно не плачу НИЧЕГО! Только сумма счета и все… А пополнять карту с которой плачу можно в том-же терминале Привата без комисии
+
0
ballistic
ballistic
19 жовтня 2018, 11:13
#
«главный плюс — НУЛЕВАЯ коммисия»
— тут Конкорд не унікальний.

Глянув тарифи Конкорду — забагато інших комісій.
+
0
kibez
kibez
19 жовтня 2018, 12:47
#
У меня другая карта — «Доходная»
https://concord.ua/ru/card/dohodnye/dohodnaja
Покажите, где там много комисий !?
https://concord.ua/uploads/redactor/5b96862207fce.pdf
+
0
ballistic
ballistic
19 жовтня 2018, 13:07
#
Я не клієнт Конкорду, тому не знаю всіх деталей.

Карка «Дохідна» — це дебітна, тобто нема кредитного ліміту.
«безготівкове поповнення — 1%» — дорого. Безкоштовно можна поповнити тільки готівкою в касі банку.
«переказ коштів на інші рахунки — 1%» — дорого.
Про безкоштовну оплату комунальних не знайшов.

«14% річних на залишок коштів та 1 % сash-back від розрахунків у торгівельних мережах»
— цікаво, 14% на залишок — такого мабуть ніде більше нема.

Розкажіть, чи потрібно обов'язково відкривати розрахунковий рахунок щоб користуватись цією карткою?
Якщо так, то які тарифи по р/р?
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися