В Україні набирає обертів «паливна лихоманка». Ціни на бензин, дизель та автомобільний газ ростуть другий місяць поспіль. Кінця цій ціновій гонці доки не видно.
Ціновий шок: чому ціни на бензин в Україні б'ють рекорди
Тільки за останній тиждень бензин та дизельне паливо подорожчали на 1 грн./л. З 20 серпня (а саме цей день став відправною точкою в масштабному переписуванні цінників) дизельне паливо зросла в ціні на 3,6 грн./л (13%), а бензин — на 3,5 грн. (12%), — констатують в Нафтогазовій асоціації України. На деяких заправках бензин А-95 коштує вже дорожче 35 грн., а преміальний А-95 плюс — і зовсім 36,5 грн. Ціни на дизель впритул підбираються до 33 грн.
Ціни на автогаз тільки за один день — з 8 на 9 жовтня — підскочили на 15 коп. — до 15,6 грн./л. На початку вересня газом можна було заправитися по 14 грн.
Як пояснив «Мінфіну» екс-глава «Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України» та експерт паливного ринку Леонід Косянчук, нинішні і без того рекордні цінники можуть ще більше зрости. І в підсумку стати головним болем не лише пересічних водіїв, але й усіх українців. Адже дороге автопаливо б'є по собівартості практично всіх товарів та послуг, розкручуючи і без того високу інфляцію.
«Мінфін» розбирався, чому так стрімко ростуть ціни на заправках і чим це загрожує вітчизняній економіці.
Іран, «Майкл» та долар
Як пояснив «Мінфіну» Леонід Косянчук, головна «винуватиця» рекордного подорожчання бензину та дизельного палива — нафта. «Навіть внутрішні виробники нафтопродуктів формують ціни за імпортним паритетом і ніколи не поставляють на ринок свою продукцію дешевше імпортної. Як правило, звіряються з прайсами Білоруської нафтової компанії, а та виставляє свої ціни за світовими котируваннями », — говорить експерт.
За інформацією спеціалізованого майданчика encorr, нафта на міжнародних біржах продовжує дорожчати. На початку цього тижня котирування на нафту марки Brent на умовах поставки в грудні підвищилися на 0,5% (до 84,33 доларів за барель). Для порівняння: барель листопадової нафти коштував 74,4 доларів.
Причиною подорожчання аналітики називають скорочення поставок на світовий ринок іранської нафти (вони впали з 2,5-2,7 млн. барелів до 1 млн.). Іранських трейдерів зупиняють санкції США — Дональд Трамп пригрозив ізоляцією країнам, які зважаться закуповувати іранську нафту.
Країни ОПЕК не можуть швидко замістити своїм товаром опальну нафту з Ірану, в результаті пропозиція на ринку скорочується. Напруги на ринок додав ураган «Майкл», який переміщається до Мексиканської затоки, де розташовані вишки ряду нафтовидобувних компаній. Останні вже скоротили видобуток на 19%.
Всі ці фактори дозволяють аналітикам будувати найпесимістичніші прогнози. Вони не виключають, що вартість нафти досягне в наступному році 100 доларів за барель. «Не знаю, скільки тоді буде у нас бензин — по 40 або може по 50 грн.», — говорить Косянчук.
Він на пальцях пояснив, звідки береться зовнішня рекордна вартість бензину. «Нафтопродукти контрактуються по 747 доларів за тонну плюс акциз 213,5 євро та помножити все це на поточний курс НБУ. Кожні 10 доларів подорожчання тонни нафтопродуктів в опті дають плюс 40 копійок до вартості літра бензину», — підрахував він.
ЗАМОВИТИ КРЕДИТНУ КАРТУ ДЛЯ ВОДІЇВ
Така цінова пропорція дійсна, якщо курс гривні до долара буде залишатися стабільним. «Кожна додаткова гривня в курсі долара — це ще плюс 85-87 копійок на літрі бензину та дизеля», — розповів Косянчук. Якщо курс до кінця року досягне, наприклад, 30 грн./$, як це, власне, і закладено в бюджеті, то автомобільне паливо подорожчає ще, як мінімум, на 1,2 грн./л.
За даними газового трейдера Михайла Шубана, газ в опті подорожчав за останній місяць з 25 тис. грн. до 27 тис. грн. Причому 500 грн. в цьому прирості — через стрибок курсу долара. Якщо раніше ціни на газ завжди гнав вгору дисбаланс на ринку (трейдери не вгадували потреб водіїв та виникав дефіцит), то зараз газу на АЗС більш ніж достатньо. «Наші трейдери стали заручниками білоруських котирувань. Дати ціни нижче ми просто не можемо, хоча і розуміємо, що в цих котируваннях велика частка спекулятивної складової», — пояснив Михайло Шубан. Але до зими попит на газ традиційно падає, причому, не тільки в Україні, але й в Росії, звідки до нас йде левова частка цього палива. Тому експерти не виключають невеликого зниження цін на газ — до 1 грн./л протягом листопада-грудня. Але якщо курс долара знову піде вгору, водії можуть і не дочекатися знижок.
Державний НЗ за рахунок водіїв
Експерти обговорюють і ще один фактор, що в доступному для огляду майбутньому може підтягнути ціни на бензин та дизель. Йдеться про формування якогось паливного резерву. Обзавестися таким стратегічним запасом в обсязі 2 млн. т сирої нафти та нафтопродуктів Україна зобов'язалася перед ЄС. І Держрезерв, який буде цей резерв формувати, вже на низькому старті — найближчим часом він подасть у Верховну Раду відповідний законопроект. Згідно з ним, 70% стратегічних запасів буде формувати держава, а ще 30% — приватні нафтотрейдери. Перші закладки НЗ повинні початися вже в наступному році. Вони будуть зберігатися на складах Держрезерву та приватних АЗС.
Питання в тому — хто оплатить формування таких запасів. Адже сума знадобиться чимала — до 12 млрд. грн.
«Від самостійного формування стратегічного запасу нафтопродуктів держава вирішила відмовитися та поділила ризики з операторами та учасниками ринку в пропорціях 70/30. Але відразу варто зазначити — введення додаткового паливного податку чинитиме тиск на ціни. За попередніми підрахунками, це додасть до вартості палива 1 — 1,2 грн./л», — підрахував директор департаменту стратегічного маркетингу та розвитку мережі «БРСМ-Нафта" Олександр Мельничук.
Розраховувати, що в подальшому наявність такого запасу дозволить згладити різкі цінові скачки (скажімо, Держрезерв міг би викидати бензин та дизель на ринок в періоди їх подорожчання) годі й говорити, — каже Леонід Косянчук. «Не варто розраховувати, що Держрезерв буде продавати паливо дешевше від ринкових цін», — упевнений він. Такий запас потрібен лише на крайній випадок і повинен забезпечити країні 90-денний обсяг споживання палива на випадок енергетичного ПП.
Як дорогий бензин розганяє інфляцію
Поки водії заправляються на останні гроші, економісти передрікають справжній шок для економіки.
За словами економіста Віктора Скаршевського, дорогий бензин може прискорити й без того високу інфляцію в країні. «За даними Держстату, «вага» палива та ПММ в структурі споживчої інфляції — 3,9%. Для порівняння: частка гарячої води та опалення — лише 1,3%, електроенергії — 4,5%, продуктів харчування — 40,3%. Подорожчання бензину та дизельного палива додасть до загального інфляційного показника порядку 0,4-0,5%. Тобто, якщо уряд прогнозував раніше інфляцію за підсумками року 9,5%, то тепер буде до 10%. А реальні показники, які вже зараз перевищують 10%, цілком можуть досягти 11% », — констатує експерт.
Але економіст бере до уваги лише розрахункові показники. Насправді бізнес любить зловживати паливною складовою, щоб виправдати підвищення цін. Як розповів голова Асоціації постачальників торговельних мереж Олександр Дорошенко, реальна частка транспортної складової в структурі собівартості продуктів харчування варіюється від 3% до 5%. Тобто подорожчання палива на 12-13%, по ідеї, повинно майже не відобразитися на цінниках в магазинах. Але насправді ціни на їжу вже зросли, як мінімум, на 5-7%. Пояснюючи подорожчання, виробники неодмінно згадують про «дорогий бензин».
Втім, Скаршевський каже, що в цьому випадку включається ланцюгова реакція — спочатку дорога логістика позначається на цінах на сировину, потім її закладають в оптові прайси на готову продукцію, а після — в магазинні цінники. «Якщо брати від поля до полиці, то це може бути 10% і навіть більше», — підсумував Дорошенко. А так як нинішній ціновий пік на АЗС припав якраз на збір врожаю і осінню посівну, то українці будуть оплачувати цю «паливну націнку» ще й у наступному році.
Костянтин Соприкін
Коментарі - 132
Чем это хуже той же мочевины, которую делают из импортного газа 10 забулдыг и бригадир? или та же мочевина не сырье?
Ну и да, машиностроение начинается с малого, с внутреннего рынка. А мы помним чем закончились Ланосы. И какую истерику вызывают. Когда японцы создавали автомобильную промышленность — первые ниссаны и тоеты были уродливее садового гнома. На фоне раскошных американских — вообще ужас. Но импорт был запрещен, заставляли покупать свои… и свои вычухались. Это реальная история успеха. Нам до такого — далеко. Поэтому наслаждаемся тем что есть.
«В 1952 г. Министерство внешней торговли и промышленности (МВТП) решило принять меры по защите национального автомобилестроения, оказывая одновременно крупным компаниям поддержку в их экспортных усилиях. Были установлены высокие тарифы на импорт автомобилей и деталей к ним. С помощью множества правил, инструкций и бюрократической волокиты чиновники умело отбивали охоту строить в Японии автозаводы у американских и западноевропейских корпораций, продукция которых могла бы конкурировать с продукцией японских фирм, пусть даже будущей.
Затем МВТП и банки, финансировавшие японские фирмы, стали всемерно побуждать их внедрять новую технологию, особенно опирающуюся на собственные НИОКР. Банк Японии и сменявшие друг друга правительства поддерживали низкий курс иены в целях сохранения высоких цен на импортируемые товары и более низких цен на японскую экспортную продукцию. Такая политика была направлена на помощь всем экспортерам, но в 60-х годах она прежде всего благоприятствовала автомобильным компаниям.»
https://www.drom.ru/info/japan/auto/2654.html
Цены понятно будут расти за счет повышения цен на нефть в мире, хотя наши еще закладывают риски, тут важна правильная работа антимонопольного комитета, так как все равно каждый предоставляет разные скидки от 2 до 4 грн, бывает и больше.
да они ржут с дурачков, котороые такие мобы устраивают.
Они бы волновались если бы никто месяц не покупал бензин. Это было бы даааа… А пол-часа побибикать в пробках — это ржака-балабака.
Я тоже не перестаю удивляться инфантильности украинцев, серьёзно как дети. Дорого топливо? не покупайте! Другим способом вы снижения цены не добьётесь. Мало платят? Не ждите авось поднимут, а увольняйтесь. Пока есть желающие пахать за 200евро никто особо больше платить не станет.
Экономическая дубинка единственная эффективная. Власть же не устраивает вам флешмобы. Подняли цены и налоги, а на любой вопрос — морда чайником.
Я был вынужден пол года назад продать свой атомобиль, думал через какое то время купит новую машину.
Но, смотрю на цены АЗС и с каждым днем понимаю, да авто я куплю, но это будет только электромобиль и точка.
Извините, но 350 грн за 10 литров бензина это уже даже не смешно…
Понимаю, что если все пересядут на электромобили, то цены на электроэнергию взлетят до небес, но надеюсь к тому времени наша страна научится добывать электричество из возобновляемых источников…
Тут такие пространные объяснения того простого факта, что кое-кто оборзел от жадности, наглости, и бездействия антимонопольных институций. А электромобиль увы авто с двс не замена-максимум по городу ездить. Запас хода очень мал, а заправок под электромобили очень мало. А зимой ещё хуже-намного быстрее теряется заряд.
не задумывались почему?
Да их полно
https://i.imgur.com/obyHLdd.jpg
Уверено, что в радиусе 1км от вас их будет минимум 2
https://hevcars.com.ua/ukraine-charging-stations/
«ФОРМИРОВАНИЕ ЦЕН НА БЕНЗИН
1. Когда растут цены на нефть, то ясен пень, раз бензин делается из нефти, то и цены на бензин должны расти.
2. Когда цены на нефть падают, то нефтяникам приходится повышать цены на бензин, чтобы компенсировать падение доходов от цен на нефть.
3. Когда цены на нефть стабильные, то цены на бензин растут, потому что инфляция.»
https://www.mylpg.eu/stations/germany/prices
https://www.benzinpreis-aktuell.de/germany-current-prices-fuel-gasoline
А по предоплаченным картам- то вообще цену фиксанули на 26 сентября. Ну глупцы, куда им в бизнесе то, не то что наши: статью запилили, цену взвинтили и всё пучком.
Порівняємо їх з українськими цінами і зробимо висновок, хто ж насправді «задрав» ціни.
— коли Ви їх порівняєте, то знайдете коректну відповідь на своє ж питання «В Германии, даже если цена на нефть растёт, цены не шкалят, интересно почему?»
Для бизнеса нестабильность настоящая беда, мало того что инфляция, девальвация, вдобавок каждый год новый налог придумывают (или старый увеличивают). Потом удивляются почему к нам не идут инвестиции, да потому что в отдел планирования бизнеса нужно Вангу нанимать.
Если бы потребление было «просто» прогнозировать каждая 3я компания была бы по уровню капитализации как гугл или эпл. То что модель потребления не меняется за одну ночь, ещё не означает что она не меняется вообще.
Есть масса примеров когда даже выдающиеся прогнозисты в своей отрасли ошибались с прогнозами. Ценовая нестабильность умножает точность прогнозов на ноль.
Без ценовой стабильности любой бизнес-план филькина грамота. Завтра из-за роста сырья ваша продукция подорожает и мало кто захочет её приобрести. Или наоборот подешевеет сырьё, конкуренты увидят высокую маржу, наводнят рынок аналогичным товаром и вы будете его продавать по себестоимости.
Еще весной дизель там стоил меньше 1.2евро, а бензин в районе 1.35. Сейчас дизель около 1.36, а бензин ушел за 1.5, и даже добивал уже до 1.52. Другими словами топливо подорожало за полгода примерно на 15%.
Если посмотреть на цены у нас — рост на те же 15%, причем в гривне. Чуть меньшее подорожание у них может объясняться тем, что у них больше доля налогов и других расходов в конечной цене топлива, а также тем, что евро к доллару опустилось немного меньше, чем гривна.
— в Німеччині ціни теж ростуть, але стрибки не такі значні, бо євро стабільніше за гривню і додаткові збори в Німеччині вищі, тому складова нафти менша.
Дивно, що Ви не розумієте таких базових речей.
— Ви хоть самі зрозуміли, що написали? :)
І як Вас зрозуміти?
Спочатку пишете, що «в Германии не растёт», а тепер погоджуєтесь, що таки ростуть, але причина в іншому і загадково посилаєтесь на якогось чєловєка.
Пишіть прямо свої думки і чіткіше виражайтесь, інакше це не дискусія, якийсь базар.
— брехня.
За два останні місяці ціна на бензин в Німеччині виросла на 6.3% (з €1.43 до €1.52) — не помітити таке зростання може тільки сліпий або тупий. Тому подивіться в дзеркало і повторіть собі свою ж фразу «харэ тупить».
Это в тему: «Нет, причина не в этом, и1 человек уже ответил на этот вопрос верно. «Дивно, що Ви не розумієте таких базових речей.»- если ответ на вопрос неправильно, для вас такая базовая вещь, то тогда ок =)»
Ответ был так близко, но топорность мышления скрывала его.
— ще одна брехня.
Якщо порівняти динаміку зміни ціни в Німеччині з динамікою її сусідів по ЄС Франції та Польщі — видно абсолютно 3 різні графіка, схожість тільки в загальному зростаючому тренді, тобто кореляція з трендом нафти.
— а в Латвії за цей час ціна виросла на 5 грн. Латвія (член ЄС) теж не в порядку?
«выработать методику извинений»
— це по Вашій частині.
Це ж Ви писали «в Германии не растёт». А коли я ткнув носом, що таки росте, то замість вибачень почали викручуватись як Сємьон, примножуючи брехню.
2 июля цена 98го 1.32евро, 1.39 евро цена сейчас. Ага, 10 грн прирост, почти :D
Ну и да, несмотря на то что вы нашли какие-то стремные показатели, а вернее не знаете почему там другие цифры, вспомним о комменте выше: «ак вот: 2 июля, цена в грн 47.2, 8 октября 48.98, 1.78грн прирост цены. В то же время в Украине: 2 июля 29.2грн стоимость бензина, 8 октября 32.86грн, 3.66 прирост цены. Выше писал уже… что нужно сделать, чтобы 1.78=3.66. Что в асболютном исчислении, что в %- в Германии все в порядке с ценами, а в Украине- нет.»
ПыСы: там говорят что-то эко и коко в Латвии, оно вам поможет разобраться в цифрах, если конечно же вам самому интересно откуда такие цифры на уважаемом ресурсе, и непонятные цифры на другом… как и на сотнях других сайтов, где указана цена на топливо.
— згідно цього джерела, в Україні за цей період ціна 98-го змінилася на ці самі 7 євроцентів (було 0.99, зараз 1.06). Тому незрозуміло, що Ви хотіли сказати — Латвія таки в порядку чи ні?
І ці Ваші «нестрьомниє показателі» теж не виправдовують Вашу брехню про «в Германии не растёт».
«— а в Латвії за цей час ціна виросла на5 грн. Латвія (член ЄС) теж не в порядку?»- ой, а чей это комментарий? Наверное какой-то #iyulchik его тут оставил? :D
Выходит что мои слова верны, а ваши- нет. Может уже прекратите ломать комедию? Впредь, чтобы не обос*аться на ровном месте- советую изучать вопрос, прежде чем формировать своё мнение. Такой тип людей как вы, выбирает точку зрения еще до получения фактов, попросту не ознакамливаясь с ними. Тугие, недалёкие савецкие люди.
За свої неоднократні брехливі заяви Ladoga отримує титул #LadogaBalabol:
1) "в Украине цена растёт на топливо, а в Германии не растёт"
2) " когда идёт резкий рост на нефть, у них (в Германии) её не замечают"
3) " Если же взять страну из ЕС и другую страну из ЕС- они (рост цен за любой тайм-фрейм) будут равны в % соотношении"
Для продовження дискусії чекаю від Вас або визнання помилок, або аргументованих доказів своєї точки зору. На брєд рівня дитячого садку реагувати не буду.
Я конечно понимаю, что может быть у вас в селе нету такого как prepaid карты, но вот в ЕС и США, как минимум- они есть. Ребятки там более прозорливые, одни покупают топляк на зиму, другие на лето- тенденции потребления такие. Так что, прежде чем пытаться ответить или цитировать меня- полностью читайте, надеюсь вас этому в вашем селе учат.
— ха-ха, з нас двох це Ви якраз в селі живете, в прямому сенсі :)
І в переносному мабуть також, раз Ви досі не в курсі як фіксувати ціни на пальне на українських АЗС.
А щодо контексту — своїм питанням я хотів звернути увагу, що навіть «фіксануті ціни» в Німеччині набагато вищі, ніж «нефіксануті» в Україні. Чому це важливо, я відповів вище.
— дуже важко вловити суть того що Ви пишете. Передивився Ваші коменти вище і не зрозумів, на яке ж питання я не відповів.
Можете тут продублювати питання (бажано без води), щоб було зрозуміло, хто тут «в калюжі»?
На питання «интересно почему?» я відповів. Більше я не бачу конкретних питань по темі, тому й перепитую, що Ви маєте на увазі.
А Ви замість конкретики пишете якусь дурню.
«что-попало и ляпать языком»
— оце якраз про Ваші «села», «калюжі» та «міні ГЕС».
Складається враження, що спілкуюсь з підлітком, у якого в дупі дитинство грає.
— лукавите, якби він був риторичним, то Ви б не наструячили купу коментарів, відповідаючи на нього :)
Вы уж определитесь: комментируете вы, отвечаете, и понимаете ли вопрос, или то ответ-вопрос который допрос :D В общем- разберитесь что у вас за тараканы в голове.
— головний прикол в тому, що Ви більше мене наструячили коментів, відповідаючи на це своє «риторичне питання».
Якщо з самоіронією у Вас все добре, то це слушна нагода поржати з себе :)
сам покупаю их годами, начиная с 6 грн/л в 2008г. и ни разу не прогадал,
да у талонов ограничены сроки годности, но при правильном подходе к работникам азс когда он истекает талоны можно заменить на более «свежие» или продать с небольшим дисконтом (1-2 грн/л).
Или топливная чип-карта с литрами на счету. Не знаю есть ли они сейчас, раньше точно были, но никак руки не доходили себе оформить.
в помощь
Почитайте на досуге, чтобы понять что да как. Там говорят что-то остаётся, после фракции, но то такое, копейки =)
РФ запретила поставки нефти в Беларусь
https://focus.ua/world/409239-rf-zapretila-postavki-nefti-v-belarus.html
https://politikus.ru/v-rossii/26136-rossiya-mozhet-zapretit-postavki-nefti-v-belorussiyu-esli-minsk-okazhet-pomosch-kievu.html
Странно, что не указана причина. Но и интересно то, что на запрет и сама Беларусь согласилась подписав протокол…
Видать таки нашли уже.
https://edition.cnn.com/2018/10/14/middleeast/khashoggi-turkey-saudi-intl/index.html
Типично для Рен-тв, не упомянуть что такую чушь не говорило ни одно официальное лицо.
«general manager of Saudi Arabia-based Al Arabiya television»- по-простому: никто, или х. с горы
и нв последок: «Saudi Energy Minister Khalid al-Falih reportedly said Monday that while oil market conditions were challenging at present, the kingdom would remain committed to acting as a shock absorber to any upcoming supply shortages.» а вот это уже официальное лицо… правда разница существенна? ибо нечего рен-тв читать, это же чтиво, а не ресурс новостной.
— плюсую, Ладога (незважаючи на наші недавні сперечання), бо тут Ви чітко вказали на слабке місце пропагандистської новини.
Але в наш час пост-правди з фактами теж не так все й просто. Потрібно вміти як критично мислити, так і визнавати свої помилки, щоб не потрапляти в пастку омани, що спирається на викривлені факти.
Очень радует беседовать с qwerty. Циферь спросил- показал, вывод. Просто, понятно. А не то что у вас: приступ свидетеля Семёна.
І я не люблю сперечання, бо не бачу в них сенсу.
Можна сказати, що Ви виграли сперечання — перебалакали мене і закидали образами. Але те, що в Ваших доводах більше образ, ніж лаконічної логіки, вказує на слабкість Вашої позиції. Вас більше цікавить перемога в сперечанні, ніж сама дискусія. Роблю припущення — Ви не вмієте визнавати свої помилки.
Коли я Сємьону чітко вказую, де він помилився, то інколи він погоджується, але в принципових питаннях він тікає від дискусії. У Вас же реакція на викриття Ваших помилок — перехід на «особистості». Це Вас не красить. Тут на мінфіні більшість читачів вміють думати, тому Ваша «перемога в сперечанні» — вона тільки у Ваших очах.
Пытались перебалакать только вы, философскими темами ввиде: постоянно. Я любитель цифр. Вы не смогли их не прокомментировать, ни принять, хотя все ссылки были. Даже с Латвией промах вышел. И таймфрейм сначало с с сентябрём, а потом в абсолютных числах.
Ні цифри, ні фрейми мною не ігнорувалися.
Були зроблені заяви і були надані різні факти, щоб перевірити правдивість тверджень.
Також є контекст статті, який потрібно враховувати.
Можливо тут зіграла роль неточність і двозначність тверджень. Але для цього і є дискусія, щоб розставити крапки над «і».
«Даже с Латвией промах вышел»
— з Латвією я вказав джерело звідки взяв дані, тому це не мій«промах». Ви привели інше джерело, де різниця вдвічі менша за 5 грн. Цей аргумент приймається, але тут треба розбиратися, чому різні джерела вказують різні дані.
Щоб розплутати цей клубок потрібно починати з самого початку.
Ну тобто він стверджує, що йому багато платять у валюті, але судячи з його активності — мабуть за читання і відписування :)
Але коли дискусія скочується до сперечання, то тут вже мета — перемогти опонента будь-якою ціною. Тут в хід ідуть маніпуляції, підтасування та брехня. А в кого слабка доказова база чи мислячий апарат, той переходить на особистості та образи, щоб опустити опонента і хоча б таким чином виглядати краще.
А взагалі, спілкування — це розкіш, навіть якщо воно з елементами негативу. Тут на мінфіні багато хто пише «для душі». Ладога — мені здається точно не троль типу Сємьона, який пише тут за гроші.
— я можу аргументувати свою позицію по кожному пункту.
Але якщо Ви втомилися, то давайте розберем один мій промах і один Ваш, щоб внести ясність.
«в Латвії за цей час ціна виросла на 5 грн.»
— в моєму коменті є посилання, за яким можна переконатися, що дійсно різниця в 5 грн. Тобто я нічого не вигадав.
Але на Вашу думку мій «промах». Ви аргументували це так:
«Вот вы ссылочку давали, и не видели откуда инфа взята, а взята она из сетей заправок :D ну и там вот динамика, да… видна»
— тут Ви ставите під сумнів джерело? Кажете, що це інфа від мережі заправок — це типу погано? Мені не зрозуміло чому Ви вважаєте, що цьому джерелу не можна довіряти. Поясніть детальніше.
Пізніше розберем один Ваш «промах».
И непосредственно сам ресурс: https://www.globalpetrolprices.com/Latvia/gasoline_prices/
9 июля цена 1.28 евро за л, 15 октября 1.33. Разница 5 евроцентов.5 евроцентов стоят 1.62грн. 1.62грн не равна 5 гривнам. Все эти расчёты я вам и раньше показывал, но вы их игнорировали. Это нас отсылает еще на один комментарий назад, где я утверждал что цены на бензин в ЕС коррелируют мягко с ценой на нефть, т.е. такие страны как Германия- умеют считать.
9 июля цена 1.45, 15 октября 1.52, разница 7 евроцентов= 2.26 грн.
https://www.globalpetrolprices.com/Ukraine/gasoline_prices/
9 июля, 0.9 евро, 15 октября 1.02 евро, 12 евроцентов разница, 3.88грн.
Т.е. и там я оказался прав, но те цифры вы тоже проигнорировали.
Даже моё заявление что в Украине цены на топливо постоянно растут- вы увели с поля цифр в философию.
Моє посилання було на Литву, тут різниця в 5 грн, або 15 євроцентів — це ще більше, ніж в Україні.
Ок, визнаю, що невірно назвав країну. Але назва країни була непринципова в даній дискусії, головне, що за вказаним посиланням можна було знайти країну з ЄС, в якої ціни на бензин виросли більше, ніж в Україні. І це суперечить Вашій теорії, що в країнах ЄС ціни ростуть синхронно і не так швидко як в Україні.
Спочатку Ви сказали, що втомилися, даючи зрозуміти, що не хочете все по новому обговорювати. А коли я запропонував обговорити один мій «промах» і один Ваш, то Ви почали поверхнево говорити про всі мої «промахи». Так неможливо буде розібратися.
https://ru.delfi.lt/news/live/kakim-v-litve-budet-nalog-na-avtomobili.d?id=78517537 вот это и подняло цену. И это возвращает нас еще на 2 комментария назад, про то как человек ответил на мой вопрос: регулирование налоговой ставке. =) Так что да, синхронно растут цены относительно экономики ЕС. И в самом начале разговора указано: сети заправок по ЕС, т.е. одни и те же фирмы которые работают по всей ЕС- мониторят постоянно цены, чтобы расхождений не было больших, т.е. сглаживая пики.
«А с другой стороны я и так знаю, что в Европе цены на топливо точно так же скачут с поправкой на налоговую специфику конкретной страны, и что-то доказывать мне не нужно.»- поправочка: налоговая нагрузка влияет на это, но судя по статистике- пики сглаживаются.
Я навмисно тримаюсь лише одного моменту дискусії, щоб на ньому показати агрументованість фактами всього, що я пишу. Але Ви порушуєте правила дискусії і замість фіналізації обговорюваного пункту, перескакуєте на інші.
Ще я зрозумів в чому головна Ваша проблема — Ви нечітко, хаотично і категорично формулюєте думки, тому у написаному Вами багато неоднозначності.
Наприклад Ви щойно написали, що я «не обговорюю цифри», «не визнаю помилок», хоча 5-ма коментами вище, я писав про різницю цін (обговорював цифри) і що я помилився в назві країни (визнав свою помилку). Вас потрібно читати поміж рядків (як жінок), здогадуватись що саме Ви мали на увазі. Але на жаль дискусії вести з таким підходом практично неможливо.
1) «в Украине цена растёт на топливо, а в Германии не растёт»
— ціна насправді росте і в Україні і в Німеччині. Але тут Ви мали на увазі певний короткий період, коли в Україні ціни росли, а в Німеччині майже не змінилися.
2) «когда идёт резкий рост на нефть, у них (в Германии) её не замечают»
— насправді за два останні місяці ціна в Німеччині зросла на 7.5%, що важко не помітити. Але Ви напевно мали на увазі або певний короткий період, або те, що в Україні зростання за певний період було вище (більш помітним), ніж в Німеччині.
3) «Если же взять страну из ЕС и другую страну из ЕС- они (рост цен за любой тайм-фрейм) будут равны в % соотношении»
— насправді динаміка зміни цін в кожній країні ЄС своя. Нема синхронізації, щоб говорити про одномоментну зміну цін. Є лише загальна кореляція з трендом руху нафти. Але Ви напевно мали на увазі знову ж таки певний період, на якому коливання руху цін в країнах ЄС було меншим, ніж в Україні.
Сподіваюсь я зараз вірно Вас прочитав «поміж рядків».
то вы про то как с пеной у рта перепутали Латвию и Литву?) Всей ветки могло и не быть, если бы вы просто прочитали 1 комментарий человека, который всё просто сказал: ей, да ребятки в ЕС просто не грабят своё население. Всё просто же. ПыСы: думаю из-за путаницы Латвии и Литвы- вас бы не пустили к ним xD
Я довольно просто пишу, просто расчитываю что люди которые видят кролика, который забежал в куст и не выбежал оттуда, будут считать что он там, т.е. у них будут присутствовать логические связи.
Если вы вдруг потеряли этот комментарий, вот он:
ЭПолагаю с ростом сырья они уменьшают налоговую составляющую, так как подсчитали сколько бизнес теряет от нестабильных цен".
Вот тот ресурс, где вы смотрели Литву-Латвию, вот его посомтрите в фрейме за 2 недели и за месяц, при том сравните Германию на нём и Украину.
2) В Германии, и не только (ЕС+США+Канада) есть ежегодные пики потребления топлива, естественно цена в это время растёт. Уже много лет, в развитых странах практикуют припейд карты. Есть несколько их видов, но цель одна: по фиксированной цене, обеспечить себе топливо.
Вот пример: допустим бензин стоит 0.9грн. Его готовы продать по 1грн, 5 тысяч литров вам, прямо тут, прямо сейчас на припейд карту. Т.е. с такой картой, 4-5 месяцев спустя, или когда вы захотите, в этйо сети заправок вы сможете заправить топляк. Почему взял эти цифры- разницу используют на поддержание балансов сети заправок. Т.е. если они получают живые деньги по прпейдам- могут сделать по интересной цене заказ у НПЗ или перепродажника. В итоге- выгодно и заправщикам, и НПЗ и конечному потребителю. Таким образом, когда есть статистика за несколько лет, люди закупают припейды в определённое время, тем самым разгружая спрос свежего пального. Вместе с налоговой составляющей- это и есть инструмент влияния на цену.
3) По тому же сайту, посмотрите пики на таймфреймах- 2ой пункт объясняет как им удаётся прогнозировать очень многое, в достаточной точности. Еще интересна такая штука, как оплата припейдом топляка в одной
В цілому плюсмінус зрозуміло про що Ви. Але конкретно обговорити з Вами щось — дуже важко, бо невідомо наперед звідки вискочать і куди побіжать Ваші «кролики» :)
по карте если разбить страны на несколько групп: по местоположению, т.е. центрирование, по уровню жизни, то увидим следующее: где есть большой перекос в цене- цена вообще практически не меняется, https://autotraveler.ru/italy/dinamika-izmenenija-cen-na-benzin-v-italii.html#.W8ZkX_aYOUk как в Италии, потому что итальянцы заправляются где дешевле, но чтобы не было далеко, т.е. для ребяток из Сицилии, например- сложно так сделать, а вот северяне- вполне могут, и когда спрос начинает падать- цену коррелируют. Очаги таких блоков корреляции, обычное страны с удобным географическим положением. В данном случае, я рассматривал Германию, потому что она находится в зоне турбулентности, т.е. там очень большой перекос спроса и предложения по топливу, т.к. это является и центром Европы- транзитный, удобный корридор с хорошими дорогами, удобный центр для покупки самого топляка, и пиков для покупки припейдов.
Итого: даже учитывая тот факт что Германия находится в зоне турбулентности по топляку- у них скачки меньше чем в Украине. Если у них переменных настолько сного- очень странно что у них удаётся контролировать перекосы, а Украине- нет.
А нет, не странно: у них ребятки не занимаются грабительством. Вот и весь сыр-бор.
Пропоную облишити, вже достатньо було обговорено. Надалі, якщо буде якась конкретика в інших темах, то спробуємо ще раз порозумітися.
Звісно, це був би шок для світової економіки, але він би мав швидкі оздоровчі наслідки, які б збавили світ від нафтової залежності.
Саудити це розуміють, тому в даному випадку ця новина — суто пропагандистський блеф.
Ну и плюс большие собственные запасы лития (в отличии от нефти), и серьезные мощности по производству батарей.
Продажи электромобилей за первые 4 месяца выросли почти на 150% в сравнении с 4-мя месяцами прошлого года.
В то же время общие продажи легковушек выросли на 5% за тот же период.
https://hevcars.com.ua/kitay-samyiy-perspektivnyiy-ryinok-dlya-elektromobiley/
В 2017-м году китайцы купили электромобилей больше чем США и Европа вместе взятые.
4ый пункт. Китайцы как всегда- очень прагматичны. Думаю за 12к у нас бы тоже желающих много нашлось.
— коли станеться масовий перехід на електоавто, то світова потреба в нафті впаде наполовину. Це автоматично приведе до значного падіння її ціни, бо пропозиція буде значно перевищувати попит.
Тому всі інші нафтозалежні сфери від цього теж виграють. Пограють лише країни-бензоколонки.
https://ecotechnica.com.ua/transport/3038-elektricheskie-korabli-tesla-zamenyat-23000-gruzovikov-na-dvs-v-evrope.html
Обратите внимание на связь с Китаем.
А это то что уже есть сейчас: https://nplus1.ru/news/2018/10/09/liion
https://hevcars.com.ua/prodazhi-elektrogruzovikov-renault-trucks-nachnutsya-v-2019-godu/
«Реальные испытания полностью электрических 12-16-тонных грузовиков компаниями Guerlain, Stef for Carrefour, Nestlé и Delanchy Group предоставили Renault Trucks важную информацию об условиях использования ее продуктов, поведении батареи, средствах подзарядки и специальных требованиях к техническому обслуживанию электрогрузовиков.»
Напомню, что рено в засосе с Китаем по аккумуляторной тематике, и да: байду-тенсент-алибаба на предзаказе половину уже заказали.
Так что видение ближайших лет: некий завод в КНР произвёл продукцию, которую электропогрузчик загрузил в склады/из складов в электротягач и доставил в сортировочную-порт, где электрокраны загружают контейнеры с продукцией в корабли с электротягой и доставляют в пункт назначения. Во всём этом отсутствует одно: ДВС и нефть.
І ціна $200 за барель значно прискорила б цей перехід.
Авиация уже там