27 вересня набуває чинності Закон України № 2262 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів». Закон передбачає фотовідеофіксацію порушень ПДР та паркування, а також удосконалює механізм притягнення до адміністративної відповідальності власників авто.
Паркуватися по-новому: що потрібно знати водіям
Редакція «Економічної правди» пояснила, чого очікувати водіям, і як паркуватися, щоб авто не забрав евакуатор.
Нове нарахування штрафів за порушення правил паркування
Зміниться порядок нарахування штрафу за несплату паркування: прив'язка буде не до неоподатковуваного мінімуму, а до вартості користування паркувальним місцем, на якому стоїть авто. Штраф нараховуватиметься у 20-ти кратному розмірі вартості однієї години паркування. Фактично штрафи у Києві знизяться з 136-204 грн до 100-200 грн за одне порушення. Крім того, при фотофіксації порушень діятиме 50% знижка, якщо штраф сплачено у 10-денний термін.
Матеріали фотовідеофіксації мають надходити до Реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху, який буде вести МВС. Поки реєстр не створено, правові аспекти його роботи не врегульовано, а відеокамери на встановлено, притягнути власника авто до відповідальності згідно новим правилам неможливо.
За розрахунками, перші «листи щастя» можуть надійти на адреси порушників не раніше початку 2019 року. А поки що інспектори з паркування зможуть штрафувати тільки за несплату паркування і лише на місці правопорушення.
Коли чекати на евакуатор
Загалом існує 17 випадків, коли машину можуть забрати на спецмайданчик. Серед них паркування на залізничних переїздах, трамвайних коліях, на мостах та естакадах і під ними, в тунелях, на пішохідних переходах, біля зупинок громадського транспорту, на місцях для осіб з інвалідністю та ін. В усіх випадках метою є зменшення заторів, запобігання створенню аварійних ситуацій, що загрожують життю і здоров’ю громадян, та порушенню прав осіб з особливими можливостями.
Евакуація може проводитися лише за умови фіксації обставин порушення у режимі фотозйомки або відеозапису. Крім поліцейських, право евакуювати автівки отримають інспектори з паркування. Але реалізувати це право на практиці інспектори зможуть лише після початку функціонування Реєстру адмінправопорушень МВС. Без задокументованого підтвердження евакуація може бути визнана в суді незаконною. Крім того, якщо водій з'являється на місці порушення і може забрати авто, евакуація не проводиться.
Плата за транспортування і зберігання авто на спецмайданчику встановлена спільним наказом МВС, Мінфіну та Мінекономрозвитку і становить для авто вагою до 2 т — 720 грн за евакуацію, 144 грн за кожну добу у перший тиждень зберігання та 24 грн на добу, починаючи з восьмого дня
Як діятиме система штрафних балів
У разі фіксації в автоматичному режимі кожному водієві дозволено три порушення ПДР на рік без застосування грошового штрафу. Така модель суперечить діючим у ЄС та США системам штрафних балів, спрямованим на облік грубих порушень та виявлення водіїв з небезпечним стилем керування.
Підвищити безпеку на дорогах України та зменшити кількість ДТП від впровадження стаціонарних камер фотовідеофіксації можна лише за умови законодавчих змін у підходах до системи застосування штрафних балів.
Коментарі - 6
1. штрафы за неоплаченную парковку это просто набивание карманов тех кто эти парковки прихапал, люди боясь штрафов будут оплачивать паркинг, но городу это как обычно ни копья денег не принесет…
2. как парковались на тротуарах так и будут — тут спасает только ограничители от въезда на тротуар.