В Україні несподівано пішли вгору продажі нових автомобілів. За даними корпорації «Укравтопром», в липні салонам вдалося реалізувати 6,7 тис. машин. Це на 3% більше, ніж місяцем раніше і на 4% — ніж за аналогічний період минулого року.
Курсовий бонус: чому падаючий ринок нових авто раптом почав зростати
За підсумками серпня ринок нових авто отримав ще більший плюс — 9,8%, в порівнянні з липнем, і 11,2% — в порівнянні з аналогічним періодом 2017 року.
Для самих продавців такі результати стали приємним сюрпризом. Адже до цього ринок все глибше йшов в мінус. Так, в червні в Україні продали 6,5 тис. авто, а це на 4,8% менше, ніж в травні і на 5,4% — ніж на початку минулого літа.
«Мінфін» розбирався чому українці раптом потягнулися в салони і звідки у них гроші на нові автомобілі.
Звідки гроші
Як пояснили «Мінфіну» експерти, сплеск попиту на нові машини пояснюється просто — різким стрибком курсу долара.
З червня до кінця серпня американська валюта подорожчала більш ніж на 2 грн. за долар. Але ціни на іномарки в українських салонах виставлені в гривні, і продавці не змінюють цінники так часто, як переставляють котирування в обмінниках. У підсумку, на якийсь час, доки дилери не перерахують ціни за новим курсом долара, іномарки «дешевшають».
«Українцям, які мають заощадження у валюті, зараз вигідно купувати автомобіль. Курс зростає, а цінники в автосалонах поки залишаються на минулому рівні», — говорить менеджер зі зв'язків з громадськістю компанії «Ніссан Україна» Володимир Іванов.
Наприклад, Nissan Qashqai 2.0P 2WD CVT ACENTA Safety коштує в салоні близько 700 тис. грн. У липні це становило трохи менше $27 тис., а зараз — близько $25 тис.
Те ж саме і з іншими моделями. На авто економ-класу реально заощадити 200-300 доларів, на преміальній іномарці — кілька тисяч.
ОФОРМІТЬ ДЕПОЗИТ У ВАЛЮТІ, ОТРИМАЙТЕ БОНУС ДО СТАВКИ ДО 0,9% РІЧНИХ
Скажімо, ціни на позашляховики Mercedes G-Class в українських салонах стартують з 3,8 млн. грн. У липні за таке авто потрібно було викласти більше 146 тис. доларів, а зараз — 135,7 тис. Тобто реально заощадити більше 10 тис. доларів. Тож не дивно, що в статистиці за серпень найбільший приріст показують саме недешеві бренди. За даними «Укравтопрому», на 17,2% зросли продажі у того ж Mercedes, на 22,3% — у Lexus, на 36% — у Toyota.
Показово, що саме в такі періоди курсової невизначеності зменшується розрив між новими авто і аналогічними уживаними моделями. Адже останні власники відразу виставляють на продаж з доларовим цінником.
Наприклад, той же Nissan Qashqai, але не новий, а той, що від'їздив рік українськими дорогами, зараз коштує від 23,3 тис. доларів. Точнісінько така ж ціна була і в липні. Але тоді різниця у вартості нової та старої моделі становила близько більше 3,5 тис. доларів, а зараз — 1,7 тис. доларів.
Переглядати цінники продавці б/у машин не мають наміру. Вони просто вирішили почекати, коли в салонах перепишуть прайси.
Коли зростуть ціни
У тому, що машини подорожчають, Володимир Іванов не сумнівається.
«Все іномарки закуповуються у валюті — доларах чи євро. У тому, що ціни підвищаться, сумнівів немає. Правда, важко сказати, коли саме це станеться — дистриб'ютори приймають рішення в кожному конкретному випадку», — пояснив він.
Ціни точно переглянуть під час завезення нових партій автомобілів. Як правило, склади у імпортерів поповнюються раз в 3-6 місяців. Але не виключено, що, помітивши підвищення попиту, деякі продавці почнуть переписувати цінники і раніше — в кінці вересня — жовтні.
Що буде після того, як ціни на нові авто підростуть — сказати складно. Не виключено, що за цим піде спад продажів. Хоча, як вважає голова асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко, справа не тільки в грошах.
«Ми можемо зробити нульові ставки на розпродаж старого одягу, білизни та взуття і хтось буде їх купувати. Можемо зробити нульові ставки на старі авто, але все одно — на новий одяг і нові автомобілі завжди знайдеться покупець. Я краще відмовлю собі в їжі і розвагах, буду працювати на п'яти роботах і ночами, але буду купувати собі нову білизну, нове взуття і нові авто. І, судячи зі зростання ринку нових авто, я — не один», — зазначив Назаренко.
Раптовий сплеск любові українців до нових іномарок може також пояснюватися першими викидами на ринок передвиборних грошей. Багато політиків уже почали формувати передвиборчі штаби і набирають туди людей на непогані зарплати.
Свої корективи в статистику авторинку вносить і активізація корпоративного сектора. Як розповів голова Autoconsulting Олег Омельницький, компанії оновлюють свої автопарки, поповнюючи їх новими легковиками. Саме корпоративний сектор витягав загальну статистику в травні і червні — якби не ці покупці, ринок би пішов у мінус набагато сильніше, — говорить Омельницький.
Б/у, як і раніше в ходу
Незважаючи на активізацію продажів нових авто, досить непогано почуває себе і ринок уживаних машин. Постраждав хіба що сегмент «найсвіжіших» б/у іномарок — 2016-2017 року випуску, які безпосередньо конкурують з аналогічними моделями із салону. За всіма іншими категоріями фіксується зростання продажів. За даними «Укравтопрому», в серпні українці купили 10,3 тис. б/у автомобілів, що майже вдвічі більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Читайте також: У Німеччині стартує масовий розпродаж дизельних авто. Чи доїдуть вони до України
Найбільш ходовими уживаними іномарками залишаються Volkswagen. Їх поставили на облік більше 1,5 тис. На другому місці — Renault (близько 1,4 тис. шт), на третьому — Skoda — (трохи більше 1 тис. шт). У п'ятірку потрапили також Ford (717 шт) і Nissan (602 шт).
Всього з початку року в Україні реалізували майже 62 тис. уживаних авто. Це на 86% більше, ніж за аналогічний період минулого року. А їх частка в структурі всіх проданих авто склала 63%, тож вітчизняний автопарк продовжує старіти.
Костянтин Соприкін
Коментарі - 35
свежие авто на западе в нормальном состоянии дешевыми не будут.
Так я и писал вверху — Пассат В8 2-х-3-х летку в приличной комплектации и пробегом до 50 тыс. из нормального автохуаза (и с гарантией производителя) — турко\арабо автохаузы и наших гешефтмахеров не рассматриваем — 30 кЕвро и вполне себе. Но нашему г-ву надо будет отвалить НДС, ПФ и акциз — выйдет в приличные деньги.
Приведіть приклад однакової ціни тут і там
https://www.mazda.pl/assets/poland/cenniki/Cennik%20Nowa%20Mazda6%20od%201%20lipca%202018.pdf — седан Мазда 6 2.5 в максималці 160900+2900люк+2600металік = 166400PLN = 45000USD (курс 3.7)
Україна: http://mazdadb.com/files/03-09-18/Mazda6_Gasoline_NEW_price.pdf
Максималка седан 2.5 — 1044600грн + 43500 пенсійний = 1088100грн. = 38700USD (курс 28.1)
Де дешевше? Ну це Мазда, на Фольксваген ціна вже мало відрізняєтся. Хочете — шукайте, я за вас шукати не буду.
Никто не спорит — лучшее авто — новое авто — вопрос только в том — какое новое авто ты можешь себе позволить купить без финансовых напряжений — с расчетом того — что ресурс у них не большой и беспроблемно и счастливо скорее всего будет 100 тыс пробега и 5 лет эксплуатации — далее желательно авто сменить на новое. За 5 лет потеря минимум 50 % только стоимость авто без сопутствующих расходов (страховки и т.п.).
Авто больше 200 тыс. и 10 лет — это уже для «умелых рук» и прописка на разборках — ремонт новыми и качественными з\ч уже обойдется в весьма чувствительные суммы от остаточной стоимости авто. Тут уже лучше купить за 1,5кЕвро бляху — ездить пока не умрет — скинуть на шрот — добавить — купить следующую — повторить. Как то так.
В Києві — ні
Хорошо языком молоть, когда ни в чем себе не отказываешь и вряд ли за жизнь работал(а не числился) хотя бы на двух работах, не говоря уже про пять.