Мінфін - Курси валют України

Встановити
12 вересня 2018, 7:52

Курсовий бонус: чому падаючий ринок нових авто раптом почав зростати

В Україні несподівано пішли вгору продажі нових автомобілів. За даними корпорації «Укравтопром», в липні салонам вдалося реалізувати 6,7 тис. машин. Це на 3% більше, ніж місяцем раніше і на 4% — ніж за аналогічний період минулого року.

В Украине неожиданно пошли вверх продажи новых автомобилей.
Фото: Philenews

За підсумками серпня ринок нових авто отримав ще більший плюс — 9,8%, в порівнянні з липнем, і 11,2% — в порівнянні з аналогічним періодом 2017 року.

Для самих продавців такі результати стали приємним сюрпризом. Адже до цього ринок все глибше йшов в мінус. Так, в червні в Україні продали 6,5 тис. авто, а це на 4,8% менше, ніж в травні і на 5,4% — ніж на початку минулого літа.

«Мінфін» розбирався чому українці раптом потягнулися в салони і звідки у них гроші на нові автомобілі.

Звідки гроші

Як пояснили «Мінфіну» експерти, сплеск попиту на нові машини пояснюється просто — різким стрибком курсу долара.

З червня до кінця серпня американська валюта подорожчала більш ніж на 2 грн. за долар. Але ціни на іномарки в українських салонах виставлені в гривні, і продавці не змінюють цінники так часто, як переставляють котирування в обмінниках. У підсумку, на якийсь час, доки дилери не перерахують ціни за новим курсом долара, іномарки «дешевшають».

«Українцям, які мають заощадження у валюті, зараз вигідно купувати автомобіль. Курс зростає, а цінники в автосалонах поки залишаються на минулому рівні», — говорить менеджер зі зв'язків з громадськістю компанії «Ніссан Україна» Володимир Іванов.

Наприклад, Nissan Qashqai 2.0P 2WD CVT ACENTA Safety коштує в салоні близько 700 тис. грн. У липні це становило трохи менше $27 тис., а зараз — близько $25 тис.

Те ж саме і з іншими моделями. На авто економ-класу реально заощадити 200-300 доларів, на преміальній іномарці — кілька тисяч.

ОФОРМІТЬ ДЕПОЗИТ У ВАЛЮТІ, ОТРИМАЙТЕ БОНУС ДО СТАВКИ ДО 0,9% РІЧНИХ

Скажімо, ціни на позашляховики Mercedes G-Class в українських салонах стартують з 3,8 млн. грн. У липні за таке авто потрібно було викласти більше 146 тис. доларів, а зараз — 135,7 тис. Тобто реально заощадити більше 10 тис. доларів. Тож не дивно, що в статистиці за серпень найбільший приріст показують саме недешеві бренди. За даними «Укравтопрому», на 17,2% зросли продажі у того ж Mercedes, на 22,3% — у Lexus, на 36% — у Toyota.

Показово, що саме в такі періоди курсової невизначеності зменшується розрив між новими авто і аналогічними уживаними моделями. Адже останні власники відразу виставляють на продаж з доларовим цінником.

Наприклад, той же Nissan Qashqai, але не новий, а той, що від'їздив рік українськими дорогами, зараз коштує від 23,3 тис. доларів. Точнісінько така ж ціна була і в липні. Але тоді різниця у вартості нової та старої моделі становила близько більше 3,5 тис. доларів, а зараз — 1,7 тис. доларів.

Переглядати цінники продавці б/у машин не мають наміру. Вони просто вирішили почекати, коли в салонах перепишуть прайси.

Коли зростуть ціни

У тому, що машини подорожчають, Володимир Іванов не сумнівається.

«Все іномарки закуповуються у валюті — доларах чи євро. У тому, що ціни підвищаться, сумнівів немає. Правда, важко сказати, коли саме це станеться — дистриб'ютори приймають рішення в кожному конкретному випадку», — пояснив він.

Ціни точно переглянуть під час завезення нових партій автомобілів. Як правило, склади у імпортерів поповнюються раз в 3-6 місяців. Але не виключено, що, помітивши підвищення попиту, деякі продавці почнуть переписувати цінники і раніше — в кінці вересня — жовтні.

Що буде після того, як ціни на нові авто підростуть — сказати складно. Не виключено, що за цим піде спад продажів. Хоча, як вважає голова асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко, справа не тільки в грошах.

«Ми можемо зробити нульові ставки на розпродаж старого одягу, білизни та взуття і хтось буде їх купувати. Можемо зробити нульові ставки на старі авто, але все одно — на новий одяг і нові автомобілі завжди знайдеться покупець. Я краще відмовлю собі в їжі і розвагах, буду працювати на п'яти роботах і ночами, але буду купувати собі нову білизну, нове взуття і нові авто. І, судячи зі зростання ринку нових авто, я — не один», — зазначив Назаренко.

Раптовий сплеск любові українців до нових іномарок може також пояснюватися першими викидами на ринок передвиборних грошей. Багато політиків уже почали формувати передвиборчі штаби і набирають туди людей на непогані зарплати.

Свої корективи в статистику авторинку вносить і активізація корпоративного сектора. Як розповів голова Autoconsulting Олег Омельницький, компанії оновлюють свої автопарки, поповнюючи їх новими легковиками. Саме корпоративний сектор витягав загальну статистику в травні і червні — якби не ці покупці, ринок би пішов у мінус набагато сильніше, — говорить Омельницький.

Б/у, як і раніше в ходу

Незважаючи на активізацію продажів нових авто, досить непогано почуває себе і ринок уживаних машин. Постраждав хіба що сегмент «найсвіжіших» б/у іномарок — 2016-2017 року випуску, які безпосередньо конкурують з аналогічними моделями із салону. За всіма іншими категоріями фіксується зростання продажів. За даними «Укравтопрому», в серпні українці купили 10,3 тис. б/у автомобілів, що майже вдвічі більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Читайте такожУ Німеччині стартує масовий розпродаж дизельних авто. Чи доїдуть вони до України

Найбільш ходовими уживаними іномарками залишаються Volkswagen. Їх поставили на облік більше 1,5 тис. На другому місці — Renault (близько 1,4 тис. шт), на третьому — Skoda — (трохи більше 1 тис. шт). У п'ятірку потрапили також Ford (717 шт) і Nissan (602 шт).

Всього з початку року в Україні реалізували майже 62 тис. уживаних авто. Це на 86% більше, ніж за аналогічний період минулого року. А їх частка в структурі всіх проданих авто склала 63%, тож вітчизняний автопарк продовжує старіти.

Костянтин Соприкін

Коментарі - 35

+
+60
ukas
ukas
12 вересня 2018, 8:52
#
Цены на новые автомобили в Украине чрезвычайно высоки, неоправданно. Как следствие имеем бляхи и массовый завоз из США машин под ремонт. Покупать новую машину в салоне в Украине — крайне глупо и недальновидно. Особенно по цене квартиры или нескольких квартир. Машина, поедающая деньги и дешевеющая вещь. Тем более в 2018 году я бы уже не покупал бензиновое новое авто, пару лет надо подождать. ИМХО.
+
+64
Filipp Rushicki
Filipp Rushicki
12 вересня 2018, 9:32
#
Кроме всего качество составных узлов современных транспортных средств намного ниже предыдущих. Официальный сервис (стоимость) завышен до критической отметки. Вдобавок он абсолютно не профессионален. Все усугубляется еще и тем, что работники Сервисов нещадно крадут, лгут, занимаются элементарным мошенничеством. Форд, Хонда, Митсубиши, БМВ — в этом списке Однозначно
+
+46
Pablito
Pablito
12 вересня 2018, 10:00
#
Фрунзе-Авто — безусловный лидер среди мошенников и непрофессионалов. Никогда не имейте дел с этой гнилой конторой в Харькове.
+
+15
Олег Шишов
Олег Шишов
12 вересня 2018, 13:16
#
Сюда стоит добавить и Шкоду. Летом проходил ТО коллега. Жаловался давно, а тут ему после замены масла с фильтрами приносят счёт, в котором ещё и замена рулевых тяг. Весь процесс видел через окошко. Даже колёса не снимали.
+
+20
Dmytro Z
Dmytro Z
12 вересня 2018, 12:21
#
Не так уж и дорого сейчас растоможить свежее авто с 2010 года… бляхи на западе не просто так дешевые, их содержать крайне дорого. ведь сторонники «АвтоЕвроСила» хотят именно этого? дешевых иномарок и дорого содержания(дорогая страховка, экологические сборы, запрет на въезд старых машин в город)
+
+45
Delaware
Delaware
12 вересня 2018, 12:46
#
Бляхари хотят дешевой растаможки. И я в этом их поддержу. НДС и ПФ — сразу нафиг — и сделать вменяемый акциз — как в Грузии. Ограничить ввоз нормами ЕВРО 4 и годом выпуска — например — не старше 10 лет. Но не поддержу ввоз\растаможку древнего еврохлама.
+
0
laa1999
laa1999
12 вересня 2018, 13:15
#
Ну, и пусть содержат своих родителей оставшуюся жизнь.
+
+30
Delaware
Delaware
12 вересня 2018, 13:28
#
А Вы думаете — родители за пенсию 2к гривен живут??? Тогда верните мне, моим родителям, на их личный счет ПФ средства — что я заплатил — покупая все свои новые авто — а там приличная сумма.
+
0
Dmytro Z
Dmytro Z
12 вересня 2018, 14:40
#
Так недревний хлам итак недорого завезти. авто за 10к евро стоит по итогу около 13к. в чем проблема?
+
+30
Delaware
Delaware
12 вересня 2018, 15:03
#
А если я хочу авто за 20кЕ?? 30кЕ и 2/3-х летку?
+
+44
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
12 вересня 2018, 15:07
#
Ви не депутат і не священник — вам не положено по статусу мати нормальне авто
+
0
Dmytro Z
Dmytro Z
12 вересня 2018, 17:16
#
За 10к евро VW Passat с 2010 года. плохое авто?
свежие авто на западе в нормальном состоянии дешевыми не будут.
+
+15
Delaware
Delaware
12 вересня 2018, 20:19
#
Это будет хлам — в который надо будет вложить прилично денег — и он будет требовать еще — я так понял — Вы просто не кугсе — что такое уставший Пассат, Ауди или БМВ.

Так я и писал вверху — Пассат В8 2-х-3-х летку в приличной комплектации и пробегом до 50 тыс. из нормального автохуаза (и с гарантией производителя) — турко\арабо автохаузы и наших гешефтмахеров не рассматриваем — 30 кЕвро и вполне себе. Но нашему г-ву надо будет отвалить НДС, ПФ и акциз — выйдет в приличные деньги.
+
0
Kanarej
Kanarej
13 вересня 2018, 13:32
#
Так уже сделали с 2010-го, то есть до 8 лет машины можно дешево растамаживать. Правда в этом году это кажется заканчивается, если не продолжат.
+
0
laa1999
laa1999
12 вересня 2018, 14:59
#
Не ясно — на какие авто новые у нас цены черезвычайно высокие? Бляхи ввозят жулики и не какие цены их не остановят. В США или Европу бляхи не ввезешь.
+
+59
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
12 вересня 2018, 15:04
#
А нащо їх ввозити до ЄС, якщо вони і так є в юрисдикції ЄС?
+
0
Kanarej
Kanarej
13 вересня 2018, 13:35
#
Такие же цены как в Польше, Франции, и многих других странах Европы. Что чрезвычайно высокого? Разница в том, что там дешевые кредиты, а у нас неадекватные ставки, которые мало кому интересны (если не считать собственное льготное финансирование у некоторых марок).
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
13 вересня 2018, 13:37
#
Приведіть приклад однакової ціни тут і там
+
0
Kanarej
Kanarej
14 вересня 2018, 10:37
#
Дуже просто, зайдіть на сайт Фольксвагена, Мазди, Ніссана, чи якоїсь іншої марки. І порівняйте ціни в них і в нас. Буде +- те саме, залежить від акцій. Я от недавно купив новий Пассат в максималці, порівнював з польськими цінами — вийшло навіть трошки дешевше за аналогічну комплектацію ніж в них навіть з врахуванням наших 5% (від ціни без ПДВ) у пенсійний фонд. Інше питання, що в них часто доступний більший вибір комплектацій, і опцій, які часом недоступні в нас, двигуни можуть відрізнятись. Той самий дизельний Пассат в нас йде Євро-5, а в них Євро-6. Подивитись на Мазди, я от Мазду-6 вивчав, в них масса варіантів, включаючи універсал з повним приводом, в нас універсал тільки в одній середній комплектації з переднім приводом і двигуном 2 літра. Але ціни зовсім не нижчі.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
14 вересня 2018, 11:24
#
Я не буду шукати за вас

Приведіть приклад однакової ціни тут і там
+
+15
Kanarej
Kanarej
14 вересня 2018, 19:57
#
За мене шукати??? Я навів конкретні приклади. Лінь на сайт зайти?
https://www.mazda.pl/assets/poland/cenniki/Cennik%20Nowa%20Mazda6%20od%201%20lipca%202018.pdf — седан Мазда 6 2.5 в максималці 160900+2900люк+2600металік = 166400PLN = 45000USD (курс 3.7)
Україна: http://mazdadb.com/files/03-09-18/Mazda6_Gasoline_NEW_price.pdf
Максималка седан 2.5 — 1044600грн + 43500 пенсійний = 1088100грн. = 38700USD (курс 28.1)
Де дешевше? Ну це Мазда, на Фольксваген ціна вже мало відрізняєтся. Хочете — шукайте, я за вас шукати не буду.
+
0
Kanarej
Kanarej
14 вересня 2018, 20:05
#
У поляків Мазду краще стор 10 дивитись — там краще видно ціни
+
+5
Captain  Cisco
Captain Cisco
12 вересня 2018, 10:25
#
Качество авто, особенно после примерно 2010 года упало катастрофически. Кузова как из фольги даже на Тойотах, одноразовые двигатели с ресурсом в 100 тысяч.км максимум и коробки, ломающиеся к 40 тысяч.км. Нет, спасибо)
+
+15
Delaware
Delaware
12 вересня 2018, 12:58
#
Качество авто упало все же значительно раньше — это сразу ощутили те — кто покупал авто в новыми в начале 2000 — как только в нэньку начали вливать кредитное бабло — и на новые авто пошел спрос. И вот они начали сравнивать с надежностью своих бывших иномарок, пригнанных в 90-х б\у из Европы и немного охреневали от качества\надежности новых авто. Далее все только усугублялось. «Запланированное устаривание» внедряли в производство в полный рост.

Никто не спорит — лучшее авто — новое авто — вопрос только в том — какое новое авто ты можешь себе позволить купить без финансовых напряжений — с расчетом того — что ресурс у них не большой и беспроблемно и счастливо скорее всего будет 100 тыс пробега и 5 лет эксплуатации — далее желательно авто сменить на новое. За 5 лет потеря минимум 50 % только стоимость авто без сопутствующих расходов (страховки и т.п.).
+
+15
Delaware
Delaware
12 вересня 2018, 13:26
#
Далее по схеме — берем 5 ти летку 100 тыс. и планируем проехать еще 100 тыс и 5 лет эксплуатации. Скорее всего — КАСКО уже делать не будем. Авто потеряет в стоимости еще около 30% (это так было до бляхарей , но необходимо будет уже закладываться в ремонты — как минимум — ходовую — как максимум… АКПП, двигатель, турбины, впуск\выпуск, кондиционер и т.д. — конечно с этим встрять риск намного больше после 200 тыс. пробега — но все же… Конечно — авто не новое — и ЛКП\оптика\панели салона и т.п. будет уже заметно… Тут еще одно наблюдение — на диком Западе пятилетки через 5 лет (10 летки по итогу) тоже теряют в цене много больше — чем у нас. Думаю — такая перспектива будет и на нашем рынке б\у — она и сейчас уже очевидна — бляхари давят и эту нишу. Так что купить приличную 5- летку условно за 20Кюсд и продать ее через 5 лет условно за 14К (как было раньше) никак не получится — и потеряет она в стоимости минимум 50%, если не больше…

Авто больше 200 тыс. и 10 лет — это уже для «умелых рук» и прописка на разборках — ремонт новыми и качественными з\ч уже обойдется в весьма чувствительные суммы от остаточной стоимости авто. Тут уже лучше купить за 1,5кЕвро бляху — ездить пока не умрет — скинуть на шрот — добавить — купить следующую — повторить. Как то так.

+
+57
03825096
03825096
12 вересня 2018, 11:27
#
Если вы не таксист, то 100 тыс. это более 5 лет. При езде работа дом магазин до 15 тыс в год…
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
12 вересня 2018, 14:03
#
В маленькому місті — так
В Києві — ні
+
+15
Pablito
Pablito
12 вересня 2018, 16:32
#
Я в Харькове 35 000 за 5 лет накотал, хоть работа находится очень неблизко.
+
+30
Pens
Pens
12 вересня 2018, 14:51
#
«Я лучше откажу себе в еде и развлечениях, буду работать на пяти работах и по ночам, но буду покупать себе новое белье, новую обувь и новые авто.»
Хорошо языком молоть, когда ни в чем себе не отказываешь и вряд ли за жизнь работал(а не числился) хотя бы на двух работах, не говоря уже про пять.
+
0
laa1999
laa1999
12 вересня 2018, 15:02
#
Можно и на одной работать и зарабатывать, а не числится и купить новое авто. А можно схемы строить и обманывать и себя и окружающих и рассказывать о пользе евроблях. В ЕС не ввезешь авто ниже евро-6, как и в США.
+
+15
Alex Axel
Alex Axel
14 вересня 2018, 15:13
#
В ес ввезти можно, производить нельзя, смотрел видео запор в польшу ввезли и растаможили/на польские номера поставили
+
+70
Борис Щеулов
Борис Щеулов
12 вересня 2018, 16:50
#
Вот я покупал жене авто, когда курс взлетел с 25 до 40, выгода получилась знатная, правда в Киеве все автосалоны опустели за 2 дня, пришлось гнать из Чернигова. А тут 2 гривны всего, не особо интересно, можно получить гораздо большую экономию, покупая весной прошлогодние машины.
+
+27
Captain  Cisco
Captain Cisco
12 вересня 2018, 17:24
#
Золотые слова.
+
0
Igorenya
Igorenya
12 вересня 2018, 22:17
#
Не обязательно ждать весны, можно и сейчас купить авто в салонах 16-го года выпуска с хорошей скидкой
+
0
Борис Щеулов
Борис Щеулов
13 вересня 2018, 17:40
#
Это да, но вкусные комплектации и цвета обычно уже ближе к лету разбирают, цена дальше уже особо не падает и как говорят «маемо то що маемо» а весной и цена хорошая и выбор еще имеется.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися