Українці скуповують і дешеві китайські моделі, і мотоцикли за $50 тис., і техніку на євробляхах.
Мотобум: Чому в Україні рекордно зростають продажі мотоциклів
Українці масово пересідають на мотоцикли. За даними компанії Autoconsulting, в першому півріччі продажі нової мототехніки в нашій країні побили всі рекорди — було реалізовано майже 8,8 тис. шт. Це на 70,5% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Зростає і ринок б/у мотоциклів, але тут динаміка нижче — 23,5% за півроку. Показово, що автомобілі українці купують куди менш охоче. Так, в червні продажі нових машин впали на 5%, в порівнянні з травнем, і майже на 9,5%, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
«Мінфін» розбирався, чому в Україні почався мотобум і чи довго він триватиме.
Бюджетна їзда
Голова Autoconsulting Олег Омельницький називає кілька причин ажіотажу на ринку мотоциклів. «Перша і головна — автомобілі стають доступними все меншій кількості українців. Доходи громадян зростають, м'яко кажучи, не так швидко, як їм того хотілося б. А бажання обзавестися хоч якимось транспортним засобом залишається. Тому багато хто обирає мотоцикли, які набагато дешевше авто і в той же час дають свободу пересування», — пояснює він.
Додатковим аргументом для потенційних покупців стали високі ціни на бензин і дизель. Мотоцикли набагато економніше автомобілів. Середня витрата палива складає 2,5-3,5 літрів на 100 км, тоді як для середньостатистичного авто цей показник — 6-10 літрів. Тобто при середній вартості бензину А-95 в 30 грн./л, 100 км на мотоциклі можна проїхати за 75 — 105 грн., а на авто — за 180-300 грн., — підрахував власник майданчика з продажу мототехніки Bike Олександр Кайсаров.
Продавці також добряче попрацювали, щоб переконати українців масово купувати мотоцикли. Останнім часом помітно зросла пропозиція мототехніки, і, в першу чергу, продукції недорогих китайських і корейських брендів.
Лідером українського ринку мотоциклів, за підсумками півріччя, став китайський Spark який контролює 16% ринку. Буквально за крок від нього інший китайський бренд — Musstang. В останні місяці Musstang навіть вдалося обійти за продажами конкурента, але в підсумкових цифрах за півріччя це ще не помітно. Швидше за все, битва за лідерство загостриться в другому півріччі, — прогнозують експерти.
Вартість нових мотоциклів Sparkстартує всього з 15-17 тис. грн., а преміальні моделі цієї марки коштують до 40 тис. грн. За нинішнім курсом це близько 500-1,5 тис доларів. Мотоцикли Musstang можна придбати майже за такі ж гроші — 600-1,6 тис. доларів. Зрозуміло, що автомобіль за такі гроші не купиш.
Порівняно недорогий спосіб обзавестися технікою особливо оцінили в українській глибинці. Найбільший попит на мотоцикли спостерігається в західних областях України, а лідирують за обсягами продажів Рівненська область та Волинь. «Показово, що лідери з продажу автомобілів зовсім інші — це, в першу чергу, великі мегаполіси: Київ, Дніпро, Харків, Одеса», — зазначає Олег Омельницький.
Іграшка за 2,5 мільйона
Інша складова мотобума — активізація заможних покупців. Так звані «ідейні» клієнти мотосалонів — багаті громадяни, для яких мотоцикл — не стільки засіб пересування, скільки модна іграшка і хобі. «Байкери, як правило, вже мають в своїх гаражах авто і не економлять на мотоциклах, забезпечуючи високі продажі в елітному класі мототехніки», — розповів Омельницький. Наприклад, в першому півріччі зафіксоване істотне зростання продажів саме дорогих мотоциклетних марок — Honda, BMW, Ducati. У травні і червні продажі такої техніки буквально рвонули, збільшившись майже вдвічі.
Вартість окремих моделей може досягати 30-50 тис. доларів і більше. Наприклад, в салонах «АВТ Баварія» ціна мотоциклів стартує з 173 тис. грн (за такі гроші можна купити, наприклад, модель G 310 R). Верхня цінова планка — 2,5 млн. грн (за мотоцикл К-серії HP4 Race). У «Хонда Україна» ціни на мотоцикли варіюються від 2,8 тис. доларів (модель GLR125) до 37,9 тис. доларів (GL1800 Gold Wing Tour, DCT).
Експерти кажуть, що багато байкерів мають в своїх гаражах по 2-3 мотоцикла і активно їх оновлюють. Продажі дорогих мотоциклів б'ють рекорди у великих містах — у Києві, Дніпрі, Харкові та Одесі.
Мото— євробляхи їдуть в села
Український моторинок, точно так же, як і ринок автомобілів, страждає від засилля евроблях. Інтернет переповнений оголошеннями про продаж нерозмитнених мотоциклів з Польщі. Ціни — як мінімум, на третину нижче, ніж на аналогічні моделі на українських номерах. Наприклад, нерозмитнений мотоцикл Yamaha R1 2008 року випуску продається за 3,8 тис. доларів. Такий же на українській реєстрації буде коштувати вже не менше 5,5 тис. доларів. Дешевші бренди на евробляхах, скажімо, китайські, можна купити і за 200-300 доларів.
Як розповів «Мінфіну» директор одеської компанії «Авто-мото з Європи» Олег Тимченко, попит на мотоцикли на євробляхах дуже високий. «На відміну від автомобілів на єврономерах, до яких зараз підвищена увага поліції і податківців, мотоцикли ніхто особливо не перевіряє. А в селах можна взагалі спокійно їздити роками. Про випадки, щоб когось оштрафували або конфіскували техніку, я не чув», — розповів експерт.
Втім, такого буму на євробляхах, як на авторинку, в сегменті мотоциклів доки немає. Частково це пояснюється широким вибором нових недорогих моделей — покупці просто не бачать сенсу ризикувати заради можливості заощадити пару сотень доларів.
Як вважає Олег Омельницький, до кінця року продажі нової мототехніки продовжать бити рекорди. Хоча подальший розвиток подій буде багато в чому залежати від економічної ситуації в країні.
Коментарі - 55
В чём же проблема? Украинские СМИ перехвалили европейскую инфраструктуру или экономику??? На самом деле и то и другое. На мото не нужно стоять в пробках, оплачивать парковку, налоги ниже, платные дороги дешевле, расход топлива ниже и т.д. Помнить нужно только одно: кузов у мотоцикла — это тело водителя…
Да-да, на каждом углу мотоциклисты кричат, что их ущемляют автовладельцы, не считая полноправными участниками дорожного движения, а в реале не знаешь откуда он выскочит. :)
Не важно, кто и что кричит. Важно знать то, в случае ДТП между автомобилем и мотоциклом, в 99% случаев виноват будет автомобиль (европейская практика). Это не что иное, как западный коммунистический подход, мотористы умело этим пользуются, и это ещё одна причина популярности такого вида транспорта среди определённой публики…
Имхо для миллионников типа Киева все же нет других альтернатив как копать ветки метрополитена и прокладывать полосы скоростного трамвая.
Куча фактологических ляпов и просто глупостей…
Лично мне в мото очень нравится преимущество езды по нашим дорогам. Двумя колесами проще ямы объехать. Ну и с парковкой намного легче.
Привели пустые цены на мото, но почему не упомянули, что кроме самой мототехники еще нужна экипировка (даже самая простая), может конечно автор и фанат катания в шлепках, шортах и футболке + без шлема, но не стоит это пропагандировать в массы.
Пример по Yamaha R1 2008, конечно вариант, но практичность спортбайка в городе и близко не стоит с любым авто, даже жигулями в аналогичные деньги. Вообще единственное зачем покупают такие пепелацы это понт и всё, ни о какой практичности там речь не идет.
И немного рекламы тоже присутствует, так, между прочим, где и сколько стоит мотоцикл:)
чтоб хоть как-то кредит погасить за коляску, за плазму и хату
неужели меня как и всех засосёт бытовой ураган
лишь бы только не сесть плотняком на стакан!
https://www.youtube.com/watch?v=_FzIr_Z0mjg
Возьмем в среднем по 30 км/ч это 5 часов дороги и за все это время на одной воде, теоретически можно, но организм Вам за это не то что спасибо не скажет, а через недельку отправит пламенный привет.
И, что еще интереснее, куда? :)
вы посмотрите канал одессита Руслана Верина https://www.youtube.com/channel/UCNttYYf1q2RVWkc0Rhulmdw, вот это монтстр, с Аляски в Мексику доехал)
А вело приводится в действие Вашей мышечной силой (эквивалент двигателя, биологический) и именно питаем является тем самым топливом.
Я за байки, но в нашей стране мотоцикл может выступать только в качестве альтернативного транспорта по следующим причинам:
1. короткий мотосезон (у нас не Таиланд, где +30 круглый год почти)
2. Качество дорожного покрытия (по некоторым участкам даже 80 км/ч на мото — то еще испытание)
3. Низкая культура вождения (как авто, так и мото)
4. На мотоцикле вссё-таки не поедешь с семьёй в Ашан за покупками.
В общем, тенденция хорошая, приятная, но всё-таки мотоцикл в Украине — это больше хобби, чем полноценная замена автомобилю.
>> по некоторым участкам даже 80 км/ч на мото — то еще испытание
А скажите мне пожалуйста, какая максимально допустимая ПДД скорость для мотоцикла в Украине?
А про скорость я так скажу… да, ограничения это хорошо, но если у человека с головой норма, то он выбирает максимально безопасную скорость, учитывая окружающую обстановку. Согласитесь, что тошнить по трассе 80 не менее опасно. В большинстве случаев 110 км/ч вполне безопасно по трассе.
Но вопрос о другом, как можно уповать на низкую культуру вождения, и при этом возмущаться, что дороги особо не позволяют ехать быстрее максимально разрешенной для мотоцикла скорости? :) Кстати, я как-то не очень представляю себе дорогу, где 80 можно еще ехать, а 100 уже нельзя. Если сама дорога позволяет 80, то и 100 там норм, большие ямы объехать не сложно, маленькие мото даже не почувствует.
>> максимально безопасную скорость
Эта самая «безопасная скорость» будет фигурировать в обвинении после дтп, когда Вы будете утверждать что не превышали, а Вам скажут что нужно было не просто не превышать, нужно было выбирать безопасную скорость в рамках ограничений…
И понятие нормы с головой у каждого свое, а сам по себе мотоцикл очень склоняет к почти непреодолимому желанию «оторваться на все деньги». Зачастую сдерживает только мысль, что я не настолько спешу, да и дома меня очень ждут…
ЗЫ: больная тема, но холивара не получится :)
Дык я об этом и говорю. Абсолютно согласен с вами, что надо соблюдать правила. А такие вещи и нас происходят, потому что водители чувствуют безнаказанность. После введения патрульной полиции в Киеве начали ездить, кто как хочет, потому что раньше была вероятность, что вот тут в кустах стоит ГАИ и могут чпокнуть, а патрульным всё по фигу.
Наблюдал когда-то в Англии ситуацию: по населенному пункту едет трактор 20 км/ч, а за ним тянется вереница машин, т.к. сплошная линия и обгонять нельзя, иначе штраф.
У нас такого не будет, пока поголовно не будут штрафовать за нарушения.
Это не допустимое превышение, это превышение не приводящее к административной ответственности. Оно не правилами регламентируется, а админ кодексом. Это не просто игра слов, это подмена понятий. Потому что «можно превышать так как +20 это разрешено» и «можно превышать так как за +20 не накажут» имхо слегка отличающиеся вещи.
Как и та, в которой говорилось. что люди начали массово скупать площадя в торговых центрах и под комерч.недв-ть.
Анализ сравнения Июня с май — туповат, летом всегда продажи падают. Все едут отдыхать.
До -10 вполне держат.
«Зазначений транспортний засіб не підлягає експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування, не має використовуватись на автомобільних дорогах державного значення та не є механічним транспортним засобом в розумінні Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306. І не підлягае реєстрації.»
К примеру 45 тыс грузовичок.
https://www.hercules.net.ua/hercules-electro.html
супер и детям и взрослым