Українцям активно підвищують зарплати. Як показало опитування експертно-аналітичного центру міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна, 34% компаній підвищили зарплату всім співробітникам без винятку, а 30% — підвищили тільки тим, хто виконав або перевиконав план/KPI. Третина респондентів відзначили, що в компаніях, де вони працюють, не переглядали заробітну плату. Про скорочення зарплати повідомили тільки 3% з усього кола опитаних, — пише керівник HeadHunter Україна Катерина Криворученко у своєму блозі в НВ.
Чисто символічно: як ростуть зарплати в Україні
Але, звичайно ж, до зарплатного раю у нас ще дуже далеко. Зарплатна вилка на українському ринку праці достатньо велика і залежить від того, в якій сфері працює компанія, що це за компанія, про фахівця якого рівня йдеться, який функціонал він виконує та ін.
Також треба розуміти, що не у всіх пропозиціях роботодавці вказують рівень заробітних плат. Аналіз бази вакансій за період з січня до листопада 2017 на сайті hh.ua показує: вакансій із зазначеним рівнем зарплати було 42% від загальної кількості всіх пропозицій. І відсоток пропозицій з вказаною зарплатою протягом останніх п'яти років не перевищував позначку 50% в рік, — пише Криворученко.
Посилаючись на дані того ж опитування, вона уточнює: серед тих, кому підвищили заробітну плату, третина отримала більше на 5%. На 10% підвищили рівень оплати праці майже кожному третьому співробітнику. На 15% — 14% опитаних, на 20% — 16% респондентів. І тільки 5% повідомляють про зростання зарплати більш ніж на 20%.
Якщо говорити про бонусну та преміальну частини зарплати, то половина роботодавців не вносила в неї змін у цьому році. 16% збільшили бонуси та премії без зміни фіксованої частини зарплати. 8% — збільшили бонусну частину, зменшили фіксовану. 4% роботодавців урізали або скасували бонуси, премії, додаткові виплати. І майже 20% роботодавців повідомили про те, що у них не практикується виплата бонусів і премій.
Нематеріальну мотивацію активно почали використовувати 28% роботодавців. Майже в половині компаній (46%) підхід до нематеріальної мотивації не змінився. Правда, приблизно в чверті компаній нематеріальна мотивація не практикується з різних причин. Так, в I півріччі 2018 подібні програми були скорочені в 4% компаній, не відновили програми, які були скасовані ще до 2018 року, — в 6%, а в 16% — таких програм ніколи і не існувало.
Коментарі - 5
Указали только прошлогодний период по анализу базы вакансий, и на полугодичный период нематериальной мотивации.
А по основной теме роста уровня ЗП период оценки нигде не указан. Будем думать что это еще с времен Грушевского оценивали рост уровня ЗП:)
Не экономьте на ЗП журналистов, возьмите более компетентных:)