«Мінфін» знає про банки все, але наші читачі знають про них ще більше. Вони залишають на «Мінфін» по 500 відгуків про банки щомісяця. Ми зробили на їх основі Народний рейтинг банків. Він показує банки з самим кращим і гіршим рівнем обслуговування. Ми розповімо, як відгуки перетворюються в рейтинг, і як відгуки на «Мінфіні» змушують банки вирішувати проблеми клієнтів.
«Народний рейтинг». Найкращі та найгірші банки за відгуками читачів «Мінфіну»
Народний рейтинг банків: minfin.com.ua/ua/banks/top/
Як складається рейтинг
З 2010 року читачі «Мінфіну» можуть залишати на порталі відгуки про якість обслуговування в банках. Вони активно користуються цією можливістю — за 8 років на порталі їх зібралося більше 70 000.
Разом з відгуками читачі ставлять банкам оцінки за п'ятибальною шкалою. На їх основі ми розраховуємо позицію кредитної установи в «Народному рейтингу». Здавалося б, чого простіше: підсумовуємо бали банку, ділимо на кількість відгуків і оцінка готова. Але на практиці все складніше.
На рейтинг впливає не кожна думка. «Мінфін» зараховує тільки реальні відгуки, які базуються на особистому досвіді читачів. Історії з життя друзів або родичів на рейтинг не впливають. Ми ретельно перевіряємо кожен відгук. Якщо правдивість претензій викликає сумніви, модератори сайту запитують додаткову інформацію. Користувача можуть попросити надати фотографії документів, скан касового чека, ім'я співробітника банку, який поводився некоректно, тощо.
Є ще один важливий нюанс: чим старше відгук, тим менше його вага в рейтингу банку. Відгуки старше одного року на поточну оцінку практично не впливають. Ми також не враховуємо відгуки, які не мають відношення до якості обслуговування або банківських послуг. Наприклад, скарги на високі ставки за кредитами або настирливість колекторів не можуть зіпсувати рейтинг фінустанови.
Лідери рейтинга
У проекті беруть участь банки, в яких накопичилося 100 і більше підтверджених відгуків. Зараз таких 21.
Перша трійка виглядає так:
- monobank
- Таскомбанк
- Кредит Дніпро
Але ситуація може швидко змінитися. Читачі постійно пишуть нові відгуки, тому рейтинг оновлюється щодня. Чим більше підтверджених думок збере «Мінфін», тим об'єктивніше буде оцінка.
Як ми мотивуємо банки вирішувати проблеми клієнтів
Звичайно, відгуки користувачів суб'єктивні. Касир у відділенні в глибинці, який нагрубив відвідувачеві, цілком може зіпсувати рейтинг навіть самого клієнтоорієнтованого банку. Але ми даємо фінустановам можливість виконати роботу над помилками і виправити свою оцінку.
Кожен користувач, який написав і підтвердив свій відгук на «Мінфіні», може залишити контактні дані та заповнити заявку на вирішення проблеми. Модератори переадресовують її співробітникам банку. Якщо ті вирішать проблему, користувач нам про це повідомить, і оцінка відгуку про банк збільшиться на 2 бали.
Цей механізм уже працює. Банки почали вирішувати проблеми клієнтів ще під час закритого тестування сервісу, яке проводилося в липні. За цей час Ощадбанк і Приватбанк встигли закрити по 5 скарг, Форвард — 3, Монобанк — 2, ПУМБ, Укрсоцбанк та Креді Агріколь — по одній. І це лише початок. Ми працюємо над тим, щоб через нашу платформу свої проблеми вирішували тисячі клієнтів.
Що далі
Щомісяця «Мінфін» готуватиме новини про зміни в рейтингу, його лідерів і кількість вирішених проблем. Ми також плануємо публікувати найяскравіші відгуки і відзначати банки, які ігнорують проблеми клієнтів. І, звичайно ж, ми будемо розповідати про кредитні установи, які оперативно вирішують питання.
Подивіться Народний рейтинг банків і напишіть відгук про свій банк.
Коментарі - 38
Классно, если такой рейтинг заставит банки исправлять свои косяки в обслуживании.
Выбирайте банк по личному опыту, а не отзывам обиженных бабушек.
Кеш-бек как оказался у каждого индивидуален
Пользователь не предоставил документы по запросу администрации сайта, подтверждающие, что он является клиентом данного банка."
— адміністрація сайту у кожного дописувача відгуків просить пред'явити документи?!
Але тут багато буде залежати від сумлінності адміністраторів, бо «підозри» — це поняття дуже суб'єктивне.
Не до конца понимаю принципа работы этой фичи, особенно когда вопрос об открытии счёта, когда априори нет ещё подписанных банком документов
Вторая цель рейтинга — заставить банки решать проблемы клиентов, хотя бы ради места в рейтинге. Для этого мы создали такой механизм:
После написания отзыва мы предлагаем клиенту заполнить жалобу, которую мы отправим в банк. Если после этого клиент сообщит нам, что банк решил его проблему, мы улучшим оценку отзыва на 2 балла. Это стимулирует банки решать проблемы клиентов. Первый десяток проблем уже решён. Количество решённых жалоб отображается в отдельной колонке в рейтинге:
https://minfin.com.ua/banks/top/
Це суттєво знижує рейтинг Народного Рейтингу.
Во-первых, люди чаще жалуются на продукт/инструмент/услугу, а не хвалят — природа человека. После быстрого обслуживания в банке мало кто будет писать хвалебный отзыв, потому то быстрое обслуживание — это работа банка…
Во-вторых, насколько я понял не учитывается «массовость» банка, как по количеству клиентов, и их возрасту, так и по количеству услуг которые предоставляет банк..(на все это нужны коэффициенты)
Возраст и количество клиентов у банков не учитываются. Отзывы всех клиентов равны.
На эту тему вчера услышал фразу в Симпсонах: «когда делаешь все как следует, люди начинают сомневаться, что ты вообще что-то делаешь» :)
И тут все таки нужно понимать еще один факт — отзывы по большей части физ. лиц, а мировые лидеры делают акцент на юр. лиц и корп. сектор.
Вот и получается Моно в лидерах, т.к. обслуживание конечного клиента у них на самом высоком уровне (лучше сейчас в Украине нет и это факт, как по мне).
Укрсиббанк — можете открыть страницу отзывов и почитать. Пришлось недавно с ними столкнуться по работе, не очень пока счастлив от сотрудничества
У кредобанка деревянный клиент-банк, что очень несовременно и тупо.
У ощада нельзя открыть вклад онлайн, насколько я знаю.
Радует, что нет в топ 20 прокредита, так это самый ужасный банк, который я встречал.
У меня самый ужасный — Укрсоц, без вариантов
https://ibb.co/dqauqp