Поява в Україні евробляхерів — природний процес. Боротися з ними теж саме — що боротися з еволюцією. Так вважають фахівці проекту Ціна держави. «Мінфін» публікує скорочений текст статті.
За «євробляхами» майбутнє
Можна придумувати десятки причин, чому «євробляхери» злочинці, але купувати більш якісні товари за меншою ціною – це поведінка психічно здорової людини.
В Україні склалась абсолютно нездорова ситуація з вартістю автомобілів. І ні бажання наповнити бюджет, ні турбота про навколишнє середовище, ні, тим більше, турбота про національного виробника не виправдовує дорожнечу транспортних засобів в нашій країні. Коли існує така різниця цін – люди завжди знайдуть спосіб, як заплатити дешевше. Не було б «євробляхерів», були б інші «бляхери», але результат був би той самий. Це природній поступ еволюції.
Ми прямуємо в Європу. Відкриємо вам секрет – у ЄС усі їздять на «євробляхах». І бюджет у них наповнюється справно, навіть на якісні автобани вистачає. То може не пручатись природнім євроінтеграційним процесам, а подумати як цей процес очолити та направити?
1. Ніяких автовиробників немає
За 2017 рік було вироблено 7296 автомобілів, це більше на 63% ніж у попередньому році, але назвати це повноцінним виробництвом не можна. Тим більше непорівняними є обсяги виробництва з кількістю імпортованих авто – 153,4 тисяч автівок, до бюджету надійшло майже 21,3 млрд грн.
Тому, мито як елемент протекціонізму по відношенню до вітчизняного виробника не має і не мало більшою мірою змісту, оскільки в Україні вироблялися автомобілі лише малого класу. У той же час, високий рівень податкового навантаження застосовувався навіть до тих типів авто, які ніколи не вироблялися в Україні: середній та представницький клас, мікроавтобуси, вантажівки.
Фактично, держава би мала захищати тарифними і нетарифними методами саме виробників авто малого класу. Однак значні податки на всі автомобілі ніяк не сприяли підвищенню конкурентоспроможності національного виробника. Навпаки, відсутність конкуренції дозволило виробникам встановлювати необґрунтовані ціни, приклад: «Ланос» за 10 тисяч доларів.Таким чином, високі мита і акцизи сприяли виключно наповненню бюджету, тобто мав місце фіскальний ефект.
Водночас високі ставки податків призвели до появи різноманітних схем із напівлегального (або зовсім нелегального) ввезення автомобілів в Україну. Після колапсу галузі автомобільного виробництва, мито втратило свою регуляторну функцію як непрямого податку.
2. Зниження акцизів призвело до збільшення надходжень
З 01 серпня 2016 року Законом України №1389-VIII були встановлені знижені ставки акцизного податку на легкові автомобілі, що використовувалися. Наприклад, на автомобілі з об’ємом двигуна від 1500 до 2200 куб. см акцизний податок зменшено в 6 разів. За 2017 рік за зменшеними ставками акцизного податку було імпортовано 69,5 тисячі авто зі сплатою 5,1 млрд грн. (за 2016 рік – 15,1 тис. зі сплатою 1,2 млрд грн).Загалом за 2017 рік імпортовано 153,4 тис легкових авто, що на 77% більше ніж у 2016 році. Таким чином, лібералізація податків на імпорт авто сприяла позитивній динаміці по кількості ввезених автомобілів та сплаті податків.
3. Лібералізація податків призведе до цивілізованості ринку
У 2007-2008 роках, коли були доступні кредитні гроші, особливо ніхто не «парився» на рахунок вартості авто, власне як і інших споживчих товарів.Зокрема у 2007 році було імпортовано майже 250 тисяч автомобілів на загальну суму 3,5 млрд. дол. США, податкове навантаження складало 46%; у 2008 році – 370 тисяч на 5,7 млрд. дол. США.Коли кредитне плече звузилося, а банки-мийки почали закриватися, гостро постало питання доступності автомобіля.
Девальвація гривні та зменшення ВВП вплинули на купівельну спроможність громадян, що дуже чітко відобразилося на легальних імпортерах автомобілів. Більшість салонів закрилося або переорієнтувалося на продажі авто нижчого цінового сегменту.
4. Автомобілі на єврономерах — це вже доказаний факт
Існування «євроблях – це вже доконаний факт.«Євробляхи» вже в Україні, і навіть за найбільш несприятливих для себе умов, максимум віддадуть свої автівки на розборку.
Власне появі і поширенню автомобілів на єврономерах сприяло декілька чинників:
— Необґрунтовано завищені ціни на авто на внутрішньому ринку;
— Наявність «перегонщиків», які швидко пристосувалися до конкретних умов і обставин;
— Інституційна слабкість державних органів і їх корумпованість;
— Відсутність побоювань щодо притягнення до адміністративної відповідальності внаслідок неможливості держави сформулювати чітку позицію.
Таким чином, «євробляхи» спрацювали як DDoS-атака, тобто перефразовуючи, атака на державну систему з метою довести її до відмови. І система (митниця, прикордонна служба, поліція) відмовила.
Тому, у будь-якому разі, цю ситуацію необхідно врегульовувати. І затягування часу призводить лише до появи нових «юнітів» — євроблях, які ввозяться в надії на майбутню амністію до закриття «вікна можливостей».
За інформацією Державної фіскальної служби, станом на 31 січня 2018 року на території України знаходяться майже 425,4 тисяч автомобілів з іноземною реєстрацією. Тобто, у нас прямо під ногами ресурс здобуття додатково близько 200-400 млн. доларів, якщо виходити із середньої суми митних платежів у 500-1000 дол. США.
Найпростіший вихід із ситуації з «євробляхами» — скасування Євро-5. За рахунок низької вартості авто податки також не будуть занадто високими, навіть при збереженні діючих пільгових ставок. Митне оформлення таких автомобілів дозволить затягти їх в правове поле України.
У разі позитивного вирішення цього питання, легально придбані в країнах Європи автомобілі вірогідно зможуть отримати відшкодування податку на додану вартість при експорті, при цьому вивільнені кошти (бо покупець їх вже заплатив під час придбання авта) зможуть частково перекрити імпортні платежі в Україні.
5. Усунути дискрецію при імпорті автомобілів
Митна вартість товарів, що імпортуються, і автомобілів зокрема, на превеликий жаль є об’єктом маніпуляцій, а відтак і корупції. Тому необхідно розглянути варіант впровадження податку за одиницю, а не від вартості. Або наприклад виходячи з року випуску і об’єму двигуна.
Коментарі - 114
И если уж быть честными до конца, давайте запретим все ланосы, вазы и таврии, так как они не уж точно не соответствуют экологическим требования ЕВРО — 5.
Скажіть, хто в топ корупціонерів постраждав?
Може сіли в тюрму?
Чи конфіскації були на мільярди долларів?
Чи ахмєтов і ко показали звідки в них статки?
Аргументами начала 2014 года.
Согласна, надо легализовать еще наркомафию и торговлю людьми, и азартные игры.
Как сообщила заведующая сектора по связям со СМИ и общественностью Северо-Восточного межрегионального управления по вопросам исполнения уголовных наказаний и пробации Министерства юстиции Украины Ольга Кузнецова, Полтавец прибыл в Хлолевский исправительный центр 10 мая и был освобожден 8 июня по амнистии. Где он находился до этого, Кузнецова не уточнила.
Напоминаем, 2 мая 2008 года Полтавец в состоянии алкогольного опьянения за рулем внедорожника снес остановку общественного транспорта. Шесть человек, включая двоих детей, погибли на месте. Прокуратура доказала в суде вину этого водителя (ч.3 ст.286 УК Украины). Суд назначил ему в качестве наказания 10 лет лишения свободы с лишением права управлять транспортными средствами на 3 года. Полтавец освободился условно-досрочно в сентябре 2015 года.
«Прокуратура доказала в суде вину этого водителя (ч.3 ст.286 УК Украины). Суд назначил ему в качестве наказания 10 лет лишения свободы с лишением права управлять транспортными средствами на 3 года. Полтавец освободился условно-досрочно в сентябре 2015 года.» — арестовали, судили, посадили.
Вышел по УДО.
Где «зрада»?
И где логика?)
А евробляхер вышел бы из машины и ушел.
И никаких доказательств вины в ДТП.
«И бюджет у них наполняется исправно» — там за уклонение от уплаты налогов тюрьма.
«Никаких автопроизводителей нет» и тут же «Значительные налоги… не способствовали повышению конкурентоспособности национального производителя» — логика?)
«Снижение акцизов привело к увеличению поступлений» — евробляхеры не платят налгов от слова «совсем».
«В 2007-2008 годах, когда были доступны кредиты» — золотое время до ипотечного кризиса и дурных денег.
«банки-мойки начали закрываться» — банки-мойки немного для других дел создавались.
И закрываться они стали с 2015.
«Большинство автосалонов закрылось или переориентировалось на продажи авто низшего ценового сегмента» — о боже, надо жить по средствам!
«их владельцы отдадут свои машины на разборку» — почему бы и нет?
«наличие «перегонщиков», которые быстро приспособились к конкретным условиям и обстоятельствам» — так евробляхеры и есть перегонщики.
«отсутствие опасений относительно привлечения к административной ответственности» — то есть, обнаглели от безнаказанности.
Собственно, с этого и надо начинать.
Это каких ставок то? Льготных или обычных?
Если обычных то хрен что меняется.
ИМХО нужно было разрешить льготный ввоз, но для таких машин сделать выше налог на имущество (авто). Получилась бы такая себе рассрочка.
Теперь о Европе и авто. В Европе стоимость владения авто существенно выше, чем у нас. Этим выравнивается более низкая цена б/у машин.
Нужно понимать, что уступив в одном, будут зажимать в другом вопросе. Правильно было бы сделать плавный переходной период в 5 лет, который сгладил бы перемены. И если после принятия решения о льготой расстаможке останутся машины-призраки, то штрафовать должны нещадно. Иначе это импотенция власти.
В ЕС живут по средствам — есть деньги, есть машина, нет денег — покупай проездной на трамвай.
Там же величезні податки порівняно з нашими — вони мають коштувати дорожче
там от них быстрее избавится хотят. 5-летний епель обходится хозяину в налогах и страховках в 3-4 тысячи евро в год. Он готов этот автохлам бесплатно отдать. Ведь утилизация тоже платная…
Чому там пятирічний йопєль коштує в два рази дешевше ніж у нас?
А у нас владение автомобилем пока бесплатное. Потому и цена на него выше.
хотите — меняйте одно на другое. просто все владельцы будут платить ежегодный налог пару тысяч баксов. Но не хотят ведь…
У нас же складі ціни на бензин немає ніяких зборів
типа «я же плачу за колбасу — почему я должен подоходный налог платить????»
Якщо їх обслуговування обходиться дорого — їх треба відміняти
Якщо вони заважають розвитку — їх треба скасовувати
Є міністерство, яке витрачає 1B грн на свої потреби — зп, оренда, устаткування і тп
Є міністерство, що збирає зборів на 1B грн
Якщо скасувати збір і закрити міністерство — наскільки покращиться ситуація?
Про пенсії
Чим далі відкладається рішення про перехід до накопичувальної системи — тим гірше буде перехід в майбутньому
І так — якомусь з поколінь доведеться обійтися без пенсій взагалі
ну закройте министерство образования. Наэкономите…
Санитарную инспекцию вон закрыли. Кричали что она коррупционная и мешает бизнесу. А как пошла эпидемия ботулизма все верещать начали «куда смотрит государство???» А никуда. смотрелка закрыта. все. терпите.
Ті хто верещать — мають піти до суду
Коли до того були проблеми — також верещали і в суд не йшли
А насчёт отравлений- так они никуда не денутся. Как общался с хозяевами кафешек-баров, так и общаюсь, и некоторые выросли достаточно, чтобы сразу выкидывать продукты некондиционные, другие- остались на уровне общепита и там закон: не тянет блевать от запаха- еще продастся.
PS: сейчас СЭС нету, и количество отравлений вниз пошло, ибо это всё бабосик, так что радейте за жадных владельцев бизнеса по-новому.
Ребята, речь идет о снижении налоговой нагрузки!!! Вы о чем спорите? Это же просто и позитивно. Меньше налогов — больше воздуха. Можно надеятся, что у нас будет расти сектор ремонта авто и запчастей.
А чтобы не было проблем с засилием авто нужно следить за выполнением требований ПДД. Посмотрите на Беларусь, там в среднем на 1000 человек машин больше, а пробок и ДТП меньше. Просто у них внутренние органы работают, а не пиарятся.
ну и бурштынчик копать, это святое.
Так зрозуміліше, чи треба на яблуках пояснити?
https://minfin.com.ua/ua/2018/07/13/34292226/#com3427130
а потім не можете їх підтвердити
І я не буду вам радити подорослішати, навіть для того, щоб зробити вашу картину світу цільною без протиріч
Я aix бачив тільки на залізі від ibm
Що саме у вас викликало думки, що я щось вмикаю?
признайтесь — вам просто хотелось припутать его к своим проблемам. Потому что без политоты — ну никуда.
Визнайте, вам аби відмити свого любого олігарха-пєтю
А от кого ви будете відмивать за гроші, якщо прийде такий який народу України потрібен, я не знаю
А я как писал свои комментарии 10 лет на этом сайте, так и буду писать :)
Окрім того, що замість зростання статків всіх, зростають тільки його і його друзів
Бо побудував він його на наші гроші
А Билл Гейтс вас не беспокоит? у него тоже дом большой…
Ланосы и таврии на бляхах из МАолдовы теперь возят бывшие работники ЗАЗ на пособие по безработице, которое вы им платите.
Если это победа — то бляхеры ее добились.
а было:
«- В годы, когда завод работал на полную мощность (2007-2008 годы), количество работающих в группе ЗАЗ было до 20 тыс. человек. Это ЗАЗ, Мелитопольский моторостроительный завод и Илличевский логистический центр. Только в Украине у нас было более сотни поставщиков. И это только для группы ЗАЗ. Автомобильная отрасль Украины обеспечивала работой более 100 000 человек.»
https://24tv.ua/ru/zaz_prekratil_proizvodstvo_lanosa__vasadze_n896096
Диретор же ж е буде брехати про свій завод, чи не так
ЗАЗ мертворожденное предприятие, которое
1. делало ведра с болтами, которые рассыпались буквально выехав з завода, и делало их всегда и всю жизнь (в детсве были самые разные запорожцы а потом таврии, знаю о чем говорю).
2. 100 тис человек, держат в заложниках всю страну, чтобы обеспечить им работу, вся страна должна ездить на ведрах 30 летней давности рискуя своими жизнями.
3. Я согласен оплатить со своего кармана (с бюджета куда я плачу налоги), курсы по переучиванию всех этих 100 тис человек за счет бюджета. А потом их уволить к *беням. И закрыть это недразумение, ну или поставить в равные условия конкуренции с любым другим производителем.
4. Преференции выдавать конкретным заводам. Выпускаешь в год 20 тис авто, получай налоговые льготы. Нет — в топку, и конкурируй на равных.
ну и в качестве PS. ЗАЗу можно посоветовать попробовать собрать парочку гиперкаров с классным дизом, моторами, и сделать их качественно. Найдутся 2-3 десятка сумашедших шейха которые купят их чисто поржать и для коллекции.
Ну и я уже писал на минфине, чтобы быть конкурентным и иметь замкнутый цикл производства, нужно реализовывать хотя бы 100-200 тис авто в год. Такого рынка у нас нет и не будет. Завоевать соседние (РФ, Бел — не пустят, ЕС — там своих производителей полно) — не получится. Будущего в украинского автопрома (легковушек массового сигмента) — нет, и в ближайшие лет 20 не предвидится. К сожалению.
2) — нет конечно. никого они не держали. выйдите на улицу — полно самых разных автомобилей. Собственно ЗАЗ никто особо и не поддерживал. Выживали как могли.
3) — платите. и платите за евробляхеров. всю жизнь. вам же нравится платить.
4)- тот же заз выпускал 100-150 тысяч автомобилей в год, причем немало и экспортировал. бляхеры до сих пор ввозят его продукцию на молдавских номерах.
завоевывать в мире всегда есть что — есть Египет, Иран и куча других стран.
У нього було 27 років фактично монопольного положення на ринку України.
ЗАЗ помер не під тиском бляхерів, а тому що ця совкова структура виявилася нежиттєздатною. На жаль.
Нема сенсу реанімувати мертве — його потрібно заховати з почестями і рухатись далі.
P.S.: Поховання ЗАЗ-у не означає відсутність можливості реінкарнації. Але якщо це трапиться, то це вже буде інше життя, якщо й пов'язане з минулим, то тільки назвою.
Ну помер. Ну заховали. Велике досягнення. замінили власне виробництвом жигулями на польських номерах. Круто, що й сказати.
А якщо монополізму не було, то чому імпортні виробники продовжують продавати в Україні, витримуючи конкуренцію з бляхами, а вітчизняний ЗАЗ геть здувся?
Ок, не монополізм, а значні преференції. Суті це не міняє — якби не було цих «пільг», то ЗАЗ не продав би жодного Ланосу.
Сам я противник блях. Я за зниження до мінімуму мит на імпорт якісних авто і за повну заборону в'їзду в країну неякісних автомобілів.
Якби ЗАЗ реально займався розробкою автомобілів, а не імітацією, то я б можливо і погодився на мита задля підтримки вітчизняного виробника. Але у нас нема справжніх автовиробників, нікого підтримувати, тому й мита непотрібні.
ЗАЗ і бляхи продаються в одному сегменті — дешевих авто. Тому і конкурують.
Мита потрібні для наповлення бюджету а не для підтримки ЗАЗу.
— рівень податків, мит та акцизів був достатнім, щоб розчистити ринок для ЗАЗу. Умови були шикарні. Не було бажання керівництва ЗАЗу розвивати автомобілебудування.
«ЗАЗ і бляхи продаються в одному сегменті — дешевих авто»
— чому дешеві Равон Р2 та Рено Логан/Сандеро ЗАРАЗ успішно продаються навіть після сплати всіх податків, а Ланос без податкового навантаження — ні? Чому ЗАЗ за 27 років не випустив нічого кращого і конкурентного?
Бляхи не убили ЗАЗ, а лише діагностували його мертвість.
«Мита потрібні для наповлення бюджету а не для підтримки ЗАЗу»
— ЗАЗ не тільки не платив мит та акцизів, а навіть був звільнений від сплати ПДВ — це було багаторічне «наповнення» бюджету зі знаком мінус.
«Чому ЗАЗ за 27 років не випустив нічого кращого і конкурентного?» — заз выпускал достаточно удачные «ланосы». недорогие и популярные у таксистов (это о многом говорит).
ну отлично. заз не работает, все его смежники не работают, бляхеры — точно ничего не платят. Не удивляйтесь когда вам скажут «подоходный налог с физ лиц будет не 18, а 25 % » — это последствие. прямое. Скажете спасибо бляхам.
— ще раз, ЗАЗ «спокійно працював» лише тому, що він не платив мита, акцизи та ПДВ. Бюджет недоотримував сотні мільйонів доларів. Ці халявні мільйони йшли в карман власникам ЗАЗу, які заміть розвитку підприємства все проср@ли.
ЗАЗ мертвий — це факт. Його реанімація зараз по зусиллям буде рівнятися створенню нового підприємства з нуля. І це має бути клопіт власників, а не держави.
Держава ж має підтримувати всіх підприємців, без виключення, а не тільки автомобільний бізнес одного підприємства. Розумніше буде запросити в країну іноземних автовиробників, які б налагодили виробництво і створили робочі місця.
«Скажете спасибо бляхам»
— Ви вперто плутаєте грішне з праведним.
Польща свого часу відмінила мита на імпорт авто, що привело до насичення країни єврохламом. І це не вбило економіку, а навпаки, стимулювало розвиток малого підприємництва. Повторюсь — сам я проти єврохлама, але це інша тема.
Теперь всего этого нет. Доказывать что « а ну и что» — глупо.
никакие иностранцы не придут пока будут бляхи. это факт. нигде в мире официальный производитель платящий налоги не может конкурировать с контрабандой.
Вы считаете что бляхи, коп янтаря, рубка леса — это все позитивные факторы, ведущие к развитию «малого предпринимательства»? Ну и где оно? бляхи возят уже года 4. янтарь, лес — еще дольше. Предпринимательство где?
Максимум — десяток поселков на границе с польшей, застроенных элитными виллами контрабандистов. Это весь выхлоп.
«налоги платил»
— ЗАЗ був звільнений від сплати ПДВ. Порахуйте яку астрономічну суму недоотримав бюджет. А якби замість Ланосів народ купував імпорт, то бюджет отримав би додатково ще аналогічну суму у вигляді мит та акцизів. На таку купу грошей можна було побудувати новий завод чи організувати висококласні курси підприємництва для всіх робітників ЗАЗу.
"Вы считаете что бляхи, коп янтаря, рубка леса — это все позитивные факторы"
— я двічі написав, що я противник блях, але у Вас мабуть вибіркова сліпота.
І Ви вже приписали мені бурштин і вирубку лісу. З якого перепугу?
Я свою позицію по ЗАЗу (не бляхи, не бурштин, не ліс) озвучив і Ваша мені зрозуміла. Ходити по кругу сенсу нема. Пропоную зупинитись і облишити.
ви вважаєте що справа в тому що корпуси ЗАЗу старі? і якщо їх знести — все буде добре? Ну тоді погляньше на успіхи «Еврокару» — нового заводу в закарпатті, де збирали «шкоди». Він повторив долю «старого» ЗАЗу.
і бляхи і бурштин і ліс — це явища одного порядку. Безпорадність і переляк влади і нахабність контрабандистів і бандюків. Впевненість що «все навколо народне, все навколо моє, а податки хай інші платять. Але мою пенсію мені віддайте ».
по ЗАЗу вже ніяких позицій немає, як немає і заводу. нема про що говорити.
И я с Вами полностью согласен, что «і бляхи і бурштин і ліс» это все примерно про то же, но поскольку дисскуссия только про бляхеров, дам ответ по нему.
Именно неспособность политиков решить проблему авто десятилетиями, породила такое явление как евробляхи, а именно:
а) Попытки вдохнуть жизнь в то что было уже достаточно давно мертвое, а именно ЗАЗ (точнее замкнутый цикл производства массовых легковых авто).
б) Корупция на самом высоком уровне, которая помогает до сих пор получать сверх доходы нескольким владельцам автозаводов, в том числе действующему президенту.
коррупция — это даа. она везде. куда без нее. Не знаю, правда, какое отношение к легковым автомобилям имеет принадлежавший порошенку «Богдан», выпускающий автобусы, но это мелочи. На фоне коррупции.
Кстати Вы пруфов так и не привели по производству, ну и читать прияно, как окличество заводов у Вас в дискусии увеличивается до нескольких десятков, а количество рабочих уменьшается со 100 тис до десятков тысяч. Лингвистически десятки тысяч, могут считаться за вполне конкретные 100 тис которые Вы упомянули ранее.
Все эти мифические безработные, если качественные специалисты — уже нашли работу, а те кто не нашли скорей всего низкокачественные работники, которым нужно подумать, как улучшить свои навыки и стать более ценными на рынке труда.
Вам лень погуглить, чтобы найти 1 цифру?
вот производство — «В 2007 году объём производства автомобилей составил 276,8 тысячи штук, что составляло 72,9 % от всего производства украинских легковых автомобилей. В 2009 году сократил выпуск автотранспортных средств в 5,6 раза по сравнению с 2008 годом — до 46,18 тыс. ед»
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B4
просто не нужно ленится искать информацию. Википедия — общедоступный источник.
Идем дальше — 23 тис это общее количество единиц (допустим это правда), какое из них относится только к легковым, еще вопрос.
Ну и даже если цифры про 250 тис авто правильные, это не меняет факты, что:
1) Все эти машини низкокачественные ведра с болтами
2) В условиях свободного рынка быстро проиграют более качественым и даже более дорогим аналогам.
3) уже проиграли борьбу 20 летним БУшным авто (в виде блях), которые за это время наездили по пол-млн км
Зачем повышать качество и выпускать новые модели, если пипл и так схавает? А он и хавал, пока не пошли бляхи, тут халява и кончилась.