Мінфін - Курси валют України

Встановити
23 травня 2018, 14:20

MASTER-альтернатива: трансформація ринку бухгалтерського софту в Україні

Марія Галелюка, керівник проекту MASTER:Бухгалтерія, про зміни ринку бухгалтерського софту в Україні, які відбулися за рік дії Указу №133/2017 Президента України від 15 травня 2017 року “Про введення в силу рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року “Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)".

Марія Галелюка, керівник проекту MASTER:Бухгалтерія/Фото: ukrinform
Мария Галелюка, руководитель проекта MASTER:Бухгалтерия/Фото: ukrinform

— Маріє Ярославівно, чи були очікуваними дії уряду України в квітні-травні 2017 року по забороні використання програмних продуктів російської розробки?

Заборона використання програмних продуктів російської розробки стала несподіванкою для більшості гравців ринку — виробників і дистриб'юторів, а також підприємств/установ-користувачів як приватного, так і державного секторів економіки України.

До 15 травня 2017 року (дата прийняття Указу — ред.) близько 80% підприємств приватного сектору користувалися програмними продуктами для бухгалтерського обліку російського походження, та більшість з них навряд чи замислювалися про зміну звичного ПЗ.

Ратифікація Указу №133/2017 — цілком закономірний крок із урахуванням економіко-політичної ситуації в Україні та підвищеного ризику кіберзагроз як світової тенденції.

Бухгалтерський облік пов'язаний із великою кількістю напрямків: фінансування, закупівлі, документообіг, сплата податків, облік прибутку, звітність та інше. Очевидно, що витік подібної інформації становить загрозу як національній безпеці країни, так і безпеці окремого підприємства/установи.

Питання інформаційної безпеки є особливо актуальним для підприємств військово-промислового комплексу та підприємств/установ державного сектору економіки. Представники бізнесу ще не в повній мірі відчувають важливість збереження конфіденційності даних і в реальності не надають належної уваги походженню, рівню безпеки та технологічності програмних продуктів, на яких ведеться облік їх бізнес-діяльності.

— Які зміни внутрішнього ринку бухгалтерського програмного забезпечення Ви можете відзначити за рік дії Указу, та які тенденції простежуються?

Ратифікація Указу стала драйвером розвитку напрямку розробки бухгалтерських програмних продуктів. Влітку 2017 року спостерігався сплеск активності серед компаній-розробників, але ринок не отримав пропозицій нових програмних продуктів одразу. Більшою мірою активізувалися гравці, що представляють вже існуючі програмні продукти й європейські аналоги.

Новий програмний продукт MASTER:Бухгалтерія ми (компанія-розробник IT-Enterprise) змогли презентувати ринку у вересні 2017 року — через 4 місяці з моменту ратифікації Указу. І це з урахуванням того, що компанія-розробник IT-Enterprise має 30-річний досвід розробок і впровадження найскладніших ERP-систем.

Для розробки, тестування та впровадження якісно працюючого продукту потрібні, по-перше — сильна та досвідчена команда фахівців: розробники, функціональні фахівці, методисти, впроваджувачі, фахівці інформаційного-технічного супроводу; по-друге — досвід і реальні кейси впровадження. В протилежному випадку програмний продукт не зможе бути конкурентоспроможним.

В основі створення програмних продуктів і платформи MASTER — багаторічний досвід роботи, банк успішних рішень, практичні кейси впровадження та компетенції команди компанії-розробника IT-Enterprise.

І сьогодні MASTER:Бухгалтерія — єдиний новий програмний продукт на українському ринку з чіткою довгостроковою стратегією розвитку та з реальними амбіціями стати національним лідером ринку бухгалтерських рішень.

З моменту запуску першого базового рішення MASTER:Бухгалтерія (вересень 2017 року), команда MASTER впровадила кілька сотень проектів і розширила лінійку MASTER комплементарним програмним продуктом (конфігурацією) для ведення обліку зарплати і кадрів — MASTER:Зарплата і Кадри; комплексним рішенням для державного сектора — MASTER:Бюджетні установ; галузевим рішенням для організації обліку на аграрних підприємствах — MASTER:Агро.

Розробляючи програмні продукти MASTER, ми (компанія-розробник IT-Enterprise) враховуємо запит користувачів відповідності критеріям зручності використання (UX/UI дизайну), розширеного функціоналу, відповідності українському та міжнародному законодавству. Крім того, особливу увагу звертаємо на підвищення рівня безпеки та збереження даних користувачів.

Ми також докладаємо максимальних зусиль для підвищення рівня якості сервісу в напрямках інформаційно-технічної підтримки, інтеграційних рішень, створення Інтернет-магазину додатків, фокусуванні розробки на нішевих продуктах з максимально адаптованими галузевими рішеннями.

— Запуск нового програмного продукту на монополізованому ринку — це ризик. Наскільки складно Україні повністю відмовитися від використання санкційних програмних продуктів?

При запуску програмного продукту MASTER:Бухгалтерія ми оцінювали ризики та можливі складнощі. Але, якщо мислити тільки в рамках усталеної системи координат, можна зіткнутися з іншою реальністю — не пропонувати ринку нічого нового та змиритися з усталеною парадигмою, не розвиваючись і не прогресуючи.

Перед командою IT-Enterprise та командою MASTER стояла задача, яка продовжує бути актуальною та полягає в пропозиції ринку та користувачам не аналога, а альтернативи — сучасних функціональних, зручних, безпечних, високотехнологічних програмних продуктів, що інтеґруються між собою. Конкуренція в умовах ринку підштовхує до пошуку нових рішень, як приклад — створення командою MASTER успішно працюючого алгоритму з новаторською методологією перенесення бази даних в нові програмні продукти.

Зазначу, що повне впровадження програмних продуктів MASTER для діючого підприємства можна здійснити протягом 2-х місяців. Нові підприємства розгортають облік за 3-4 дні. Тривалість впровадження залежить від масштабу підприємства/установи, кількості ліцензій, виду діяльності й індивідуальних вимог до обліку з боку менеджменту компанії або особливостей операційної діяльності.

Повертаючись до питання про повну відмову від санкційних програмних продуктів: я прогнозую, що підприємства приватного сектору будуть ретельно обирати нові IT-рішення, а сам процес переходу відбудеться в більш тривалій перспективі. Для представників бізнесу Указ має скоріше рекомендаційний характер.

Часто керівники підприємств бізнесу мотивують використання рішень українських розробників патріотичними почуттями.

Інша справа — бюджетні установи: для державних структур правомірність використання програмних продуктів — критично важлива, а вимоги до рівня безпеки встановлені законодавчо. Тож не дивно, що саме бюджетні установи й органи державної влади зараз найбільш активні на ринку.

Ми прогнозуємо, що державний сектор впорається з завданням відмови від санкцій програмного забезпечення відповідно до встановлених законом термінів, а саме до січня 2019 року.

— На які критерії в першу чергу варто звернути увагу підприємству/установі при виборі нового програмного продукту?

При виборі програмного продукту, в першу чергу, рекомендую звернути увагу на: репутацію компанії-розробника, досвід, кейси, відгуки клієнтів, наявність компаній-партнерів, служби технічно-інформаційної підтримки. Також критично важливий набір навчальних матеріалів (відеоуроків, відео-інструкцій, інструкцій, довідок, методичних посібників, курсів навчання) та їх доступність.

Закон регулює в тому числі спеціальні вимоги до сертифікації програмних продуктів. Для впровадження програмних продуктів в державному секторі слід обов'язково перевіряти наявність сертифіката Г-2.

Всі програмні продукти MASTER пройшли сертифікацію відповідності Г-2 рівню гарантій коректності реалізації функціональних послуг безпеки (ФПБ) для забезпечення технічного захисту державних інформаційних ресурсів та інформації.

— Чи впроваджуються зараз на підприємствах/установах державного сектору програмні продукти MASTER?

Так, програмні продукти MASTER на підприємствах державного сектора активно впроваджуються, запит на такі рішення високий.

Рішення для бюджетних установ мають певну специфіку. Згідно з українським законодавством, вся IT-інфраструктура держустанов повинна бути виключно стаціонарною.

У програмному продукті MASTER для бюджетних установ ми пропонуємо комплексний облік (бюджетування, бухгалтерія, зарплата, кадри), який дозволяє не тільки обробляти дані, а й ефективно ними управляти та звітувати про використання бюджетних коштів автоматично. Комплексний облік робить процес звітування менш витратним за часом і виключає механічні помилки, які часто виникають при веденні обліку вручну.

В цілому, ми спостерігаємо підвищення активності державного сектора, збільшення кількості запитів до фахівців MASTER про надання демоверсій і навчання. Бюджетні установи цікавляться функціональними можливостями програмного продукту, можливостями налаштування під індивідуальні потреби та традиційно — питанням перенесення даних.

Серед найактивніших — органи державної влади, підзвітні їм структури та органи місцевого самоврядування.

— Які конкурентні переваги програмних продуктів MASTER?

Ми оперуємо п'ятьма основними принципами в роботі:

Перший — РОЗРОБКА

а) програмні продукти MASTER створені на єдиній інформаційній платформі MASTER, побудованій на сучасних принципах розробки. Рішення дозволяє користувачеві при розширенні кількості використовуваних програмних продуктів MASTER оперувати єдиною інформаційною базою й автоматично об'єднувати всі бізнес-процеси підприємства.

б) розробку здійснює сильна та досвідчена команда фахівців: розробників, функціональних фахівців, внедренцев, методистів, фахівців інформаційного-технічного супроводу;

в) архітектура програмних продуктів MASTER побудована за принципом їх налаштування (кастомізації) фахівцями інформаційного-технічного супроводу з мінімальним залучення програмістів.

Другий — СЕРВІС

Істотна відмінна риса MASTER в підході до консультування користувачів і якісний сервіс.

Для консультування користувачів виділено ціле бізнес-напрямок — потужний Центр підтримки. Як орієнтир у розвитку сервісної складової проекту MASTER взято досвід західного ринку — таких проектів, як Salesforce, наприклад.

Обрано кардинально інший шлях розвитку — орієнтація на світові практики в підході обслуговування, а не копіювання існуючих реалій українського ринку або практик минулих років. Наші пріоритети: швидка та якісна підтримка клієнта й індивідуальний підхід.

Третій — НАВЧАННЯ КОРИСТУВАЧІВ І ПАРТНЕРІВ

Важливий напрямок розвитку — навчання партнерів, викладачів навчальних закладів, користувачів. Ми зацікавлені у всебічному розвитку користувачів і пропонуємо широке розмаїття джерел навчання:

  • Курси навчання по роботі в програмних продуктах MASTER в Академії MASTER-рішень;
  • вебінари, відео-інструкції, інструкції у відкритому доступі на сайті masterbuh.com;
  • навчально-методичні посібники та книги;
  • створення Центрів навчання у ВНЗ, наприклад, діючий Центр інновацій в КНЕУ ім В. Гетьмана.

Четвертий — РОЗВИТОК ПАРТНЕРСЬКІЙ МЕРЕЖІ

Розвиток партнерської мережі — стратегічне завдання. В наших планах — охоплення партнерською мережею всіх регіонів України. Саме тому ми запрошуємо приєднатися до проекту MASTER компанії з високим рівнем компетенції по впровадженню програмних продуктів.

П'ятий — СТРАТЕГІЧНІ ПЛАНИ

Ми прийняли чітке рішення «грати в довгу». Проект MASTER має потужну базу для розвитку та чіткі стратегічні плани. MASTER:Бухгалтерія — єдиний новий програмний продукт, який з'явився як відповідь на запит українського законодавства та має сильні конкурентні переваги, щоб стати гідною альтернативою.

— Розкажіть про найближчі плани проекту MASTER?

Підкреслю, що ринок програмних продуктів не монолітний, а досить чітко сегментований. Проект MASTER розвивається в напрямку нарощування галузевих рішень та інтеграції з іншими програмними рішеннями, таким як SmartTender.biz.

Команда MASTER розробляє:

а) MASTER:HoReCa — галузеве рішення для готельного бізнесу та громадського харчування, яке містить нішеві рішення для готелів, ресторанів, кафе й інтеграційні доповнення, наприклад, R-Keeper, FIDELIO;

б) MASTER:ЖКГ. Проекти впровадження вже йдуть на великих ЖКГ-підприємствах. До розробки програмного продукту залучені партнери, саме ж галузеве рішення буде представлено ринку цього літа;

в) розширення до галузевого рішення MASTER:Агро, а саме доповнення MASTER:Агро Елеватор, MASTER:Агрохолдинг;

г) очікувана ринком конфігурація MASTER:МСФЗ.

Для зручності користувачів запущений магазин-MASTER, в якому вже зараз доступний ряд програмних продуктів і доповнень, наприклад, інтеграції з Клієнт-Банками різних банківських установ.

— Чи будуть серйозні структурні зміни на українському ринку програмних продуктів, Ваші прогнози?

Ринок розвивається, коли є певний попит. Після введення в силу Указу заборони 15 травня 2017 роки з'явився запит на якісний бухгалтерський програмний продукт української розробки, що й стало драйвером розвитку.

Рік — це недостатній термін, щоб говорити про фундаментальні структурні зміни ринку, але це достатній період для формування трендів, вивчення споживчих запитів і створення якісного програмного продукту.

Період адаптації ринку бухгалтерських програмних продуктів до нових умов не буде швидким, адже навіть система вищої освіти всі роки працювала на укорінення санкційного софту. Але зміни вже почалися, й вони незворотні.

Автор:
Роман Мирончук
Редактор стрічки новин Роман Мирончук
Пише на теми: Економіка, фінанси, банки, криптовалюти, інвестиції, технології

Коментарі - 3

+
+21
Юрій Михасяк
Юрій Михасяк
23 травня 2018, 19:17
#
Могли б для людей написати нормальну статтю, а так як рекламка самохвалка яку важко читати.
Кілька днів потратив на пошук нормального софту для ведення фінанів для малої сервісної компанії (ІТ) яка працює з закордонними коієнтами. Адекватні рішення на укр. ринку відсутні як клас. Західні програми типу QuickBooks інтегруються з софтом для проектного менеджменту, інвойсингу, обліку робочого часу але не підтримують нашого елекстронного документообігу і інтеграції з банками. Наш же софт вимагає місяці на інтеграцію і навчання персоналу, в багатьох місцях надто складний і нестабільний ну і половину простих воркфловів не закриває. Тому поки вихід платити іноземцям за софт для проектного менеджменту, виставлення рахунків, обліку фінансів, використовувавати електронний документообіг від paperless, а виписки з банку завантажувати вручну…
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
27 травня 2018, 11:43
#
Не скромный вопрос — с какого банка выписки загружаете вручную…

Укажите либо банк либо софт банк-клиента…

Может тут есть и некоторая вина банка, а не только бухгалтерского софта предприятия…
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
24 травня 2018, 10:05
#
По комменту выше, я так понимаю у ИТ компаний есть куда работать и есть что предложить, в случае хорошего решения, и главное простого.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися