У 2018 році в Україні планують повернути техогляд. Як його будуть вводити і як після цього зміниться ситуація на дорогах, розповів Володимир Стрільчук, менеджер технічного асистансу «КОРІС Україна».
Техогляд: що чекає автовласників в найближчому майбутньому
На даний момент обов'язковий техогляд проходять лише транспортні засоби, що здійснюють комерційні перевезення. Однак скоро його доведеться проходити і при реєстрації транспортних засобів. Ця вимога стане обов'язковою і для всіх автомобілів, які подорожують до країн Євросоюзу. Цього вимагає договір про асоціацію з ЄС.
Техогляд будуть проводити приватні компанії, які акредитовані в Національному агентстві з акредитації та володіють необхідною матеріально-технічною базою. Більш того, введення нових правил проходження техогляду передбачає перевірку справності машини під пильним оком фотокамер. Введення фотофіксації має знизити рівень хабарництва та ліквідувати схеми фіктивного проходження процедури. Фотодокази процесу перевірки машин будуть зберігатися протягом трьох років. У фотокадр повинен потрапити державний номер і VIN код автомобіля. Фотографії долучаються до акта проходження техогляду.
Контроль за проходженням техогляду підсилюють, тому що на дорогах досі фіксуються випадки кричущої несправності маршруток, у яких на ходу відлітають колеса або ж у відкриті двері випадають пасажири.
Прості автовласники ставляться скептично до прогнозів, що таким чином вдасться побороти корупцію. Багато водіїв обіцяють не давати хабарів за техогляд, якщо процедура буде прозорою і швидкою.
Ситуація однозначно зміниться після повернення обов'язкового техогляду. Ймовірно, стане менше звернень за технічною допомогою. Багатьох проблемних ситуацій на дорозі можна було б уникнути, якби автомобілі своєчасно проходили діагностику. У будь-якій ситуації, кожен випадок на дорозі — це час клієнтів, а час будь-якої людини коштує дорого.
Зараз деякі автомобілісти періодично звертаються за послугою підзарядки АКБ (коли насправді батарея вимагає заміни) або за підвозом палива (коли датчики рівня палива вийшли з ладу). Також деякі водії не возять з собою стандартний набір інструментів для заміни пробитого колеса на запасне і в результаті звертаються за допомогою. Своєчасний техогляд дозволить уникнути більшості таких випадків.
Коментарі - 14
А ще оцей тупорилий аргумент:
"Контроль підсилюють, тому що на дорогах досі фіксуються випадки кричущої несправності маршруток"
— маршрутки — це комерційні перевезення, тому для них зараз і так обов'язковий техогляд :)
Обязательный техосмотр надо вводить не для автомобилей, а для дорого и дорожных служб. Если на отрезке дороги в 30км (где как бы новая трасса, которая только вот-вот 6 месяцев как сдана в эксплуатацию) было 7 (!) машин, где меняли колеса!!!
Как могли принять работу по капитальному ремонту дороги, если после первой же зимы — количество ям зашкаливает.
Все эти техосмотры полная х..., пока не будут работать как положено:
— компании по строительству дорог
— чиновники, принимающие явную халутур
— полиция, контролирующая вес грузовых фур (если гонять по 80-90т машины, то ни один асфальт не выдержит)
— прокуратура, которая реально будет ловить взяточников в схеме «деньги-дорога-дырки»
Вот тогда может ситуация измениться. А пока нет контроля, нет наказаний — менять ничего не будет