У лютому в столиці подешевшало однокімнатне житло. Ціни впали і на покупку, і на оренду таких квартир. «Двушки» і «трьошки» продавали фактично за січневою ціною, а ось вартість їх оренди — підскочила.
Квартири в Києві. Ціни у лютому
Аналітики міжнародного пошукача нерухомості Flatfy.com проаналізували* для «Мінфіну» середні ціни пропозиції на вторинному ринку нерухомості в Києві в лютому.
Дослідження показало: середня ціна пропозиції однокімнатних квартир в столиці знизилася в порівнянні з січнем на 7%. Найбільше (на 4%) подешевшало таке житло в Шевченківському районі Києва. Трохи подорожчало (+ 1%) в Деснянському і Подільському районах.
Читайте також: Квартири в Києві. Середні ціни на продаж і оренду
Аналітики вважають, що зниження цін на найдешевше житло може свідчити про падіння попиту на квартири. Ще одна можлива причина — зміцнення курсу гривні у лютому.
Середня ціна пропозиції «двушок» на вторинному ринку підросла всього на 1%, «трьошок» — залишилася незмінною.
В останній місяць зими також подешевшала і оренда однокімнатних квартир у Києві (-4%). Цікаво, що лідерами за темпами падіння стали ті ж Подільський (-11%) і Деснянський (-6%) райони. На 6% менше в лютому орендодавці також просили за квартири в Солом'янському та Оболонському районах.
Читайте також: «Мертві» квартири. Чому в Києві багато будується, але мало продається
А ось орендувати трикімнатну квартиру в столиці тепер стало дорожче: середня ціна оренди зросла на 14%. Що стосується двокімнатних квартир, то вони подорожчали на 7%.
* Розрахунки проводилися шляхом усереднення цін більше ніж на 314 000 пропозицій від власників і посередників на сайтах ріелторів і оголошень по Києву, які агрегує Flatfy. При розрахунках виключалися 10% найнижчих і найвищих цін, щоб зменшити вплив спекуляцій.
Аналітики рахували не середнє значення, а медіану вибірки, що більш об'єктивно відображає ситуацію. Великою проблемою є велика кількість фейкових оголошень із заниженими цінами. Трапляються пропозиції по 100 грн. або 1000 грн. Але, зрозуміло, ця інформація не відповідає дійсності. Таким чином люди привертають увагу і хочуть опинитися в перших рядах при фільтрації оголошень від найдешевшого до найдорожчого.
Також в базу потрапляє багато непізнаних географічно оголошень. Наприклад, якщо власник вказав некоректний адресу (схибив в букві, в адресі і т.д.) і система не змогла його розподілити в конкретний район. Однак в середній ціні по місту Києву цю пропозицію враховується.
Коментарі - 3