15 січня 2018, 16:45 Читать на русском

Про що говорили банки в 2017 році

У минулому році банки в публічному просторі більше розповідали про свою надійність, ніж намагалися донести клієнтам інформацію про продукти і сервіси. Про це йдеться в дослідженні, представленому компанією NOKS FISHES.

У минулому році банки в публічному просторі більше розповідали про свою надійність, ніж намагалися донести інформацію про продукти і сервіси.

Бізнес: Приват, російські «дочки» та Pety.A

Націоналізація ПриватБанку і ймовірний вихід російських банків з українського ринку — ці дві теми стали безумовними лідерами повідомлень про бізнес банків минулого року. Вони явно превалювали над повідомленнями про послуги та сервіси на ринку в цілому. (Див. Графік 2,3).

Серед топ-тем блоку «Бізнес» також традиційно опинилися фінансово-виробничі результати банків і повідомлення про присвоєння рейтингів банкам міжнародними рейтинговими агентствами. Що стосується останніх, то близько 46% згадувань припало на ПриватБанк.

Якщо увагу до долі Привату і російських банків можна було передбачити, а інтерес до банківських рейтингів і результатів традиційно є високим, то тему «вірусу Pety.A», вибухнув медіаполе ринку влітку, було складно спрогнозувати. Лідерами згадувань в розрізі Pety.A стали Ощадбанк, OTP Bank, Укргазбанк, банк Південний, ПриватБанк.

Послуги: «теплі кредити» і курс на підтримку СМБ

Найбільш резонансною темою блоку «Послуги» стала видача «теплих кредитів» на енергомодеренізацію житла. Спочатку масив «пушіли» і уряд через «свої» державні банки, і ЄБРР (програма IQ Energy) — через «свої» УкрСиббанк, Райффайзен Банк Аваль та OTP Bank. (Див. Графік 4,5)

Друге місце за частотою згадувань в блоці «Послуги» займала тема банківських програм по підтримці СМБ, а саме — «Країна успішніх підприємців» (ПриватБанк), «Будуй своє» (Ощадбанк), а також цільові програми фінансування аграріїв від Банку Кредит Дніпро, Райффайзен банку Аваль і OTP Bank.

Осінь цього року запам'яталася на банківському ринку введенням технології оплати за допомогою смартфона Android Pay. Першовідкривачем цієї інновації на ринку України став ПриватБанк, що і відобразилося на кількості згадувань (40%). Слідом технологію в користування ввели Ощадбанк (22%), ПУМБ (15%) і УкрСиббанк (15%). Також про свої наміри підключити Android Pay в 2018 році заявив Альфа-Банк (8%).

Читайте також: Android Pay. Як відреагували ЗМІ і банки

Широке поширення в ЗМІ отримала і тема програм підтримки розвитку середнього і малого бізнесу від міжнародних фінансових організацій. В першу чергу мова йде про ЄБРР і МФК, щільно співробітничали з Райффайзен Банком Аваль, Укргазбанком, Укрексімбанком та OTP Bank. Замикає п'ятірку топ-тем блоку «Послуги» — новина про введення комісії Ощадбанком за оплату послуг ЖКГ (7,52%).

Маркетинг: Кредит Дніпро про корпоратів, Приват — про роздріб

У розрізі блоку «Маркетинг» складно виділити найбільш розповсюджені інфоприводи, так як резонансний контент багатьох банків був однотипний. У зв'язку з цим більш доречно порівнювати активність фінустанов в просуванні своїх продуктів і послуг.

Лідерами за кількістю згадувань у сегменті «В2B» (див. Графік 6) стали Банк Кредит Дніпро (20,4%), OTP Bank (16,5%), ПриватБанк (9,7%), Credit Agricole (7,5%) і Кредобанк (6,2%). Ці банки розглядають кредитування бізнесу як один з ключових напрямків, в зв'язку з чим активно сприяють просуванню фінпослуг.

У роздрібному сегменті склалася інша ситуація. Ключові позиції тут займають ПриватБанк (17,1%), ПУМБ (9,7%), Альфа-Банк (11,8%) в тандемі з Укрсоцбанком (8,8%) і OTP Bank (6,8%). Лідерські позиції за кількістю згадувань у «В2С» пояснюються високою увагою до розробки нових продуктів для роздробу, а також великою кількістю прес-релізів про послуги банку з подальшим активним поширенням у ЗМІ. (Див. Графік 7)

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися