Розвиток нових технологій обіцяє чимало вигод не тільки банкам і їх клієнтам, а й малому і середньому бізнесу. Про це йшла мова на конференції FinRetail — 2017, інформаційним партнером якої виступив «Мінфін». Які інноваційні продукти можуть отримати клієнти МСБ вже в найближчому майбутньому, розповів керівник департаменту продажів і розвитку бізнесу РЕНОМЕ-СМАРТ Валерій Сіроштан.
10 питань про те, як буде виглядати фінрітейл для МСБ до 2020 року
1. Що банки зможуть запропонувати малому і середньому бізнесу наступного року?
На мій погляд, найбільш актуальними для клієнтів МСБ є наступні рішення — юридично значимий електронний документообіг, легкі рішення для мобільного телефону за банківськими операціями та дешевий еквайринг, легко інтегрований в системи клієнтів. Боюся наступного року банки не запропонують своїм клієнтам подібних рішень, тому що всі також будуть концентруватися на рішеннях для фізичних осіб і великого корпоративного бізнесу. Важливе повне усвідомлення, що МСБ — це не щось посередині, а окрема ніша і сегмент, який потребує окремої уваги.
2. Які середньострокові плани (протягом наступних трьох років) в цьому напрямку?
Думаю, що протягом 3 років ми побачимо на ринку якісне технологічне рішення, яке в комплексі вирішує все транзакційні і облікові проблеми клієнта МСБ. Також хотілося б побачити в цьому рішенні можливість управляти в одному вікні рахунками в різних банках, контролювати складські запаси і формувати будь-яку звітність. Хто з банків першим це зробить, той і буде законодавцем моди.
3. Як буде виглядати ринок в 2020-ому?
Зараз багато банків заявляють про МСБ, як пріоритетному напрямку. Думаю, до 2020 викрісталізуются 5-6 сильних гравців, які живуть в універсальних стратегіях і 2-3 спеціалізованих гравця саме в МСБ. Я б назвав це оптимальним і оптимістичним сценарієм.
4. Назвіть три найбільш затребуваних продукту серед МСБ в найближчому майбутньому.
Юридично значимий електронний документообіг, легкі рішення для мобільного телефону за банківськими операціями та дешевий еквайринг, легко інтегрований в системи клієнтів.
5.Яка роль фінтеха в цьому розвитку?
Я вірю, що Фінтех в рамках своїх В2В-стратегій допоможе класичним банкірам більш якісно сформувати продукти для МСБ. В окремі проекти без банків в рамках поточного законодавства трудно повірити. Але побачити щось подібне до майданчика КУБ від Привату було б дійсно цікаво. Але, знову ж таки, повторюся, важлива законодавча база.
6. Що потрібно зробити, щоб не відставати від ринку в сучасній діджитал-епосі?
Потрібно не стояти на місці, а розвиватися, розуміючи потреби клієнтів
7. У вас багато партнерів за кордоном. Розкажіть, чим відрізняється український ринок від більш розвинених? Чого не вистачає, а чим можна похвалитися?
З негативної точки зору наш ринок відрізняється відсутністю якісної законодавчої бази для ривка в діджитал. Потрібно визнати, що зрушення є і НБУ намагається створити грунт в цьому напрямку, але якось не системно все це виходить. В результаті це гальмує галузь. З позитивного ж боку, у нас дуже багато новацій і людей, які рухають свої ідеї. Ми ще не зашорені, як основна частина Європи, ми не боїмося експериментувати і йти проти очевидних авторитетів. У нас, якщо хочете, є дух стартаперів. Український ринок більше нагадує азіатські ринки, що розвиваються (Близький Схід, Південно-Східна Азія), але без адекватної законодавчої підтримки. Але будемо сподіватися, що поки.
8. Стартапи починають співпрацювати з великим бізнесом. Наскільки така модель має право на життя в Україні? Чи бачите ви успішні приклади такої співпраці?
Ні, поки не бачу. Але саме в цьому лежить ключ до успіху — класичним банкам не вистачає ідей та інновацій стартапів, стартапам ж не вистачає платформ, де можна застосувати свої ідеї. На мій погляд, в поточному стані розвитку ринку банки і стартапи — це як інь і янь, тільки ідеально можуть доповнювати один одного, але важливо побудувати комунікацію і знайти формулу розвитку взаємин. Просте поглинання стартапу банком тільки вб'є стартап і не дасть ніякого ефекту. Я дуже вірю, що банки прийдуть до взаємодії зі стартапами в формі енейблінга, коли навколо банку обертаються 5-6 стартапів, які працюють в конкретних проектах і банк, розвиваючи ці проекти, на партнерських засадах будує відносини зі стартапом. Це такого роду фріланс.
9. Що ви плануєте зробити для того, щоб малий і середній бізнес отримав більше можливостей?
У нас є кілька проектів саме з концентрацією для МСБ — це проекти в області транзакцій і комплексів по повній заміні касового вузла пристроями самообслуговування.
10. Назвіть найцікавіші, на вашу думку, продукти, на які варто звернути увагу на ринку.
Документооборот, Вчасно, Монобанк, mPOS.
Коментарі - 11
Правду говорит что МСБ будут предлагаться или продукты корпоратива или ФЛП — для физ.лиц. Страна пока до сих пор на самом деле в кризисе и продолжит быть в нем до 2019, и непонятно как вообще вырулит, потмоу ждать понижений тарифов не стоит. Могут быть программмы кредитовани разные, это одно, но скажу и соглашусь — что електроные документовоборот, мобильность и т.д. — дают свое и все далее клиентам это интересно
Проблема МСБ в том, что они собственно ничего отдельного от банков не хотят. Бесплатные тарифы, дешевые кредиты, минимум контроля (шоб не мешали нал снимать) — и МСБ счастливы, шо слоны. Потому банки ничего и предложить не могут. Формировать спрос под свое предложение умеют только суперкомпании типа Еппл.
Некоторым нужны разумные тарифы на приём платежей через интернет
или платёжные терминалы не по 300 гривен абонплаты в месяц.
И не «уплату налогов», а то, что значительная часть этого сегмента была создана с целью избежания уплаты налогов.
Нужно не стоять на месте и развиваться, понимая потребности клиентов."
А вот с этим у многих банков реальные проблемы…
с которым сотрудничаю и сейчас у меня есть персонифицированный
набор пожеланий и претензий («золотых слов»).
Но раз тема общая, то и тексты в этой теме по большей части общие.