Мінфін - Курси валют України

Встановити
15 грудня 2017, 8:41

10 питань про те, як буде виглядати фінрітейл для МСБ до 2020 року

Розвиток нових технологій обіцяє чимало вигод не тільки банкам і їх клієнтам, а й малому і середньому бізнесу. Про це йшла мова на конференції FinRetail — 2017, інформаційним партнером якої виступив «Мінфін». Які інноваційні продукти можуть отримати клієнти МСБ вже в найближчому майбутньому, розповів керівник департаменту продажів і розвитку бізнесу РЕНОМЕ-СМАРТ Валерій Сіроштан.

1. Що банки зможуть запропонувати малому і середньому бізнесу наступного року?

На мій погляд, найбільш актуальними для клієнтів МСБ є наступні рішення — юридично значимий електронний документообіг, легкі рішення для мобільного телефону за банківськими операціями та дешевий еквайринг, легко інтегрований в системи клієнтів. Боюся наступного року банки не запропонують своїм клієнтам подібних рішень, тому що всі також будуть концентруватися на рішеннях для фізичних осіб і великого корпоративного бізнесу. Важливе повне усвідомлення, що МСБ — це не щось посередині, а окрема ніша і сегмент, який потребує окремої уваги.

2. Які середньострокові плани (протягом наступних трьох років) в цьому напрямку?

Думаю, що протягом 3 років ми побачимо на ринку якісне технологічне рішення, яке в комплексі вирішує все транзакційні і облікові проблеми клієнта МСБ. Також хотілося б побачити в цьому рішенні можливість управляти в одному вікні рахунками в різних банках, контролювати складські запаси і формувати будь-яку звітність. Хто з банків першим це зробить, той і буде законодавцем моди.

3. Як буде виглядати ринок в 2020-ому?

Зараз багато банків заявляють про МСБ, як пріоритетному напрямку. Думаю, до 2020 викрісталізуются 5-6 сильних гравців, які живуть в універсальних стратегіях і 2-3 спеціалізованих гравця саме в МСБ. Я б назвав це оптимальним і оптимістичним сценарієм.

4. Назвіть три найбільш затребуваних продукту серед МСБ в найближчому майбутньому.

Юридично значимий електронний документообіг, легкі рішення для мобільного телефону за банківськими операціями та дешевий еквайринг, легко інтегрований в системи клієнтів.

5.Яка роль фінтеха в цьому розвитку?

Я вірю, що Фінтех в рамках своїх В2В-стратегій допоможе класичним банкірам більш якісно сформувати продукти для МСБ. В окремі проекти без банків в рамках поточного законодавства трудно повірити. Але побачити щось подібне до майданчика КУБ від Привату було б дійсно цікаво. Але, знову ж таки, повторюся, важлива законодавча база.

6. Що потрібно зробити, щоб не відставати від ринку в сучасній діджитал-епосі?

Потрібно не стояти на місці, а розвиватися, розуміючи потреби клієнтів

7. У вас багато партнерів за кордоном. Розкажіть, чим відрізняється український ринок від більш розвинених? Чого не вистачає, а чим можна похвалитися?

З негативної точки зору наш ринок відрізняється відсутністю якісної законодавчої бази для ривка в діджитал. Потрібно визнати, що зрушення є і НБУ намагається створити грунт в цьому напрямку, але якось не системно все це виходить. В результаті це гальмує галузь. З позитивного ж боку, у нас дуже багато новацій і людей, які рухають свої ідеї. Ми ще не зашорені, як основна частина Європи, ми не боїмося експериментувати і йти проти очевидних авторитетів. У нас, якщо хочете, є дух стартаперів. Український ринок більше нагадує азіатські ринки, що розвиваються (Близький Схід, Південно-Східна Азія), але без адекватної законодавчої підтримки. Але будемо сподіватися, що поки.

8. Стартапи починають співпрацювати з великим бізнесом. Наскільки така модель має право на життя в Україні? Чи бачите ви успішні приклади такої співпраці?

Ні, поки не бачу. Але саме в цьому лежить ключ до успіху — класичним банкам не вистачає ідей та інновацій стартапів, стартапам ж не вистачає платформ, де можна застосувати свої ідеї. На мій погляд, в поточному стані розвитку ринку банки і стартапи — це як інь і янь, тільки ідеально можуть доповнювати один одного, але важливо побудувати комунікацію і знайти формулу розвитку взаємин. Просте поглинання стартапу банком тільки вб'є стартап і не дасть ніякого ефекту. Я дуже вірю, що банки прийдуть до взаємодії зі стартапами в формі енейблінга, коли навколо банку обертаються 5-6 стартапів, які працюють в конкретних проектах і банк, розвиваючи ці проекти, на партнерських засадах будує відносини зі стартапом. Це такого роду фріланс.

9. Що ви плануєте зробити для того, щоб малий і середній бізнес отримав більше можливостей?

У нас є кілька проектів саме з концентрацією для МСБ — це проекти в області транзакцій і комплексів по повній заміні касового вузла пристроями самообслуговування.

10. Назвіть найцікавіші, на вашу думку, продукти, на які варто звернути увагу на ринку.

Документооборот, Вчасно, Монобанк, mPOS. 

Коментарі - 11

+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
15 грудня 2017, 10:47
#
Интерсная статья, но как в начале ответил автор- в следующем году ничего не поменяется на МСБ, им не понизят никто тарифы, по экварингу также — потмоу он у многих на грани убыточности, потому как если взлянуть во внутрь Экваринга — есть понятие затрат на одну транзакцию, есть понятие среднего чека, стоимости РЦ и т.д.
Правду говорит что МСБ будут предлагаться или продукты корпоратива или ФЛП — для физ.лиц. Страна пока до сих пор на самом деле в кризисе и продолжит быть в нем до 2019, и непонятно как вообще вырулит, потмоу ждать понижений тарифов не стоит. Могут быть программмы кредитовани разные, это одно, но скажу и соглашусь — что електроные документовоборот, мобильность и т.д. — дают свое и все далее клиентам это интересно
+
+15
yarg
yarg
15 грудня 2017, 13:08
#
Тарифы банков сейчас очень низкие. И причина этому — кризис. Выход из кризиса приведет к повышению тарифов до среднемирового уровня. Все эти «справки за 5 гривен», 2консультации-бесплатно" и прочее — уйдет в историю.

Проблема МСБ в том, что они собственно ничего отдельного от банков не хотят. Бесплатные тарифы, дешевые кредиты, минимум контроля (шоб не мешали нал снимать) — и МСБ счастливы, шо слоны. Потому банки ничего и предложить не могут. Формировать спрос под свое предложение умеют только суперкомпании типа Еппл.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
15 грудня 2017, 13:24
#
Ну не все же поголовно в МСБ занимаются только обналом.

Некоторым нужны разумные тарифы на приём платежей через интернет
или платёжные терминалы не по 300 гривен абонплаты в месяц.
+
0
yarg
yarg
15 грудня 2017, 13:49
#
Не все. но обнал идет именно через этот сегмент и тема очень востребована.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
15 грудня 2017, 14:36
#
Минимум контроля по обналу через СМБ не «светит», а вот ужесточение фискальной и налоговой политики — однозначно в перспективе и именно через банки…
+
0
yarg
yarg
15 грудня 2017, 14:53
#
Вот это и есть реальная трагедия нынешнего СМБ. А не выдуманные и никому не нужные в реале «финтехи».
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
15 грудня 2017, 16:22
#
Почему вы считаете уплату налогов с доходов бизнеса — национальной трагедией.

+
0
yarg
yarg
15 грудня 2017, 17:04
#
Не национальной, а трагедией определенного сегмента бизнеса.
И не «уплату налогов», а то, что значительная часть этого сегмента была создана с целью избежания уплаты налогов.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
15 грудня 2017, 11:46
#
"Что нужно сделать...?

Нужно не стоять на месте и развиваться, понимая потребности клиентов."

А вот с этим у многих банков реальные проблемы…

+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
15 грудня 2017, 11:59
#
Золотые слова — и такие обобщенные, как у Пети и Миши.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
15 грудня 2017, 12:14
#
Для каждого банка, с которым сотрудничал ранее и для каждого банка,
с которым сотрудничаю и сейчас у меня есть персонифицированный
набор пожеланий и претензий («золотых слов»).

Но раз тема общая, то и тексты в этой теме по большей части общие.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися