Перші анонси про запуск програми Android Pay (яка дозволяє використовувати смартфон в якості платіжного засобу) в Україні почали активно з'являтися в кінці жовтня. А вже на початку листопада ця тема отримала великий резонанс і стала однією з найбільш обговорюваних на фінансовому ринку.
Android Pay. Як відреагували ЗМІ і банки
Вона впритул підібралася до традиційно резонансних «грошей Онищенко» і впевнено обійшла судові позови, адресовані Привату. Така увага до цієї теми говорить про те, що ринок вкрай втомився від токсичних тем і традиційного банківського контенту (кредити, депозити, фінрезультати) і дуже чекає новин про інновації в сфері newbanking.
Хто «зіграв» на темі?
Звичайно, виграли ті, хто готувався. А саме: ПриватБанк — на правах першовідкривача даної технології в Україні — згадувався в темі Android Pay найчастіше (41%). На другому місці Ощадбанк (22,57%) з інформацією про вже виконану роботу по впровадженню технології оплати смартфоном. Згадки інших фінустанов: ПУМБ (17,72%), Альфа-Банк (12,2%), Укрексімбанк (2,76%), Кредобанк (2,76%) і Райффайзен Банк Аваль (0,92%), - здебільшого стосувалися планів додати можливість скористатися Android Pay.
Поряд з банками в тему «вбудувалися» і глобальні платіжні системи. Вони через медіа нагадували про свою технічну готовність розвивати оплату через мобільні пристрої, здатність українських банків інтегруватися в систему Android Pay, а також про перспективи розвитку ринку безконтактних платежів в Україні.
Тема запуску Android Pay в Україні також отримала активну медіапідтримку від топ-менеджерів компаній. Найбільш активними спікерами були заступник голови правління Ощадбанку Тютюн Антон, глава електронного бізнесу «Альфа-Банк Україна» Патрін Максим, генеральний директор Mastercard в Україні, Молдові, Грузії та країнах Центральної Азії Платонова Віра і керівник «Роздрібного бізнесу» ПриватБанку Шабан Олексій. Коментарі стосувалися перспективи розвитку платіжних технологій на українському ринку, необхідності ширшого впровадження даної інновації іншими банками, забезпечення зростання рівня безпеки, а також короткострокових прогнозів щодо розвитку платіжних технологій.
Весь масив публікацій можна поділити на дві великі групи. Перша - загальні згадки з переліком компаній, які готуються запустити технологію (банк виступає об'єктом). Друга - статті, присвячені окремим банкам (суб'єктні згадки), в яких описуються дії, що були зроблені для підтримки Android Pay. На даний момент таку можливість додали лише ПриватБанк і Ощадбанк. Відповідно, ці дві фінустанови і розділили між собою частки суб'єктних згадувань. У ПриватБанку 67,01% від загальної кількості суб'єктних згадувань банків, у Ощадбанку — 32,99%.
Денис Людвиченко, NOKS FISHES для «Мінфіну»
Коментарі - 3
Для этого достаточно зарегистрироваться на странице АКЦИИ и сделать не менее пяти покупок с помощью смартфона.