Читать на русском

«Укрбуд» закінчив роботи на ЧАЕС і починає новий проект у Зоні відчуження

Українці, що працюють на Чорнобильській АЕС, закінчили роботи з перетворення укриття станції на повністю безпечний об'єкт. Замовник в особі керівництва ЧАЕС підписав акт приймання в експлуатацію «захисного контуру» — конструкції, що є невід'ємною частиною нового укриття, і без якої насування Арки в минулому році було б неможливим. Тепер задіяні в проекті компанії «Укренергомонтаж» і «Укрбудмонтаж», що входять до складу корпорації Укрбуд», приступають до виведення персоналу та робочого обладнання.

Українці, що працюють на Чорнобильській АЕС, закінчили роботи з перетворення укриття станції на повністю безпечний об'єкт.

Основні роботи за проектом були закінчені ще в минулому році. Вони серед іншого включали заливку нового фундаменту та будівництво двох додаткових стін, які герметично закрили Арку з двох сторін. Втім, і після монтажу нового укриття завдань в українців вистачало. Весь останній рік роботи за проектом продовжувалися. Будівельники замінили металеву покрівлю на декількох ділянках, закінчили електромонтажні роботи, відновили внутрішні приміщення станції. Також провели випробування протипожежних систем, спочатку індивідуальні, а потім і комплексні — перевірили роботу протипожежної сигналізації, дверей, систем пожежогасіння.

В цілому цей проект — один з наймасштабніших в історії станції — тривав понад тисячу робочих днів. За цей час будівельники не тільки створили нові стіни та фундамент. Вони ще й прибрали майже 2,5 тисячі кубометрів аварійних залізобетонних конструкцій і старого радіоактивного бетону, зрізали та вивезли більше шестисот тонн металоконструкцій. Попрацювати над проектом встигли близько 2,5 тисяч українських фахівців, які повністю реконструювали конструкції 4 енергоблоку Чорнобильської станції.

— В цілому за час роботи над цим проектом ми поклали півтори тисячі тонн арматури та залили одинадцять тисяч чотириста кубічних метрів бетону. Щоб оцінити масштаб цих обсягів, наведу яскравий приклад. Якщо весь цей бетон залити в автобетонозмішувачі та вистроїти їх один за одним, то поки перший автомобіль буде заїжджати на четвертий енергоблок ЧАЕС, останній буде досі стояти на заводі в Києві, — розповідає керівник проекту Анатолій Дмитришин.

Тепер «Укрбуд» приступає до нового важливого завдання — будівництва в Зоні відчуження Централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива (ЦСВЯП). Роботи, старт яким був офіційно даний минулого тижня, дозволять забезпечити повну енергетичну незалежність країни. Після введення в експлуатацію новий об'єкт буде використовуватися для зберігання відпрацьованого палива з Рівненської, Хмельницької та Южно-Української АЕС, яке раніше відправляли в Росію. Генеральним підрядником будівництва ЦСВЯП на підставі конкурсного відбору було обрано компанію «Укрбудмонтаж», що входить до складу «Укрбуду».

Тим часом, тривають роботи і з будівництва нової залізничної лінії, яка з'єднає будівельний майданчик Централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива (ЦСВЯП) та існуючу лінію Вільча-Янов залізниці Овруч-Чернігів. Фахівці компанії «Укренергомонтаж» побудують залізничну колію довжиною близько шести кілометрів і з'єднають його з існуючою магістраллю в районі покинутої станції Шепеличі. Після завершення проекту нова залізнична гілка зможе використовуватися для перевезення до ЦСВЯП відпрацьованого ядерного палива з українських станцій. Втім, для повноцінного залізничного сполучення зі сховищем потрібно буде також реконструювати існуючу лінію Вільча-Янов, яка зараз не експлуатується.

— Цей рік вже став переломним — вперше за багато років Чорнобильську станцію можна назвати по-справжньому безпечною, — зазначив генеральний директор компанії «Укрбудмонтаж» Микола Єманов. — Тепер настав час рухатися далі, до повної енергетичної безпеки та самостійності країни. Після будівництва Центрального сховища і залізничної колії, що веде до нього, Україна як ніколи наблизиться до цієї мети.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися