За часи кризи на банківському ринку України стало нудно. Це зрозуміло — коли фінустанови думають як вижити, їм уже не до розробки нових продуктів і впровадження технологічних сервісів. Ситуація стала ще гірше з націоналізацією ПриватБанку.
Карта від mobile-only банку. Переваги та недоліки
Технологічний «двигун» українських банківських сервісів, який раніше розпалював у конкурентів дух змагання та змушував їх придумувати нові ідеї, після переходу в держвласність сильно збавив оберти.
Звичні та зручні для «приватівців» послуги стали закриватися. Один з останніх прикладів — заборона на цілодобову покупку валюти через мобільний банкінг Приват24. Як пояснюють у банку, такий сервіс працював в порушення нормативів НБУ, а тому його довелося привести «у відповідність до вимог». Зрозуміло, клієнтів новації не порадували.
Але зараз, коли «дно» кризи пройдено, українські банки стали знову замислюватися над впровадженням нових технологій і сервісів.
Навесні цього року команда екс-приватівців на чолі з колишніми заступниками голови банку Дмитром Дубілетом та Олегом Горохівським анонсувала ноу-хау на українському банківському ринку — mobile-only банк. По суті, це банк без відділень, де всі операції здійснюються в мобільному телефоні. Вони стверджували, що їх «творіння» переверне уявлення про традиційні банківські послуги, а за тарифами та сервісами цей продукт буде найкращим на ринку.
Запустити новинку пообіцяли на базі двох банків — Айбокс та Універсал Банку. Через те, що останній виявився більш технологічно підготовленим, його карта й додаток з'явилися першими. Поки послуга надається тільки в режимі бета-тестування, а тому всіляких помилок і недоробок вистачає.
Попри це, «Мінфін» вирішив поглянути ближче на це нововведення.
Скільки коштує
Анонсуючи карту, менеджери monobank обіцяли кращі тарифи й умови на ринку. «Мінфін» перевірив це твердження. Якщо брати до уваги тільки тарифи за базовими операціями (зняття коштів, поповнення і т.д.), на ринку є пропозиції й трохи краще.
Але якщо врахувати, що карта має можливість оформлення розстрочки, а також отримання кешбек за покупки, то monobank дійсно претендує на лідерські позиції.
Порівняльні тарифи з базових операцій
Банк | Ставка в місяць | Комісія за зняття кредитных грошей | Комісія за зняття свої грошей | Поповнення | Мінімальний платіж |
Monobank | 3,20% | 4% | 0,50% | 0 | 5% мин 100 грн |
ПриватБанк | 3,60% | 4% | 1% | 0 | 5% мин 100 грн |
Альфа-Банк | 3,33% | 4% мин 20 | 4% мин 20 грн | 50 грн | 7% мин 50 грн |
ПУМБ | 4,10% | 0 | 0 | 0 | 3% |
Таскомбанк | 4% + 1% страхового платежа | 4% | 0,5% мин 15 грн | 0 | 2% |
Креди Агриколь | 3% | 3% + 5 грн | 3% + 5 грн | 0 | 5% |
Додаткові умови
Банк | Максимальний пільговий період, днів | Кеш-бек | Можливість розстрочки |
Monobank | 62 | до 20% | |
ПриватБанк | 55 | ||
Альфа-Банк | 55 | до 5% | |
ПУМБ | 62 | ||
Таскомбанк | 55 | до 2% | |
Креди Агриколь | 55 |
Кеш-бек
В умовах, які monobank анонсував на сайті, є неточності. Наприклад, банк заявив кеш-бек до 20%, але на практиці це поки не працює. В місяць можна вибрати дві категорії товарів і послуг, за якими буде нараховуватися кеш-бек. Його розмір залежить від категорій. Поки максимальні — 10% — даються за розрахунки в громадському транспорті, розвага і витрати на «красу».
Користувачі відразу знайшли багато не стикувань з кеш-беком. Так, оплату через POS-термінали додаток часто записує абсолютно на іншу категорію.
Наприклад, один з дніпровських користувачів оплачував квитки в кінотеатр за допомогою карти monobank. Але додаток розцінило оплату, як «купівлю з/д квитків».
«Ще один доказ того, що кешбек в тому вигляді, в якому він реалізований сьогодні, є ні чим іншим як лотерея. На скріншоті транзакція по оплаті квитків в кінотеатр. Якщо хтось хоче написати, що це все настройки торгових точок, що це не має відношення до монобанк і т.п., то я відразу скажу, що я це розумію, але саме це і робить «угадайку» з функції кешбек », — пише Станіслав Златкін в групі бета-тестувальників в Facebook.
Ще один приклад: оплата в Макдональдзі відправляється в категорію «ресторани», а не «фаст фуд».
Як пояснюють розробники, в першому випадку справа в коректності налаштувань самих терміналів, а саме в правильності зазначеного MCC-коду. Дмитро Дубілет пообіцяв виправляти подібні до них не стикування вручну за сигналами клієнтів.
Розстрочка
Monobank пропонує на вибір два типи розстрочки — на товар та на транзакцію. Щоб оформити перший тип, необхідно попередньо в додатку вибрати «Розстрочка» та оплатити товар. Що стосується розстрочки на транзакцію, вона оформляється вже після покупки товару. Для цього потрібно зайти в історію платежів в мобільному додатку, знайти операцію, що перевищує 1 000 і оформити розстрочку по ній.
Перевірити це на практиці «Мінфіну» не вдалося, бо розстрочка запрацює тільки в наступному місяці.
У тарифах вказано, що комісія за обома типам розстрочки становить 2% (за надання послуги), базова ставка — 0,00001% річних. Розстрочка надається на 12 або 24 місяці — на вибір клієнта.
Як отримати
Процес видачі карт зараз не простий. По-перше, дуже багато охочих отримати новинкою. По-друге, карта все ще знаходиться в режимі бета-тестування. Так, для початку необхідно оформити замовлення на сайті monobank. Далі доведеться почекати, поки банк надішле на пошту індивідуальне посилання на завантаження мобільного додатка. «Мінфін» зареєструвався ще навесні, а посилання отримав лише через кілька днів після оголошення про бета-тестування.
Проблем зі завантаженням та установкою додатку не було. Хоча у інших користувачів були нарікання. Найпоширеніша проблема — програма не працює на версіях нижче ОС Android 6.0.
Щоб зареєструватися в додатку, доведеться сфотографувати свої документи: паспорт, ІПН. Багато користувачів скаржилися, що це дуже складно. Мовляв, камера телефону не фокусується на документі, через що виникають складнощі з їх розпізнаванням. У «Мінфіну» паспорт нового зразка — ID-карта — і подібних проблем не було.
Далі додаток попросить ввести місце роботи, рівень зарплати та додаткового доходу для визначення кредитного ліміту.
Вам запропонують два варіанти отримання карти: кур'єрською доставкою та «самовивозом» на одній з точок видачі. Другий варіант зараз доступний в наступних містах: Київ, Дніпро, Харків, Одеса, Львів, Запоріжжя, Вишгород, Вінниця, Дрогобич, Житомир, Кам'янське, Кривий Ріг, Кропивницький, Маріуполь, Миколаїв, Полтава, Рівне, Суми, Тернопіль, Херсон, Хмельницький, Черкаси, Чернігів. Перший варіант здався нам більш відповідним і зареєструвалися на найближчу дату і час. Залишилося тільки чекати.
Виявилося, що не все так гладко: до вечора передзвонив співробітник банку і сказав, що в зазначений час кур'єр приїхати не зможе. Довелося зустріч перенести на іншій день. У цей день подзвонив вже кур'єр і запропонував приїхати раніше.
При видачі картки потрібно передати свої документи для звірки анкети. Все зайняло не більше 3 хвилин і кур'єр видав чорний конверт.
У ньому знаходиться сама карта, невелика пам'ятка клієнта, де вказані тарифи і роз'яснення про розстрочку та пільговому періоду, а також наклейки з QR котом.
Щоб підв'язати карту до додатка, необхідно його відкрити та відсканувати карту. Все пройшло швидко й гладко. Відразу після цього «Мінфін» вирішив змінити кредитний ліміт, але виявився в числі «лузерів».
Служба підтримки не змогла пояснити причину, викарбувана шаблонне: «Банк встановлює ліміти в індивідуальному порядку».
Тому за роз'ясненнями «Мінфін» вирішив звернутися до топ-менеджеру monobank Олегу Гороховського. Виявилося, що проблемою став одного разу прострочений платіж по кредитці в ПриватБанку. Те, що це сталося п'ять років тому, і після цього прострочень не було, банк не цікавить. Як і те, що за цей час «Мінфін» взяв і повернув багато кредитів в інших фінустановах. При цьому кредитну історію назвали «жахливою», хоча в тому ж УБКІ скорринг вище середнього.
Оцінка кредитної історії — справа банку. Кожна фінустанова по-своєму визначає скоринг-моделі та має власні «апетити» до ризиків. У будь-якому випадку, ставлення приємно здивувало: навряд чи в іншому українському банку топ-менеджер буде витрачати свій час на подібні заняття.
Також запитали в прес-служби, що може привести до відмови у видачі кредитного ліміту. Так, серед стоп-факторів:
- вік до 18
- включення в чорний список
- відмова по скорингу
- жорсткj негативна кредитна історія
- негативна кредитна історія в УБКИ
- негативна кредитна історія в PVBKI
- 4 і більше активних кредитів
При цьому скорингова модель складається з понад 100 параметрів.
Так як ліміту немає, довелося поповнити карту своїми грошима. Зробити це можна двома шляхами: готівкою через термінал IBox або картою іншого банку через додаток. Другий варіант більше підходить, тому його й обрали. Ввели дані картки ПриватБанку і гроші моментально були зараховані на карту. При цьому комісію monobank не зняв. Якщо переводити гроші звичайним P2P-перекладом, Приват стягне 4% комісії, monobank — плату за зарахування не бере.
Після перекладу виявили невеликий баг. Назва перекладу, м'яко кажучи, нечитаєма.
На той же баг скаржилися і інші користувачі. Розробники вже в курсі і обіцяють найближчим часом його виправити. Ще один баг: поповнення з карти Альфа-Банку не пройде, якщо на ній встановлена перевірка CVV. Рішення проблеми просте — відключити перевірку.
Підсумки
В іншому додаток швидкий та зручний. У ньому містяться як базові функції (переклади, поповнення мобільного і т.д.), так і новинки для українського ринку. Наприклад, можна заборонити банку проводити подвійну конвертацію при оплаті картою за кордоном. Правда, при цьому оплата може не пройти.
Зараз додаток знаходиться в стадії бета-тестування, тому багів ще дуже багато. При цьому вже monobank видав 3 500 карт. Всього ж замовлень оформило 36 000 чоловік. Користувачі навіть самоорганізувалися і створили власну невелику FAQ, де містяться відповіді на самі розповсюджені питання. Розробники, у свою чергу, обіцяють все виправити та додати ще більше нових функцій. Якщо у них це вийде, картою монобанк точно варто мати.
Коментарі - 52
А тем временем тинькоф выходит в топы российского банкинга, а сам Тиньков неплохо считает деньги на кармане. Как то не вижу у миллион россиян этой проблемы — миллион не положишь
Но сейчас рынок очень тугой, это не 2008-2013 годы, и потому за клиента нужно еще побороться.
Но каждая инвестиция в такой бизнес должна приносить доход, это не то как ранее в Привате при таком большом финансировании от населения, и клиентах можно было экспериментировать. Тут задача иная, как на базе среднего банка привлечь себе привлекательных и прибыльных для банка клиента.
А кэшбек в таком виде бессмысленный.
Без ответа остался вопрос — а нам-то, клиентам зачем это (моноложество от димоно-гороха) надо?
клевать на голый крючок?
Ведь, очевидно, что то, что они пытаются ваять — наскору руку попытаться повторить обрезанный фрагмент Приват24 — и всё!!!
Никакой «новизны» тут нет, одна кастрация П24.
Клевать на голый крючок? — увольте, дураков нет.
Поэтому пустоту попытаются заполнить истошными инет-криками, рекламными зазывалками, «акциями» и пр. болтовней.
Как у прожженных демагогов, в унисон будут петь сотрудники про «переваги», выдающие себя за «тестировщиков», «счастливых клиентов»…
Се ля ви
КешБек? є багато банків, які виплачують кешбек, і не по конкретним категоріям, а по всім.
Кредитна лінія? Її також відкривають багато банків
Інтернет банкінг на Android, IOS? також інші банки це пропонують.
Я думав це буде справді революція, а тут лише різниця в тарифах…
Банковский продукт MONOBANK будет пользоваться спросом у тех, кого «попросили» из Привата (клиенты имеются ввиду). И то, до тех пор, пока не попросят из Monobanka.
Остальные поиграются и забросят.
Открыл даже почитал Mastercard rewards. Раньше не знал.
В лучшем случае 10% кешбека (в привате 5%, 1 бал за 20 гривен).
Пусть даже 10. И дальше балы стоят еще в 10-11 раз дешевле гривны, то есть ваучер на 500 грн бензина стоит 5000-5700 балов.
Итого получаем, что реальный кешбек
У меня баллы накапливаются, например, с покупок на иностранных сайтах.
На кредитных картах сильно не разведёшь, разве что влетишь на деньги (это о банке).
Ну а вы можете делать сколько угодно много мыслительных шагов и в любую сторону — толку от этого никакого, кроме «белого» шума.
Monobank FAQ
.
Вы долго воздух сотрясать будете? А уже спрашивал у Вас в другой теме, что в П24 такого особенного, что так кичитесь? Ответа так и не поступило, слив засчитан, сотрясайте дальше
Предложите вариант с каким банком сравнивать и за какой период.
Можно сравнивать с укрбанками, у которых вообще нет интернет-банкинга — только есть ли смысл.
Можно сравнивать в Форвард-банком, где для пополнения карточного счёта(банковской карты Форвард-банка) с текущего счёта надо делать внешний платёж и идёт он по правилам работы СЭП НБУ.
Можно сравнивать с новыми системами интернет-банкинга и мобильного банкинга, которые последние пару лет внедряют банки из первой двадцатки — там различия уже не такие существенные.
Основное отличие Приватбанка в том, что он первый внедрял все новшества в Приват24, а остальные укрбанки просто копировали его наработки и конечно с приличным временным лагом.
Например, Укрсиббанк недавно обновил свой интернет-банкинг, а у Привата всё это уже было и не один год.
На это-то я и пытаюсь акцентировать внимание. Оратор выше заявляет про уникальность П24 на сегодня. Только не может объяснить в чем его уникальность. П24 без сомнений один из лучших банкингов(если не самый). Да только, на мой взгляд, ничего уникального у него уже не осталось. Удобство в ПУМБ, например, ничем не хуже П24, по функциям тоже не шибко уступает(те, что мне нужны, точно имеет). А вот по некоторым тарифам Приват сливает: обнал, cash-back. КУБ убрали.
1. КУБ — остался.
2. Кешбэка у Привата ни когда и не было, бонус это не кешбэк.
3. Бесплатную обналичку сделали платной под 0,5%
Ну да, привыкшим ко всему бесплатному стало несколько некомфортно.
Ну так пользуйтесь ПУМБом — у него много и своих прелестей.
2. кэшбэк в виде «накопите 100 грн, а потом выведите, и ваще каждый месяц перевыбираете категории» — тоже очень странный кэшбэк. «бонус-плюс» в этом смысле на классический кэшбек больше похож — просто возврат не раз в год (как в классике), а сразу.
3. Далась Вам та обналичка. В ПБ можно использовать простую схему с месячными депозитами — создаёте с «Универсального», разрываете на «Для Выплат». Да, лаг в месяц. Только это не сильно важно, если у Вас постоянный денежный поток и Вам просто нужно выручку (например, от интернет-продаж через aukro-подобные сайты) выводить регулярно. Обычно у народа деньги гораздо дольше висят — в виде тех же доставок из китая по 45 дней… А тут ещё и 0,67% прибыли. Вроде немного, но копеечка-к-копеечке…
Наконец-то в Украине будет еще один мобильный банкинг. Теперь их будет аж 2. Может унылое *** , которое по непонятному стечению обстоятельств большинство украинских банков (и некоторые их клиенты) умудряются называть мобильным и даже банкингом, начнет шевелиться чуть больше чем последние 10 лет.
если кто вкурсе, буду признателен за инфу
1. если получать НЕ КУРЬЕРОМ, то в каком месте, какие документы нужны и какой процесс?
2. есть ли ВЕБ версия приложения, и как быть если у меня НЕТ телефона с Android 6.0?
3. SWIFT И другие международные операции?!
4. эта карта MasterCard или VISA, если другое, ТО КАКОЕ?
Участники бета-тестирования уже написали ответы на многие вопросы и опубликовали их — Monobank FAQ
.
а банку реальная экономия — не надо нанимать ещё одну команду разработчиков на веб-версию…
они уже заявленный функционал ещё около года будут дорабатывать.
Ознакомьтесь с произведением «REWORK» (Джейсон Фрайд и Дэвид Хайнемайер Хеннсон).
Книга от представителей микро-бизнеса, которые успешны, имея небольшое количество сотрудников и продукт, не напичканный огромным количеством функций. И ничего — клиенты к ним лояльны и сервисы пользуются успехом.
А комментарии типа «нету веб-версии» или «ниже Андроид 6.0 не пойдет приложение» — Вы серьезно? Может еще на кнопочный пустить, или давайте нойте, что у Вас есть только планшет 8-ми летней давности.
Это Ваши проблемы, Вы отставший, у Вас такие привычки, такой доход или такие ценности, что не позволяет Вам приобрести нормальный гаджет и привыкнуть к приложению. И без Вашего присутствия достаточное количество персон будут пользоваться Monobank.
Суть питання — чи є карта, що дає кращі умови по кешбеку, ніж монобанк?
Пишут, что у ''монобанка'' кэшбек максимум 10%.
Учитывая проблемы с MCC платежа...)
Ну чего вы так переживаете за несколько тысяч клиентов какого-то монобанка.
Есть cashback или его нет — это на любителя.
Кто хочет — пусть пользуется, кто не хочет — никого не заставляют.
К чему такое активное неприятие — неужели этот Монобанк с его мизерным количеством клиентов кому-то мешает вести свой процветающий банковский бизнес.
А может это всего-лишь неприятие всего нового, прогрессивного, непривычного…
в тас-аптеке с кешбеком от монобанка :) там можно и 20% влупить, наценка-то больше!
— дарю «идею» местным «тестировщикам» :)
ещё 1 идея — 100% кешбек на поездки в киевском метро по монокартам! т.с. побаловать народ.
Подобные, правда однодневные, акции проходили в 90-е… но судьба их устроителя туманна
по поводу — «неприятие всего нового, прогрессивного, непривычного…» — улыбнули!
Скажу больше — рассмешили.
Юмор-то в том, что тут нет ничего из Вашего перечня.
Нельзя «непринять» то, чего нет!
я просто не понимаю, чем вы недовольны…
вам не нравиться новый проект Монобанк — не пользуйтесь, обходите стороной.
через годик после завершения бета-тестирования и искоренения всех багов и глюков это будет вполне прилично работающий мобильный банкинг.
Вы даже не являетесь бета-тестером, поэтому критикуете то, чего и в глаза не видели, а это не всегда этично.
Здоровья, семейного счастьи и материального благополучия.