Мінфін - Курси валют України

Встановити
5 вересня 2017, 11:18

Що буде з Податковою: чотири напрямки реформи в слайдах

В рамках проекту комплексної реформи Державної фіскальної служби були визначені чотири основні напрямки роботи в короткостроковій перспективі. Таке рішення було затверджено 31 серпня на засіданні Комітету управління проекту з комплексної реформи ДФС на чолі з міністром фінансів Олександром Данилюком і за участю в.о. голови Державної фіскальної служби Мирослава Продана, а також інших представників Мінфіну та ДФС.

В рамках проекту комплексної реформи Державної фіскальної служби були визначені чотири основні напрямки роботи в короткостроковій перспективі.
Фото: glavcom.ua

Як відзначають в міністерстві фінансів, основні напрямки були визначені за результатами шеститижневої діагностики основних функцій і сервісів Державної фіскальної служби. Ключовим завданням Робочої групи в складі представників Мінфіну, ДФС і міжнародної консалтингової компанії був пошук шляхів підвищення ефективності операційної діяльності Податкової.

Для наближення роботи ДФС до світових стандартів і перетворення її в сервісну організацію необхідно зменшити людський фактор, автоматизувати процеси і перейти до моделі роботи, коли більшість послуг платники податків можуть отримати в онлайн режимі.

Цей підхід дав позитивні результати в інших державних відомствах в Україні і широко використовувався при наданні послуг фіскальними службами в світі, тому Податковій потрібно продовжувати осучаснювати свої підходи до роботи. Для кожного платника податків робота з відомством повинна стати зручною, зазначив міністр фінансів Олександр Данилюк.

Що було вирішено

Функціонування Державної фіскальної служби можна зробити більш ефективним для держави і зручним для платників, сфокусувавшись на таких основних напрямках:

1. Обслуговування платників

Близько 60% контактів платників з ДФС здійснюється через Центри обслуговування платників (ЦОПи), що в три рази перевищує середній показник розвинених країн, де 20% це фізичні контакти, 20% - контакти через контактний центр (call-центр) і 60% - контакти за допомогою електронних сервісів. У розрізі ЦОПів, близько 50% звернень - це подання податкової звітності та платежі.

Працівників ЦОП, які займаються обслуговуванням платників податків, можна розвантажити завдяки збільшенню кількості адміністративних послуг онлайн через Електронний кабінет платника (ЕКП), полегшуючи цим взаємодію платників з ДФС (35 з 55 адмінпослуг податкового напрямку можуть повністю надаватися онлайн, інші можуть частково надаватися онлайн).

Читайте також: Мінфін анонсував запуск комплексної реформи ДФС

Зараз тільки 2,4% контактів з ДФС здійснюється через call-центр, в 24 рази менше, ніж кількість фізичних контактів через ЦОП. У той час, коли в середньому в розвинених країнах співвідношення кількості фізичних контактів і контактів через call-центр - 1:1. При цьому, на сьогодні Національний контактний центр ДФС технічно в змозі обслуговувати лише 50% вхідних дзвінків (близько 5,5 тис. з 10 тис. вхідних дзвінків в день).

2. Податкові перевірки

  • можливо частково автоматизувати процес камеральних перевірок для ефективного використання наявних ресурсів.
  • якість документальних перевірок можливо вдосконалити шляхом оновлення та деталізації моделі податкових ризиків і чітким відбором підприємств для планових перевірок. Зараз модель видає до 10 разів більше підприємств, ніж можна перевірити поточними ресурсами, а це передбачає ручне коригування.
  • рішення цих питань зробить призначення і результати перевірок об'єктивними.

3. Погашення боргу

  • через високе навантаження на одного податкового керуючого (близько 800 юридичних осіб та ФОП-боржників) велика кількість боржників відпрацьовується неефективно, або не відпрацьовується взагалі.
  • більше 50% обсягу податкового боргу має надзвичайно низьку ймовірність стягнення (підприємства без активів, банкрути, ліквідовані банки і т.д.).
  • вирішення зазначених проблем дозволить збільшити надходження до бюджету.

4. Робота з персоналом

  • виявлено потенціал для ефективного розподілу функцій між працівниками (приклад: в розвинених країнах погашенням боргу в середньому займається 13% всього персоналу податкових, в той час як в українській Податковій - 4%).
  • недостатньо інструментів, спрямованих на підвищення мотивації персоналу.
  • скорочення персоналу було нерівномірним (близько 25% в одних областях і більше 50% в інших), що призводить до різної навантаженні в залежності від регіону.
  • рішення цих питань дозволить краще мотивувати працівників і ефективніше розподілити обов'язки.

Що далі

Як повідомляють в Мінфіні, Комітет управління проектом погодив першочергові кроки по кожному з напрямків. Це перелік швидких змін, які вже в короткостроковій перспективі підвищать ефективність операційних процесів в ДФС, зроблять легшим процес сплати податків для платників, і стануть запорукою подальших перетворень. Серед них:

1. Обслуговування платників:

Систематизувати і прискорити процес розвитку онлайн-послуг.

Почати розширення і вдосконалення контактного центру ДФС (call-центру), щоб будь-який платник податків міг отримати якісну консультацію по телефону, а в майбутньому і замовити адміністративну послугу.

Проаналізувати перспективи і шляхи розвитку ІТ-систем Податкової для того, щоб зробити відомство захищеною і провідною установою в ІТ.

2. Податкові перевірки:

Розробити логіку і алгоритм автоматизації камеральних перевірок.

Удосконалити моделі визначення податкових ризиків використовуючи розширену аналітику.

3. Погашення боргу:

Розробити і впровадити системи пріоритету і сегментації боржників, що дозволить направляти ресурси податкових керуючих на боржників з високою ймовірністю стягнення.

Запустити спеціальний підрозділ для контакту з активними боржниками за прикладом банківського сектора (контактний центр для вихідних дзвінків).

4. Робота з персоналом:

Розробити і впровадити ініціативи для підвищення мотивації.

Детально проаналізувати розподіл функцій між працівниками і розробити рішення для підвищення їх ефективності.

Проаналізувати і впровадити кращі світові методологічні практики навчальних програм.

Коментарі - 1

+
0
Maks Asgard
Maks Asgard
5 вересня 2017, 12:19
#
Это ничего не значит. Проверенные кадры коррупционно-фискальных органов заточены на окучивание теневых потоков.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися