Мінфін - Курси валют України

Встановити

Податки

На ваши вопросы отвечают эксперты:
Виталий Рябов
партнер Юридической компании «Конкорд»

(133 відповіді)
Іван Цебак
адвокат

(121 відповідь)
Константин  Пильков
партнер ЮФ Cai & Lenard

(101 відповідь)
Игорь  Забута
юрист, аудитор, налоговый консультант

(8 відповідей)
Юрій Бабенко
старший юрист Адвокатскої компанії «Кравець і партнери»

(6 відповідей)
marchello125
Юлия Хорошева
22 грудня 2010, 11:04
Добрый день! Можно ли юрлицам, которые закупают у СПД-ФЛ — плательщиков единого налога сельхозпродукцию ( т.е. работают только с сельхозпродукцией), в 1 кв 2011 года относить эти сумы на валовые расходы? Спасибо.
Ответ эксперта
IgorZabuta
Игорь Забута
24 грудня 2010, 14:14
В 1 кв. — да, можно. Сложнее со 2 кварталом:
если товары куплены в 1-ом, но проданы во втором, то с их себестоимости придется снять расходы, связанные с покупкой у СПД-ФЛ на упрощенной системе.
salyk
salyk
21 грудня 2010, 21:55
salyk
Добрый вечер! Я предпринематель на едином налоге занимаюсь пошивом форменой одежды есть найм 3 человека работаю с бюджетными организациями. Доход не привышает 500тыс. Подскажите пожалуйста как быть с 1.04.2011 заранее благодарю за ответ!
Ответ эксперта
zinkin
Александр Зинкин
25 грудня 2010, 15:59
Добрий день!
По перше. Відповідно до прийнятого ВРУ та підписаного президентом України Податкового Кодексу за (№ N 2755-VI від 2 грудня 2010 року) з Податкового Кодексу виключена Глава І (ст. 291-300) Разділу XIV, а це значить що фізичні та юридичні особи, незалежно від видів діяльності (крім тих, що заборонені Указом Президента «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 № 727/98) можуть вести свою господарську діяльність на спрощеній системі згідно норм Указу Президента «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 № 727/98., сплачувати єдиний податок в тому ж порядку, в якому вони виплачують його зараз, але в Податковому Кодексі в Главі 3 «Податок на прибуток підприємств» присутній пп. 139.1.12. який вступає в дію з 01 квітня 2011р., та згідно якого платники податку на прибуток підприємств не мають права відносити до складу витрат, витрати понесені у зв'язку із придбанням товарів (робіт, послуг) та інших матеріальних і нематеріальних активів у фізичної особи — підприємця, що сплачує єдиний податок (крім витрат, понесених у зв'язку із придбанням робіт, послуг у фізичної особи — платника єдиного податку, яка здійснює діяльність у сфері інформатизації) – тобто з 01.04.2011р. платникам податку на прибуток підприємств буде не «дуже цікаво», але і не заборонено, працювати з фізичними особами — підприємцями, що сплачують єдиний податок.
По друге. Щодо бюджетних установ — то згідно Податкового Кодексу, а саме ст.14.1.17. «бюджетна установа — у значенні, наведеному у Бюджетному кодексі України», а за Бюджетним Кодексом (ст. 2 п. 6) «бюджетна установа — орган, установа чи організація, визначена Конституцією України ( 254к/96-ВР ), а також установа чи організація, створена у встановленому порядку органами державної
влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування, яка повністю утримується за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевих бюджетів. Бюджетні установи є неприбутковими;», а значить воне не є платниками податку на прибуток підприємств.
Висновок: Фізичним особам підприємцям на єдиному податку згідно Податкового Кодексу не заборонено працювати з бюджетними установами, та фізичним особам підприємцям на єдиному податку не обов’язково переходити з 01.04.2011р. на загальну систему оподаткування для продовження роботи з бюджетними установами (принаймі згідно законодавства станом на грудень 2010р.)
Elessar
Elessar
21 грудня 2010, 16:56
Здравствуйте!
Меня интересует вопрос, каким образом будет проводиться опредиление суммы фиксированного патента разрешающего торговлю по всей територии Украины?
Также меня интересует, в каких официальных документах будет фиксироваться оплата налога в пенсионный фонд?
Заранее благодарен за ответ!
LES
LES
21 грудня 2010, 11:34
LES, Винница
Добрый день! Большое спасибо за прошлый ответ!
Из перечисленного для налоговых каникул предприятия меня смущает пункт
при котором это не возможно:
— оптовая торговля и посредничество в оптовой торговле;
Я читал на сайте налоговой, но четкой границы между оптовой и розничной
торговлей я не нашел. Или это будет на рассмотрении налогового инспектора?
Где эта грань? По разъяснениям налоговой у нас любая торговля (за исключением
ларьков, магазинов и т.п.) является оптовой. Если я произвожу продукцию и продаю
её торгующим фирмам, то это значит, что я занимаюсь оптовой торговлей?
Большое спасибо! Если можно объяснити своими словами.
Ответ эксперта
zinkin
Александр Зинкин
5 січня 2011, 13:01
Добрий день!
По перше — щодо різниці між виробником та торгівцем: виробник виготовляє продукцію на якій він зазначається як виробник, а торгівець – це особа яка придбуває товари не власного виробництва (тобто не є виробником) та перепродає їх зі своєю торгівельною націнкою.
По друге — щодо різниці між оптовою та роздрібною торгівлею, то різниця полягає в наступному: в роздрібной торгівлі покупцем завжди є кінцевий споживач (тобто фізична особа, бо господарюючий суб’єкт — будь то юридична особа або фізична особа – підприємець придбуваючи чи то якийсь товар, послугу, ручку або комп’ютер, хоч би в одному екземплярі все одно включає ці витрати в ціну власної продукції (послуги), яку він потім реалізує), а в оптовій (навіть якщо продається одна одиниця) покупець не є кінцевим споживачем.
Щодо «податкових канікул» по податку на прибуток підприємств, то на мою думку, якщо Ви є виробником товару (зазначені на ньому як виробник), то на Вас розповсюджуються «податкових канікул» по податку на прибуток підприємств, з урахуванням інших умов ст. 154.6. ПКУ, незалежно від того кому і в якій кількості Ви продаєте вироблений Вами товар. Але хочу зазначити, що на сьогодняшній день не має жодного роз’яснення та підзаконного нормативно-провового акту (інструкції, порядку реєстрації тощо), який би регулював дане питання на практиці, отже і мої відповіді на питання слід розглядати як інформаційні, станом на сьогоднішній день, так як цікавляча Вас норма в законі прописана, м’яко кажучі, дуже не чітко (де є посилання на КВЕД ДК 009:2005, де не має).
N
N
21 грудня 2010, 10:46
Юрий, Кременчуг
в последнее время в разных источниках появляются самые разные ТОЛКОВАНИЯ Нового Налогового кодекса. Вчера появилось в интернете следующая информация www.sta.gov.ua/control/publish/article?art_id=301360&cat_id=45661 согласно которой если СПДФО решил остаться на едином налоге, то 01.01.2011г. он ОБЯЗАН! сдать свое свидетельство плательщика НДС и БОЛЕЕ ТОГО, что самое страшное!!! сделать условную продажу остатков товара, а это сумма не маленькая и при том ЕДИНОРАЗОВО ее надо будет погасить до 20 января 2011г. Так ли это, или я что-то не так понял и до 01.04.2011 можно работать по старой системе: единый + плательщик НДС? Откуда я это взял? Из «Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» www.sta.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=303717&cat_id=240136&showHidden=1 так вот в этом «Положенні» есть пункт «Анулювання реєстрації платників податку на додану вартість» наступает если:… где указано следующее:
в) особа, зареєстрована як платник ПДВ, реєструється як платник єдиного податку або стає суб'єктом інших спрощених систем оподаткування, які визначають особливий порядок нарахування чи сплати податку на додану вартість, відмінний від встановлених Законом, чи звільняють таку особу від сплати цього податку за рішенням суду або з будь-яких інших причин;
Или я что-то не так читаю. Наша налоговая пока сама ничего не знает :(

Ответ эксперта
zinkin
Александр Зинкин
25 грудня 2010, 15:58
Відповідно до ПК з 01.01.2011р. платники єдиного податку (крім юридичних осіб які обрали ставку оподаткування 6 відсотків) не є мають права бути платниками ПДВ. Тому, з 01.01.2011р. податкова буде анулювати свідоцтва ПДВ тих платників, які подали заяву на застосування єдиного податку на 2011р., при цьому такому платнику податку треба буде зробити умовний продаж по звичайним цінам залишків товарів (які були придбанні з ПДВ, але не продані на дату анулювання свідоцтва ПДВ) та основних засобів (які були придбанні з ПДВ, але не продані на дату анулювання свідоцтва ПДВ) та заплатити ПДВ з умовного продажу до бюджету за наслідками податкового періоду, протягом якого відбувається таке анулювання (протягом 10 днів від граничної дати подання звітності за даний період, тобто до 30 січня, а не до 20, як зазначали Ви).
Отже:
1. Процювати «по старой системе: единый + плательщик НДС» з 01.01.2011р. згідно ПК не можна.
2. Що зробити: свідоцтво ПДВ добровільно не здавати до 01.01.2011р., податкова сама його анулює після 01.01.2011р. Зробити протягом грудня відвантаження на «дружнього» ФОП не платника ПДВ залишків товарів та основних засобів, які були придбанні з ПДВ та були відображенні в податковому кредиті за звичайними цінами (вони можуть бути меншими за ціни придбання) та на різницю придбати на протязы грудня послуг з ПДВ які можуть використовуватися в господарській діяльності. Таким чином в січні 2011р. коли Ваше свідоцтво платника ПДВ анулюють примусово, умовний продаж нараховувати буде не потрібно.
hollandstay
hollandstay
21 грудня 2010, 9:52
Елена, Черновцы
Здравствуйте!
Хочу в 2011 году открыть интернет-магазин.
На какой системе налогообложения я буду.
Сохранится ли единый налог и каким он будет?
Спасибо!
Ответ эксперта
zinkin
Александр Зинкин
5 січня 2011, 12:57
Добрий день!
Відповідно до прийнятого ВРУ та підписаного президентом України Податкового Кодексу за (№ N 2755-VI від 2 грудня 2010 року) з Податкового Кодексу виключена Глава І (ст. 291-300) Разділу XIV, а це значить що фізичні та юридичні особи, незалежно від видів діяльності (крім тих, що заборонені Указом Президента «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 № 727/98) можуть вести свою господарську діяльність на спрощеній системі згідно норм Указу Президента «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 № 727/98., сплачувати єдиний податок в тому ж порядку, в якому вони виплачують його зараз, принаймі станом на сьогодні. Але в Податковому Кодексі в Главі 3 «Податок на прибуток підприємств» присутній пп. 139.1.12. який вступає в дію з 01 квітня 2011р., та згідно якого платники податку на прибуток підприємств не мають права відносити до складу витрат, витрати понесені у зв'язку із придбанням товарів (робіт, послуг) та інших матеріальних і нематеріальних активів у фізичної особи — підприємця, що сплачує єдиний податок (крім витрат, понесених у зв'язку із придбанням робіт, послуг у фізичної особи — платника єдиного податку, яка здійснює діяльність у сфері інформатизації) – тобто з 01.04.2011р. платникам податку на прибуток підприємств буде не «дуже цікаво», але і не заборонено працювати (придбувати у них товари, роботи, послуги) з фізичними особами — підприємцями, що сплачують єдиний податок.
Щодо обрання системи оподаткування для інтернет-магазину, то якщо Вашими покупцями будуть переважно фізичні особи та обсяг продажів буде не перевищувати 300 тис.грн. на рік — то краще обрати ФОП на єдиному податку.
plukyra
plukyra
20 грудня 2010, 18:42
Юрий
Физическое лицо предприниматель, на общей системе налогообложения, плаетельщик НДС, занимаюсь экспортом с/х продукций, какие изменеия коснуться в данном случае меня по налоговому кодексу.
couture
couture
20 грудня 2010, 18:02
couture
Я владелица 3 однокомнатных квартир, каждая примерно по 40 кв.м.
Как будет облагаться налогом данная недвижимость в 2 случаях:
1) если в сумме меньше 120 кв.м.
2) если в сумме свыше 120 кв.м.
Ответ эксперта
zinkin
Александр Зинкин
21 грудня 2010, 10:35
Добрий день!
Перше що хотілося б зазначити, що згідно Податкового Кодексу податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки регулюється ст. 265, яка вступає в дію з 01 січня 2012 року (згідно Розділу XIX «ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ»).
Стосовно Вашого випадку, то відповідно до Податкового Кодексу оподатковуватися податком на нерухоме майно будуть 2 (дві) квартири з 3 (трьох). Так як згідно ст. 265.3.4.: «У разі наявності у платника податку кількох об'єктів оподаткування база оподаткування обчислюється окремо за кожним з таких об'єктів», при цьому платник має право на пільгу передбачену ст. 265.4, згідно якої платник податку має право зменшити базу оподаткування, якщо загальна площа квартири не більше 120 м.кв., але пільга застосовується до об'єкта житлової нерухомості, у якій фізична особа — платник податку зареєстрована в установленому законом порядку, або за вибором такого платника до будь-якого іншого об'єкта житлової нерухомості, який перебуває в його власності, тобто тільки до одного об’єкта нерухомості. Отже, Ви можете обрати тільки одну квартиру на яку буде розповсюджуватися пільга (звільнення від сплати податку), а за інші квартири потрібно буде сплачувати податок у розмірі не більше 1 відсотку розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за кожний кв.м.
Щодо порядку оподаткування:
Обчислення та повідомлення платника про розмір податку на нерухоме майно, якщо платниками є фізичні особи, покладається на податкові органи.
Оплата податку за звітний рік сплачується фізичними особами — протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Lotos007
Lotos007
20 грудня 2010, 14:51
Lotos007, Kiev
14.1.183. послуга з надання персоналу  господарська або цивільно-правова угода, відповідно до якої особа, що надає послугу (резидент або нерезидент), направляє у розпорядження іншої особи (резидента або нерезидента) одну або декількох фізичних осіб для виконання визначених цією угодою функцій. Угода про надання персоналу може передбачати укладання зазначеними фізичними особами трудової угоди або трудового контракту із особою, у розпорядження якої вони направлені. Інші умови надання персоналу (у тому числі винагорода особи, що надає послугу) визначаються угодою сторін;
Услуга по предоставлению персонала – это ОДНОСТОРОННИЙ договор между тем, кто предоставляет и тем кто «заказывает»? При этом, персонал может и не догадываться, что его «продают» и за сколько (…«може передбачати»..)и отрабатывать «свою» стоимость?
Вопрос: услуги по предоставлению персонала, как вид деятельности лицензируются?
Ответ эксперта
degrik
Альона Шевцова
20 грудня 2010, 15:32
Согласно с Законом Украины «О лицензировании некоторых видов хозяйственной деятельности» от 1 июня 2000 года № 1775-III, лицензированию подлежит посредничество при трудоустройстве за рубежом (п. 56 ст. 9 Закона).
vvgroup
vvgroup
20 грудня 2010, 12:18
Володимир Володимирович Шиловець, Дубровиця
Добрий день.

Чи може юридична особа на єдиному податку 10%, займатись зовнішньо-економічною діяльністю?
Дякую.

З повагою, Володимир
Ответ эксперта
degrik
Альона Шевцова
20 грудня 2010, 12:55
Согласно новому Налоговому кодексу, до 1 апреля 2011 года будет действовать старая (20-200) гривен ставка единого налога. Дальше ставки вырастут в зависимости от места деятельности предпринимателя. Так, для населенных пунктов с населением свыше 500 тыс. человек ставка единого налога будет от 20 до 600 гривен; с населением от 150 тыс. до 500 тыс. – от 20 до 400 грн; для других населенных пунктов – от 20 до 200 грн. Для работающих не по месту регистрации — 600 гривен.
Также Кодекс предусматривает, что ежегодно до 1 июня будет пересматриваться ставка единого налога и объем выручки. С января объем выручки будет установлен не более 300 тысяч гривен для СПД, которые работают без кассового аппарата и 600 тыс. гривен – с кассовым аппаратом. В тоже время, до конца 2011 года будет действовать нынешний предел — 500 тыс. гривен (без кассового аппарата).
Относительно занятия внешнеекономической деятельностью, Вы можете заниматься, если это прописано в Статуте и по видам деятельности по КВЕД в справке с управления статистики.
Ответ эксперта
zinkin
Александр Зинкин
21 грудня 2010, 10:36
Добрий день!
Так як із прийнятого Податкового Кодексу виключена Глава І (ст. 291-300) Разділу XIV, а це значить, що фізичні та юридичні особи, незалежно від видів діяльності (крім тих, що заборонені Указом Президента «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 № 727/98) можуть вести свою господарську діяльність на спрощеній системі згідно норм Указу Президента «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 № 727/98., сплачувати єдиний податок в тому ж порядку. Також, а ні в прийнятому Податковому Кодексу, а ні в Указі Президента не має норм що забороняють юридичним особам платникам єдиного податку за ставкою 10% займатись зовнішньо-економічною діяльністю.
Lotos007
Lotos007
20 грудня 2010, 11:01
Lotos007, Kiev
140.1.7. витрати на відрядження фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах із таким платником податку або є членами керівних органів платника податку, в межах фактичних витрат особи, яка відряджена
Вопрос: «Кто относится к членам руководящих органов? Ранее нельзя было выдавать подотчетные на учредителей, инвесторов в составе учредителей. А сейчас?»
Ответ эксперта
degrik
Альона Шевцова
20 грудня 2010, 13:31
Законодательство о хозяйственных обществах, а к нему принадлежит, главным образом, Хозяйственный кодекс Украины, Гражданский кодекс Украины, Закон Украины «О хозяйственных обществах» № 1576, не содержит понятия «руководящие органы», тем не менее предусматривает понятие «органы управления обществом». Так, в соответствии со ст. 23 закона № 1576 управление обществом осуществляют его органы, состав и порядок избрания (назначения) которых осуществляется в соответствии с видом общества.
Далее в статье 23 Закона речь идет о должностных лицах органов общества, которыми признаются глава и члены исполнительного органа, глава ревизионной комиссии, глава и члены наблюдательного совета. А в статье 58 этого же Закона, которая посвящена ООО, указано, что вышестоящим органом ООО является собрание участников (согласно ст. 145 ГКУ — общие сборы участников).
Что же относительно АО, то их высшим органом является общее собрание акционеров (ст. 159 ГКУ). Как видим, законодательство о хозяйственных обществах не дает никаких оснований утверждать, что исполнительный орган общества является руководящим, а, например, высший орган управления руководящим не будет. Разве можно считать высший орган управления руководящим органом в меньшей мере, чем исполнительный орган, который подотчетен высшему? Едва ли.
Итак, по нашему мнению, на основании п. 5.4.8. Закона Украины «О налогообложении прибыли предприятий» № 334 в состав валовых расходов можно отнести расходы на командировку членов любого органа управления хозяйственного общества, а не только исполнительного.
У АО может быть несколько десятков (сотен, тысяч) акционеров. Соответственно, все они будут считаться членами высшего органа управления. Следовательно, общество может направить в командировку любого акционера и воспользоваться правом, предоставленным п. 5.4.8. Закона № 334.
Lotos007
Lotos007
20 грудня 2010, 11:00
Lotos007, Kiev
ОВФ та ПДВ.
Питання: ПВ ОЗ = без ПДВ згідно 146.6 и 5 абз.1. В яких випадках можно враховувати ПДВ до ПВ ОЗ зг. 4абз.146.5?
146.5. Первісна вартість об’єкта основних засобів складається з таких витрат:
1абз.суми, що сплачуються постачальникам активів та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
4абз. суми непрямих податків у зв’язку з придбанням (створенням) основних засобів (якщо вони не відшкодовуються платнику);
146.6. У разі здійснення витрат на самостійне виготовлення основних засобів платником податку для власних виробничих потреб вартість об’єкта основних засобів, яка амортизується, збільшується на суму всіх виробничих витрат, здійснених платником податку, що пов’язані з їх виготовленням та введенням в експлуатацію, а також витрат на виготовлення таких основних засобів, без урахування сплаченого податку на додану вартість, у разі якщо платник податку зареєстрований платником податку на додану вартість, незалежно від джерел фінансування.
Ответ эксперта
degrik
Альона Шевцова
20 грудня 2010, 15:35
Проект Налогового кодекса предполагает временно сократить ставку налога на добавленную стоимость.
Сокращать НДС планируют постепенно. Предполагается, что с 1 января 2012-го ставка будет 19%, с началом 2013 года она снизится до 18% и в 2014-м составит 17%. Потом, с 2015 года, предусмотрен возврат к нынешним объемам обложения налогом — 20%.
В то же время порядок налогообложения НДС остается прежним, но главную проблему НДС — его администрирование — новый Кодекс не решает. Поэтому, несмотря на сокращение ставки, проблем с возмещением налога не убавится.
Ответ эксперта
zinkin
Александр Зинкин
21 грудня 2010, 10:38
Відповідно до Податкового Кодексу:
Якщо я — платник податку на прибуток підприємств та не платник податку на додану вартість, то первісна вартість основного виробничого фонду складається з витрат зазначених в пп. 146.6 — разом із непрямими податками, в т.ч. ПДВ, (14.1.178. податок на додану вартість — непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу;).
Якщо я — платник податку на прибуток підприємств та платник податку на додану вартість, то первісна вартість основного виробничого фонду складається з витрат зазначених в пп. 146.6, тобто без ПДВ так як є абз. 5 ( а не 4) ст. 146.5 «суми непрямих податків у зв’язку з придбанням (створенням) основних засобів (якщо вони не відшкодовуються платнику);», а у зареєстрованого платника ПДВ, при придбанні товарів, робіт, послуг (в.т.ч. ОВФ) з ПДВ, ПДВ відшкодовується у вигляді податкового кредиту.
А щодо відсутності податкової накладної у Вас, то це лише технічна відсутність, так як згідно Плдаткового Кодексу не може бути виписана видаткова накладна з ПДВ, без податкової накладної, так як згідно ст. 201.1. «Платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну…» та 201.4. «Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.»
igormelnyk
Igor Melnyk
19 грудня 2010, 14:10
Igor, Lvov
Добрый день! Мой вид деятельности — транспортно-экспедиционные услуги. Я работаю посредником на транспортном рынке, предоставляя услуги в области перевозок и, соответственно, их продаю другим компаниям. На 2/3 мои поступления зависят от предоставления услуг нерезидентам, причем поступления за перевозку идут в полном объеме, а не только лишь размер моих коммиссионных. И, предлагая свои услуги резидентам, я также в свою очередь использую транспорт нерезидентов-исполнителей. Подскажите пожалуйста, ожидаються ли какие-либо изменения в работе ЧЛП-шников, которые предоставляют свои услуги нерезидентам, а также пользуються услугами нерезидентов, в связи с вступлением в силу НК? Предусмотрены ли какие-либо «налоговые каникулы» для внешнеэкономической деятельности для фирм действующих на общих снованиях, так как согласно пп. 154.6 ст. 156 Налогового Кодекса, ВЕД являеться исключением в праве использования «нулевого» налога на прибыль? Сохраняеться ли эта норма и для импорта транспортных (в частности) услуг, продавая их в дальнейшем резиденту, или здесь речь идет об том, что по ставке 23% облагаеться доход лишь поступишвий от нерезидента? Заранее спасибо за ответ!
Ответ эксперта
zinkin
Александр Зинкин
21 грудня 2010, 10:38
Добрий день!
Щодо змін для ФОП, на єдиному податку, які надають послуги нерезидентам та отримують послуги від нерезидентів, то відповідно до прийнятого ВРУ та підписаного президентом України Податкового Кодексу за (№ N 2755-VI від 2 грудня 2010 року) з Податкового Кодексу виключена Глава І (ст. 291-300) Разділу XIV, а це значить що фізичні та юридичні особи, незалежно від видів діяльності (крім тих, що заборонені Указом Президента «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 № 727/98) можуть вести свою господарську діяльність на спрощеній системі згідно норм Указу Президента «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 № 727/98., сплачувати єдиний податок в тому ж порядку, в якому вони виплачують його зараз (принаймі згідно законодавства станом на грудень 2010р.). Але зазначаю, що в Податковому Кодексі в Главі 3 «Податок на прибуток підприємств» присутній пп. 139.1.12. який вступає в дію з 01 квітня 2011р., та згідно якого платники податку на прибуток підприємств не мають права відносити до складу витрат, витрати понесені у зв'язку із придбанням товарів (робіт, послуг) та інших матеріальних і нематеріальних активів у фізичної особи — підприємця, що сплачує єдиний податок (крім витрат, понесених у зв'язку із придбанням робіт, послуг у фізичної особи — платника єдиного податку, яка здійснює діяльність у сфері інформатизації) – тобто з 01.04.2011р. платникам податку на прибуток підприємств буде не «дуже цікаво», але і не заборонено, працювати з фізичними особами — підприємцями, що сплачують єдиний податок. Для ФОП платників податку на загальних підставах, що здійснюють зовнішньоекономічну діяльність — Податковим Кодексом також обмежень не передбачено.
Щодо «податкових канікул» для юридичних осіб, які є платниками податку на прибуток на загальних підставах та здійснюють ЗЕД оперрації, то згідно ст. 154.6 пп. 2.13 не мають права на «податкові канкули» підприємства які здійснюють «зовнішньоекономічну діяльність (крім діяльності у сфері інформатизації);», тобто будь-яке підприємство яке здійснюю чи повністю, чи частково зовнішньоекономічну діяльність згідно Податкового Кодексу не має права на «податкові канікули» з податку на прибуток підприємств і відповідно сплачує даний податок на загальних підставах (з 01.04.2011р. – 23%).
Nadezhda2107
Nadezhda2107
17 грудня 2010, 12:57
Nadezhda2107
Добрый день! Подскажите пожалуйста, как новый налоговый кодекс повлияет на работу единщиков с бюджетными организациями? Обязательным ли условием будет переход с упрощенной системы на общую систему налогооблажения? Заранее спасибо!
Ответ эксперта
degrik
Альона Шевцова
20 грудня 2010, 15:05
Нет, не обязательно. Так, согласно новому Налоговому кодексу, до 1 апреля 2011 года будет действовать старая (20-200) гривен ставка единого налога. Дальше ставки вырастут в зависимости от места деятельности предпринимателя. Так, для населенных пунктов с населением свыше 500 тыс. человек ставка единого налога будет от 20 до 600 гривен; с населением от 150 тыс. до 500 тыс. – от 20 до 400 грн; для других населенных пунктов – от 20 до 200 грн. Для работающих не по месту регистрации — 600 гривен.
Также Кодекс предусматривает, что ежегодно до 1 июня будет пересматриваться ставка единого налога и объем выручки. С января объем выручки будет установлен не более 300 тысяч гривен для СПД, которые работают без кассового аппарата и 600 тыс. гривен – с кассовым аппаратом. В тоже время, до конца 2011 года будет действовать нынешний предел — 500 тыс. гривен (без кассового аппарата).
Как повлияет новый налоговый кодекс на работу единщиков с бюджетными организациями пока сказать сложно. Думаю, если вести свою деятельность в рамках законодательства, особенных проблем не будет.
Ответ эксперта
zinkin
Александр Зинкин
21 грудня 2010, 10:39
Добрий день!
По перше. Відповідно до прийнятого ВРУ та підписаного президентом України Податкового Кодексу за (№ N 2755-VI від 2 грудня 2010 року) з Податкового Кодексу виключена Глава І (ст. 291-300) Разділу XIV, а це значить що фізичні та юридичні особи, незалежно від видів діяльності (крім тих, що заборонені Указом Президента «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 № 727/98) можуть вести свою господарську діяльність на спрощеній системі згідно норм Указу Президента «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 № 727/98., сплачувати єдиний податок в тому ж порядку, в якому вони виплачують його зараз, але в Податковому Кодексі в Главі 3 «Податок на прибуток підприємств» присутній пп. 139.1.12. який вступає в дію з 01 квітня 2011р., та згідно якого платники податку на прибуток підприємств не мають права відносити до складу витрат, витрати понесені у зв'язку із придбанням товарів (робіт, послуг) та інших матеріальних і нематеріальних активів у фізичної особи — підприємця, що сплачує єдиний податок (крім витрат, понесених у зв'язку із придбанням робіт, послуг у фізичної особи — платника єдиного податку, яка здійснює діяльність у сфері інформатизації) – тобто з 01.04.2011р. платникам податку на прибуток підприємств буде не «дуже цікаво», але і не заборонено, працювати з фізичними особами — підприємцями, що сплачують єдиний податок.
По друге. Щодо бюджетних установ — то згідно Податкового Кодексу, а саме ст.14.1.17. «бюджетна установа — у значенні, наведеному у Бюджетному кодексі України», а за Бюджетним Кодексом (ст. 2 п. 6) «бюджетна установа — орган, установа чи організація, визначена Конституцією України ( 254к/96-ВР ), а також установа чи організація, створена у встановленому порядку органами державної
влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування, яка повністю утримується за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевих бюджетів. Бюджетні установи є неприбутковими;», а значить воне не є платниками податку на прибуток підприємств.
Висновок: Фізичним особам підприємцям на єдиному податку згідно Податкового Кодексу не заборонено працювати з бюджетними установами, та фізичним особам підприємцям на єдиному податку не обов’язково переходити на загальну систему оподаткування для продовження роботи з бюджетними установами (принаймі згідно законодавства станом на грудень 2010р.)
vhn
vhn
16 грудня 2010, 20:03
Днепропетровск
Какие штрафы и другие виды пресечения предусмотрены физЛицу при выявлении нелегализованной деятельности (без формирования юр.лица или ЧП)?
Ответ эксперта
zinkin
Александр Зинкин
17 грудня 2010, 9:08
Відповідно до Податкового Кодексу, а саме ст. 111 за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності для платників податків: фінансова (встановлюється Податковим Кодексом, точніше Главою 11 Розділу II. АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКІВ, ЗБОРІВ (ОБОВ'ЯЗКОВИХ ПЛАТЕЖІВ)), адміністративна (встановлюється Кодексом про адміністративні правопорушення, а саме Главою 12 АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ В ГАЛУЗІ ТОРГІВЛІ, ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ, СФЕРІ ПОСЛУГ, В ГАЛУЗІ ФІНАНСІВ І ПІДПРИЄМНИЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ), кримінальна (встановлюється Кримінальним Кодексом, а саме Розділом VII ЗЛОЧИНИ У СФЕРІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ).
Щодо відповідальності фіз. особи за займання підприємницькою діяльністю без державної реєстрації, то можна виділити наступні статті:
Згідно Кримінального Кодексу це:
— Стаття 202. Порушення порядку зайняття господарською діяльністю та діяльністю з надання фінансових послуг
1. Здійснення без державної реєстрації, як суб'єкта підприємницької діяльності, що містить ознаки підприємницької та яка підлягає ліцензуванню, або здійснення без одержання ліцензії видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до законодавства, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, якщо це було пов'язано з отриманням доходу у великих розмірах, —
карається штрафом від ста до двохсот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на той самий строк.
2. Здійснення банківської діяльності, банківських операцій або іншої діяльності з надання фінансових послуг, а також професійної діяльності на ринку цінних паперів без набуття статусу фінансової установи чи без спеціального дозволу (ліцензії), якщо законом передбачено набуття статусу фінансової установи чи одержання спеціального дозволу (ліцензії) для здійснення зазначених видів діяльності, або з порушенням умов ліцензування, якщо це було пов'язано з отриманням доходу у великих розмірах, —
карається штрафом від тисячі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
П р и м і т к а. Отримання доходу у великому розмірі має місце, коли його сума у тисячу і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
— Стаття 212. Ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів)
1. Умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності
або особою, що займається підприємницькою діяльністю без створення юридичної особи чи будь-якою іншою особою, яка зобов'язана їх сплачувати, якщо ці діяння призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів у значних розмірах, —
карається штрафом від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
2. Ті самі діяння, вчинені за попередньою змовою групою осіб, або якщо вони призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів у великих розмірах, —
караються штрафом від п'ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи
займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
3. Діяння, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені особою, раніше судимою за ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), або якщо вони призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових
фондів коштів в особливо великих розмірах, —
караються позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна.
4. Особа, яка вперше вчинила діяння, передбачені частиною першою та другою цієї статті, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо вона до притягнення до кримінальної відповідальності сплатила податки, збори (обов'язкові платежі), а також відшкодувала шкоду, завдану державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня).
П р и м і т к а. Під значним розміром коштів слід розуміти суми податків, зборів і інших обов'язкових платежів, які в тисячу і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, під великим розміром
коштів слід розуміти суми податків, зборів і інших обов'язкових платежів, які в три тисячі і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, під особливо великим розміром коштів слід розуміти суми податків,
зборів, інших обов'язкових платежів, які в п'ять тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
— Стаття 212-1. Ухилення від сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування
1. Умисне ухилення від сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, вчинене службовою особою підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, або особою, що займається підприємницькою діяльністю без створення юридичної особи, чи будь-якою іншою особою, яка зобов'язана їх сплачувати, якщо ці діяння призвели до фактичного ненадходження до Пенсійного фонду України коштів у значних розмірах, —
карається штрафом від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
2. Ті самі діяння, вчинені за попередньою змовою групою осіб, або якщо вони призвели до фактичного ненадходження до Пенсійного фонду України коштів у великих розмірах, —
караються штрафом від п'ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи
займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
3. Діяння, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені особою, раніше судимою за ухилення від сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, або якщо вони призвели до фактичного ненадходження до Пенсійного фонду України коштів в особливо великих розмірах, —
караються позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна.
4. Особа, яка вперше вчинила діяння, передбачені частиною першою чи другою цієї статті, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо вона до притягнення до кримінальної відповідальності сплатила страхові внески на загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування, а також відшкодувала шкоду, завдану Пенсійному фонду України їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня).
П р и м і т к а. Під значним розміром коштів слід розуміти суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, які в тисячу і більше разів перевищують установлений законом неоподатковуваний мінімум доходів громадян, під великим розміром коштів слід розуміти суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, які в три тисячі і більше разів перевищують установлений законом неоподатковуваний мінімум доходів громадян, під особливо великим розміром коштів слід розуміти суми страхових внесків на
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, які в п'ять тисяч і більше разів перевищують установлений законом неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Згідно Кодексу про Адміністративні правопорушення це:
— Стаття 160-2. Незаконна торговельна діяльність
Незаконна торговельна діяльність, тобто здійснення угод куплі-продажу товарів чи інших предметів з ухиленням від реєстрації в установленому порядку з метою одержання неконтрольованого державою прибутку, якщо розмір цього прибутку не
перевищує семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, — тягне за собою накладення штрафу від п'яти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією цих товарів і виручених грошей.
— Стаття 164. Порушення порядку провадження господарської діяльності
Провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання
передбачене законом, — тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва і сировини чи без такої.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, — тягнуть за собою накладення штрафу від тридцяти до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва і сировини чи без такої.
Надання суб'єктом господарювання дозвільному органу або адміністратору недостовірної інформації щодо відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства — тягне за собою накладення штрафу від сорока до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Стаття 164-1. Порушення порядку подання декларації про доходи та ведення обліку доходів і витрат
Неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов'язкову форму обліку, — тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, — тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п'яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно Податкового Кодексу це:
— 117.1. Неподання у строки та у випадках, передбачених цим Кодексом, заяв або документів для взяття на облік у відповідному органі державної податкової служби, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених цим Кодексом, —
тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 170 гривень,
У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, —
тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень,
*Неоподаткований мінімум доходів громадян станом на 15.12.10р. становить 17грн.
Yana777
Yana777
16 грудня 2010, 15:49
Яна, Киев
Подскажите пожалуйста, какие документы нужно для возврата подоходного налога? Обязательны ли паспорта или ксерокопии родителей, если я оплачивала свою учебу самостоятельно. Я закончила 5 курс в июне 2010 года, училась на дневном и работала. До какого числа нужно подавать документы для возврата денежных средств и какой процент возврата? Год учебы стоил 8400, я платила учебу помесячно
Ответ эксперта
degrik
Альона Шевцова
20 грудня 2010, 14:16
Возврат подоходного налога за обучение возможен при оплате собственного обучения (по любой форме) или при оплате обучения детей по очной форме (детский сад, школа, ВУЗ, аспирантура) в возрасте до 23 лет.
Социальный налоговый вычет предоставляется при наличии у образовательного учреждения соответствующей лицензии или иного подтверждения учебного статуса.
Для возврата подоходного налога за обучение необходимо подать налоговую декларацию вместе с заявлением на социальный вычет.
Необходимо приложить подтверждающие документы:
справки о доходах по соответствующей форме;
копию договора на обучение;
копии квитанций об оплате;
копию свидетельства о рождении (при оплате обучения ребенка);
копию лицензии (представление копии лицензии в налоговый орган не является обязательным, если ее реквизиты указаны в договоре на обучение).
Документы подаются до 01 апреля каждого текущего года.
Yana777
Yana777
15 грудня 2010, 22:06
Яна, Киев
Подскажите пожалуйста, мои родители ЧП в маленьком городе (население до 100 тыс.), работают на фиксированном налоге. Должны ли они платить деньги в пенсионный фонд согласно нового кодекса?
Ответ эксперта
zinkin
Александр Зинкин
16 грудня 2010, 12:22
Согласно Налогового Кодекса, который вступает в действие с 01.01.2011г. — не должны, так как взносы в Пенсионный фонд не являются налогом и сбором которые регулируются Налоговым Кодексом. Но согласно Закона Украины «Об общеобязательном государственном пенсионном страховании» от 09.07. 2003 N 1058-IV и Закона Украины «Про сбор та учет единого взноса на обязательное государственное социальное страхование» №2464-17 от 08.07.2010р. физические лица предприниматели — должны уплачивать взнос в Пенсионный фонд, при этом сумма страхового взноса с учетом части фиксированного или единого налога, перечисленная в Пенсионный фонд Украины, должна составлять не менее минимального размера страхового взноса за каждое лицо и не более размера страхового взноса, исчисленного от максимальной величины фактических расходов на оплату труда наемных работников, денежного довольствия военнослужащих, лиц рядового и начальствующего состава, налогооблагаемого дохода (прибыли), общего налогооблагаемого дохода, с которой уплачиваются страховые взносы.
Ruslan1980
Ruslan1980
15 грудня 2010, 19:00
ЧП Руслан, Южноукринск
Добрый день!
Скажите пожалуйста, будет ли действительна справка выданая местными властями сельских советов о том что возле домовладения имеется участок земли, огород.Будет ли эта справка действительна на рынках при проверке торговых документов при торговле овощами и будет ли она действительна с 1.01.2011.? Если да, то можно закрывать предпринемательскую деятельность и робототь под справку, так как я имею участок земли розмером 1га?!
nikolay60
nikolay60
15 грудня 2010, 17:27
Предприниматель на общей системе налогообложения.Могу ли я отнести на убытки выигранное дело в суде о невозврате денег с юр.лицом.Деньги за товар были перечислены по предоплате, а товар не получен.
Ответ эксперта
degrik
Альона Шевцова
20 грудня 2010, 14:23
Да, можете. Нужно приложить решение суда и приказ суда на возвращение денег, если деньги должником не возвращены.
nikolay60
nikolay60
15 грудня 2010, 17:20
Предприниматель на общей системе налогообложения.Имею ли я право отнести в затратную часть покупку компьютеров, офисной мебели, запасные части для ремонта автомобиля и др.необходимых мне для работы.
Сторінки: 495051525354