Мінфін - Курси валют України

Встановити
4 лютого 2022, 9:50

Акції Tesla: позбутись зараз чи купувати

Tesla — крута, інноваційна та технологічна компанія, яка швидко зростає і створює виняткові речі для своїх клієнтів. Ілон Маск і його компанія повинні бути дуже гордими за те, чого вони досягли за такий короткий проміжок часу. Але інвестору цікава не лише якісна компанія, а й ціна, яку він за неї платить. Саме комбінація ціни та якості компанії вирішують, чи купувати її акції, чи ні. Чи справедливою є ціна близько $1000 за акцію, в колонці для «Мінфіну» розповів трейдер групи ICU Віталій Сівач.

Скільки реально коштують акції

Як споживачеві, мені дуже подобається продукція Tesla. Але з ціною на акції компанії не все так добре. Акції Tesla коштують у 20 разів дорожче, ніж акції автовиробників, які потенційно можуть конкурувати з Tesla. Виходить, що фундаментально справедлива ціна на акцію Tesla лише $50, а не $1000, які зараз за неї платять.

Ніхто не говорить про те, що акції повинні впасти до своєї фундаментальної ціни. Такого точно не станеться. Але корекція до рівня $300 за акцію цілком можлива. Наприклад, Mercedes також виробляє круті електромобілі, але акції цієї компанії коштують значно дешевше.

Проти зростання Маск і ФРС

Те, що акції Tesla сильно переоцінені, може підтвердити своїми діями її засновник Ілон Маск. Підтвердити опосередковано. Нещодавно він продав великий пакет акцій, які йому належали. Якщо так звані інсайдери продають акції, то це перший сигнал інвесторам, що навіть інсайдери більше не впевнені, що зростання ціни на акції триватиме надалі. А це тривожний дзвіночок.

Є ще один потужний фундаментальний фактор, який ставить під сумнів майбутнє зростання ціни, — це згортання програми монетарного стимулювання. Федеральний резерв США вимикає «друкарський верстат». Тепер буде набагато менше вільної ліквідності, яка перетікала на ринок акцій і штовхала ціни на акції технологічного сектору все вище та вище. Без підживлення новими грошима астрономічне зростання під загрозою уповільнення.

Читайте також: Акції власника Facebook впали на 22% на тлі падіння прибутку

Чому Tesla дорожчала

Tesla була фундаментально дорогою і рік тому, але ціни на її акції за минулий рік все одно подвоїлися. Чому це відбувається? Вся справа у самому механізмі зростання ціни на акцію. Чим швидше зростає ціна — тим більше покупців, які хочуть на цьому заробити. А чим більше приходить покупців — тим вище вони штовхають ціну вгору. І так по колу.

Якщо помножимо це на безпрецедентне в історії монетарне стимулювання, то отримаємо астрономічне зростання, яким так насолодилися інвестори. Ціна зростає без прив'язки до фундаментальних значень, бо всім вигідно продовжувати купувати акції й заробляти на цьому.

Все може змінитися, коли нових покупців буде недостатньо, щоб штовхати ціну вище. Деякі інвестори можуть розчаруватися та продати свої акції, що опустить ціну. Ті, хто ще не продали свої акції, отримають збиток, і так само захочуть вийти, що продавить ціну ще нижче. Чим швидше падатиме ціна, тим більше продавців захочуть на вихід. Падіння може продовжуватися, доки ціна не досягне фундаментального обґрунтованого значення.

Читайте також: Акції Tesla подешевшали на 25%: чи варто додавати їх у портфель прямо зараз

Я б зараз не купував Tesla

На короткостроковій перспективі є шанс, що ціна на акцію зробить ще один стрибок до рівня Tesla $1 500, але я в це не дуже вірю. На довгостроковій перспективі ціна має зблизитись зі своїм фундаментальним значенням. Складається враження, що поточний тренд втрачає силу і може розвернутися в будь-який час. Та й закінчення монетарного стимулювання не сприяє подальшому динамічному зростанню ціни. А отже із охочих вийти може вишикуватися черга.

Коментарі - 7

+
+30
bonv
bonv
4 лютого 2022, 10:39
#
Когда аналитик говорит… => это означает:)
https://minfin.com.ua/blogs/bonv/170642/
+
+15
BEZE
BEZE
4 лютого 2022, 14:05
#
Двояко;))
+
0
bonv
bonv
4 лютого 2022, 10:42
#
Учительские высказывания.
— Так, так! Архимед! Опять опоздал! Только ради бога не ври, что опять
был заперт в ванной!
— И когда же ты, Коперник ,поймёшь, что ты не центр вселенной?!
— Галилей, если ещё раз сбросишь кирпич с крыши — вылетишь из школы!
— Кеплер, перестань глазеть на небо!
— Ньютон, может, хватит дрыхнуть под яблоней?!
— Никола Тесла, я вижу, все к тебе так и тянутся! У тебя прямо
магнетическое обояние!
— (со смехом) Ну что, Эйнштейн?! Так и не решил, крокодил зеленее
или шире?!
— Павлов, перестать мучить собак!
+
+15
BeTheMusic
BeTheMusic
4 лютого 2022, 14:47
#
Согласен с Сычем. Почему я должен покупать компанию у которой с P to E ratio 180, если у Фольксвагена она 7, а у Даймлера она вообще 5,5? Что Даймлер с рентабельностью в 17% годовых не может лучше Теслы произвести йомобили? А тут еще и китайцы лихо раскрутились, чего только стоят Nio и Li One.
+
0
alextm
alextm
4 лютого 2022, 17:25
#
Возможно купить акции Тесла выгоднее чем акции Мерседес? Так же как 15 лет назад было выгоднее покупать Apple, а не Нокию?
Акции растущих компаний оцениваются по ожиданиям будущих прибылей, а не по P/E. Все будет хорошо с Теслой, если производство вырастет до 10 миллионов авто в год, создадут надежный автопилот и будет расти их бизнес в энергетике. Есть и более оптимистические расчёты на американских ресурсах.
+
0
BeTheMusic
BeTheMusic
4 лютого 2022, 17:53
#
Не будет хорошо с Теслой … и вообще с сектором электро. Инфраструктуры нет, мощностей нет. Германия закупает большую часть своей энергии, а Франции, а та производит 60% в атомных реакторах. Но европейцам не нравится атом. Так что не будет хорошо с Теслой. Но в Китае емобиль сектор будет бумить еще некоторое время. Цена на электроэнергию в Европе зависит от газа, т.к. газовые станции перекрывают дефицит от ВИЭ. А цена на газ ушла в космос. Не вижу розовых перспектив для сектора электромобилей.
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
4 лютого 2022, 23:55
#
А нафта задарма?
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися