Мінфін - Курси валют України

Встановити
23 березня 2021, 7:40

Поїхали: чи варто зараз інвестувати у транспортні компанії

Одним з бенефіціарів перемоги над пандемією та відновлення світової економіки стане транспортна галузь. Найбільше на завершення карантинних обмежень чекають авіакомпанії. «Мінфін» розбирався, чи варто зараз інвестувати у траспортників і які компанії обрати.

Відновлення перевезень

У 2020 році авіаційна галузь пережила свій найгірший рік. За даними Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA), попит на пасажирські авіаперевезення скоротився на 65,9% у порівнянні з 2019 роком, що є самим різким спадом перевезень в історії авіації.

Найгірші результати за всю історію спостережень IATA показав у минулому році і сегмент вантажних авіаперевезень. Глобальна провізна здатність, вимірювана в доступних вантажних тонно-кілометрах (Acks) в 2020 році скоротилася на 23,3% (24,1% для міжнародних операцій) в порівнянні з 2019 роком.

Тотальний локдаун вдарив і по інших сегментах глобальної транспортної галузі. Приміром, За попередніми підрахунками Конференції ООН з торгівлі і розвитку, в 2020 році обсяг міжнародних морських перевезень скоротився на 4,1%.

Але найгірші часи для транспортників, схоже, залишаються позаду. Свіжі дані Clive Data Services і Tac Index показують, що за останні 10 місяців глобальні обсяги вантажних авіаперевезень повернулися до рівня, що передує пандемії.

Загалом, за прогнозом Міжнародної асоціації повітряного транспорту, у 2021 році авіаперевезення зростуть на 50,4%. Світовий ринок морських вантажоперевезень в 2021 році не просто повернеться до рівнів 2019 року, але, швидше за все, перевершить їх. Так вважає агентство Clarkson Research Services, яке є найбільш шанованим у світі постачальником даних про стан світового судноплавства.

Це означає, що зростатимуть і акції транспортних компаній, які минулого року катастрофічно втрачали вартість. Тож, поки відновлення тільки починається, «Мінфін» вирішив уважніше придивитись до транспортного сектору.

Профільні ETF

На вибір інвесторів представлено широкий перелік ETF, які орієнтуються на різноманітні напрями транспорту та перевезень. Є навіть доволі специфічні вартіанти. Наприклад, Breakwave Dry Bulk Shipping інвестує у ф’ючерси на фрахтування вантажних кораблів. Якщо морські перевезення зростають, зростають і акції фонду.

Якщо ж у планах інвестиції у зрозуміліші інструменти, можна обрати ETF, що вкладає гроші у компанії транспортної галузі. Наприклад, iShares Transportation Average. Найбільшу долю у його портфелі посідає служба доставки посилок FedEx, кілька американських залізничних операторів, логістичні компанії. За останні 5 років фонд подорожчав на 72%. Непогані показники він продемонстрував і з початку цього року — «плюс» 13,2%.

ETF виплачує дивіденди, але не надто високі — 0,87%. До того ж, плата за обслуговування фонду становить 0,42%, що «з'їдає» майже половину цієї дохідності.

Ще однин фонд, який орієнтується на даний сектор — SPDR S&P Transportation. Серед найбільших компаній, в які інвестує фонд, ряд глобальних та регіональних американських авіаперевізників та сервіс з оренди автомобілів Avis.

За 5 років фонд подорожчав на 89%, а з початку 2021 року — на 22,5%. Як і попередній ETF, цей також виплачує дивіденди, але теж досить скромні — 0,66%. Плата за обслуговування фонду — 0,35%.

Яку країну обрали і які сегменти відкинули

Втім, відновлення галузі не буде рівномірним, як і відновлення регіональних економік. Бо ж, наприклад, коли Штати вже демонструють непогані результати вакцинації і починають потрохи знімати жорсткі обмеження, Європа ще глибше занурюється у локдаун.

Ми вирішили зробити ставку на американських перевізників. Звичайно, можна розглянути і китайські компанії. Але там всі досягнення економіки і окремої компанії можуть бути в один момент перекреслені вольовим рішенням влади. Тож, які компанії привернули нашу увагу?

Union Pacific Corporation — це найбільша залізнична американська компанія. Їй належить понад 51 тис. кілометрів залізних доріг у 23 штатах і 8,3 тис. локомотивів. Для порівняння: парк Укрзалізниці складається із близько 1250 локомотивів. Серед ключових переваг Union Pacific Corporation — з'єднання узбережжя тихого океану із Мексиканською затокою.

Все це відбивається і на фінансових показниках. Капіталізація компанії становить $141 млрд. Кризовий 2020 рік вона пройшла без особливих труднощів: прибуток американських залізничників становив $5,3 млрд. Це майже на 550 млн менше, ніж роком раніше, але порівняно зі збитками багатьох інших галузей, втрати не суттєві.

Але в наш потрфель акції компанії не попали. «Мінфін» вирішив їх не купувати через високу ціну: акції зараз перебувають на історичному максимумі. А за таких умов потенціал для подальшого росту може бути вичерпаний.

Зміна ціни акцій Union Pacific Corporation за останні 5 років

Аналіз показників діяльності ще кількох американських залізничних компаній (Norfolk Southern Corporation та Kansas City Southern) показав подібну ситуацію. Фінансові показники компанії трохи гірші за докризовий рік, але ціна акцій вже на історичних максимумах.

Читайте також: 4 улюблені акції «Мінфіну»: що хочемо купити на розпродажу

Далі ми влаштували кастинг компаніям-автоперевізникам. Потенційно цікавою для інвесторів може бути J. B. Hunt Transport Services — лідер у США з перевезення вантажів автомобільними дорогами. «Флот» компанії складається з 12 тис. вантажівок, також їй належить близько 100 тис. причепів та контейнерів. Своєї залізниці у компанії немає, але вона дає логістичні послуги з перевезення вантажів і нею, виступаючи як посередник з іншими операторами.

Переваги компанії у її інноваційності. Нещодавно J. B. Hunt уклав угоду із Google про використання штучного інтелекту та машинного навчання для систем логістики та відслідковування вантажів. Крім цього, компанія входить в коаліцію із General Motors та Navistar щодо розробки водневого двигуна.

У кризовий рік ні виручка, ні дохід компанії порівняно з попередніми роками не постраждали, що говорить про суттєвий запас міцності. Недолік компанії, той самий, що й у «залізничників» — висока ціна акцій, яка сягнула історичних максимумів.

Наш фаворит — авіаційна галузь

Компанії авіаційної галузі все ще не відновились після падіння в березні минулого року. Для прикладу, American Airlines торгується на 9% дешевше, ніж 1 січня 2020 року. Delta Air Lines — на 11%, United Airlines — на 20%.

Пікові падіння авіакомпанії вже пережили весною минулого року і ще з літа почали відновлюватись. Новини ж про зняття карантинних обмежень, розробку вакцини чи початок її поставки ще більше підігрівали інтерес до галузі.

Нові оптимістичні новини для авіакомпаній прийшли за останні тижні. Так, генеральний директор Delta Air Lines повідомив про зростання бронювання квитків. Він очікує, що в березні компанія буде «майже беззбитковою». Підтримали оптимістичний звіт представники American Airlines, заявивши, що останні 3 тижні за обсягом продажу квитків виявились найкращими з початку пандемії.

Крім того, існує висока ймовірність того, що американські авіакомпанії будуть в числі бенефіціарів державної підтримки в межах наступного пакету економічних стимулів. Серед ініціатив, які розглядаються — компенсація вартості пального.

Читайте також: Чому не варто перейматися через падіння ринку

Разом з тим є і проблеми, які для авіаперевізників залишаються вкрай болючими. Відновлюються в першу чергу внутрішні перельоти, а ситуація із міжнародними все ще складна через різну епідеміологічну ситуацію у світі. Крім цього, вкрай повільно відновлюються ділові поїздки. За оцінками генерального директора Southwest Airlines Гері Келлі, для їх повного відновлення може знадобитися 5 років.

Вибір «Мінфіну»

Редакція вирішила ризикнути і придбала 2 акції Delta Air Lines по $50,67.

Цю компанію ми обрали через дещо кращі фінансові показники, ніж у її конкурентів. Приміром, в American Airlines загальна сума зобов’язань становить $68,8 млрд, що на 10% більше, ніж оцінка всіх активів компанії. Попри кризовий рік у Delta зобов’язання становлять близько $70 млрд, а активи — на $2 млрд більші.

Крім цього, якщо United Airlines з другого по четвертий квартал минулого року нарощувала збитки, то для Delta пікові втрати були саме у другому кварталі, а потім скорочувались.

Ми розраховуємо, що за рік придбані нами акції зростуть щонайменше на 11%.

Фінансові результати

За кілька днів після придбання ціна акцій Delta знизилась на 3,92%. Дались взнаки посилення карантинних заходів в Європі, що відклало відновлення міжнародних перельотів.

Читайте також: Куди краще інвестувати у 2021 році

Але інвестиційний портфель «Мінфіну» залишається в «плюсі»: заробіток становить $107,84, а це 3,61%, від $2990, які ми поклали на брокерський рахунок.

Минулого тижня ми відзначали, що найкращу дохідність демонстрували акції BP. Однак разом з цінами на нафту корекцію відчули і акції компанії. Хоча загалом вони й досі демонструють хороші показники — «плюс» 12,5%.

Найдохіднішим активом залишаються акції виробника вітамінів Usana, які подорожчали на 19,4%.Наша попередня інвестиція в акції ігрового сервісу Roblox в полюсі на 4,7%.

Актив Кількість акцій Ціна акції на момент придбання, $ Ціна акції на момент написання статті, $ Зміна ціни активу за тиждень, $ Зміна ціни з часу придбання $ Дохідність
Usana Health Sciences 2 86,4 103,2 12,15 33,65 19,47%
United States Copper Index Fund 8 22,32 25,32 -3,84 24 13,43%
BP 5 22,6 25,44 -7,25 14,23 12,58%
General Motors 1 53,5 60,19 0,63 6,7 12,51%
VanEck Vectors Agribusiness 3 81,44 87,55 -1,53 18,33 7,50%
Honda Motor 5 29,55 31,03 3,6 7,4 5,00%
Roblox 2 68,74 72 4,45 6,53 4,74%
Vanguard S&P 500 1 347,44 360,26 -2,76 12,82 3,68%
WisdomTree Wheat 2 6,12 6,01 -0,29  — 0,220 -1,79%
Zogenix 4 22,24 21,36 2,64 -3,52 -3,95%
Delta Air Lines 2 50,67 48,68 н/д -3,98 -3,95%
UniQure N.V. 3 40,3 33,4 -2,6 -20,69 -17,10%

ПОПЕРЕДНІ МАТЕРІАЛИ СЕРІЇ:

11% росту в рік: чому варто інвестувати у відеоігри

Чи варто інвестувати у компанії «зеленої» енергетики

Як обрати брокера, щоб купити акції за кордоном

Автор:
Олексій Писарєв
Журналіст Олексій Писарєв
Пише на теми: Інвестиції, фондовий ринок, forex, макроекономіка

Коментарі - 16

+
0
Vlad28
Vlad28
23 березня 2021, 9:28
#
Как насчет Lufthansa?:)
+
0
bonv
bonv
23 березня 2021, 10:53
#
Пандемія в цьому році не завершиться. імхо. Ризиковано.
+
+44
EDDDE
EDDDE
23 березня 2021, 11:17
#
Коли пандемія закінчиться…
Ні, не так. :-)
Коли буде достатньо ознак того що пандемія дійсно «скоро почне закінчуватись»,
то акції компаній, які зараз в просадці, ви вже купити по докризових цінах не встигнете.
А «ризикованість» з якою я звісно погоджуюсь (ВЕСЬ ринок акцій є ризикованим), компенсується американською програмою підтримки, яка точно не дасть збанкрутувати величезним команіям з десятками тисяч працівників.
Тому ризик обмежується можливою потенційною просадкою на ще 20−30% з подальшим поверненням до докризових рівнів.
+
0
bonv
bonv
23 березня 2021, 11:18
#
Та і можливість/бажання заробити 11% річних — така собі інвестиція:))
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
24 березня 2021, 9:56
#
Значна частина пром гігантів подвоїла ціну акцій, в тому числі у Європі. Наприклад, німецькі гіганти Вольксваген иа БАСФ та багато інших. Не тільки крипта рулить. Але фонда надійніша та зрозуміліша. Опитування показали, що лиш 1% адептів битка розуміють його ази. А нам повезло, у нас на форумі всі адепти розуміють.
+
0
bonv
bonv
23 березня 2021, 11:05
#
Аналитика курсов/инвестиций:)
https://minfin.com.ua/blogs/bonv/156127/
+
+29
Y. D.
Y. D.
23 березня 2021, 11:13
#
На ожиданиях победы над вирусом — американские авиалинии уже стоят как до пандемии) с доходом в 3 раза меньшим) При любой коррекции рынка — полетят они вниз опять быстрее всех.
+
0
bonv
bonv
23 березня 2021, 11:20
#
Я прекрасно помню, где я вложил деньги.
Так же отлично помню, когда их вложил.
Но никак не могу вспомнить, зачем я это сделал…:))))
+
0
Tisha ™
Tisha ™
24 березня 2021, 8:21
#
''Редакция решила рискнуть и приобрела 2 акции Delta Air Lines по $ 50,67.«

А каким образом редакция смогла приобрести физически 2 акции? Вы можете описать техническую сторону дела? Или это виртуальная покупка? Обычно акции торгуются пакетами (минимально 10 шт) в зависимости от цены. И 50 долларов — это не самые дорогие акции. Хотелось бы в подробностях.
+
+29
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
24 березня 2021, 9:57
#
Можна. Еторо продає фізичні акції з внесенням відомостей в депозитарій, принаймні, кажуть, що так роблять.
+
0
Tisha ™
Tisha ™
24 березня 2021, 10:24
#
Меня интересует именно путь редакции. :)
А за намёк спасибо, почитаю за эту компанию. Правда с ходу смутили строки: «израильская социальная торговая и брокерская компания с несколькими активами, которая специализируется на предоставлении финансовых услуг и услуг копирования.«
ok, присмотрюсь на досуге.
+
0
Олексій Писарев
Олексій Писарев
24 березня 2021, 11:08
#
Ми торгуємо через exante і субброкера Універ. Обмежень по кількості акцій, які треба купувати не зустрічав.

Щодо еторо, то тут є деяка спицифіка. Ось що вони пишуть на своєму сайті: «Торговая платформа eToro не является биржей или рынком. Это означает, что вы можете покупать и продавать акции только на платформе eToro. В настоящее время на платформе eToro не предусмотрена возможность перевода открытых позиций другому брокеру через автоматизированную службу перевода клиентских счетов (ACATS) или какую-либо другую систему.»
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
24 березня 2021, 11:31
#
Так і є, це не біржа, а лиш інструмент доступу до біржі. Користувач еторо не продає іншому користувачу еторо, натомість все йде через біржу, на якій торгується актив
+
0
Tisha ™
Tisha ™
24 березня 2021, 20:41
#
«Ми торгуємо через exante і субброкера Універ.«
Ни тот ни другой «брокер» кажется не имеют право осуществлять продажу «з внесенням відомостей в депозитарій,». Я могу ошибаться, но когда-то так было. Т. е. это действительно продажа акций? И вы сможете получать дивиденты? Или вам продали акции ETF? И это спекулятивная продажа?
+
0
EDDDE
EDDDE
24 березня 2021, 11:08
#
Де ви почули цю єрєсь про «пакети акцій»? :-)))))
Будь-яку ОДНУ акцію Ви можете придбати ФІЗИЧНО (тобто вона буде обліковуватись у власності саме Вас) через більшість брокерів.
Наприклад я користуюсь IBKR
+
0
Tisha ™
Tisha ™
24 березня 2021, 20:37
#
«Де ви почули цю єрєсь про «пакети акцій»? :-)))))«
А с чего вы решили общаться со мной в таком тоне? Спасибо. На этом дискуссию с Вами прекращаю, даже не начав её.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися